Tijdperk van verlichting: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'center| The '''Age Of Enlightenment''' is a type of Endgame introduced in July 2019, in which players or tribes will need to conquer...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:




The '''Age Of Enlightenment''' is a type of Endgame introduced in July 2019, in which players or tribes will need to conquer one of the special University villages and upgrade the University to a certain level. Once a tribe or a player builds the last level of the University in this special village, the world will end.
Het "Tijdperk van Verlichting" is een eindspel geïntroduceerd in juli 2019. Hierbij moeten spelers en stammen speciale universiteitsdorpen overnemen en de universiteit upgraden naar een bepaald level. Van zodra een speler of stam het laatste level van de universiteit bouwt zal de wereld eindigen.


To achieve that goal faster, the players of a tribe must work together to send resources to the village. The idea behind this endgame concept is to build and upgrade a "World wonder" as a winning condition.
Om dat doel sneller te bereiken moeten spelers van een stam samenwerken en grondstoffen naar het dorp sturen. Het idee van dit concept is het bouwen en upgraden van een "wereldwonder" als overwinningsvoorwaarde.




= Conquering a University Village =
= Een universiteitsdorp veroveren =


When the world starts, the University Villages are spawned at predefined locations in the map, which are under protection from being attacked. This attack protection will last until the endgame starts.  
Als de wereld start spawnen de universiteitsdorpen op specifieke locaties op de kaart en kunnen ze niet aangevallen worden. Deze aanvalsbescherming wordt opgeheven als het eindspel start.


As the villages are available from the start of the world, you and your tribe will need to plan how/when you want to start capturing them - before the attack protection ends. The usual barbarian rise and shrink mechanics are disabled for the University villages, therefore the attack protection period will not change the village points.
Aangezien de dorpen beschikbaar zijn vanaf de start van de wereld kunnen jij en je stam plannen hoe/wanneer je deze wilt overnemen - voordat de aanvalsbescherming eindigt. De gebruikelijke groeien en krimpen van barbarendorpen is niet van toepassing op dit dorp. Daarom zullen de punten van dit dorp niet wijzigen tijdens de aanvalsbescherming.


The university villages are spawned at the following coordinates:
 
De universiteitsdorpen starten op de volgende locaties:


*499 | 450
*499 | 450
Regel 20: Regel 21:
*450 | 500
*450 | 500


In larger worlds, additional villages will be spawned at:
Op grotere werelden (niet op .nl) zijn er eveneens hier dorpen:


*400 | 400
*400 | 400
Regel 32: Regel 33:
[[File:LH_MapIcon_03_(1).png|right|]]
[[File:LH_MapIcon_03_(1).png|right|]]


After 75 days, the attack protection is removed and the University villages can be conquered. When a University Village is conquered, the village owner can start upgrading the University '''(the first level is already built and cannot be destroyed'''). Other tribes can attack and/or conquer the University Villages that you control. In the University village, players can only upgrade the university (and no other buildings). Flags affecting unit construction will have no effect. Premium Time Reduction, as well as the Reinforcement and Privilege items also cannot be used on a University village.
Na 75 dagen wordt de aanvalsbescherming opgeheven en kunnen de universiteitsdorpen veroverd worden. Als een universiteitsdorp veroverd is kan de dorpseigenaar de universiteit upgraden. '''(Het eerste level is al gebouwd en kan niet vernietigd worden'''). Andere stammen kunnen de universiteitsdorpen die je bezit aanvallen/overnemen. In het universiteitsdorp kunnen spelers enkel de universiteit upgraden (geen andere gebouwen). Vlaggen die de rekruteringssnelheid verhogen hebben geen effect. Premium tijdreducties, Versterking en privilegeitems kunnen niet gebruikt worden op een universiteitsdorp.


In order to upgrade the University, you and your tribe will need to send resources to the village. Once the University has the required amount of resources stored, you can upgrade it to the next level by pressing the "Upgrade" button. Since the university village can store a total of 2.000.000.000 resources, using resource packages will not have an effect on University villages.
Om de universiteit te upgraden moeten jij en je stam grondstoffen sturen naar het dorp. Als de universiteit de nodige grondstoffen opgeslagen heeft  kan je het upgraden naar het volgende level door op de upgrade knop te drukken. Aangezien de universiteitsdorpen in totaal 2.000.000.000 grondstoffen kunnen opslagen zal een grondstoffenpakket geen effect hebben op universiteitsdorpen.


In the following table you can see the Building Time needed for each level of the University
In de volgende tabel zie je de bouwtijd nodig voor elk level van de universiteit.


