Ridder: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
Regel 91: Regel 91:


* '''Oude ridderitems''': Actief op werelden [[Wereld 6|6]], [[Wereld 7|7]], [[Wereld 9|9]] en de [[Classic]]
* '''Oude ridderitems''': Actief op werelden [[Wereld 6|6]], [[Wereld 7|7]], [[Wereld 9|9]] en de [[Classic]]
* '''Verbeterde ridderitems''': Actief op werelden [[Wereld 11|11]], [[Wereld 12|12]], [[Wereld 14|14]], [[Wereld 15|15]], [[Wereld 17|17]], [[Wereld 20|20]], [[Wereld 21|21]], [[Wereld 22|22]], [[Wereld 23|23]], [[Wereld 25|25]], [[Wereld 26|26]], [[Wereld 32|32]], [[Wereld 33|33]], [[Wereld 35|35]], [[Wereld 37|37]], [[Wereld |Wereld ]], [[Casual]] en [[Casual 2]]
* '''Verbeterde ridderitems''': Actief op werelden [[Wereld 11|11]], [[Wereld 12|12]], [[Wereld 14|14]], [[Wereld 15|15]], [[Wereld 17|17]], [[Wereld 20|20]], [[Wereld 21|21]], [[Wereld 22|22]], [[Wereld 23|23]], [[Wereld 25|25]], [[Wereld 26|26]], [[Wereld 32|32]], [[Wereld 33|33]], [[Wereld 35|35]], [[Wereld 37|37]], [[Casual]] en [[Casual 2]]


===De ridderitems===
===De ridderitems===

Versie van 16 jul 2014 13:34

Knight.png

Elke speler kan, indien actief op zijn wereld, zijn leger voorzien van één ridder. Een ridder kan je aanstellen vanuit het standbeeld, uitrusten met een speciaal ridderwapen en zelfs van een eigen naam voorzien.

Vooral in het begin is deze ridder van onschatbare waarde: niet alleen is hij sterk in de aanval, ook kan hij veel buit dragen bij het farmen en komt hij ook goed van pas in de verdediging.

De Ridder

De Ridder is, zeker in de beginperiode, een heel handige eenheid. Hij is sterk in de aanval, kan veel buit dragen en is ook verdedigend goed. Ook naar mate de wereld verder evolueert zal je ridder nog goed van pas komen: je kan hem dan uitrusten met speciale ridderitems.

Eenheid Hout small.png Leem small.png Ijzer small.png Boer small.png Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png Speed.png
Uitleg
Storage.png
Unit knight.png Ridder 20 20 40 10 150 250 400 150 10 100
Ridder.png

Daarnaast heeft de ridder ook een speciale eigenschap wanneer hij ter ondersteuning wordt ingezet. Wanneer je troepen naar de bondgenoot stuurt om zijn dorp te helpen verdedigen en de ridder maakt hier deel van uit, dan lopen alle troepen immers aan de snelheid van de ridder. Deze bonus geldt niet in de aanval.

De ridder is echter niet op iedere wereld van toepassing. Een overzicht van werelden waar de ridder actief is, kan je hier vinden.

De ridder heeft dus enkele speciale eigenschappen:

  • Je kan de ridder van een eigen naam voorzien.
  • Wanneer je je ridder ter ondersteuning op pad stuurt, lopen alle andere eenheden in datzelfde bevel aan de snelheid van de ridder.
  • De ridder kan uitgerust worden met speciale ridderitems.

Ontwikkeling

Deze eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.

Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 reeds ontwikkeld 150 250 400 150

De Ridder verplaatsen

Het is mogelijk je ridder te verplaatsen. Dit kan gemakkelijk zijn voor een gepland offensief, dan plaats je hem aan je front, of wanneer je aanvallen binnenkrijgt en je wilt profiteren van een mooi defensief voordeel met behulp van een ridderitem.

