Wereldinstellingen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Deze pagina biedt een verduidelijking van de verschillende instellingen die van toepassing kunnen zijn op een wereld. ==Instellingen== <b>Snelheid algemeen</b>: De...')
 
k (Bot: conversie/reparatie HTML)
Regel 2: Regel 2:


==Instellingen==
==Instellingen==
<b>Snelheid algemeen</b>: De snelheid waarop een wereld draait. Onder andere grondstoffenproductiesnelheid is hier van afhankelijk <br>
'''Snelheid algemeen''': De snelheid waarop een wereld draait. Onder andere grondstoffenproductiesnelheid is hier van afhankelijk <br>
<b>Eenhedensnelheid:</b> De [[Eenheden#Snelheid|snelheid]] waarmee een eenheid in verhouding de velden van de kaart kan oversteken<br>
'''Eenhedensnelheid:''' De [[Eenheden#Snelheid|snelheid]] waarmee een eenheid in verhouding de velden van de kaart kan oversteken<br>
<b>Gebouwen afbreken</b>: Geeft aan of het mogelijk is om gebouwen in het<hoofdgebouw af te breken of niet <br>
'''Gebouwen afbreken''': Geeft aan of het mogelijk is om gebouwen in het<hoofdgebouw af te breken of niet <br>
<b>Moraal</b>: Geeft aan welk soort [[Aanvallen#Moraal|moraal]] actief is; punten of tijdsgebonden<br>
'''Moraal''': Geeft aan welk soort [[Aanvallen#Moraal|moraal]] actief is; punten of tijdsgebonden<br>
<b>Boerderijlimietregel</b>: De [[Verdedigen#Boerderijlimietregel|boerderijlimietregel]] beperkt het aantal eenheden dat een dorp kan verzorgen<br>
'''Boerderijlimietregel''': De [[Verdedigen#Boerderijlimietregel|boerderijlimietregel]] beperkt het aantal eenheden dat een dorp kan verzorgen<br>
<b>Basisverdediging</b>: Geeft de waarde van de [[Dorp#Basisverdediging|basisverdediging]] van een dorp <br>
'''Basisverdediging''': Geeft de waarde van de [[Dorp#Basisverdediging|basisverdediging]] van een dorp <br>
<b>Minimumtroepenregel</b>: Hoeveel procent van de troepen minimaal verstuurd moeten worden afhankelijk van punten dorp<br>
'''Minimumtroepenregel''': Hoeveel procent van de troepen minimaal verstuurd moeten worden afhankelijk van punten dorp<br>
<b>Smederijsysteem</b>: 1-levelsysteem of 3-levelsysteem <br>
'''Smederijsysteem''': 1-levelsysteem of 3-levelsysteem <br>
<b>Kerk</b>: Geeft aan of de [[kerk]] actief is of niet<br>
'''Kerk''': Geeft aan of de [[kerk]] actief is of niet<br>
<b>Groeiende barbarendorpen</b>: Geeft aan of [[Dorp#Speciale_Dorpen|barbarendorpen mee groeien]] totdat de aangegeven limiet<br>
'''Groeiende barbarendorpen''': Geeft aan of [[Dorp#Speciale_Dorpen|barbarendorpen mee groeien]] totdat de aangegeven limiet<br>
<b>Bonusdorpen</b>: Geeft aan of er [[bonusdorpen]] zijn of niet<br>
'''Bonusdorpen''': Geeft aan of er [[bonusdorpen]] zijn of niet<br>
<b>Annuleertijd voor aanvallen</b>: Geeft aan hoe lang na het versturen van een aanval deze afgebroken kan worden<br>
'''Annuleertijd voor aanvallen''': Geeft aan hoe lang na het versturen van een aanval deze afgebroken kan worden<br>
<b>Annuleertijd voor transport</b>: Geeft aan hoe lang na het versturen van een transport deze afgebroken kan worden<br>
'''Annuleertijd voor transport''': Geeft aan hoe lang na het versturen van een transport deze afgebroken kan worden<br>
<b>Nachtbonus</b>: Geeft de tijden van de [[Verdedigen#Nachtbonus|nachtbonus]] aan<br>
'''Nachtbonus''': Geeft de tijden van de [[Verdedigen#Nachtbonus|nachtbonus]] aan<br>
<b>Beginnersbescherming</b>: Geeft aan hoeveel dagen [[beginnersbescherming]] is bij start wereld<br>
'''Beginnersbescherming''': Geeft aan hoeveel dagen [[beginnersbescherming]] is bij start wereld<br>
<b>Maximale verhouding aanvaller : verdediging</b>: Geeft aan hoe groot de verhouding tussen aanvaller en verdediger maximaal mag zijn voor bepaalde tijd<br>
'''Maximale verhouding aanvaller : verdediging''': Geeft aan hoe groot de verhouding tussen aanvaller en verdediger maximaal mag zijn voor bepaalde tijd<br>


