Eindspellen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
(w33 @ dominantie moest w2)
Geen bewerkingssamenvatting
 
(13 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
Aan alles komt een einde, zo ook aan een wereld op Tribal Wars. Om te bepalen wanneer een wereld ten einde is en wie de uiteindelijke winnaar is, worden '''Overwinningsvoorwaarden''' gesteld. Deze pagina geeft een overzicht van deze overwinningsvoorwaarden.
Aan alles komt een einde, zo ook aan een wereld op Tribal Wars. Om te bepalen wanneer een wereld ten einde is en wie de uiteindelijke winnaar is, worden '''Overwinningsvoorwaarden''' gesteld. Deze pagina geeft een overzicht van deze overwinningsvoorwaarden.


Houd steeds rekening met de overwinningsvoorwaarden van jouw wereld! Wanneer je enkele dagen voor het sluiten van de wereld een Premium Account koopt, dan zullen de dagen die je niet op kan gebruiken '''niet''' vergoed worden.
Houd steeds rekening met de overwinningsvoorwaarden van jouw wereld!  


__ToC__
__ToC__
Regel 7: Regel 7:
== Werelddominantie ==
== Werelddominantie ==


Als overwinningsvoorwaarde kan gesteld worden dat een stam een bepaald percentage van de wereld in haar bezit moet proberen te krijgen en behouden voor een bepaalde periode. Deze voorwaarde werd gesteld op de volgende werelden:
Als overwinningsvoorwaarde kan gesteld worden dat een stam een bepaald percentage van de wereld in haar bezit moet proberen te krijgen en behouden voor een bepaalde periode.
 
* [[Wereld 26]]: Een stam behoudt gedurende 180 dagen minstens 60% van de dorpen.
* [[Wereld 29]]: Een stam behoudt gedurende 180 dagen minstens 75% van de dorpen.
* [[Wereld 31]]: Een stam behoudt gedurende 180 dagen minstens 60% van de dorpen.
* [[Wereld 34]]: Een stam behoudt gedurende 90 dagen minstens 60% van de dorpen.
* [[Classic]]: Een stam behoudt gedurende 31 dagen minstens 15% van de dorpen.


Wanneer een stam het benodigde percentage kan bemachtigen, zal de prijs van goudmunten automatisch gehalveerd worden. Wanneer de stam de voorwaarde vervolgens voor de benodigde periode kan vasthouden, eindigt de wereld.
Wanneer een stam het benodigde percentage kan bemachtigen, zal de prijs van goudmunten automatisch gehalveerd worden. Wanneer de stam de voorwaarde vervolgens voor de benodigde periode kan vasthouden, eindigt de wereld.
Regel 20: Regel 14:


Een andere mogelijkheid is dat een stam bepaald aantal punten en dorpen moet behalen en behouden voor een bepaalde periode om te overwinnen. Deze voorwaarde is op de volgende werelden actief:
Een andere mogelijkheid is dat een stam bepaald aantal punten en dorpen moet behalen en behouden voor een bepaalde periode om te overwinnen. Deze voorwaarde is op de volgende werelden actief:
* [[Wereld 20]]: De stam moet 300.000.000 punten behalen en 35.000 dorpen bezitten.
* [[Wereld 24]]: de stam moet 200.000.000 punten en 20.000 dorpen behalen en beide voor 14 dagen behouden.
* [[Wereld 32]]: De beste 40 stamleden behouden gedurende 48 uren 300.000.000 punten en 35.000 dorpen.


Zodra een stam hieraan voldoet, zal de wereld definitief afgesloten te worden.
Zodra een stam hieraan voldoet, zal de wereld definitief afgesloten te worden.
Regel 29: Regel 19:
== Deadline ==
== Deadline ==


Bij deze overwinningsvoorwaarde wordt een bepaalde datum of deadline gesteld. De stam die op dat specifieke moment het grootst is, zal de wereld winnen.
Bij deze overwinningsvoorwaarde wordt een bepaalde datum of deadline gesteld. De stam die op dat specifieke moment het grootst is.
 
* ''Momenteel geen''


De wereld zal op die dag in vredesperiode gaan, om vervolgens definitief beëindigd te worden.
De wereld zal op die dag in vredesperiode gaan, om vervolgens definitief beëindigd te worden.
Regel 39: Regel 27:
De geheimen van de macht vormen een eindspel waarin bepaald wordt welke stam uiteindelijk als sterkste uit de bus zal komen. Hierin is het de bedoeling een reeks geheimen in het bezit te krijgen: zodra je als stam een volledige set in het bezit hebt, zal je de wereld winnen. Meer info over dit eindspel vind je op de pagina [[Geheimen van de macht]].
De geheimen van de macht vormen een eindspel waarin bepaald wordt welke stam uiteindelijk als sterkste uit de bus zal komen. Hierin is het de bedoeling een reeks geheimen in het bezit te krijgen: zodra je als stam een volledige set in het bezit hebt, zal je de wereld winnen. Meer info over dit eindspel vind je op de pagina [[Geheimen van de macht]].


De geheimen van de macht zijn actief op:
Zodra een bepaalde stam in het bezit komt van al deze geheimen, dan zal de wereld in vredesperiode gaan om uiteindelijk definitief afgesloten te worden.
 
== De grote belegering ==
 
In dit scenario moeten de stammen van de wereld vechten over de controle van één groot dorp. Om te winnen zullen je je sluwheid en strategie moeten gebruiken. Bestorm je de stad met zoveel mogelijk troepen? Neem je strategische plekken in de staf af van je vijanden of val je hun dorpen aan terwijl hun troepen de grote stad beschermen? De keuze ligt bij jouw!


