Account Manager

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen

De Account Manager is een aankoopbare uitbreiding op het huidige Premium systeem. Met een aantal nieuwe functies die het makkelijker maken om een groot account te beheren en gedeeltelijk te automatiseren van verschillende kleine taken. Je account moet natuurlijk aan een aantal voorwaarden voldoen (Standaard: 20 dorpen, kan verschillen per wereld) en al een normale Premium Account actief hebben voor de tijd dat je een Account Manager wilt. Je kan de Account Manager activeren voor 14 of 30 dagen onder Premium -> Account Manager.

Overzicht Account Manager

Het overzichtsscherm van de Account Manager (AM) biedt jou informatie over de status van de Account Manager. Elke vakje bevat informatie over de verschillende onderdelen van de Account Manager. Je kunt deze vakjes door middel van klikken en vervolgens slepen in de volgorde plaatsen die jou het beste uitkomt.

Spanner icon.png Door op het gereedschapsicoontje (zie hiernaast) te klikken wanneer het zichtbaar is in de linkerbovenhoek, kun je het aantal zichtbare vakjes aanpassen in het overzichtsscherm.


Meest recente plunderingen

Overview plunder.png

Deze tool kan naast de Farm-assistent gebruikt worden om op een handige manier farm aanvallen te sturen naar recent geplunderde dorpen. Het laat de barbarendorpen zien die jij recent aangevallen hebt en waar je grondstoffen van gestolen hebt.

Voor meer informatie over de A, B en C icoontjes in het screenshot rechts, kun je kijken bij farm-assistent.

Dorpsoverzicht

Overview village.png

In het dorpsoverzichtscherm is de status van de gebouwenmanager, de troepenmanager en de marktmanager terug te vinden. Door middel van gekleurde bolletjes kun je de status per dorp afleiden.

  • Berichten Groen.png - de manager is actief
  • Berichten Geel.png - de manager staat ingesteld, maar is niet actief op het moment
  • Grey.png - er staan geen opdrachten in de planning

Wanneer je op een groen of geel bolletje drukt pauzeer of start je de manager.
Wanneer je op een grijs bolletje drukt ga je naar de account manager die je hebt aangeklikt voor dat dorp.


Constructie sjablonen

Overview template.png

De constructie sjablonen sectie geeft een overzicht van alle sjablonen die je in de gebouwenmanager hebt staan.

Je kunt zien aan hoeveel dorpen je elk sjabloon hebt toegewezen, hoeveel van deze dorpen momenteel op pauze staan en het aantal gebouwlevels dat al uitgebouwd is door de gebouwenmanager.

Waarschuwingen en aanbevelingen

Overview warning.png

Hier kun je bijvoorbeeld waarschuwingen krijgen wanneer de opslagplaats van een van je farms vol zit of wanneer een van je eigen opslagplaatsen vol zit.

Notificaties

In het notificatiescherm kun je aangeven dat de Account Manager jou een email stuurt wanneer je nieuwe binnenkomende aanvallen hebt. Om deze aanvalsnotificaties te activeren vink je het vakje aan dat zegt: "Activeer aanvalsnotificaties". Dit geeft je een aantal opties waarmee je naar eigen inzicht kunt instellen wanneer je een email wilt ontvangen

Attack notifications.png

Hoe vaak?

Hier kun je aangeven onder welke voorwaarden jij een email wilt ontvangen.

Na elke nieuwe aanval Je krijgt een notificatie wanneer je binnenkomende aanvallen van 0 naar 1 gaan.
Na elke (XX) nieuwe aanvallen Je krijgt een notificatie elke keer wanneer dit aantal (XX) nieuwe aanvallen naar jouw dorpen gestuurd is
Geef me elk(e) (XX) uur een update Je krijgt enkel een notificatie elke zoveel (XX) uur als jij hebt aangegeven
Geef me alleen een melding als ik niet ingelogd bent Als dit is aangevinkt krijg je enkel een notificatie als je op dat moment niet bent ingelogd of als je account niet actief is op dat moment


Groepering van aanvallen?

Hier kun je aangeven op wat voor manier de notificaties weergegeven moten worden.

Groepeer de aanvallen niet Aanvallen worden weergegeven in volgorde, niet gegroepeerd.
Groepeer aanvallen op aanvaller Aanvallen worden gerangschikt weergegeven op de naam van de aanvaller.
Groepeer aanvallen op doelwit Aanvallen worden gerangschikt weergeven op de dorpen die het doelwit zijn.
Laat maximaal (XX) aanvallen per groep zien De melding zal enkel het gekozen aantal (XX) aanvallen van elke groep laten zien wanneer aangevinkt.