==Eenheden==
==Eenheden==
<b>Boogschutter</b>: Geeft aan of [[Eenheden#Boogschutter|boogschutters]] actief zijn of niet<br>
'''Boogschutter''': Geeft aan of [[Eenheden#Boogschutter|boogschutters]] actief zijn of niet<br>
<b>Verkensysteem</b>: Geeft aan wat verkenners kunnen zien bij een [[Aanvallen#Verkennen|verkenning]]<br>
'''Verkensysteem''': Geeft aan wat verkenners kunnen zien bij een [[Aanvallen#Verkennen|verkenning]]<br>
<b>Ridder</b>: Geeft aan of de [[ridder]] actief is. Ook of ridderitems actief zijn<br>
'''Ridder''': Geeft aan of de [[ridder]] actief is. Ook of ridderitems actief zijn<br>


==Edelman==
==Edelman==
<b>Stijgende edelman prijzen</b>: Geeft aan vanaf wanneer de kosten van een edelman stijgen<br>
'''Stijgende edelman prijzen''': Geeft aan vanaf wanneer de kosten van een edelman stijgen<br>
<b>Goedkoop nabouwen van edelmannen</b>: Geeft aan of het mogelijk is edelmannen goedkoop na te bouwen wanneer gedood in de aanval<br>
'''Goedkoop nabouwen van edelmannen''': Geeft aan of het mogelijk is edelmannen goedkoop na te bouwen wanneer gedood in de aanval<br>
<b>Maximale reisafstand edelman</b>: Geeft aan hoeveel velden een edelman maximaal kan reizen<br>
'''Maximale reisafstand edelman''': Geeft aan hoeveel velden een edelman maximaal kan reizen<br>
<b>Toestemmingsdaling per edelaanval</b>: Geeft aan hoeveel de [[toestemming]] kan dalen bij een aanval<br>
'''Toestemmingsdaling per edelaanval''': Geeft aan hoeveel de [[toestemming]] kan dalen bij een aanval<br>
<b>Toestemmingsstijging per uur</b>: Geeft aan met hoeveel punten de [[toestemming]] per uur stijgt. Afhankelijk van snelheid wereld<br>
'''Toestemmingsstijging per uur''': Geeft aan met hoeveel punten de [[toestemming]] per uur stijgt. Afhankelijk van snelheid wereld<br>


