Eenheden: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
Regel 210: Regel 210:
|100
|100
|35
|35
|0
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Unit militia.png]] [[Burgerwacht]]
|0
|0
|0
|0
|5
|15
|45
|25
|0.02
|0
|0
|}
|}
Regel 227: Regel 239:
* [[Katapult|Katapulten]]
* [[Katapult|Katapulten]]
* [[Edelman|Edelmannen]]
* [[Edelman|Edelmannen]]
* [[Burgerwacht]]


====Cavalerie====
====Cavalerie====

Versie van 10 jun 2011 07:26

Eenheden rekruteren

Je kan je eerste eenheden rekruteren in de kazerne. Om een kazerne te maken moet je je hoofdgebouw uitbouwen naar level 3. Eerst zul je enkel speervechters kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een smederij en andere gebouwen nodig (stal, werkplaats). In het Eenheden-overzicht vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden.

Troepen kazerne.png

Rekruteren.png

Rekruteringsschermen

thumb

Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de kazerne, de stal als de werkplaats aan het werk kan zetten.

thumb

Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op www.tribetool.nl

Verklaring symbolen

Symbool Betekenis Verklaring
Barracks small.png
Aanvalsterkte De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht.
Def.png
Verdediging Algemeen De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden
Def cav.png
Verdediging cavalerie De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben
Def archer.png
Verdediging boogschutters De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters
Speed.png
Snelheid De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen.
Storage.png
Buit De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen.


Eenheden-overzicht

Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht

Eenheid Hout small.png Leem small.png Ijzer small.png Boer small.png Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png Speed.png
Uitleg
Storage.png
Unit spear.png Speervechter 50 30 10 1 10 15 45 20 18 25
Unit sword.png Zwaardvechter 30 30 70 1 25 50 15 40 22 15
Unit axe.png Bijlstrijder 60 30 40 1 40 10 5 10 18 10
Unit archer.png Boogschutter 100 30 60 1 15 50 40 5 18 10
Unit spy.png Verkenner 50 50 20 2 0 2 1 2 9 0
Unit light.png Lichte cavalerie 125 100 250 4 130 30 40 30 10 80
Unit marcher.png Bereden boogschutter 250 100 150 5 120 40 30 50 10 50
Unit heavy.png Zware cavalerie 200 150 600 6 150 200 80 180 11 50
Unit ram.png Ram 300 200 200 5 2 20 50 20 30 0
Unit catapult.png Katapult 300 200 200 5 2 20 50 20 30 0
Unit knight.png Ridder 20 20 40 10 150 250 400 150 10 100
Unit snob.png Edelman 40.000 50.000 50.000 100 30 100 50 100 35 0
Unit militia.png Burgerwacht 0 0 0 0 5 15 45 25 0.02 0


Categorieën

Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters.

Infanterie

De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie:

Cavalerie

De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie:

Boogschutters

De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie:

Aanvallen

Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie zie aanvallen


Verder

Verdedigen

Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie zie verdedigen


Verder

  • Verkenner - om vijandige verkenners mee te doden

Eenheden

Hieronder is een lijst te vinden van alle eenheden, hun eigenschappen, kosten en wat er nodig is voor hun ontwikkeling.

Speervechter

Unit spear 60.png
De speervechter is de eenvoudigste eenheid. De speervechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de verdediging. Het is de goedkoopste en snelst bouwende eenheid. De speervechters is van de categorie infanterie en verdedigt het beste van alle infanterie eenheden tegen cavalerie eenheden.
Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 50 Leem small.png 30 Ijzer small.png 10 Boer small.png 1 18 minuten 25


Ontwikkeling


Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.

Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1
reeds ontwikkeld
10 15 45 20
2 Hout small.png 2.560 Leem small.png 2.240 Ijzer small.png 2.960 13 19 56 25
3 Hout small.png 10.240 Leem small.png 8.960 Ijzer small.png 11.840 14 21 63 28


Zwaardvechter

Unit sword 60.png
De zwaardvechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de verdediging. Het is een van de goedkopere eenheden, hoewel duurder dan de speervechter. Ook qua bouwsnelheid is de zwaardvechter langzamer. De zwaardvechter is van de categorie infanterie en verdedigt het beste tegen de eigen categorie: de infanterie. Daarnaast doen de zwaardvechters het goed tegen de boogschutters categorie.
Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 30 Leem small.png 30 Ijzer small.png 70 Boer small.png 1 22 minuten 15


Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Smederij (Level 1)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 reeds ontwikkeld 25 50 15 40
2 Hout small.png 3.600 Leem small.png 3.200 Ijzer small.png 3.120 31 63 19 50
3 Hout small.png 14.400 Leem small.png 12.800 Ijzer small.png 12.480 35 70 21 56


