Wereld Instellingen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
kGeen bewerkingssamenvatting
k (Robot: categorie Index toegevoegd)
 
(122 tussenliggende versies door 7 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
==Uitleg Wereld Instellingen==
{{Werelden}}
{{:Werelden}}


{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
[[Categorie:Index]]
|- bgcolor="#dfcca6"
!|Instellingen
!|Uitleg
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|De snelheid waarop een wereld draait.<br> Onder andere grondstoffen-<br>productiesnelheid is hier van afhankelijk
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|De snelheid waarmee een eenheid in verhouding<br> de velden van de kaart kan oversteken
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Geeft aan of het mogelijk is om gebouwen in het<br> hoofdgebouw af te breken of niet
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Geeft aan welk soort Moraal actief is;<br> punten en/of tijdsgebonden
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boederijlimietregel]]
|De boerderijlimietregel beperkt het <br>aantal eenheden dat een dorp kan verzorgen
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|Geeft de waarde van de basisverdediging<br> van een dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|Hoeveel procent van de troepen minimaal<br> verstuurt moeten worden afhankelijk<br> van punten dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|1-levelsysteem of 3-levelsysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Geeft aan of de kerk actief is of niet
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Geeft aan of barbarendorpen mee groeien<br> totdat de aangegeven limiet
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geeft aan of er bonusdorpen zijn of niet
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|Geeft aan hoe lang na het versturen van een<br> aanval deze afgebroken kan worden
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|Geeft aan hoe lang na het versturen van een <br> transport deze afgebroken kan worden
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Geeft de tijden van de nachtbonus aan
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|Geeft aan hoeveel dagen beginnersbescherming is<br> bij start wereld
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller :<br> verdediging</b>
|Geeft aan hoe groot de verhouding tussen<br> aanvaller en verdediger maximaal mag zijn<br> voor bepaalde tijd
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|Uitleg
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Eenheden#Boogschutter|Boogschutter]]
|Geeft aan of boogschutters actief zijn of niet
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Geeft aan wat verkeners kunnen zien bij een verkenning
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Geeft aan of de ridder actief is.<br> Ook of ridderitems actief zijn
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|[[Edelman]]
!scope="col" width="200px"|Uitleg
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Geeft aan vanaf wanneer de kosten van een<br> edelman stijgen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Geeft aan of het mogelijk is edelmannen<br> goedkoop na te bouwen wanneer gedood in de aanval
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|Geeft aan hoeveel velden een edelman maximaal kan reizen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|Geeft aan hoeveel de toestemming kan dalen bij een aanval
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|Geeft aan met hoeveel punten de toestemming per uur stijgt.<br> Afhankelijk van snelheid wereld
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|Uitleg
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Geeft aan op welke manier de ranglijst wordt berekend.<br> Afhankelijk van boederijruimte eenheden.<br> Afhankelijk van tabel
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Geeft aan of vakantievervanging mogelijk is
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Geeft aan vanaf wanneer beperkingen gelden
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Geeft aan wanneer vrij handelen mogelijk is
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|Geeft aan hoeveel continenten er zijn
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Geeft aan of de nieuwe grafische kaart actief is.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Windrichting</b>
|Geeft aan of windrichting kiezen mogelijk is of niet
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|Geeft aan wanneer de wereld begonnen is
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|Geeft aan welke versie actief is op de wereld
|}
 
 
==Wereld 1==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 0:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Indien ontwikkeld kan de verkenner<br> troepen zien, gebouwen,<br> grondstoffen> en troepen gestationeerd<br> in andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|1000 velden (komt neer op +- 583 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|29.10.06
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 2==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|5% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|70 Velden (komt neer op +- 82 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|22.02.07
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 3==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|5% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|15 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Indien ontwikkeld kan de verkenner<br> troepen zien, gebouwen,<br> grondstoffen> en troepen gestationeerd<br> in andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|100 Velden (komt neer op +- 58 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|02.05.07
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 4==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.666666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|5% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen, <br>grondstoffen ontdekken <br> en troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|16.07.07
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 5==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.666666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Actief (1200 Plaatsen per Level)
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
||Indien ontwikkeld kan de verkenner<br> troepen zien, gebouwen,<br> grondstoffen> en troepen gestationeerd<br> in andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|42 Velden (komt neer op +- 24 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Zonder beperkingen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|16.10.07
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 6==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.666666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Normale bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|04.01.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 7==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.5
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|1% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Normale Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd<br> waarop de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|11.03.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 8==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.66666666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|1% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|15.05.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 9==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Normale bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen en<br> grondstoffen ontdekken
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|11.08.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 10==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Actief (1800 Plaatsen / Level)
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen<br> zien, gebouwen, grondstoffen<br> en troepen gestationeerd in<br> andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|42 Velden (komt neer op +- 25 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|06.11.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
==Wereld 11==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|Verbeterde bonusdorpen
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|18.12.08
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 12==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.66666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|03.02.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 13==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.5
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|25.02.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 14==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.66666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen,<br> grondstoffen ontdekken en<br> troepen buiten het dorp
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|30.06.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 15==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.5
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|06.10.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 16==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Actief (2500 Plaatsen / Level)
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|3-level-systeem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Inactief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Indien ontwikkeld kan de verkenner<br> troepen zien, gebouwen,<br> grondstoffen> en troepen gestationeerd<br> in andere dorpen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de boederijruimte
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|01.12.09
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 17==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 1500 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden.<br> De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|25.02.10
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
 