Gebouwenmanager

De gebouwenmanager kan gebruikt worden om automatisch gebouwen in de wachtlijst van je dorpen te zetten. Je kunt de exacte streefwaarde van de gebouwen en de volgorde waarin de gebouwen in de wachtlijst gezet moeten worden zelf aanpassen.


Gebouwenmanager: Sjablonen bewerken

Standaard zul je, wanneer de gebouwenmanager opent, het Beheer Dorpen scherm te zien krijgen. Om je sjablonen aan te passen, moet je naar Beheer sjablonen.

Gebouwenmanager: Systeem sjablonen

Het spel geeft je standaard drie sjablonen waarmee je kunt werken. Deze sjablonen kun je niet aanpassen of verwijderen. Deze systeemsjablonen bestaan uit:

  • Grondstoffen; gebalanceerd dorp dat zich eerst richt op het uitbouwen van de grondstofgebouwen naar level 30.
  • Defensief; voor dorpen die defensieve eenheden bouwen.
  • Offensief; voor dorpen die offensieve eenheden bouwen.

Gebouwenmanager: Sjablonen aanmaken

Je kunt je eigen voorkeur voor het uitbouwen van je dorp in een sjabloon zetten, als de standaard sjablonen niet aan je behoeftes voldoen. Om dit te doen kun je onder Maak een sjabloon een eigen sjabloon aanmaken. Vul de titel in en kies of je een sjabloon wilt kopiëren en aanpassen of dat je vanaf nul wilt beginnen.

Am vm ct.png

Gebouwenmanager: Sjablonen aanpassen

Gebouwenmanager: Sjablonen verwijderen

Gebouwenmanager: Sjablonen gebruiken

Gebouwenmanager: verdere info

Troepenmanager

De troepenmanager zorgt ervoor dat je automatisch troepen kunt rekruteren door te kiezen hoeveel eenheden je wilt produceren in elk dorp. Wanneer de grondstoffen voor handen zijn zal je troepenmanager deze eenheden automatisch voor jou gaan bouwen.
Je kunt troepenaantallen per dorp invoeren of je kun een sjabloon aanmaken voor toekomstig gebruik. Deze kun je dan later op andere dorpen toepassen.

Troepen rekruteren

Troop manager.png

In het Bewerk dorpen scherm bovenaan de troepenmanager kun je invullen hoeveel eenheden je in totaal zou willen bouwen voor één dorp. Je kunt ook een buffer instellen als je wilt, om grondstoffen of bevolking te reserveren. Zodra je tevreden bent met de ingevulde waarden kun je in onderaan bij Dorpen aanvinken op welke dorpen je deze troepen wilt bouwen. Zodra je op opslaan drukt zal het bouwproces voor die dorpen beginnen.

Het duurt meestal enkele minuten voordat de dorpen beginnen met rekruteren, wanneer je genoeg grondstoffen en bevolking hebt.


Buffer

Buffer.png

Je kunt er voor kiezen om bevolking of grondstoffen te reserveren. Deze worden dan niet gebruikt door de troepenmanager. Wanneer je in de buffer bijvoorbeeld Boer small.png op 100 zet zal er altijd 100 bevolking overblijven in de boerderij. De troepenmanager stopt dan met het bouwen van troepen, totdat je weer meer dan 100 bevolking in je dorp vrij hebt.

Troepenmanager: Sjablonen

Om sjablonen te maken of aan te passen klik je op de Beheer sjablonen link je in troepenmanager. Hierdoor ga je naar het scherm waar je sjablonen kunt aanpassen.

Troepenmanager: Sjabloon maken

Template editor2.png

Vul je gewenste troepen totaal in bij de gegeven vakjes. Geef de sjabloon vervolgens een naam in Sjabloon naam, daarnaast kun je een buffer instellen voor de sjabloon. Zodra je dit gedaan hebt druk je op creëer nieuw sjabloon om de sjabloon op te slaan.

Troepenmanager: Sjabloon aanpassen

Om een bestaand sjabloon aan te passen druk je op het groene bewerkknopje naast de naam van de sjabloon. Dit is onderaan het scherm te vinden. Hierdoor wordt de informatie van de sjabloon bovenaan de pagina ingevuld en je kunt de troepenaantallen en buffer aanpassen. Zodra je klaar bent druk je Opslaan en het sjabloon is aangepast.

Troepenmanager: Sjabloon verwijderen

Om een sjabloon te verwijderen vink je het vakje naast de sjabloon aan en drukt op verwijder.

Troepenmanager: Sjablonen gebruiken

Zodra je een sjabloon hebt gemaakt kun je deze toepassen voor dorpen in plaats van elke keer zelf de waarden te moeten invoeren. In het Bewerk dorpen scherm kun je bij het dorpdown menu het gewenste sjabloon uitkiezen. Vink onderaan de dorpen aan en druk op opslaan om het gekozen sjabloon op de dorpen toe te passen.

