Eenheden: verschil tussen versies
k (Bot: verwijzingen naar pagina zelf verwijderd) |
|||
Regel 15: | Regel 15: | ||
[[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]] | [[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]] | ||
Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op [http://www.tribetool.nl www.tribetool.nl] | Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op [http://www.tribetool.nl www.tribetool.nl] | ||
===Eenheden ontslaan=== | |||
Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan. | |||
==Verklaring symbolen== | ==Verklaring symbolen== |
Versie van 9 okt 2012 15:02
Eenheden rekruteren
Je kan je eerste eenheden rekruteren in de kazerne. Om een kazerne te maken moet je je hoofdgebouw uitbouwen naar level 3. Eerst zul je enkel speervechters kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een smederij en andere gebouwen nodig (stal, werkplaats). In het Eenheden-overzicht vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden.
Rekruteringsschermen
Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de kazerne, de stal als de werkplaats aan het werk kan zetten.
Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op www.tribetool.nl
Eenheden ontslaan
Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan.
Verklaring symbolen
Symbool | Betekenis | Verklaring |
---|---|---|
Aanvalsterkte | De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht. | |
Verdediging Algemeen | De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden | |
Verdediging cavalerie | De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben | |
Verdediging boogschutters | De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters | |
Snelheid | De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen. | |
Buit | De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen. |
Eenheden-overzicht
Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht
Eenheid | Uitleg |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Speervechter | 50 | 30 | 10 | 1 | 10 | 15 | 45 | 20 | 18 | 25 |
Zwaardvechter | 30 | 30 | 70 | 1 | 25 | 50 | 15 | 40 | 22 | 15 |
Bijlstrijder | 60 | 30 | 40 | 1 | 40 | 10 | 5 | 10 | 18 | 10 |
Boogschutter | 100 | 30 | 60 | 1 | 15 | 50 | 40 | 5 | 18 | 10 |
Verkenner | 50 | 50 | 20 | 2 | 0 | 2 | 1 | 2 | 9 | 0 |
Lichte cavalerie | 125 | 100 | 250 | 4 | 130 | 30 | 40 | 30 | 10 | 80 |
Bereden boogschutter | 250 | 100 | 150 | 5 | 120 | 40 | 30 | 50 | 10 | 50 |
Zware cavalerie | 200 | 150 | 600 | 6 | 150 | 200 | 80 | 180 | 11 | 50 |
Ram | 300 | 200 | 200 | 5 | 2 | 20 | 50 | 20 | 30 | 0 |
Katapult | 320 | 400 | 100 | 8 | 100 | 100 | 50 | 100 | 30 | 0 |
Ridder | 20 | 20 | 40 | 10 | 150 | 250 | 400 | 150 | 10 | 100 |
Edelman | 40.000 | 50.000 | 50.000 | 100 | 30 | 100 | 50 | 100 | 35 | 0 |
Burgerwacht | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 15 | 45 | 25 | 0.02 | 0 |
Categorieën
Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters.
Infanterie
De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie:
Cavalerie
De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie:
Boogschutters
De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie:
Aanvallen
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie zie aanvallen
- Bijlstrijder
- Lichte cavalerie
- Bereden boogschutter
- Zware cavalerie - defensief eigenlijk beter
- Ram - Om muren mee te slopen
- Katapult - Om gebouwen mee te slopen
Verder
Verdedigen
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie zie verdedigen
Verder
- Verkenner - om vijandige verkenners mee te doden
Eenheden
Hieronder is een lijst te vinden van alle eenheden, hun eigenschappen, kosten en wat er nodig is voor hun ontwikkeling.
