Wereld Instellingen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
k (Robot: categorie Index toegevoegd)
 
(11 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
__NOTOC__
{{Werelden}}
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1px solid black"
{{:Werelden}}
|- bgcolor="#f8f4e8"
!colspan="3"|[[Wereld_Instellingen#Uitleg|Uitleg wereld instellingen]]
|- bgcolor="#dfcca6"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_1|Wereld 1]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_2|Wereld 2]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_3|Wereld 3]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_4|Wereld 4]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_5|Wereld 5]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_6|Wereld 6]]
|- bgcolor="#dfcca6"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_7|Wereld 7]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_8|Wereld 8]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_9|Wereld 9]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_10|Wereld 10]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_11|Wereld 11]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_12|Wereld 12]]
|- bgcolor="#dfcca6"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_13|Wereld 13]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_14|Wereld 14]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_15|Wereld 15]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_16|Wereld 16]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_17|Wereld 17]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_18|Wereld 18]]
|- bgcolor="#dfcca6"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_19|Wereld 19]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_20|Wereld 20]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_21|Wereld 21]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_22|Wereld 22]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_23|Wereld 23]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_24|Wereld 24]]
|- bgcolor="#dfcca6"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_25|Wereld 25]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_26|Wereld 26]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_27|Wereld 27]]
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_28|Wereld 28]]
|[[Wereld_Instellingen#Wereld_29|Wereld 29]]
|[[Wereld_Instellingen#Speedwereld|Speed]]
|- bgcolor="#dfcca6"
|[[Wereld_Instellingen#Classic|Classic]]
|}


==Uitleg==
[[Categorie:Index]]
 
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: De snelheid waarop een wereld draait. Onder andere grondstoffenproductiesnelheid is hier van afhankelijk <br>
<b>Eenhedensnelheid:</b> De [[Eenheden#Snelheid|snelheid]] waarmee een eenheid in verhouding de velden van de kaart kan oversteken<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Geeft aan of het mogelijk is om gebouwen in het<hoofdgebouw af te breken of niet <br>
<b>Moraal</b>: Geeft aan welk soort [[Aanvallen#Moraal|moraal]] actief is; punten of tijdsgebonden<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: De [[Verdedigen#Boerderijlimietregel|boerderijlimietregel]] beperkt het aantal eenheden dat een dorp kan verzorgen<br>
<b>Basisverdediging</b>: Geeft de waarde van de [[Dorp#Basisverdediging|basisverdediging]] van een dorp <br>
<b>Minimumtroepenregel</b>: Hoeveel procent van de troepen minimaal verstuurd moeten worden afhankelijk van punten dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 1-levelsysteem of 3-levelsysteem <br>
<b>Kerk</b>: Geeft aan of de [[kerk]] actief is of niet<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Geeft aan of [[Dorp#Speciale_Dorpen|barbarendorpen mee groeien]] totdat de aangegeven limiet<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Geeft aan of er [[bonusdorpen]] zijn of niet<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: Geeft aan hoe lang na het versturen van een aanval deze afgebroken kan worden<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: Geeft aan hoe lang na het versturen van een transport deze afgebroken kan worden<br>
<b>Nachtbonus</b>: Geeft de tijden van de [[Verdedigen#Nachtbonus|nachtbonus]] aan<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: Geeft aan hoeveel dagen [[beginnersbescherming]] is bij start wereld<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Geeft aan hoe groot de verhouding tussen aanvaller en verdediger maximaal mag zijn voor bepaalde tijd<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Geeft aan of [[Eenheden#Boogschutter|boogschutters]] actief zijn of niet<br>
<b>Verkensysteem</b>: Geeft aan wat verkenners kunnen zien bij een [[Aanvallen#Verkennen|verkenning]]<br>
<b>Ridder</b>: Geeft aan of de [[ridder]] actief is. Ook of ridderitems actief zijn<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Geeft aan vanaf wanneer de kosten van een edelman stijgen<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Geeft aan of het mogelijk is edelmannen goedkoop na te bouwen wanneer gedood in de aanval<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: Geeft aan hoeveel velden een edelman maximaal kan reizen<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: Geeft aan hoeveel de [[toestemming]] kan dalen bij een aanval<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: Geeft aan met hoeveel punten de [[toestemming]] per uur stijgt. Afhankelijk van snelheid wereld<br>
 