Het duurt meestal enkele minuten voordat de dorpen beginnen met rekruteren, wanneer je genoeg grondstoffen en bevolking hebt.

Marktmanager

Met de marktmanager kun je automatische grondstof overdrachten tussen jouw dorpen instellen. Deze worden op van te voren vastgestelde tijden verstuurd.

Handelsroute instellen

Let op: wanneer je een handelsroute instelt is het versturende dorp het dorp dat op dat moment geselecteerd is.

Om een nieuwe handelsroute in te stellen kun je twee dingen doen:

  • Vul de coördinaten van het doelwit in onder Doel
  • Gebruik de Favorieten, Eigen of Verloop optie(s) rechts.

Vul vervolgens de gewenste hoeveelheid grondstoffen in dat verzonden moet worden.
Tot slot kun je kiezen wanneer de grondstoffen verstuurd moeten worden. Je kunt elke dag van de week kiezen en een tijdstip. Op de ingevulde dag(en) en tijd(en) zullen de grondstoffen verstuurd worden, wanneer er genoeg grondstoffen en handelaren in het dorp aanwezig zijn.

Handelsroute verwijderen

Zodra je een handelsroute hebt ingesteld kun je een onderaan de pagina een lijst vinden met al je handelsroutes. Je ziet de volgende geplande verzending, zodat je kunt checken of alles goed is ingevuld. Het is op dit moment (nog) niet mogelijk de handelsroute te bewerken, dus als het fout is gegaan moet je de handelsroute opnieuw instellen.

Om een handelsroute te verwijderen klik je op verwijderen naast de route, of je vinkt de vakjes aan en klinkt onderaan op verwijderen

Farm-assistent

De farm-assistent maakt het voor jou gemakkelijk om farmaanvallen te versturen naar de barbarendorpen om je heen. Dit kan direct vanaf de kaart of vanuit het recente aanvallen overzicht uit de Account Manager.

Je kunt je eigen sjablonen creëren om verschillende combinaties aan troepen te versturen om te farmen. Deze sjablonen heten A en B

Sjabloon aanmaken

Om een nieuw sjabloon aan te maken druk op New sjabloon onder Bewerk sjablonen. Aan de rechterkant verschijnt de plek waar je de sjabloon kunt aanmaken. Vul de gewenste troepen combinatie in en druk op Opslaan om de sjabloon toe te voegen.

Je kunt ook een beschrijving toevoegen voor jezelf, zodat je het makkelijk kunt terugvinden in de toekomst.

Sjabloon bewerken/verwijderen

Als je de beschrijving of troepen in een sjabloon wilt aanpassen druk je op de sjabloon onder Bewerk sjablonen. Je kunt alles dan aanpassen en vervolgens opslaan.

Als je een sjabloon liever verwijderd om opnieuw te beginnen druk je op het rode kruisje naast de beschrijving van de sjabloon.

Farm-assistent vanaf kaart

Am fa map.png

Zodra je een sjabloon hebt aangemaakt kun je de farm-assistent gebruiken vanaf de kaart. Hiervoor moet je het contextmenu geactiveerd hebben.

Wanneer je op een barbarendorp drukt zul je nieuwe icoontjes zien, gelabeld A (of een andere letter). Deze icoontjes komen overeen met de sjablonen die jij hebt gecreëerd binnen de farm-assistent. Om een aanvul te sturen hoef je enkel op het icoontje te drukken. De aanval wordt verstuurd zonder dat je het hoeft te bevestigen.

Let op: dit werkt alleen op barbarendorpen. Het is niet mogelijk om een dorp aan te vallen van een speler, zonder dat je hiervoor naar de verzamelplaats moet gaan om de aanval te bevestigen.

Farm-assistent vanaf Account Manager

Am fa ov.png

Je kunt de farm-assistent ook gebruiken om troepen te sturen vanuit de Account Manager. Dit kan vanaf de Meest recente plunderingen widget op het overzicht.





Het laat de barbarendorpen zien die jij recent aangevallen hebt en waar je grondstoffen van gestolen hebt. Net als op de kaart kun je op A of B drukken om de troepen van een van de twee sjablonen naar dat dorp te sturen.

Er is ook een C icoontje. Dit icoontje heeft niets te maken met sjablonen. Wanneer je hierop drukt zal het systeem je meest recente verkenning van dat dorp gebruiken om uit te rekenen hoeveel grondstoffen er zijn en vervolgens aangeven hoeveel troepen je moet sturen om alle buit mee te nemen.

Je ziet C enkel wanneer je een dorp recent verkend hebt.