Gebouwen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
Geen bewerkingssamenvatting
kGeen bewerkingssamenvatting
Regel 13: Regel 13:
In de kazerne kan je infanterie rekruteren. Hoe hoger het level van je kazerne, hoe sneller je troepen kan rekruteren.
In de kazerne kan je infanterie rekruteren. Hoe hoger het level van je kazerne, hoe sneller je troepen kan rekruteren.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kazerne|hier]] bekijken.
De benodigdheden voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kazerne|hier]] bekijken.


==Stal==
==Stal==
Regel 21: Regel 21:
In de stal kan je bereden eenheden rekruteren. Hoe hoger het level van je stal, hoe sneller je troepen kan rekruteren.
In de stal kan je bereden eenheden rekruteren. Hoe hoger het level van je stal, hoe sneller je troepen kan rekruteren.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Stal|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Stal|hier]] bekijken.


==Kerk==
==Kerk==
Regel 29: Regel 29:
De kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.
De kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kerk|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kerk|hier]] bekijken.


==Werkplaats==
==Werkplaats==
Regel 37: Regel 37:
In de werkplaats worden belegeringswapens gemaakt. Hoe hoger het level van de werkplaats, hoe sneller je deze wapens kunt aanmaken.
In de werkplaats worden belegeringswapens gemaakt. Hoe hoger het level van de werkplaats, hoe sneller je deze wapens kunt aanmaken.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Werkplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Werkplaats|hier]] bekijken.


==Adelshoeve==
==Adelshoeve==
Regel 45: Regel 45:
In de adelshoeve kun je een edelman opleiden. Met een edelman kun je andere dorpen veroveren.
In de adelshoeve kun je een edelman opleiden. Met een edelman kun je andere dorpen veroveren.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Adelshoeve|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Adelshoeve|hier]] bekijken.


==Smederij==
==Smederij==
Regel 53: Regel 53:
In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.
In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Smederij|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Smederij|hier]] bekijken.


==Verzamelplaats==
==Verzamelplaats==
Regel 61: Regel 61:
Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Hier kun je je troepen verplaatsen of aanvalsopdrachten geven.
Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Hier kun je je troepen verplaatsen of aanvalsopdrachten geven.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Verzamelplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Verzamelplaats|hier]] bekijken.


==Marktplaats==
==Marktplaats==
Regel 69: Regel 69:
Op de marktplaats kun je met andere spelers handel drijven of ze grondstoffen sturen.
Op de marktplaats kun je met andere spelers handel drijven of ze grondstoffen sturen.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Marktplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Marktplaats|hier]] bekijken.


==Houthakkers==
==Houthakkers==
Regel 77: Regel 77:
Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van je houthakkers, hoe sneller het hout wordt geproduceerd.
Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van je houthakkers, hoe sneller het hout wordt geproduceerd.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Houthakkers|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Houthakkers|hier]] bekijken.


==Leemgroeve==
==Leemgroeve==
Regel 85: Regel 85:
In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level, hoe sneller het leem wordt gewonnen.
In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level, hoe sneller het leem wordt gewonnen.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Leemgroeve|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Leemgroeve|hier]] bekijken.


==IJzermijn==
==IJzermijn==
Regel 93: Regel 93:
In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn, hoe sneller het ijzer wordt geproduceerd.
In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn, hoe sneller het ijzer wordt geproduceerd.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Ijzermijn|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Ijzermijn|hier]] bekijken.


==Boerderij==
==Boerderij==
Regel 101: Regel 101:
De boerderij zorgt voor de voeding voor de troepen en arbeiders. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.
De boerderij zorgt voor de voeding voor de troepen en arbeiders. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Boerderij|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Boerderij|hier]] bekijken.


==Opslagplaats==
==Opslagplaats==
Regel 109: Regel 109:
In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen.
In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Opslagplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Opslagplaats|hier]] bekijken.


==Schuilplaats==
==Schuilplaats==
Regel 117: Regel 117:
In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.
In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Schuilplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Schuilplaats|hier]] bekijken.


==Muur==
==Muur==
Regel 125: Regel 125:
De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. Door de muur wordt zowel de basisverdediging als ook de verdedigingswaarde van je troepen verhoogd.
De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. Door de muur wordt zowel de basisverdediging als ook de verdedigingswaarde van je troepen verhoogd.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Muur|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Muur|hier]] bekijken.

Versie van 22 aug 2010 11:38

Hoofdgebouw

Main1.png

In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.

De benodigdheden van dit gebouw kun je hier bekijken.

Kazerne

Barracks1.png

In de kazerne kan je infanterie rekruteren. Hoe hoger het level van je kazerne, hoe sneller je troepen kan rekruteren.

De benodigdheden voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Stal

Stable1.png

In de stal kan je bereden eenheden rekruteren. Hoe hoger het level van je stal, hoe sneller je troepen kan rekruteren.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Kerk

KerkLVL1.png

De kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Werkplaats

Garage1.png

In de werkplaats worden belegeringswapens gemaakt. Hoe hoger het level van de werkplaats, hoe sneller je deze wapens kunt aanmaken.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Adelshoeve

Snob1.png

In de adelshoeve kun je een edelman opleiden. Met een edelman kun je andere dorpen veroveren.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Smederij

Smith1.png

In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Verzamelplaats

Place1.png

Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Hier kun je je troepen verplaatsen of aanvalsopdrachten geven.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Marktplaats

Market1.png

Op de marktplaats kun je met andere spelers handel drijven of ze grondstoffen sturen.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Houthakkers

Wood1.png

Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van je houthakkers, hoe sneller het hout wordt geproduceerd.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Leemgroeve

Stone1.png

In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level, hoe sneller het leem wordt gewonnen.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

IJzermijn

Iron1.png

In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn, hoe sneller het ijzer wordt geproduceerd.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Boerderij

Farm1.png

De boerderij zorgt voor de voeding voor de troepen en arbeiders. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Opslagplaats

Storage1.png

In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Schuilplaats

Hide1.png

In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Muur

Wall1.png

De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. Door de muur wordt zowel de basisverdediging als ook de verdedigingswaarde van je troepen verhoogd.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.