Eenheden: verschil tussen versies
Regel 877: | Regel 877: | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
|reeds ontwikkeld | |<center>reeds ontwikkeld</center> | ||
|30 | |30 | ||
|100 | |100 |
Versie van 23 aug 2010 17:32
Verklaring symbolen
Eenheden-overzicht
Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht
Eenheid | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
50 | 30 | 10 | 1 | 10 | 15 | 45 | 20 | 18 | 25 |
![]() |
30 | 30 | 70 | 1 | 25 | 50 | 15 | 40 | 22 | 15 |
![]() |
60 | 30 | 40 | 1 | 40 | 10 | 5 | 10 | 18 | 10 |
![]() |
100 | 30 | 60 | 1 | 15 | 50 | 40 | 5 | 18 | 10 |
![]() |
50 | 50 | 20 | 2 | 0 | 2 | 1 | 2 | 9 | 0 |
![]() |
125 | 100 | 250 | 4 | 130 | 30 | 40 | 30 | 10 | 80 |
![]() |
250 | 100 | 150 | 5 | 120 | 40 | 30 | 50 | 10 | 50 |
![]() |
200 | 150 | 600 | 6 | 150 | 200 | 80 | 180 | 11 | 50 |
![]() |
300 | 200 | 200 | 5 | 2 | 20 | 50 | 20 | 30 | 0 |
![]() |
300 | 200 | 200 | 5 | 2 | 20 | 50 | 20 | 30 | 0 |
![]() |
20 | 20 | 40 | 10 | 150 | 250 | 400 | 150 | 10 | 100 |
![]() |
40.000 | 50.000 | 50.000 | 100 | 30 | 100 | 50 | 100 | 35 | 0 |
Speervechter
De speervechter is de eenvoudigste eenheid. Hij is bijzonder effectief in de verdediging tegen ruiters.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
18 minuten | 25 |
Ontwikkeling
Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | reeds ontwikkeld | 10 | 15 | 45 | 20 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
13 | 19 | 56 | 25 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
14 | 21 | 63 | 28 |
Zwaardvechter
De zwaardvechter is vooral voor de verdediging tegen de infanterie geschikt. Hij is behoorlijk langzaam.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
22 minuten | 15 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Smederij (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | reeds ontwikkeld | 25 | 50 | 15 | 40 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
31 | 63 | 19 | 50 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
35 | 70 | 21 | 56 |
Bijlstrijder
De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
18 minuten | 10 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Smederij (Level 2) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() ![]() ![]() |
40 | 10 | 5 | 10 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
50 | 13 | 6 | 13 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
56 | 14 | 7 | 14 |
Boogschutter
De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
18 minuten | 10 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Kazerne (Level 5) Smederij (Level 5) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() ![]() ![]() |
15 | 50 | 40 | 5 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
19 | 63 | 50 | 6 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
21 | 70 | 56 | 7 |
Verkenner
De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
9 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() ![]() ![]() |
0 | 2 | 1 | 2 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
0 | 3 | 1 | 2 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
0 | 3 | 1 | 3 |
Lichte cavalerie
De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
10 minuten | 80 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 3) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() ![]() ![]() |
130 | 30 | 40 | 30 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
163 | 38 | 40 | 30 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
182 | 42 | 56 | 42 |
Bereden boogschutter
De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
10 minuten | 50 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 5) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() ![]() ![]() |
120 | 40 | 30 | 50 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
150 | 50 | 38 | 63 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
168 | 56 | 42 | 70 |
Zware cavalerie
De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
11 minuten | 50 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 10) Smederij (Level 15) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() ![]() ![]() |
150 | 200 | 80 | 180 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
188 | 250 | 100 | 225 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
210 | 280 | 112 | 252 |
Ram
De ram biedt ondersteuning bij aanvallen, omdat hij de muur van de tegenstander beschadigt.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
30 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Werkplaats (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() ![]() ![]() |
2 | 20 | 50 | 20 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
3 | 25 | 63 | 25 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
3 | 28 | 70 | 28 |
Katapult
De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
30 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Werkplaats (Level 2) Smederij (Level 12) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() ![]() ![]() |
100 | 100 | 50 | 100 |
2 | ![]() ![]() ![]() |
125 | 125 | 63 | 125 |
3 | ![]() ![]() ![]() |
140 | 140 | 70 | 140 |
Ridder
De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Iedere speler kan maar één ridder hebben.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
10 minuten | 100 |
Ontwikkeling
Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | reeds ontwikkeld | 150 | 250 | 400 | 150 |
Edelman
De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Aansluitend kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
35 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Adelshoeve (Level 1) Hoofdgebouw (Level 20) Smederij (Level 20) Marktplaats (Level 10) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|
1 | 30 | 100 | 50 | 100 |