* [[Wereld 25]]: Een stam behoudt gedurende 48 uur 12 unieke geheimen in haar bezit
Meer informatie vind je [https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/wereld-64-de-grote-belegering.201363/ op het forum]
* [[Wereld 27]]: Een stam behoudt gedurende 48 uur 12 unieke geheimen in haar bezit
* [[Wereld 28]]: Een stam behoudt gedurende 48 uur 12 unieke geheimen in haar bezit
* [[Wereld 30]]: Een stam behoudt gedurende 48 uur 12 unieke geheimen in haar bezit
* [[Wereld 33]]: Een stam behoudt gedurende 168 uur 18 unieke geheimen in haar bezit


Zodra een bepaalde stam in het bezit komt van al deze geheimen, dan zal de wereld in vredesperiode gaan om uiteindelijk definitief afgesloten te worden.
== Tijdperk van Verlichting==
 
Het "Tijdperk van Verlichting" is  een eindspel geïntroduceerd in juli 2019. Hierbij moeten spelers en stammen speciale universiteitsdorpen overnemen en de universiteit upgraden naar een bepaald level. Van zodra een speler of stam het laatste level van de universiteit bouwt zal de wereld eindigen.
 
Om dat doel sneller te bereiken moeten spelers van een stam samenwerken en grondstoffen naar het dorp sturen. Het idee van dit concept is het bouwen en upgraden van een "wereldwonder" als overwinningsvoorwaarde.
 
Meer informatie kan je vinden op de volgende pagina: [https://help.tribalwars.nl/wiki/Tijdperk_van_verlichting Tijdperk Van Verlichting]


== Richtlijn overige werelden ==
== Richtlijn overige werelden ==

Huidige versie van 11 jul 2019 om 12:38

Aan alles komt een einde, zo ook aan een wereld op Tribal Wars. Om te bepalen wanneer een wereld ten einde is en wie de uiteindelijke winnaar is, worden Overwinningsvoorwaarden gesteld. Deze pagina geeft een overzicht van deze overwinningsvoorwaarden.

Houd steeds rekening met de overwinningsvoorwaarden van jouw wereld!

Werelddominantie

Als overwinningsvoorwaarde kan gesteld worden dat een stam een bepaald percentage van de wereld in haar bezit moet proberen te krijgen en behouden voor een bepaalde periode.

Wanneer een stam het benodigde percentage kan bemachtigen, zal de prijs van goudmunten automatisch gehalveerd worden. Wanneer de stam de voorwaarde vervolgens voor de benodigde periode kan vasthouden, eindigt de wereld.

Punten en dorpen

Een andere mogelijkheid is dat een stam bepaald aantal punten en dorpen moet behalen en behouden voor een bepaalde periode om te overwinnen. Deze voorwaarde is op de volgende werelden actief:

Zodra een stam hieraan voldoet, zal de wereld definitief afgesloten te worden.

Deadline

Bij deze overwinningsvoorwaarde wordt een bepaalde datum of deadline gesteld. De stam die op dat specifieke moment het grootst is.

De wereld zal op die dag in vredesperiode gaan, om vervolgens definitief beëindigd te worden.

Geheimen van de macht

De geheimen van de macht vormen een eindspel waarin bepaald wordt welke stam uiteindelijk als sterkste uit de bus zal komen. Hierin is het de bedoeling een reeks geheimen in het bezit te krijgen: zodra je als stam een volledige set in het bezit hebt, zal je de wereld winnen. Meer info over dit eindspel vind je op de pagina Geheimen van de macht.

Zodra een bepaalde stam in het bezit komt van al deze geheimen, dan zal de wereld in vredesperiode gaan om uiteindelijk definitief afgesloten te worden.

De grote belegering

In dit scenario moeten de stammen van de wereld vechten over de controle van één groot dorp. Om te winnen zullen je je sluwheid en strategie moeten gebruiken. Bestorm je de stad met zoveel mogelijk troepen? Neem je strategische plekken in de staf af van je vijanden of val je hun dorpen aan terwijl hun troepen de grote stad beschermen? De keuze ligt bij jouw!

Meer informatie vind je op het forum

Tijdperk van Verlichting

Het "Tijdperk van Verlichting" is een eindspel geïntroduceerd in juli 2019. Hierbij moeten spelers en stammen speciale universiteitsdorpen overnemen en de universiteit upgraden naar een bepaald level. Van zodra een speler of stam het laatste level van de universiteit bouwt zal de wereld eindigen.

Om dat doel sneller te bereiken moeten spelers van een stam samenwerken en grondstoffen naar het dorp sturen. Het idee van dit concept is het bouwen en upgraden van een "wereldwonder" als overwinningsvoorwaarde.

Meer informatie kan je vinden op de volgende pagina: Tijdperk Van Verlichting

Richtlijn overige werelden

Een wereld zonder vooraf bepaalde eindvoorwaarden eindigt wanneer één stam 100% van alle dorpen in haar bezit heeft en dus de winnaar is van de wereld. Dit betreft alleen dorpen die in het bezit zijn van spelers, barbarendorpen tellen dus niet mee.

Van zodra één stam apart of 2 stammen samen echter 85% van de wereld domineren, kunnen ze contact opnemen met het Tribal Wars Team met de vraag om de wereld eerder te beëindigen.

Er zal dan specifiek voor die wereld bekeken worden wat de mogelijkheden zijn. Elk geval wordt dus apart bekeken.