Smederijsysteem: verschil tussen versies
k (Robot: categorie Index toegevoegd) |
|||
(3 tussenliggende versies door 3 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
Er zijn binnen Tribal Wars | Er zijn binnen Tribal Wars twee smederijsystemen mogelijk. Welk smederijsyteem een wereld heeft is te vinden op de pagina [[Wereld Instellingen|wereld instellingen]]. Hieronder een uitleg van de twee systemen | ||
__TOC__ | __TOC__ | ||
Regel 11: | Regel 11: | ||
Bij dit smederijsysteem is het mogelijke om elke eenheid tot level 3 te ontwikkelen. Met elk level wordt de eenheid sterker, waardoor ze minder snel gedood worden. Het is aan te raden om per dorp de eenheden die je gebruikt op level drie te zetten. <br> | Bij dit smederijsysteem is het mogelijke om elke eenheid tot level 3 te ontwikkelen. Met elk level wordt de eenheid sterker, waardoor ze minder snel gedood worden. Het is aan te raden om per dorp de eenheden die je gebruikt op level drie te zetten. <br> | ||
Er is echter een nadeel aan het 3 level systeem. Per dorp kun je maximaal | Er is echter een nadeel aan het 3 level systeem. Per dorp kun je maximaal '''15''' levels ontwikkelen, wat neerkomt op 5 eenheden per dorp. In tegenstelling tot het simpele smederij systeem is het dus niet mogelijk om alle eenheden in elk dorp te ontwikkelen. Je moet daarom keuzes maken per dorp. <br> | ||
Het is aan te raden om de volgende indeling aan te houden:<br><br> | Het is aan te raden om de volgende indeling aan te houden:<br><br> | ||
'''Verdedigingsdorp'''<br> | |||
* [[Speervechter]] - level 3<br> | * [[Speervechter]] - level 3<br> | ||
* [[Zwaardvechter]] - level 3<br> | * [[Zwaardvechter]] - level 3<br> | ||
Regel 20: | Regel 20: | ||
* Wat je verder wilt (bv [[verkenner]] of [[katapult]])<br> | * Wat je verder wilt (bv [[verkenner]] of [[katapult]])<br> | ||
<br> | <br> | ||
'''Aanvalsdorp'''<br> | |||
* [[Speervechter]] - level 3<br> | * [[Speervechter]] - level 3<br> | ||
* [[Zwaardvechter]] - level 3<br> | * [[Zwaardvechter]] - level 3<br> | ||
Regel 26: | Regel 26: | ||
* [[Lichte cavalerie]] - level 3<br> | * [[Lichte cavalerie]] - level 3<br> | ||
* [[Ram]] - level 3 (of [[Katapult]] - level 3)<br><br> | * [[Ram]] - level 3 (of [[Katapult]] - level 3)<br><br> | ||
Het lijkt misschien vreemd om speervechter en zwaardvechter op level 3 te zetten in een aanvalsdorp, dit is echter nodig wanneer je aangevallen wordt. Ondersteuningstroepen nemen het level over van het dorp | Het lijkt misschien vreemd om speervechter en zwaardvechter op level 3 te zetten in een aanvalsdorp, dit is echter nodig wanneer je aangevallen wordt. Ondersteuningstroepen nemen het level over van het dorp '''waar zij zich in bevinden'''. Zet jij in een aanvalsdorp de speer- en zwaardvechters op level 0, dan vechten ze op level 1, waardoor je deze dorpen een stuk minder makkelijk kunt behouden. Zet deze 2 dus '''altijd''' op level 3. | ||
[[Categorie:Index]] |
Huidige versie van 17 feb 2013 om 19:59
Er zijn binnen Tribal Wars twee smederijsystemen mogelijk. Welk smederijsyteem een wereld heeft is te vinden op de pagina wereld instellingen. Hieronder een uitleg van de twee systemen
Simpel systeem
Het simpele smederijsysteem is het makkelijkste systeem in Tribal Wars. In de smederij heb je de mogelijkheid om elke eenheid te ontwikkelen. Er zijn geen verdere restricites, behalve dat je aan de gebouwvoorwaarde voldaan moet hebben van de eenheid. Op deze manier is het mogelijke alle eenheden in een dorp te bouwen
3 level systeem
Bij dit smederijsysteem is het mogelijke om elke eenheid tot level 3 te ontwikkelen. Met elk level wordt de eenheid sterker, waardoor ze minder snel gedood worden. Het is aan te raden om per dorp de eenheden die je gebruikt op level drie te zetten.
Er is echter een nadeel aan het 3 level systeem. Per dorp kun je maximaal 15 levels ontwikkelen, wat neerkomt op 5 eenheden per dorp. In tegenstelling tot het simpele smederij systeem is het dus niet mogelijk om alle eenheden in elk dorp te ontwikkelen. Je moet daarom keuzes maken per dorp.
Het is aan te raden om de volgende indeling aan te houden:
Verdedigingsdorp
- Speervechter - level 3
- Zwaardvechter - level 3
- Zware cavalerie - level 3
- Wat je verder wilt (bv verkenner of katapult)
Aanvalsdorp
- Speervechter - level 3
- Zwaardvechter - level 3
- Bijlstrijder - level 3
- Lichte cavalerie - level 3
- Ram - level 3 (of Katapult - level 3)
Het lijkt misschien vreemd om speervechter en zwaardvechter op level 3 te zetten in een aanvalsdorp, dit is echter nodig wanneer je aangevallen wordt. Ondersteuningstroepen nemen het level over van het dorp waar zij zich in bevinden. Zet jij in een aanvalsdorp de speer- en zwaardvechters op level 0, dan vechten ze op level 1, waardoor je deze dorpen een stuk minder makkelijk kunt behouden. Zet deze 2 dus altijd op level 3.