Speervechter
De speervechter is de eenvoudigste eenheid. De speervechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de verdediging. Het is de goedkoopste en snelst bouwende eenheid. De speervechters is van de categorie infanterie en verdedigt het beste van alle infanterie eenheden tegen cavalerie eenheden.Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
50 30 10 | 1 | 18 minuten | 25 |
Ontwikkeling
Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | 15 | 45 | 20 | |
2 | 2.560 2.240 2.960 | 13 | 19 | 56 | 25 |
3 | 10.240 8.960 11.840 | 14 | 21 | 63 | 28 |
Zwaardvechter
De zwaardvechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de verdediging. Het is een van de goedkopere eenheden, hoewel duurder dan de speervechter. Ook qua bouwsnelheid is de zwaardvechter langzamer. De zwaardvechter is van de categorie infanterie en verdedigt het beste tegen de eigen categorie: de infanterie. Daarnaast doen de zwaardvechters het goed tegen de boogschutters categorie.Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
30 30 70 | 1 | 22 minuten | 15 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Smederij (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | reeds ontwikkeld | 25 | 50 | 15 | 40 |
2 | 3.600 3.200 3.120 | 31 | 63 | 19 | 50 |
3 | 14.400 12.800 12.480 | 35 | 70 | 21 | 56 |
Bijlstrijder
De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af. De bijlstrijder is een eenheid die eigenlijk alleen geschikt is om mee aan te vallen, in de verdediging zijn deze eenheden waardeloos. De bijlstrijders zijn de goedkoopste en snelst bouwende eenheid die te gebruiken is in de aanval. In de aanval zijn de bijlstrijders het beste tegen de speervechters. De bijlstrijders zijn zelf van de categorie infanterie en daar verdedigt de speervechter slecht tegen.Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
60 30 40 | 1 | 18 minuten | 10 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Smederij (Level 2) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 700 840 820 | 40 | 10 | 5 | 10 |
2 | 2.800 3.360 3.280 | 50 | 13 | 6 | 13 |
3 | 11.200 13.440 13.120 | 56 | 14 | 7 | 14 |
Boogschutter
De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord. Ze zijn vrij duur om te bouwen, maar verdedigen zowel goed tegen infanterie (net zo goed als de zwaardvechters) en tegen cavalerie (maar iets slechter dan de speervechter). Enkel tegen de eigen categorie, de boogschutter, kunnen ze beter niet worden ingezet.Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
100 30 60 | 1 | 18 minuten | 10 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Kazerne (Level 5) Smederij (Level 5) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 640 560 740 | 15 | 50 | 40 | 5 |
2 | 2.560 2.240 2.960 | 19 | 63 | 50 | 6 |
3 | 10.240 8.960 11.840 | 21 | 70 | 56 | 7 |
Verkenner
De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen. Als je met deze eenheid aanvalt kunnen ze enkel gedood worden door verdedigende verkenners. In de verdediging kunnen ze wel door elke eenheid gedood worden. In een gevecht zullen verkenners altijd eerst tegen elkaar vechten, voordat de overige eenheden gaan vechten. Voor meer informatie over verkenners zie verkennenKosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
50 50 20 | 2 | 9 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 560 480 480 | 0 | 2 | 1 | 2 |
2 | 2.240 1.920 1.920 | 0 | 3 | 1 | 2 |
3 | 8.960 7.680 7.680 | 0 | 3 | 1 | 3 |
Lichte cavalerie
De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren. De lichte cavalerie is, na de verkenner, de snelste eenheid. Ze zijn erg goed in de aanval, waar ze dan ook voornamelijk voor gebruikt worden (ondanks hun redelijke defensieve waarden). De lichte cavalerie kan in de aanval goed worden ingezet tegen de zwaardvechters, aangezien de zwaardvechter redelijk slecht verdedigd tegen de categorie van de lichte cavalerie: de cavalerie.Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
125 100 250 | 4 | 10 minuten | 80 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 3) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2.200 2.400 2.000 | 130 | 30 | 40 | 30 |
2 | 8.800 9.600 8.000 | 163 | 38 | 40 | 30 |
3 | 35.200 38.400 32.000 | 182 | 42 | 56 | 42 |
Bereden boogschutter
De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten. Ze zijn iets duurder dan lichte cavalerie en zijn iets zwakker. Daarnaast nemen ze meer boerderijruimte in, maar doordat boogschutters zo slecht verdedigen tegen de categorie boogschutters (waar de bereden boogschutters onder vallen), is dit het zeker waard is als je tegenstander veel boogschutters gebruikt.Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
250 100 150 | 5 | 10 minuten | 50 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 5) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 2.400 2.000 | 120 | 40 | 30 | 50 |
