-

Hoofdpagina
Dorp Eenheden
Stam Premium
Vlaggen Prestaties
Forum Support
Uit Tribalwars Wiki NL
Ga naar: navigatie, zoeken
k
k
Regel 1: Regel 1:
==Wereld 1==
+
==Uitleg Wereld Instellingen==
 
+
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
+
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
+
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
+
!|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
+
!|Uitleg
|- bgcolor="#f8f4e8"
+
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
+
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
+
|De snelheid waarop een wereld draait.<br> Onder andere grondstoffen-<br>productiesnelheid is hier van afhankelijk
|-bgcolor="#ded3b9"
+
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
+
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
+
|De snelheid waarmee een eenheid in verhouding<br> de velden van de kaart kan oversteken
|- bgcolor="#f8f4e8"
+
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
+
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
+
|Geeft aan of het mogelijk is om gebouwen in het<br> hoofdgebouw af te breken of niet
|-bgcolor="#ded3b9"
+
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
+
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
+
|Geeft aan welk soort Moraal actief is;<br> punten en/of tijdsgebonden
|- bgcolor="#f8f4e8"
+
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
+
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boederijlimietregel]]
|Inactief
+
|De boerderijlimietregel beperkt het <br>aantal eenheden dat een dorp kan verzorgen
|-bgcolor="#ded3b9"
+
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]  
+
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
+
|Geeft de waarde van de basisverdediging<br> van een dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
+
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
+
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|Inactief
+
|Hoeveel procent van de troepen minimaal<br> verstuurt moeten worden afhankelijk<br> van punten dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
+
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
+
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
+
|1-levelsysteem of 3-levelsysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
+
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
+
|[[Kerk]]
|Inactief
+
|Geeft aan of de kerk actief is of niet
|-bgcolor="#ded3b9"
+
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
+
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
+
|Geeft aan of barbarendorpen mee groeien<br> totdat de aangegeven limiet
|- bgcolor="#f8f4e8"
+
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
+
|[[Bonusdorpen]]
 +
|Geeft aan of er bonusdorpen zijn of niet
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
 +
|Geeft aan hoe lang na het versturen van een<br> aanval deze afgebroken kan worden
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
 +
|Geeft aan hoe lang na het versturen van een <br> transport deze afgebroken kan worden
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
 +
|Geeft de tijden van de nachtbonus aan
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Beginnersbescherming</b>
 +
|Geeft aan hoeveel dagen beginnersbescherming is<br> bij start wereld
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|<b>Maximale verhouding aanvaller :<br> verdediging</b>
 +
|Geeft aan hoe groot de verhouding tussen<br> aanvaller en verdediger maximaal mag zijn<br> voor bepaalde tijd
 +
|- bgcolor="#dfcca6"
 +
!scope="col" width="200px"|Eenheden
 +
!scope="col" width="00px"|Uitleg
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|[[Eenheden#Boogschutter|Boogschutter]]
 +
|Geeft aan of boogschutters actief zijn of niet
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
 +
|Geeft aan wat verkeners kunnen zien bij een verkenning
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|[[Ridder]]
 +
|Geeft aan of de ridder actief is.<br> Ook of ridderitems actief zijn
 +
|- bgcolor="#dfcca6"
 +
!scope="col" width="200px"|[[Edelman]]
 +
!scope="col" width="200px"|Uitleg
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
 +
|Geeft aan vanaf wanneer de kosten van een<br> edelman stijgen
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
 +
|Geeft aan of het mogelijk is edelmannen<br> goedkoop na te bouwen wanneer gedood in de aanval
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
 +
|Geeft aan hoeveel velden een edelman maximaal kan reizen
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
 +
|Geeft aan hoeveel de toestemming kan dalen bij een aanval
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
 +
|Geeft aan met hoeveel punten de toestemming per uur stijgt.<br> Afhankelijk van snelheid wereld
 +
|- bgcolor="#dfcca6"
 +
!scope="col" width="100px"|Configuratie
 +
!scope="col" width="100px"|Uitleg
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
 +
|Geeft aan op welke manier de ranglijst wordt berekend.<br> Afhankelijk van boederijruimte eenheden.<br> Afhankelijk van tabel
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|[[Vakantievervanging]]
 +
|Geeft aan of vakantievervanging mogelijk is
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
 +
|Geeft aan vanaf wanneer beperkingen gelden
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|<b>Vrije handel</b>
 +
|Geeft aan wanneer vrij handelen mogelijk is
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|[[Kaartsysteem]]
 +
|Geeft aan hoeveel continenten er zijn
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|<b>Nieuwe grafische map</b>
 +
|Geeft aan of de nieuwe grafische kaart actief is.
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Windrichting</b>
 +
|Geeft aan of windrichting kiezen mogelijk is of niet
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|<b>Startdatum</b>
 +
|Geeft aan wanneer de wereld begonnen is
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Versie</b>
 +
|Geeft aan welke versie actief is op de wereld
 +
|}
 +
 
