Wereld Instellingen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
k (Robot: categorie Index toegevoegd)
 
(107 tussenliggende versies door 7 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
==Uitleg==
{{Werelden}}
{{:Werelden}}


kadgfjaksdljgfa;skdlgjad;lgjasdg;klasdjg;lasdjga
[[Categorie:Index]]
 
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 1</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: Inactief<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 0.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 1000 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 29.10.06<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 2</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 5% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 70 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 22.02.07<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 3</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 5% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 15 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 100 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 02.05.07<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 4</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 5% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 16.07.07<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 5</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Actief (1200 plaatsen per level)<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 42 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 16.10.07<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 6</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Normale bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 04.01.08<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 7</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.5<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 1% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Normale bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken. <br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de punten <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 11.03.08<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 8</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2\1% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 15.05.08<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 9</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Normale bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken. <br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de punten <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 11.08.08<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 10</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Actief (1800 plaatsen per level<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 42 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 06.11.08<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 11</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de punten <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 18.12.08<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 12</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.66666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Actief (1800 plaatsen per level<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 03.02.09<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 13</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.5<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de punten <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 25.02.09<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 14</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.66666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Actief (1800 plaatsen per level<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 30.06.09<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 15</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.5<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 06.10.09<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 16</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Actief (2500 plaatsen per level)<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 01.12.09<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 15</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 1.500 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 25.02.10<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 18</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteemm<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 19.05.10<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 19</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactiefn<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 25.08.10<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 20</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 1% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteemm<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: 20 : 1 voor de eerste 60 dagen<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 200 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 25.08.10<br>
<b>Versie</b>: 9060 6.4<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 21</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: 20 : 1 tijdens de eerste 30 dagen<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 200 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 100
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van punten <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Startdatum</b>: 06.12.10<br>
<b>Versie</b>: 11163 7.0<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 22</h1>
Onbekend
</div>
 
</div>
 
<div class="newSection">
<h1>Speedwereld</h1>
 
Een speedwereld is eigenlijk een wereld zoals een ander. Er zijn echter 2 grote verschillende tussen een gewone wereld en een speedwereld.
 
Het eerste belangrijke verschil is natuurlijk de snelheid... Zoals de naam "speedwereld" al laat vermoeden draait deze wereld sneller dan normaal. Dit kan gaan van enkele malen sneller tot zelfs 400 keer zo snel als een gewone wereld op snelheid 1! Deze snelheid staat je toe om in enkele uren of dagen prestaties neer te zetten en ervaring op te doen waar je normaal weken of maanden over doet op een gewone wereld.
 
Het tweede verschil is dat de speedwereld -in vergelijking met een gewone wereld- eindigt. De speed draait in rondes met een begin -en een eindmoment. Een gewone wereld blijft doorgaan, maar de speedwereld heeft dus een vooropgesteld einde.
 
Elke ronde ([[speedronde]]) draait dus aan specifieke instellingen, deze zijn steeds anders. Ook draaien ze steeds op andere tijden. Onderaan vind je links naar de website met de oude, huidige en geplande rondes.
 
Zie voor meer informatie [[Speedwereld]]

Huidige versie van 17 feb 2013 om 20:07