Pushmeldingen

Uit Tribalwars Wiki NL
Versie door Duckje (overleg | bijdragen) op 4 apr 2016 om 20:56 (Nieuwe pagina aangemaakt met '<h1>Waarom zijn mijn inkomende berichten vertraagd?</h1> <div class="entry-body"> <h3>Zorg ervoor dat je een sterk netwerksignaal op je telefoon hebt.</h3> <p>Zo...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen

Waarom zijn mijn inkomende berichten vertraagd?

Zorg ervoor dat je een sterk netwerksignaal op je telefoon hebt.

Zorg ervoor dat je telefoon is verbonden met het internet. Je kunt dit controleren door een browser te openen en een website te bezoeken.

Indien webpagina's werken, maar Tribal Wars niet, neem dan contact op met je mobiele provider en kijk of je APN- en routerinstellingen correct zijn ingesteld voor non-web- en socketconnecties.

Zorg ervoor dat Achtergrondgegevens beperken is uitgeschakeld

Zorg ervoor dat in de instellingen Achtergrondgegevens beperken is uitgeschakeld voor Tribal Warsen Google Services.

  1. Open de telefoon Instellingen.
  2. Ga naar Datagebruik.
  3. Scroll naar beneden en open Tribal Wars datagebruik.
  4. Scroll naar beneden en zorg dat Achtergrondgegevens beperken niet is aangevinkt.
  5. Herhaal bovenstaande stappen voor Google Services.
  6. Aanvullend, zorg ervoor dat Achtergrondgegevens beperken niet is aangevinkt in Datagebruik > Menu knop.

Mogelijk moet je je meldingeninstellingen in Tribal Wars wijzigen:

  1. Open Tribal Wars.
  2. Tik op de knop Menu.
  3. Tik op Instellingen > Meldingen.

In dit menu heb je de opties voor Berichten en Groepsberichten. Pas de instellingen aan naar wens.

Als het nog steeds te lang duurt voordat je berichten ontvangt op je telefoon

We adviseren het volgende:

  • Herstart de telefoon (zet deze UIT en dan AAN).
  • Probeer een andere dataverbinding. Wanneer je gebruik maakt van Wi-Fi, probeer dan mobiele data en omgekeerd.
  • Herstel appvoorkeuren via Instellingen > Apps > Menu knop > Appvoorkeuren herstellen**.
  • Wanneer mobiele data niet beschikbaar is en je bent verbonden via Wi-Fi, zorg er dan voor dat je telefoon in de oplader zit. Dit om te voorkomen dat de batterijbesparende stand wordt ingeschakeld.
  • Meld je af voor Tribal Wars
  • Installeer Push Notifications Fixer en/of DNSnet op je telefoon en kijk of dat helpt.
  • Als je vaak verbonden bent met Wi-Fi, controleer je de slaapstand voor Wi-Fi (Instellingen > Wi-Fi > knop Menu > Geavanceerd > Wi-Fi behouden in slaapstand) en zorg je ervoor dat het ingesteld is op Altijd.
  • Verwijder en installeer Tribal Wars opnieuw.
  • Verwijder alle Taakbeheerprogramma's (task killers). Deze kunnen er voor zorgen dat je geen berichten ontvangt als je niet in de app bent.
  • Start de Google Hangouts-app, tik op de knop Menu, en log uit voor al je accounts (Selecteer het account, scroll naar beneden en kies Uitloggen). Start Google Hangouts opnieuw en log opnieuw in bij je account(s).

Telefoon specifieke instructies

  • Voor OS 4.1+ toestellen

    • In Instellingen > Data gebruik > Menu knop, zorg ervoor dat Auto-sync data is aangevinkt.
    • In Instellingen > Data gebruik > Tribal Wars > Menu knop, zorg ervoor dat Achtergrondgegevens beperken niet is aangevinkt.
  • Voor OS 4.3+ toestellen

    • Zorg ervoor dat je alle toestemmingen hebt verleend aan Tribal Wars in App Ops.
  • Voor OS 4.4+ toestellen

    • Zorg ervoor dat Wi-Fi optimalisatie niet is aangevinkt in Instellingen > Wi-Fi > Menu knop > Geavanceerd > **Wi-Fi optimalisatie.
  • Voor OS 5.0+ toestellen

    • Zorg ervoor dat je prioriteitsstand hebt uitgeschakeld of dat je Tribal Wars meldingen hebt toegestaan in de prioriteitsstand.
  • Voor HTC toestellen

    • Probeer fast boot uit te zetten via Telefoon Instellingen > Energie > Fast boot (zorg dat hij niet is aangevinkt).
    • Probeer ook Energiebesparing, Extreme energiebesparingsmodus en Slaapstand uit te schakelen. Vergeet niet je telefoon te herstarten nadat je deze instellingen hebt veranderd om ervoor te zorgen dat de wijzigingen ook toegepast worden.

Mochten de bovenstaande stappen niet helpen, dan is het mogelijk dat je geen updates ontvangt van Google's push notification server of dat de instellingen voor je Wi-Fi of mobiele data verkeerd zijn ingesteld.

Met vriendelijke groet,