 +
 
 +
==Wereld 1==
 +
 
 +
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
 +
|- bgcolor="#dfcca6"
 +
!scope="col" width="100px"|Instellingen
 +
!scope="col" width="100px"|
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Snelheid algemeen</b>
 +
|1
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
 +
|1
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Gebouwen afbreken</b>
 +
|Actief
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
 +
|Actief (niet tijdsgebonden)
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
 +
|Inactief
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]  
 +
|20
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|<b>Minimumtroepenregel</b>
 +
|Inactief
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|[[Smederijsysteem]]
 +
|3-level-systeem
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|[[Kerk]]
 +
|Inactief
 +
|-bgcolor="#ded3b9"
 +
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
 +
|Inactief
 +
|- bgcolor="#f8f4e8"
 +
|[[Bonusdorpen]]
 
|Geen bonusdorpen
 
|Geen bonusdorpen
 
|-bgcolor="#ded3b9"
 
|-bgcolor="#ded3b9"
Regel 2.315: Regel 2.432:
 
|9060 6.4
 
|9060 6.4
 
|}
 
|}
 +
 +
==Speedwereld==
 +
 +
Een speedwereld is eigenlijk een wereld zoals een ander. Er zijn echter 2 grote verschillende tussen een gewone wereld en een speedwereld.
 +
 +
Het eerste belangrijke verschil is natuurlijk de snelheid... Zoals de naam "speedwereld" al laat vermoeden draait deze wereld sneller dan normaal. Dit kan gaan van enkele malen sneller tot zelfs 400 keer zo snel als een gewone wereld op snelheid 1! Deze snelheid staat je toe om in enkele uren of dagen prestaties neer te zetten en ervaring op te doen waar je normaal weken of maanden over doet op een gewone wereld.
 +
 +
Het tweede verschil is dat de speedwereld -in vergelijking met een gewone wereld- eindigt. De speed draait in rondes met een begin -en een eindmoment. Een gewone wereld blijft doorgaan, maar de speedwereld heeft dus een vooropgesteld einde.
 +
 +
Elke ronde ([[speedronde]]) draait dus aan specifieke instellingen, deze zijn steeds anders. Ook draaien ze steeds op andere tijden. Onderaan vind je links naar de website met de oude, huidige en geplande rondes.
 +
 +
Zie voor meer informatie [[Speedwereld]]

