Gebouwen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
kGeen bewerkingssamenvatting
kGeen bewerkingssamenvatting
Regel 5: Regel 5:
In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.
In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.


De benodigdheden van dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Hoofdgebouw|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Hoofdgebouw|hier]] bekijken.


==[[Kazerne]]==
==Kazerne==


[[Bestand:Barracks1.png]]
[[Bestand:Barracks1.png]]
Regel 13: Regel 13:
In de kazerne kan je infanterie rekruteren. Hoe hoger het level van je kazerne, hoe sneller je troepen kan rekruteren.
In de kazerne kan je infanterie rekruteren. Hoe hoger het level van je kazerne, hoe sneller je troepen kan rekruteren.


De benodigdheden voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kazerne|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kazerne|hier]] bekijken.


==Stal==
==Stal==

Versie van 22 aug 2010 11:39

Hoofdgebouw

Main1.png

In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Kazerne

Barracks1.png

In de kazerne kan je infanterie rekruteren. Hoe hoger het level van je kazerne, hoe sneller je troepen kan rekruteren.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Stal

Stable1.png

In de stal kan je bereden eenheden rekruteren. Hoe hoger het level van je stal, hoe sneller je troepen kan rekruteren.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Kerk

KerkLVL1.png

De kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Werkplaats

Garage1.png

In de werkplaats worden belegeringswapens gemaakt. Hoe hoger het level van de werkplaats, hoe sneller je deze wapens kunt aanmaken.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Adelshoeve

Snob1.png

In de adelshoeve kun je een edelman opleiden. Met een edelman kun je andere dorpen veroveren.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Smederij

Smith1.png

In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Verzamelplaats

Place1.png

Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Hier kun je je troepen verplaatsen of aanvalsopdrachten geven.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Marktplaats

Market1.png

Op de marktplaats kun je met andere spelers handel drijven of ze grondstoffen sturen.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Houthakkers

Wood1.png

Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van je houthakkers, hoe sneller het hout wordt geproduceerd.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Leemgroeve

Stone1.png

In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level, hoe sneller het leem wordt gewonnen.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

IJzermijn

Iron1.png

In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn, hoe sneller het ijzer wordt geproduceerd.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Boerderij

Farm1.png

De boerderij zorgt voor de voeding voor de troepen en arbeiders. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Opslagplaats

Storage1.png

In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Schuilplaats

Hide1.png

In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Muur

Wall1.png

De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. Door de muur wordt zowel de basisverdediging als ook de verdedigingswaarde van je troepen verhoogd.

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.