===Configuratie===
<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>: Geeft aan op welke [[Verslagen tegenstander|manier]] de ranglijst wordt berekend. Afhankelijk van boerderijruimte eenheden. Afhankelijk van tabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Geeft aan of [[vakantievervanging]] mogelijk is<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Geeft aan vanaf wanneer beperkingen gelden<br>
<b>Vrije handel</b>: Geeft aan wanneer vrij handelen mogelijk is<br>
 
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 1</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: Inactief<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 0.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 1000 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
 
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 2</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 5% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 70 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
 
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 3</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 5% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 15 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 100 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
 
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 4</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Inactief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 5% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
 
</div>
 
</div>
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 5</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Actief (1200 plaatsen per level)<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Inactief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 42 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Zonder beperkingen<br>
 
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 6</h1>
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Inactief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Normale bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
 
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 7</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.5<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Inactief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 1% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Normale bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken. <br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 8</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Inactief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 1% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
</div>
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 9</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Inactief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Normale bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken. <br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
 
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 10</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Actief (1800 plaatsen per level<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Inactief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 42 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
</div>
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 11</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 12</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.66666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 13</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.5<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 14</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.66666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (max.3.000 p.)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 15</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.5<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 16</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Actief (2500 plaatsen per level)<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 17</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Inactief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 1.500 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 120<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 18</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.666666<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 120<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
 
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 19</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 2<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden:</b> -
<b>Beperking:</b> maximaal 30.000 spelers<br>
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="red">Activeerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
 
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 20</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (niet tijdsgebonden)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 1% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: 20 : 1 voor de eerste 60 dagen<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 200 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 100<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>:  Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Overwinnigsvoorwaarden:</b> De stam moet 300.000.000 punten behalen en 35.000 dorpen bezitten.<br>
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 21</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: 20 : 1 tijdens de eerste 30 dagen<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 200 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 100<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden:</b> -<br>
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 22</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: 20 : 1 tijdens de eerste 30 dagen<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1000<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden:</b> -
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
 
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 23</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.6<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: 20 : 1 tijdens de eerste 30 dagen<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 1500<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden:</b> -<br>
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
 
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 24</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Actief (2500 eenheden per boerderijlevel) <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 1% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 3-level-systeem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 1.500 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: 20 : 1 tijdens de eerste 45 dagen<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen.<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Pakketjes <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Actief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 100<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden</b>: de stam moet 200.000.000 punten en 20.000 dorpen behalen en beide voor 14 dagen behouden.<br>
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
</div>
 
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 25</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.25<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.8<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: 20 : 1 tijdens de eerste 60 dagen<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.25<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 100<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Kaartsysteem</b>: 1000x1000 - Continent<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden:</b> Een stam behoudt gedurende 48 uur 12 unieke [[Geheimen van de macht|geheimen]] in haar bezit
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
</div>
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 26</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Actief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 200 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: Inactief<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Actief<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden:</b> Een stam behoudt gedurende 180 dagen minstens 60% van de dorpen
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
 
</div>
 
</div>
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 27</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.5<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.66<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 3.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Inactief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.5<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 40<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden:</b> Een stam behoudt gedurende 48 uur 12 unieke [[Geheimen van de macht|geheimen]] in haar bezit
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="red">Geadectiveerd</font><br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 28</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 1<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Inactief<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Inactief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Actief, eerste 30 dagen 1:20 ratio<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 30<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden:</b> Een stam behoudt gedurende 48 uur 12 unieke [[Geheimen van de macht|geheimen]] in haar bezit
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
</div>
</div>
 
<div class="TwoColumns">
 
<div class="ColumnLeft">
<h1>Wereld 29</h1>
 
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 1.2<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.8<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Actief (op tijd gebaseerd)<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief <br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van de punten van het dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel ontwikkelingssysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (maximaal 5.000 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Verbeterde bonusdorpen<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 0.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 5 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Actief, eerste 30 dagen 1:20 ratio<br><br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Inactief<br>
<b>Verkensysteem</b>: De verkenner kan troepen, gebouwen en grondstoffen en eenheden buiten het dorp verkennen.<br>
<b>Ridder</b>: Actief<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten <br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 20-35<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 1.2<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 60<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel <br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden:</b> Een stam behoudt gedurende 180 dagen minstens 75% van de dorpen.
 