Versie van 14 nov 2010 18:52

Uitleg Wereld Instellingen

Instellingen Uitleg
Snelheid algemeen De snelheid waarop een wereld draait.
Onder andere grondstoffen-
productiesnelheid is hier van afhankelijk
Eenhedensnelheid De snelheid waarmee een eenheid in verhouding
de velden van de kaart kan oversteken
Gebouwen afbreken Geeft aan of het mogelijk is om gebouwen in het
hoofdgebouw af te breken of niet
Moraal Geeft aan welk soort Moraal actief is;
punten en/of tijdsgebonden
Boederijlimietregel De boerderijlimietregel beperkt het
aantal eenheden dat een dorp kan verzorgen
Basisverdediging Geeft de waarde van de basisverdediging
van een dorp
Minimumtroepenregel Hoeveel procent van de troepen minimaal
verstuurt moeten worden afhankelijk
van punten dorp
Smederijsysteem 1-levelsysteem of 3-levelsysteem
Kerk Geeft aan of de kerk actief is of niet
Groeiende barbarendorpen Geeft aan of barbarendorpen mee groeien
totdat de aangegeven limiet
Bonusdorpen Geeft aan of er bonusdorpen zijn of niet
Annuleertijd voor aanvallen Geeft aan hoe lang na het versturen van een
aanval deze afgebroken kan worden
Annuleertijd voor transport Geeft aan hoe lang na het versturen van een
transport deze afgebroken kan worden
Nachtbonus Geeft de tijden van de nachtbonus aan
Beginnersbescherming Geeft aan hoeveel dagen beginnersbescherming is
bij start wereld
Maximale verhouding aanvaller :
verdediging
Geeft aan hoe groot de verhouding tussen
aanvaller en verdediger maximaal mag zijn
voor bepaalde tijd
Eenheden Uitleg
Boogschutter Geeft aan of boogschutters actief zijn of niet
Verkensysteem Geeft aan wat verkeners kunnen zien bij een verkenning
Ridder Geeft aan of de ridder actief is.
Ook of ridderitems actief zijn
Edelman Uitleg
Stijgende edelman prijzen Geeft aan vanaf wanneer de kosten van een
edelman stijgen
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Geeft aan of het mogelijk is edelmannen
goedkoop na te bouwen wanneer gedood in de aanval
Maximale reisafstand edelman Geeft aan hoeveel velden een edelman maximaal kan reizen
Toestemmingsdaling per
edelaanval
Geeft aan hoeveel de toestemming kan dalen bij een aanval
Toestemmingsstijging per uur Geeft aan met hoeveel punten de toestemming per uur stijgt.
Afhankelijk van snelheid wereld
Configuratie Uitleg
Verslagen Tegenstander Ranglijst Geeft aan op welke manier de ranglijst wordt berekend.
Afhankelijk van boederijruimte eenheden.
Afhankelijk van tabel
Vakantievervanging Geeft aan of vakantievervanging mogelijk is
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Geeft aan vanaf wanneer beperkingen gelden
Vrije handel Geeft aan wanneer vrij handelen mogelijk is
Kaartsysteem Geeft aan hoeveel continenten er zijn
Nieuwe grafische map Geeft aan of de nieuwe grafische kaart actief is.
Windrichting Geeft aan of windrichting kiezen mogelijk is of niet
Startdatum Geeft aan wanneer de wereld begonnen is
Versie Geeft aan welke versie actief is op de wereld


Wereld 1

Instellingen
Snelheid algemeen 1
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel Inactief
Smederijsysteem 3-level-systeem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Inactief
Bonusdorpen Geen bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 0:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Inactief
Verkensysteem Indien ontwikkeld kan de verkenner
troepen zien, gebouwen,
grondstoffen> en troepen gestationeerd
in andere dorpen
Ridder inactief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 1000 velden (komt neer op +- 583 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Zonder beperkingen
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 29.10.06
Versie 9060 6.4

Wereld 2

Instellingen
Snelheid algemeen 2
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 5% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Inactief
Bonusdorpen Geen Bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen
en grondstoffen ontdekken
Ridder Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 70 Velden (komt neer op +- 82 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 2
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Zonder beperkingen
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 22.02.07
Versie 9060 6.4

Wereld 3

Instellingen
Snelheid algemeen 1
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 5% van de punten van het dorp
Smederijsysteem 3-level-systeem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Inactief
Bonusdorpen Geen Bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 15 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Indien ontwikkeld kan de verkenner
troepen zien, gebouwen,
grondstoffen> en troepen gestationeerd
in andere dorpen
Ridder Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 100 Velden (komt neer op +- 58 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Zonder beperkingen
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 02.05.07
Versie 9060 6.4