Bijlstrijder

Unit axe 60.png
De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af. De bijlstrijder is een eenheid die eigenlijk alleen geschikt is om mee aan te vallen, in de verdediging zijn deze eenheden waardeloos. De bijlstrijders zijn de goedkoopste en snelst bouwende eenheid die te gebruiken is in de aanval. In de aanval zijn de bijlstrijders het beste tegen de speervechters. De bijlstrijders zijn zelf van de categorie infanterie en daar verdedigt de speervechter slecht tegen.
Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 60 Leem small.png 30 Ijzer small.png 40 Boer small.png 1 18 minuten 10


Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Smederij (Level 2)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 700 Leem small.png 840 Ijzer small.png 820 40 10 5 10
2 Hout small.png 2.800 Leem small.png 3.360 Ijzer small.png 3.280 50 13 6 13
3 Hout small.png 11.200 Leem small.png 13.440 Ijzer small.png 13.120 56 14 7 14


Boogschutter

Unit archer 60.png
De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord. Ze zijn vrij duur om te bouwen, maar verdedigen zowel goed tegen infanterie (net zo goed als de zwaardvechters) en tegen cavalerie (maar iets slechter dan de speervechter). Enkel tegen de eigen categorie, de boogschutter, kunnen ze beter niet worden ingezet.
Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 100 Leem small.png 30 Ijzer small.png 60 Boer small.png 1 18 minuten 10



Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Kazerne (Level 5) Smederij (Level 5)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 640 Leem small.png 560 Ijzer small.png 740 15 50 40 5
2 Hout small.png 2.560 Leem small.png 2.240 Ijzer small.png 2.960 19 63 50 6
3 Hout small.png 10.240 Leem small.png 8.960 Ijzer small.png 11.840 21 70 56 7


Verkenner

Unit spy 60.png
De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen. Als je met deze eenheid aanvalt kunnen ze enkel gedood worden door verdedigende verkenners. In de verdediging kunnen ze wel door elke eenheid gedood worden. In een gevecht zullen verkenners altijd eerst tegen elkaar vechten, voordat de overige eenheden gaan vechten. Voor meer informatie over verkenners zie verkennen
Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 50 Leem small.png 50 Ijzer small.png 20 Boer small.png 2 9 minuten 0


Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Stal (Level 1)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 560 Leem small.png 480 Ijzer small.png 480 0 2 1 2
2 Hout small.png 2.240 Leem small.png 1.920 Ijzer small.png 1.920 0 3 1 2
3 Hout small.png 8.960 Leem small.png 7.680 Ijzer small.png 7.680 0 3 1 3


Lichte cavalerie

Unit light 60.png
De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren. De lichte cavalerie is, na de verkenner, de snelste eenheid. Ze zijn erg goed in de aanval, waar ze dan ook voornamelijk voor gebruikt worden (ondanks hun redelijke defensieve waarden). De lichte cavalerie kan in de aanval goed worden ingezet tegen de zwaardvechters, aangezien de zwaardvechter redelijk slecht verdedigd tegen de categorie van de lichte cavalerie: de cavalerie.
Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 125 Leem small.png 100 Ijzer small.png 250 Boer small.png 4 10 minuten 80


Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Stal (Level 3)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 2.200 Leem small.png 2.400 Ijzer small.png 2.000 130 30 40 30
2 Hout small.png 8.800 Leem small.png 9.600 Ijzer small.png 8.000 163 38 40 30
3 Hout small.png 35.200 Leem small.png 38.400 Ijzer small.png 32.000 182 42 56 42


Bereden boogschutter

Unit marcher 60.png
De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten. Ze zijn iets duurder dan lichte cavalerie en zijn iets zwakker. Daarnaast nemen ze meer boerderijruimte in, maar doordat boogschutters zo slecht verdedigen tegen de categorie boogschutters (waar de bereden boogschutters onder vallen), is dit het zeker waard is als je tegenstander veel boogschutters gebruikt.
Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 250 Leem small.png 100 Ijzer small.png 150 Boer small.png 5 10 minuten 50



Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Stal (Level 5)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 3.00 Leem small.png 2.400 Ijzer small.png 2.000 120 40 30 50
2 Hout small.png 12.000 Leem small.png 9.600 Ijzer small.png 8.000 150 50 38 63
3 Hout small.png 48.000 Leem small.png 38.400 Ijzer small.png 32.000 168 56 42 70


Zware cavalerie

Unit heavy 60.png
De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser. De zware cavalerie is een eenheid die zowel in de aanval als in de verdediging gebruikt kan worden. Meestal kiest men voor in de verdediging en wordt de (vrij dure en lang bouwende) eenheid gebruikt om snel dorpen te ondersteunen.

