Overleg gebruiker:Infinitum: verschil tussen versies
kGeen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 37: | Regel 37: | ||
* Verdediging tegen boogschutters: <font color="Green">10</font> | * Verdediging tegen boogschutters: <font color="Green">10</font> | ||
|} | |} | ||
Het volstaat dat een dorp onder de invloed van één kerk valt; wanneer een dorp onder de invloed van twee kerken ligt zullen de eenheden dus '''niet''' aan 200% vechten. | |||
== Een kerk vernietigen == | == Een kerk vernietigen == |
Versie van 28 jun 2013 20:43
Op werelden waarop de kerk geactiveerd is, zijn alle inwoners van het dorp in de ban van het geloof: enkel gesterkt door hun geloof zullen ze aan volle kracht de vijand te lijf kunnen gaan. Om je bevolking te motiveren om aan volle kracht te vechten, zal je op strategische plaatsen een kerk moeten plaatsen. Valt een dorp niet binnen de invloed van het religieuze gebouw, dan zullen de eenheden aan halve kracht vechten. Geen aanrader dus!
Elk dorp kan maximaal één kerk bevatten, die vervolgens alle dorpen binnen een bepaalde radius zal beïnvloeden. Het uitbouwen van kerken is echter duur en kost veel inwoners, het strategisch plaatsen ervan is dus belangrijk!
In het dorpsoverzicht van elk dorp kan je controleren of het dorp onder invloed van de kerk is. Hoe hoger het geloof, hoe meer kerken een invloed uitoefenen op het dorp; hoewel het volstaat dat één kerk invloed uitoefent op het dorp. Ook via de kaart kan je controleren welke dorpen binnen de radius van de kerk vallen.
Soorten kerken
Er zijn twee soorten kerken: er is de eerste kerk, een uniek exemplaar dat gratis en onmiddellijk aanwezig zal zijn in jouw eerste dorp, en de gewone kerk, de kerk die je in andere dorpen zal plaatsen om meer dorpen met geloof te beïnvloeden.
Eerste kerk
Gewone kerk
Kerkradius
De kerkradius is het gebied waarbinnen alle dorpen beïnvloed worden door het geloof, met andere woorden waarbinnen je troepen gelovig zijn. De grootte van de kerk wordt bepaald door het soort kerk (eerste kerk of gewone kerk) en bij een gewone kerk door het level. De eerste kerk heeft een radius van 6 velden en een gewone kerk heeft, afhankelijk van het level, een kerkradius van 4, 6 of 8 velden.
Gevechtssysteem met de kerk
De kerk heeft een bijzondere invloed op het gevechtssysteem. Eenheden uit dorpen die immers niet binnen de invloed van de kerk vallen, die met andere woorden dus buiten de radius van de kerk liggen, vechten immers aan halve kracht. Zo zal de aanvalssterkte van een ongelovige bijlstrijder, in vergelijking met die van een gelovige bijlstrijder, er als volgt uitzien:
Bijlstrijder (Ongelovig)
|
Bijlstrijder (Gelovig)
|
Het volstaat dat een dorp onder de invloed van één kerk valt; wanneer een dorp onder de invloed van twee kerken ligt zullen de eenheden dus niet aan 200% vechten.