Om je ridder te verplaatsen ga je naar het dorp waarin je je ridder wilt stationeren en klik je op het standbeeld. Van daaruit kan je de optie ridder hierheen stationeren selecteren. Deze optie zal de ridder voor je verplaatsen naar het gewenste dorp. Ridderstationeren.png

De wapenkamer

Je ridder zal in de strijd verschillende wapens kunnen ontdekken. Wanneer je ridder zo'n wapen vindt, dan komt dat terecht in je wapenkamer. Deze kan je bereiken vanuit het standbeeld of via het riddericoontje rechtsboven.

Wapenkamer.png

In het begin zal die wapenkamer nog helemaal leeg zijn - het is pas gaandeweg dat de ridder items zal ontdekken. Onder de wapenkamer vind je een balk die weergeeft hoe dicht de ridder bij het ontdekken van een nieuw wapen zit. De snelste manier om je ridder naar de ontdekking van een nieuw wapen te brengen, is door hem in de aanval verdedigende troepen te laten doden.

Wanneer je met je muis over de wapens beweegt, dan verschijnt een klein venster met de bonus die dat wapen, indien geactiveerd, oplevert. Door het wapen vervolgens aan te klikken, activeer je het wapen en daarmee ook de bonus.

Die bonus werkt dan op alle troepen die zich bij de ridder bevinden. Wanneer je de ridder ter ondersteuning naar een andere speler stuurt, dan zal de bonus ook op zijn troepen inwerken. Wanneer die speler zijn ridder daarnaast ook nog van een ridderitem voorziet, dan zullen ook jouw verdedigende troepen hiervan meegenieten. Wanneer twee ridders echter hetzelfde wapen vasthebben, dan zal de bonus maar één keer meegerekend worden. Maak dus goede afspraken wanneer je de ridder ter ondersteuning naar een andere speler stuurt!

Wanneer je, na de dood van een ridder, een nieuwe ridder aanstelt, dan zal je opnieuw een ridderitem moeten instellen.

De ridderitems

Werelden

Er bestaan twee verschillende soorten ridderitems. Welke op jouw wereld actief zijn, is afhankelijk van de wereldinstellingen.

De ridderitems

Zwitsers hellebaard

  • Kracht van de speervechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging


Ridderitem speer.jpg Inventory spear.jpg



Ullrichts slagzwaard

  • Kracht van de zwaardvechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging (Oude ridderitems)
  • Kracht van de zwaardvechters 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging (Verbeterde ridderitems)


Ridderitem zwaard.jpg Inventory sword.jpg



Thorgards krijgsbijl

  • Kracht van de bijlstrijders 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging (Oude ridderitems)
  • Kracht van de bijlstrijders 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging (Verbeterde ridderitems)


Ridderitem bijl.jpg Inventory axe.jpg



Edwards lange boog

  • Kracht van de boogschutters 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging


Ridderitem boog.jpg Inventory archer.jpg



Khalids verrekijker

  • Je ziet altijd troepen buiten het dorp met verkenners
  • Een ridder die Khalids verrekijker vast heeft valt normaal aan, verdedigt als een verkenner en kan alleen gedood worden door een verdedigende verkenner


Ridderitem verkenner.jpg Inventory spy.jpg



Miezskos lans

  • Kracht van de lichte cavalerie 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging


Ridderitem lc.jpg Inventory light.jpg



Khans Compositieboog


Ridderitem bboog.jpg Inventory marcher.jpg



Baptistes banier

  • Kracht van de zware cavalerie is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging


Ridderitem zc.jpg Inventory heavy.jpg


Carols Morgenster

  • Rammen doen 100% meer schade (Oude ridderitems)
  • Rammen doen 100% meer schade, ook wordt de muur bij de 1ste strijdfase meer beschadigd (Verbeterde ridderitems)


Ridderitem ram.jpg Inventory ram.jpg



Aletheias Signaalvuur

  • Katapulten doen 100% meer schade (Oude ridderitems)
  • Katapulten doen 100% meer schade, ook stijgt de verdediging met 1000% (Verbeterde ridderitems)
Ridderitem katapult.jpgInventory catapult.jpg



Vascos Scepter

  • De edelman zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging


Ridderitem edelman.jpg Inventory snob.jpg