2 | 12.000 9.600 8.000 | 150 | 50 | 38 | 63 |
3 | 48.000 38.400 32.000 | 168 | 56 | 42 | 70 |
Zware cavalerie
De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser. De zware cavalerie is een eenheid die zowel in de aanval als in de verdediging gebruikt kan worden. Meestal kiest men voor in de verdediging en wordt de (vrij dure en lang bouwende) eenheid gebruikt om snel dorpen te ondersteunen.De zware cavalerie verdedigt het beste tegen de infanterie en boogschutter categorie. In de aanval is de zware cavalerie iets sterker dan de lichte cavalerie, maar ook duurder en meer plek in nemend. Net als de lichte cavalerie is de zware cavalerie in de aanval goed tegen zwaardvechters.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
200 150 600 | 6 | 11 minuten | 50 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 10) Smederij (Level 15) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 2.400 2.000 | 150 | 200 | 80 | 180 |
2 | 12.000 9.600 8.000 | 188 | 250 | 100 | 225 |
3 | 48.000 38.400 32.000 | 210 | 280 | 112 | 252 |
Ram
De ram is een speciale eenheid die gebruikt wordt om de muur van de tegenstander neer te halen, dat onmisbaar is in elke aanval. Voordat een gevecht begint vallen de aanvallende rammen de muur aan, waardoor de verdedigers minder goed beschermd worden, en dus gemakkelijker te doden. Neem daarom altijd rammen mee als je aanvalt. In de verdediging wordt de ram eigenlijk zelden gebruikt.Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
300 200 200 | 5 | 30 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Werkplaats (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 1.200 1.600 800 | 2 | 20 | 50 | 20 |
2 | 4.800 6.400 3.200 | 3 | 25 | 63 | 25 |
3 | 19.200 25.600 12.800 | 3 | 28 | 70 | 28 |
Katapult
De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. Katapulten zijn eenheden die grotendeels bedoeld zijn om gebouwen van je tegenstander kapot te schieten. Wanneer je bij je aanval katapulten meestuurt, zal je alvorens je je aanval kan wegsturen, moeten ingeven welk gebouw je katapulten moeten beschieten. Elke aanval van katapulten kan maar 1 gebouw beschieten. In de simulator, die je kan terugvinden bij je verzamelplaats, kan je simulaties uitvoeren met je katapulten. Hier maakt het niet uit welk gebouw je aanvalt, enkel het level hiervan is belangrijk. De volgende gebouwen kunnen maximaal tot level 1 worden vernietigd: hoofdgebouw, boerderij en de opslagplaats. De schuilplaats kan niet worden vernietigd door katapulten. Verder is de katapult een handige eenheid om je verdediging mee aan te vullen, aangezien hij redelijk goed is tegen infanterie en boogschutters.Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
320 400 100 | 8 | 30 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Werkplaats (Level 2) Smederij (Level 12) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 1.600 2.000 1.200 | 100 | 100 | 50 | 100 |
2 | 6.400 8.000 4.800 | 125 | 125 | 63 | 125 |
3 | 25.600 32.000 19.200 | 140 | 140 | 70 | 140 |
Ridder
Meer informatie over de Ridder
De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal één ridder in zijn bezit hebben. Bij het standbeeld kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
20 20 40 | 10 | 10 minuten | 100 |
Ontwikkeling
Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | reeds ontwikkeld | 150 | 250 | 400 | 150 |
Edelman
Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie Edelman Bouwen
De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Door de toestemming onder 0 te brengen kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
40.000 50.000 50.000 | 100 | 35 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Adelshoeve (Level 1) Hoofdgebouw (Level 20) Smederij (Level 20) Marktplaats (Level 10) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 30 | 100 | 50 | 100 |
Burgerwacht
Voor meer informatie over de Burgerwacht als eenheid zie De Burgerwacht
Als je een aanval op je dorp verwacht, kun je bij de boerderij een burgerwacht opstellen, die je landerijen verdedigd. De burgerwachters kunnen alleen voor de verdediging worden ingezet en mogen het dorp niet verlaten.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
Zie boerderij | 0 | 0.02 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Boerderij (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | 15 | 45 | 25 |
Snelheid
Je kan de looptijd van de eenheden zien in het eenheden-overzicht. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden.
Wereld snelheid x Eenhedensnelheid = Snelheid
Standaard snelheid / Snelheid = Looptijd eenheden
Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen.
Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.