==Configuratie==
==Configuratie==
<b>Verslagen Tegenstander Ranglijst</b>: Geeft aan op welke [[Verslagen tegenstander|manier]] de ranglijst wordt berekend. Afhankelijk van boerderijruimte eenheden. Afhankelijk van tabel<br>
'''Verslagen Tegenstander Ranglijst''': Geeft aan op welke [[Verslagen tegenstander|manier]] de ranglijst wordt berekend. Afhankelijk van boerderijruimte eenheden. Afhankelijk van tabel<br>
<b>Vakantievervanging</b>: Geeft aan of [[vakantievervanging]] mogelijk is<br>
'''Vakantievervanging''': Geeft aan of [[vakantievervanging]] mogelijk is<br>
<b>Beperking voor permanente vakantievervanging</b>: Geeft aan vanaf wanneer beperkingen gelden<br>
'''Beperking voor permanente vakantievervanging''': Geeft aan vanaf wanneer beperkingen gelden<br>
<b>Vrije handel</b>: Geeft aan wanneer vrij handelen mogelijk is<br>
'''Vrije handel''': Geeft aan wanneer vrij handelen mogelijk is<br>
<b>Overwinningsvoorwaarden</b>: Geeft de [[Overwinning|voorwaarden]] aan om een wereld te kunnen winnen.
'''Overwinningsvoorwaarden''': Geeft de [[Overwinning|voorwaarden]] aan om een wereld te kunnen winnen.

Versie van 2 feb 2013 21:23

Deze pagina biedt een verduidelijking van de verschillende instellingen die van toepassing kunnen zijn op een wereld.

Instellingen

Snelheid algemeen: De snelheid waarop een wereld draait. Onder andere grondstoffenproductiesnelheid is hier van afhankelijk
Eenhedensnelheid: De snelheid waarmee een eenheid in verhouding de velden van de kaart kan oversteken
Gebouwen afbreken: Geeft aan of het mogelijk is om gebouwen in het<hoofdgebouw af te breken of niet
Moraal: Geeft aan welk soort moraal actief is; punten of tijdsgebonden
Boerderijlimietregel: De boerderijlimietregel beperkt het aantal eenheden dat een dorp kan verzorgen
Basisverdediging: Geeft de waarde van de basisverdediging van een dorp
Minimumtroepenregel: Hoeveel procent van de troepen minimaal verstuurd moeten worden afhankelijk van punten dorp
Smederijsysteem: 1-levelsysteem of 3-levelsysteem
Kerk: Geeft aan of de kerk actief is of niet
Groeiende barbarendorpen: Geeft aan of barbarendorpen mee groeien totdat de aangegeven limiet
Bonusdorpen: Geeft aan of er bonusdorpen zijn of niet
Annuleertijd voor aanvallen: Geeft aan hoe lang na het versturen van een aanval deze afgebroken kan worden
Annuleertijd voor transport: Geeft aan hoe lang na het versturen van een transport deze afgebroken kan worden
Nachtbonus: Geeft de tijden van de nachtbonus aan
Beginnersbescherming: Geeft aan hoeveel dagen beginnersbescherming is bij start wereld
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Geeft aan hoe groot de verhouding tussen aanvaller en verdediger maximaal mag zijn voor bepaalde tijd

Eenheden

Boogschutter: Geeft aan of boogschutters actief zijn of niet
Verkensysteem: Geeft aan wat verkenners kunnen zien bij een verkenning
Ridder: Geeft aan of de ridder actief is. Ook of ridderitems actief zijn

Edelman

Stijgende edelman prijzen: Geeft aan vanaf wanneer de kosten van een edelman stijgen
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Geeft aan of het mogelijk is edelmannen goedkoop na te bouwen wanneer gedood in de aanval
Maximale reisafstand edelman: Geeft aan hoeveel velden een edelman maximaal kan reizen
Toestemmingsdaling per edelaanval: Geeft aan hoeveel de toestemming kan dalen bij een aanval
Toestemmingsstijging per uur: Geeft aan met hoeveel punten de toestemming per uur stijgt. Afhankelijk van snelheid wereld

Configuratie

Verslagen Tegenstander Ranglijst: Geeft aan op welke manier de ranglijst wordt berekend. Afhankelijk van boerderijruimte eenheden. Afhankelijk van tabel
Vakantievervanging: Geeft aan of vakantievervanging mogelijk is
Beperking voor permanente vakantievervanging: Geeft aan vanaf wanneer beperkingen gelden
Vrije handel: Geeft aan wanneer vrij handelen mogelijk is
Overwinningsvoorwaarden: Geeft de voorwaarden aan om een wereld te kunnen winnen.