Wereld 4

Instellingen
Snelheid algemeen 1.5
Eenhedensnelheid 0.666666666
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 5% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Inactief
Bonusdorpen Geen bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen,
grondstoffen ontdekken
en troepen buiten het dorp
Ridder Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1.5
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Zonder beperkingen
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 16.07.07
Versie 9060 6.4

Wereld 5

Instellingen
Snelheid algemeen 1.5
Eenhedensnelheid 0.666666666
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Actief (1200 Plaatsen per Level)
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem 3-level-systeem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Inactief
Bonusdorpen Geen bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Inactief
Verkensysteem Indien ontwikkeld kan de verkenner
troepen zien, gebouwen,
grondstoffen> en troepen gestationeerd
in andere dorpen
Ridder Inactief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 42 Velden (komt neer op +- 24 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1.5
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Zonder beperkingen
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 16.10.07
Versie 9060 6.4

Wereld 6

Instellingen
Snelheid algemeen 1.5
Eenhedensnelheid 0.666666666
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Bonusdorpen Normale bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen
en grondstoffen ontdekken.
Ridder Actief, kan items vinden.
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1.5
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 04.01.08
Versie 9060 6.4

Wereld 7

Instellingen
Snelheid algemeen 2
Eenhedensnelheid 0.5
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 1% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Bonusdorpen Normale Bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen
en grondstoffen ontdekken.
Ridder Actief, kan items vinden.
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 2
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd
waarop de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 11.03.08
Versie 9060 6.4

Wereld 8

Instellingen
Snelheid algemeen 1.5
Eenhedensnelheid 0.66666666666
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 1% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Inactief
Bonusdorpen Geen Bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen,
grondstoffen ontdekken en
troepen buiten het dorp
Ridder Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1.5
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 15.05.08
Versie 9060 6.4

Wereld 9

Instellingen
Snelheid algemeen 1
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Bonusdorpen Normale bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen en
grondstoffen ontdekken
Ridder Actief, kan items vinden.
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 11.08.08
Versie 9060 6.4

Wereld 10

Instellingen
Snelheid algemeen 1
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Actief (1800 Plaatsen / Level)
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem 3-level-systeem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Inactief
Bonusdorpen Geen bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Inactief
Verkensysteem Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen
zien, gebouwen, grondstoffen
en troepen gestationeerd in
andere dorpen
Ridder Inactief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Inactief
Maximale reisafstand edelman 42 Velden (komt neer op +- 25 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 06.11.08
Versie 9060 6.4

Wereld 11

Instellingen
Snelheid algemeen 1
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Actief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Verbeterde bonusdorpen Geen bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen,
grondstoffen ontdekken en
troepen buiten het dorp
Ridder Actief, kan items vinden.
De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 18.12.08
Versie 9060 6.4

Wereld 12

Instellingen
Snelheid algemeen 1.5
Eenhedensnelheid 0.66666666
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Actief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Bonusdorpen Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen,
grondstoffen ontdekken en
troepen buiten het dorp
Ridder Actief, kan items vinden.
De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1.5
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 03.02.09
Versie 9060 6.4

Wereld 13

Instellingen
Snelheid algemeen 2
Eenhedensnelheid 0.5
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Inactief
Bonusdorpen Geen bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen,
grondstoffen ontdekken en
troepen buiten het dorp
Ridder Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 2
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 25.02.09
Versie 9060 6.4


Wereld 14

Instellingen
Snelheid algemeen 1.5
Eenhedensnelheid 0.66666666
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Actief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Bonusdorpen Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen,
grondstoffen ontdekken en
troepen buiten het dorp
Ridder Actief, kan items vinden.
De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1.5
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 30.06.09
Versie 9060 6.4