{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
!colspan="15"|'''University Building Time'''
!colspan="15"|'''Universiteiut Bouwtijd'''
|-
|-
|'''Level'''
|'''Level'''
|'''Building time(in hours)'''  
|''' Bouwtijd (in uren)''  
|-
|-
|1
|1
Regel 137: Regel 138:




= Attacking a University Village=
= Een universiteitsdorp aanvallen=


Opposing tribes and players are allowed to attack any University villages on the map. Attacks on unconquered University villages must be planned well, as each University village has the following stationed defensive units by default:
Vijandelijke stammen en spelers mogen elk universiteitsdorp op de kaart aanvallen. Een universiteitsdorp heeft standaard de volgende verdedigende eenheden:


* 1.000 Spear Fighters
* 1.000 Swordsmen
* 500 Heavy Cavalry


Naturally player controlled University villages can be supported by the tribe so you should expect maximum resistance!  Bear in mind (depending on server settings) players may also try and send more troops in defence of an unconquered barbarian village!
* 1.000 Speervechters
* 1.000 Zwaardvechters
* 500 Zware cavalerie


The primary goal for attacking opposing University villages is to lower the University levels in order for your tribe to reach their own required maximum University level before anyone else. There are certain actions that can reduce the University's level such as:
Natuurlijk kunnen door spelers beheerde universiteitsdorpen ondersteund worden door stamengenoten, verwacht dus een maximum aan weerstand! Let erop dat (afhankelijk van de wereldinstellingen) spelers ook troepen sturen ter verdediging van een niet overgenomen barbarendorp!


* Successful attacks with catapults
Het primaire doel van het aanvallen van een vijandelijk universiteitsdorp is de universiteitslevels verlagen zodat jouw stam de vereiste levels eerder kan behalen dan anderen. Er zijn een aantal acties die een universiteit van level kunnen verlagen zoals:
* If the University village in question gets conquered (University level is reduced by 2)
* Dismissing a player that owns a University village from the tribe (University level is reduced by 2)


In any case, the University level cannot drop lower than 1. Also, the Rally point, Farm and Warehouse that belong to the University village cannot be attacked with catapults.
* Succesvolle aanval met katapulten
* Overname van een universiteitdorp (level is gereduceerd met 2)
* Een speler ontslaan uit de stam die een universiteitsdorp bezit. (level is gereduceerd met 2)


In  elk geval kan het universiteitslevel niet lager dan 1. Ook de verzamelplaats, boerderij en opslagplaats die toebehoren aan een universiteitsdorp kunnen niet aangevallen worden met katapulten.


=Endgame Screen=
=Eindspel scherm=


[[File:ranking.png||center]]
[[File:ranking.png||center]]


Players can access the Endgame Screen by clicking on the Ranking menu and then on the Age of Enlightenment option. In the endgame screen, players can see:
Spelers kunnen naar het eindspel scherm door te drukken op het ranglijsten menu en op de Tijdperk van Verlichting knop. In het eindspel zien spelers:


* The University
* De universiteit
* The leading tribe/player
* De leidende stam/speler
* The required University level in order to win the world
* Het vereiste level om de wereld te winnen
* A list of the University villages, ascending by level
* Een lijst van het universiteitsdorp per level.
* The current owning tribe of each University village. If the village is not yet owned, the tribe/player cell will be empty
* De huidige bezittende stam van elk universiteitsdorp. Als het dorp niet bezit wordt is de cel voor stam/speler leeg.
* The coordinates of the University village. If you click them, you will be redirected to the village's location on the map
* De coördinaten van het universiteitsdorp. Als je erop drukt zal je naar de locatie gaan op de kaart.
* The current level of the University in each University village
* De huidige level van het universiteit in elk universiteitsdorp.




= Endgame =
= Eindspel =


If you or your tribe manage to build the last level of the University level, the world will end (when the construction is finished) and the peace setting will be activated. During that period, players cannot leave (or be dismissed from) their tribe and the winning tribe cannot be disbanded.
Als jij of je stam erin slagen om het laatste leven van de universiteit te bouwen zal de wereld eindigen (Wanneer de constructie voltooid is) en zal de vrede geactiveerd worden. Tijdens deze periode kunnen spelers de stam niet verlaten (of ontslagen worden) en de winnende stam kan niet opgeheven worden.

Huidige versie van 11 jul 2019 om 12:35

LH University 19.jpg


Het "Tijdperk van Verlichting" is een eindspel geïntroduceerd in juli 2019. Hierbij moeten spelers en stammen speciale universiteitsdorpen overnemen en de universiteit upgraden naar een bepaald level. Van zodra een speler of stam het laatste level van de universiteit bouwt zal de wereld eindigen.

Om dat doel sneller te bereiken moeten spelers van een stam samenwerken en grondstoffen naar het dorp sturen. Het idee van dit concept is het bouwen en upgraden van een "wereldwonder" als overwinningsvoorwaarde.