===Premium Functies===
<b>Premium Account:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Account Manager:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Farm-Assistent:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwtijdhalveringen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Direct afbouwen:</b> <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Bouwkostreductie:</b>  <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>+20% productie:</b>  <font color="green">Geactiveerd</font><br>
<b>Ruilen met de handelaar:</b>  <font color="green">Geactiveerd</font><br>
</div>
 
<div class="ColumnRight">
<h1>Wereld 30</h1>
 
Onbekend
</div>
</div>
 
 
<div class="newSection">
<h1>Speedwereld</h1>
 
Een speedwereld is eigenlijk een wereld zoals een ander. Er zijn echter 2 grote verschillende tussen een gewone wereld en een speedwereld.
 
Het eerste belangrijke verschil is natuurlijk de snelheid... Zoals de naam "speedwereld" al laat vermoeden draait deze wereld sneller dan normaal. Dit kan gaan van enkele malen sneller tot zelfs 400 keer zo snel als een gewone wereld op snelheid 1! Deze snelheid staat je toe om in enkele uren of dagen prestaties neer te zetten en ervaring op te doen waar je normaal weken of maanden over doet op een gewone wereld.
 
Het tweede verschil is dat de speedwereld -in vergelijking met een gewone wereld- eindigt. De speed draait in rondes met een begin -en een eindmoment. Een gewone wereld blijft doorgaan, maar de speedwereld heeft dus een vooropgesteld einde.
 
Elke ronde ([[speedronde]]) draait dus aan specifieke instellingen, deze zijn steeds anders. Ook draaien ze steeds op andere tijden. Onderaan vind je links naar de website met de oude, huidige en geplande rondes.
 
Zie voor meer informatie [[Speedwereld]]
 
=Classic=
===Instellingen===
<b>Snelheid algemeen</b>: 3<br>
<b>Eenhedensnelheid</b>: 0.75<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Actief<br>
<b>Moraal</b>: Inactief<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: Inactief<br>
<b>Basisverdediging</b>: 20<br>
<b>Miliseconden</b>: Actief<br>
<b>Miniumtroepenregel</b>: 2% van dorpspunten<br>
<b>Smederijsysteem</b>: Simpel smederijsysteem<br>
<b>Kerk</b>: Inactief<br>
<b>Awards</b>: Actief<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Actief (tot 3.500 punten)<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Actief<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: 10 minuten<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: 5 minuten<br>
<b>Nachtbonus</b>: Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: 3 dagen<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Inactief<br>
 
===Eenheden===
<b>Boogschutter</b>: Actief<br>
<b>Verkensysteem</b>: De verkenner kan troepen, gebouwen en grondstoffen verkennen.<br>
<b>Ridder</b>: Actief, kan items vinden.<br>
 
===Edelman===
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Goudmunten<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Inactief<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: 77 velden<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: 50-75<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: 3<br>
 
===Configuratie===
<b>Ledenlimiet per stam</b>: 7<br>
<b>Verslagen Tegenstander ranglijst</b>: Actief, volgens puntentabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Actief<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
<b>Vrije handel</b>: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
<b>Windrichting kiezen</b>: Inactief<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden</b>: De stam die op <b>vrijdag 25 januari 2013</b> de grootste is, wint.
 
===Overige===
<b>Bouwtijdhalveringen</b>: Gedeactiveerd<br>
<b>Ondersteuning buiten de stam</b>: Gedeactiveerd<br>
<b>Willekeurige bijtelling bij aanvallen</b>: Geactiveerd, maximaal 5 seconden<br>
<b>Aantal dorpen bij start</b>: 3 dorpen per speler, elk half uitgebouwd.<br>
<b>Extra Beperking</b>: Maximaal 5.000 gratis spelers, hierna wordt het inzetten van premium punten vereist.

Huidige versie van 17 feb 2013 om 20:07