Wereld 15

Instellingen
Snelheid algemeen 2
Eenhedensnelheid 0.5
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Bonusdorpen Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen
en grondstoffen ontdekken.
Ridder Actief, kan items vinden.
De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 2
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 06.10.09
Versie 9060 6.4


Wereld 16

Instellingen
Snelheid algemeen 1
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Actief (2500 Plaatsen / Level)
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem 3-level-systeem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Inactief
Bonusdorpen Geen bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Inactief
Verkensysteem Indien ontwikkeld kan de verkenner
troepen zien, gebouwen,
grondstoffen> en troepen gestationeerd
in andere dorpen
Ridder Inactief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de boederijruimte
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 01.12.09
Versie 9060 6.4


Wereld 17

Instellingen
Snelheid algemeen 1
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Actief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 1500 punten)
Bonusdorpen Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen
en grondstoffen ontdekken.
Ridder Actief, kan items vinden.
De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 25.02.10
Versie 9060 6.4


Wereld 18

Instellingen
Snelheid algemeen 1.5
Eenhedensnelheid 0.66666666
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Bonusdorpen Geen Bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen, gebouwen
en grondstoffen ontdekken.
Ridder Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1.5
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 19.05.10
Versie 9060 6.4

Wereld 19

Instellingen
Snelheid algemeen 2
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Inactief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Bonusdorpen Geen bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging Inactief
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen,
gebouwen en grondstoffen
ontdekken.
Ridder Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 2
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Inactief
Startdatum 25.08.10
Versie 9060 6.4

Wereld 20

Instellingen
Snelheid algemeen 1
Eenhedensnelheid 1
Gebouwen afbreken Actief
Moraal Actief (tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel Inactief
Basisverdediging 20
Minimumtroepenregel 1% van de punten van het dorp
Smederijsysteem Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk Actief
Groeiende barbarendorpen Actief (tot 3000 punten)
Bonusdorpen Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen 10 minuten
Annuleertijd voor transport 5 minuten
Nachtbonus Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
Beginnersbescherming 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging 20 : 1 voor de eerste 60 dagen
Eenheden
Boogschutter Actief
Verkensysteem Verkenners kunnen troepen,
gebouwen en grondstoffen
ontdekken.
Ridder Actief, kan items vinden.
De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen Goudmunten
Goedkoop nabouwen van
edelmannen
Actief
Maximale reisafstand edelman 77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
Toestemmingsdaling per
edelaanval
20-35
Toestemmingsstijging per uur 1
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst Actief, afhankelijk van de punten
Vakantievervanging Actief
Beperking voor permanente
vakantievervanging
Actief, beginnende na 60 dagen
vakantievervanging gedurende de
laatste 120 dagen
Vrije handel Actief, afhankelijk van de tijd waarop
de speler is gestart
Kaartsysteem 1000x1000 - Continent
Nieuwe grafische map Ja
Windrichting Actief
Startdatum 25.08.10
Versie 9060 6.4

Speedwereld

Een speedwereld is eigenlijk een wereld zoals een ander. Er zijn echter 2 grote verschillende tussen een gewone wereld en een speedwereld.

Het eerste belangrijke verschil is natuurlijk de snelheid... Zoals de naam "speedwereld" al laat vermoeden draait deze wereld sneller dan normaal. Dit kan gaan van enkele malen sneller tot zelfs 400 keer zo snel als een gewone wereld op snelheid 1! Deze snelheid staat je toe om in enkele uren of dagen prestaties neer te zetten en ervaring op te doen waar je normaal weken of maanden over doet op een gewone wereld.

Het tweede verschil is dat de speedwereld -in vergelijking met een gewone wereld- eindigt. De speed draait in rondes met een begin -en een eindmoment. Een gewone wereld blijft doorgaan, maar de speedwereld heeft dus een vooropgesteld einde.

Elke ronde (speedronde) draait dus aan specifieke instellingen, deze zijn steeds anders. Ook draaien ze steeds op andere tijden. Onderaan vind je links naar de website met de oude, huidige en geplande rondes.

Zie voor meer informatie Speedwereld