Een universiteitsdorp veroveren

Als de wereld start spawnen de universiteitsdorpen op specifieke locaties op de kaart en kunnen ze niet aangevallen worden. Deze aanvalsbescherming wordt opgeheven als het eindspel start.

Aangezien de dorpen beschikbaar zijn vanaf de start van de wereld kunnen jij en je stam plannen hoe/wanneer je deze wilt overnemen - voordat de aanvalsbescherming eindigt. De gebruikelijke groeien en krimpen van barbarendorpen is niet van toepassing op dit dorp. Daarom zullen de punten van dit dorp niet wijzigen tijdens de aanvalsbescherming.


De universiteitsdorpen starten op de volgende locaties:

  • 499 | 450
  • 550 | 499
  • 500 | 550
  • 450 | 500

Op grotere werelden (niet op .nl) zijn er eveneens hier dorpen:

  • 400 | 400
  • 400 | 599
  • 599 | 400
  • 599 | 599


Upgrading a University

LH MapIcon 03 (1).png

Na 75 dagen wordt de aanvalsbescherming opgeheven en kunnen de universiteitsdorpen veroverd worden. Als een universiteitsdorp veroverd is kan de dorpseigenaar de universiteit upgraden. (Het eerste level is al gebouwd en kan niet vernietigd worden). Andere stammen kunnen de universiteitsdorpen die je bezit aanvallen/overnemen. In het universiteitsdorp kunnen spelers enkel de universiteit upgraden (geen andere gebouwen). Vlaggen die de rekruteringssnelheid verhogen hebben geen effect. Premium tijdreducties, Versterking en privilegeitems kunnen niet gebruikt worden op een universiteitsdorp.

Om de universiteit te upgraden moeten jij en je stam grondstoffen sturen naar het dorp. Als de universiteit de nodige grondstoffen opgeslagen heeft kan je het upgraden naar het volgende level door op de upgrade knop te drukken. Aangezien de universiteitsdorpen in totaal 2.000.000.000 grondstoffen kunnen opslagen zal een grondstoffenpakket geen effect hebben op universiteitsdorpen.

In de volgende tabel zie je de bouwtijd nodig voor elk level van de universiteit.

Universiteiut Bouwtijd
Level ' Bouwtijd (in uren)
1 2
2 4
3 6
4 8
5 10
6 12
7 14
8 16
9 18
10 20
11 22
12 24
13 26
14 28
15 30
16 32
17 34
18 36
19 38
20 40
21 42
22 44
23 46
24 48
25 52
26 56
27 64
28 72
29 80
30 96


Een universiteitsdorp aanvallen

Vijandelijke stammen en spelers mogen elk universiteitsdorp op de kaart aanvallen. Een universiteitsdorp heeft standaard de volgende verdedigende eenheden:


  • 1.000 Speervechters
  • 1.000 Zwaardvechters
  • 500 Zware cavalerie

Natuurlijk kunnen door spelers beheerde universiteitsdorpen ondersteund worden door stamengenoten, verwacht dus een maximum aan weerstand! Let erop dat (afhankelijk van de wereldinstellingen) spelers ook troepen sturen ter verdediging van een niet overgenomen barbarendorp!

Het primaire doel van het aanvallen van een vijandelijk universiteitsdorp is de universiteitslevels verlagen zodat jouw stam de vereiste levels eerder kan behalen dan anderen. Er zijn een aantal acties die een universiteit van level kunnen verlagen zoals:

  • Succesvolle aanval met katapulten
  • Overname van een universiteitdorp (level is gereduceerd met 2)
  • Een speler ontslaan uit de stam die een universiteitsdorp bezit. (level is gereduceerd met 2)

In elk geval kan het universiteitslevel niet lager dan 1. Ook de verzamelplaats, boerderij en opslagplaats die toebehoren aan een universiteitsdorp kunnen niet aangevallen worden met katapulten.

Eindspel scherm

Ranking.png

Spelers kunnen naar het eindspel scherm door te drukken op het ranglijsten menu en op de Tijdperk van Verlichting knop. In het eindspel zien spelers:

  • De universiteit
  • De leidende stam/speler
  • Het vereiste level om de wereld te winnen
  • Een lijst van het universiteitsdorp per level.
  • De huidige bezittende stam van elk universiteitsdorp. Als het dorp niet bezit wordt is de cel voor stam/speler leeg.
  • De coördinaten van het universiteitsdorp. Als je erop drukt zal je naar de locatie gaan op de kaart.
  • De huidige level van het universiteit in elk universiteitsdorp.


Eindspel

Als jij of je stam erin slagen om het laatste leven van de universiteit te bouwen zal de wereld eindigen (Wanneer de constructie voltooid is) en zal de vrede geactiveerd worden. Tijdens deze periode kunnen spelers de stam niet verlaten (of ontslagen worden) en de winnende stam kan niet opgeheven worden.