Wereld Instellingen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
kGeen bewerkingssamenvatting
k (Robot: categorie Index toegevoegd)
 
(124 tussenliggende versies door 7 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
==Wereld 1==
{{Werelden}}
{{:Werelden}}


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
[[Categorie:Index]]
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 0:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Indien ontwikkeld kan de verkenner<br> troepen zien, gebouwen,<br> grondstoffen> en troepen gestationeerd<br> in andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|1000 velden (komt neer op +- 583 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|29.10.06
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 2==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|5% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|70 Velden (komt neer op +- 82 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|22.02.07
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 3==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|5% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|15 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Indien ontwikkeld kan de verkenner<br> troepen zien, gebouwen,<br> grondstoffen> en troepen gestationeerd<br> in andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|100 Velden (komt neer op +- 58 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|02.05.07
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 4==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.666666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|5% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen, <br>grondstoffen ontdekken <br> en troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|16.07.07
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 5==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.666666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Actief (1200 Plaatsen per Level)
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
||Indien ontwikkeld kan de verkenner<br> troepen zien, gebouwen,<br> grondstoffen> en troepen gestationeerd<br> in andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|42 Velden (komt neer op +- 24 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|16.10.07
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 6==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.666666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Normale bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|04.01.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 7==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.5
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|1% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Normale Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd<br> waarop de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|11.03.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 8==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.66666666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|1% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|15.05.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 9==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Normale bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen en<br> grondstoffen ontdekken
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|11.08.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 10==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Actief (1800 Plaatsen / Level)
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen<br> zien, gebouwen, grondstoffen<br> en troepen gestationeerd in<br> andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|42 Velden (komt neer op +- 25 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|06.11.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 11==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|Verbeterde bonusdorpen
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|18.12.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 12==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.66666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|03.02.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 13==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.5
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|25.02.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 14==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.66666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|30.06.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 15==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.5
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|06.10.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 16==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Actief (2500 Plaatsen / Level)
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Indien ontwikkeld kan de verkenner<br> troepen zien, gebouwen,<br> grondstoffen> en troepen gestationeerd<br> in andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boederijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|01.12.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 17==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 1500 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|25.02.10
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 18==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.66666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|19.05.10
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 19==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
| Verkenners kunnen troepen,<br> gebouwen en grondstoffen<br> ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|25.08.10
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 20==
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|1% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|20 : 1 voor de eerste 60 dagen
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
| Verkenners kunnen troepen,<br> gebouwen en grondstoffen<br> ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden. <br>De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|25.08.10
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}

Huidige versie van 17 feb 2013 om 20:07