==Wereld 18==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1.5
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|0.66666666
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen Bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
|Verkenners kunnen troepen, gebouwen<br> en grondstoffen ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1.5
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|19.05.10
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 19==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (niet tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|2% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Geen bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|Inactief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
| Verkenners kunnen troepen,<br> gebouwen en grondstoffen<br> ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|2
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|25.08.10
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Wereld 20==
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Instellingen
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Snelheid algemeen</b>
|1
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Eenheden#Snelheid|Eenhedensnelheid]]
|1
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Gebouwen afbreken</b>
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Moraal|Moraal]]
|Actief (tijdsgebonden)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Verdedigen#Boerderijlimietregel|Boerderijlimietregel]]
|Inactief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Basisverdediging|Basisverdediging]]
|20
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Minimumtroepenregel</b>
|1% van de punten van het dorp
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Smederijsysteem]]
|Simpel ontwikkelingssysteem
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kerk]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Dorp#Speciale_Dorpen|Groeiende barbarendorpen]]
|Actief (tot 3000 punten)
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bonusdorpen]]
|Verbeterde bonusdorpen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>
|10 minuten
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Annuleertijd voor transport</b>
|5 minuten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Verdedigen#Nachtbonus|Nachtbonus]]
|Actief van 1:00 tot 7:00 uur.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beginnersbescherming</b>
|5 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>
|20 : 1 voor de eerste 60 dagen
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheden
!scope="col" width="00px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boogschutter]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Aanvallen#Verkennen|Verkensysteem]]
| Verkenners kunnen troepen,<br> gebouwen en grondstoffen<br> ontdekken.
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Ridder]]
|Actief, kan items vinden. <br>De items zijn verbeterd.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Edelman
!scope="col" width="200px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Stijgende edelman prijzen</b>
|Goudmunten
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Goedkoop nabouwen van<br> edelmannen</b>
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Maximale reisafstand edelman</b>
|77 Velden (komt neer op +- 45 uren looptijd)
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Toestemmingsdaling per<br> edelaanval</b>
|20-35
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Toestemmingsstijging per uur</b>
|1
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Configuratie
!scope="col" width="100px"|
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>
|Actief, afhankelijk van de punten
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Vakantievervanging]]
|Actief
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Beperking voor permanente<br> vakantievervanging</b>
|Actief, beginnende na 60 dagen<br> vakantievervanging gedurende de<br> laatste 120 dagen
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Vrije handel</b>
|Actief, afhankelijk van de tijd waarop<br> de speler is gestart
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kaartsysteem]]
|1000x1000 - Continent
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Nieuwe grafische map</b>
|Ja
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Windrichting]]
|Actief
|-bgcolor="#ded3b9"
|<b>Startdatum</b>
|25.08.10
|- bgcolor="#f8f4e8"
|<b>Versie</b>
|9060 6.4
|}
 
==Speedwereld==
 
Een speedwereld is eigenlijk een wereld zoals een ander. Er zijn echter 2 grote verschillende tussen een gewone wereld en een speedwereld.
 
Het eerste belangrijke verschil is natuurlijk de snelheid... Zoals de naam "speedwereld" al laat vermoeden draait deze wereld sneller dan normaal. Dit kan gaan van enkele malen sneller tot zelfs 400 keer zo snel als een gewone wereld op snelheid 1! Deze snelheid staat je toe om in enkele uren of dagen prestaties neer te zetten en ervaring op te doen waar je normaal weken of maanden over doet op een gewone wereld.
 
Het tweede verschil is dat de speedwereld -in vergelijking met een gewone wereld- eindigt. De speed draait in rondes met een begin -en een eindmoment. Een gewone wereld blijft doorgaan, maar de speedwereld heeft dus een vooropgesteld einde.
 
Elke ronde ([[speedronde]]) draait dus aan specifieke instellingen, deze zijn steeds anders. Ook draaien ze steeds op andere tijden. Onderaan vind je links naar de website met de oude, huidige en geplande rondes.
 
Zie voor meer informatie [[Speedwereld]]

Huidige versie van 17 feb 2013 om 20:07