De zware cavalerie verdedigt het beste tegen de infanterie en boogschutter categorie. In de aanval is de zware cavalerie iets sterker dan de lichte cavalerie, maar ook duurder en meer plek in nemend. Net als de lichte cavalerie is de zware cavalerie in de aanval goed tegen zwaardvechters.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 200 Leem small.png 150 Ijzer small.png 600 Boer small.png 6 11 minuten 50



Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Stal (Level 10) Smederij (Level 15)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 3.000 Leem small.png 2.400 Ijzer small.png 2.000 150 200 80 180
2 Hout small.png 12.000 Leem small.png 9.600 Ijzer small.png 8.000 188 250 100 225
3 Hout small.png 48.000 Leem small.png 38.400 Ijzer small.png 32.000 210 280 112 252


Ram

Unit ram 60.png
De ram is een speciale eenheid die gebruikt wordt om de muur van de tegenstander neer te halen, dat onmisbaar is in elke aanval. Voordat een gevecht begint vallen de aanvallende rammen de muur aan, waardoor de verdedigers minder goed beschermd worden, en dus gemakkelijker te doden. Neem daarom altijd rammen mee als je aanvalt. In de verdediging wordt de ram eigenlijk zelden gebruikt.
Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 300 Leem small.png 200 Ijzer small.png 200 Boer small.png 5 30 minuten 0



Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Werkplaats (Level 1)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 1.200 Leem small.png 1.600 Ijzer small.png 800 2 20 50 20
2 Hout small.png 4.800 Leem small.png 6.400 Ijzer small.png 3.200 3 25 63 25
3 Hout small.png 19.200 Leem small.png 25.600 Ijzer small.png 12.800 3 28 70 28


Katapult

Voorbeeld van kiezen katapult doelwit
Unit catapult 60.png
De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. Katapulten zijn eenheden die grotendeels bedoeld zijn om gebouwen van je tegenstander kapot te schieten. Wanneer je bij je aanval katapulten meestuurt, zal je alvorens je je aanval kan wegsturen, moeten ingeven welk gebouw je katapulten moeten beschieten. Elke aanval van katapulten kan maar 1 gebouw beschieten. In de simulator, die je kan terugvinden bij je verzamelplaats, kan je simulaties uitvoeren met je katapulten. Hier maakt het niet uit welk gebouw je aanvalt, enkel het level hiervan is belangrijk. De volgende gebouwen kunnen maximaal tot level 1 worden vernietigd: hoofdgebouw, boerderij en de opslagplaats. De schuilplaats kan niet worden vernietigd door katapulten. Verder is de katapult een handige eenheid om je verdediging mee aan te vullen, aangezien hij redelijk goed is tegen infanterie en boogschutters.
Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 320 Leem small.png 400 Ijzer small.png 100 Boer small.png 8 30 minuten 0


Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Werkplaats (Level 2) Smederij (Level 12)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 1.600 Leem small.png 2.000 Ijzer small.png 1.200 100 100 50 100
2 Hout small.png 6.400 Leem small.png 8.000 Ijzer small.png 4.800 125 125 63 125
3 Hout small.png 25.600 Leem small.png 32.000 Ijzer small.png 19.200 140 140 70 140


Ridder

Meer informatie over de Ridder

Knight.png
De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal één ridder in zijn bezit hebben. Bij het standbeeld kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden.


Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 20 Leem small.png 20 Ijzer small.png 40 Boer small.png 10 10 minuten 100


Ontwikkeling

Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.

Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 reeds ontwikkeld 150 250 400 150


Edelman

Unit snob 60.png

Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie Edelman Bouwen
De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Door de toestemming onder 0 te brengen kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 40.000 Leem small.png 50.000 Ijzer small.png 50.000 Boer small.png 100 35 minuten 0



Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Adelshoeve (Level 1) Hoofdgebouw (Level 20) Smederij (Level 20) Marktplaats (Level 10)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1
reeds ontwikkeld
30 100 50 100


Burgerwacht

Voor meer informatie over de Burgerwacht als eenheid zie De Burgerwacht

Militia.png

Als je een aanval op je dorp verwacht, kun je bij de boerderij een burgerwacht opstellen, die je landerijen verdedigd. De burgerwachters kunnen alleen voor de verdediging worden ingezet en mogen het dorp niet verlaten.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Zie boerderij Boer small.png 0 0.02 minuten 0



Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Boerderij (Level 1)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1
reeds ontwikkeld
5 15 45 25


Snelheid

Je kan de looptijd van de eenheden zien in het eenheden-overzicht. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden.


Wereld snelheid x Eenhedensnelheid = Snelheid
Standaard snelheid / Snelheid = Looptijd eenheden

Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen.

Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.