Eenheden: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
 
(35 tussenliggende versies door 7 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
== Eenheden rekruteren ==
== Eenheden rekruteren ==


Je kan je eerste eenheden rekruteren in de kazerne. Om een kazerne te maken moet je je hoofdgebouw uitbouwen naar level 3.  
Je kan je eerste '''eenheden''' rekruteren in de [[kazerne]]. Om een kazerne te maken moet je je [[hoofdgebouw]] uitbouwen naar level 3.  
Eerst zul je enkel speervechters kunnen maken, om andere gebouwen te maken heb je een smederij en andere gebouwen nodig (stal, werkplaats). In het [[Eenheden-overzicht]] vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden.
Eerst zul je enkel [[speervechters]] kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een [[smederij]] en andere gebouwen nodig ([[stal]], [[werkplaats]]). In het [[Eenheden-overzicht]] vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden.


[[Bestand:Troepen kazerne.png]]
[[Bestand:Troepen kazerne.png]]


[[Bestand:Rekruteren.png]]
[[Bestand:RekruteringN.png]]
 
===Rekruteringsschermen===
 
 
[[Bestand:RekruteringPA.png|thumb|200px|thumb|left]]
Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de [[kazerne]], de [[stal]] als de [[werkplaats]] aan het werk kan zetten.
[[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]]
Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren.  Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op  [http://www.twscripts.nl/ www.twscripts.nl/]
 
===Eenheden ontslaan===
 
Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan.


==Verklaring symbolen==
==Verklaring symbolen==
Regel 57: Regel 69:
!|[[Bestand:Def_cav.png]]
!|[[Bestand:Def_cav.png]]
!|[[Bestand:Def_archer.png]]
!|[[Bestand:Def_archer.png]]
!|[[Bestand:Speed.png]]
!|[[Bestand:Speed.png]] <br>[[Eenheden#Snelheid|Uitleg]]
!|[[Bestand:Storage.png]]
!|[[Bestand:Storage.png]]
|-bgcolor="#f8f4e8"
|-bgcolor="#f8f4e8"
Regel 169: Regel 181:
|-bgcolor="#ded3b9"
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]]
|[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]]
|300
|320
|200
|400
|200
|100
|5
|8
|2
|100
|20
|100
|50
|50
|20
|100
|30
|30
|0
|0
Regel 202: Regel 214:
|100
|100
|35
|35
|0
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Unit militia.png]] [[Burgerwacht]]
|0
|0
|0
|0
|5
|15
|45
|25
|0.02
|0
|0
|}
|}
<br>
<br>


<div class="TwoColumns">
==Categorieën==
 
Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters.
 
====Infanterie====
 
De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie:
* [[Speervechters]]
* [[Zwaardvechters]]
* [[Bijlstrijder|Bijlstrijders]]
* [[Ram|Rammen]]
* [[Katapult|Katapulten]]
* [[Edelman|Edelmannen]]
* [[Burgerwacht]]
 
====Cavalerie====
 
De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie:
* [[Verkenner|Verkenners]]
* [[Lichte cavalerie]]
* [[Zware cavalerie]]
* [[Ridder]]
 
====Boogschutters====
 
De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie:
* [[Boogschutter|Boogschutters]]
* [[Bereden boogschutter|Bereden boogschutters]]


<div class="ColumnLeft">
== Aanvallen en verdedigen ==
<h1>Aanvallen</h1>


Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie zie [[aanvallen]]<br>
{| class="toccolours" width="100%"
| width="50%" |
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie [[aanvallen]].<br><br>


* [[Bijlstrijder]]<br>
* [[Bijlstrijder]]<br>
Regel 220: Regel 272:
* [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br>
* [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br>
<br>
<br>
<b>Verder</b><br>
'''Verder'''<br>
* [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br>
* [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br>
* [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br>
* [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br>
</div>


<div class="ColumnRight">
| width="50%" |
<h1>Verdedigen</h1>
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie [[verdedigen]].<br><br>
 
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie zie [[verdedigen]]<br>


* [[Speervechter]]<br>
* [[Speervechter]]<br>
Regel 236: Regel 285:
* [[Katapult]] <br>
* [[Katapult]] <br>
<br>
<br>
<b>Verder</b><br>
'''Verder'''<br>
* [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br>
* [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br>
</div>
</div>
<div class="newSection">
<h1>Eenheden</h1>
Hieronder is een lijst te vinden van alle eenheden, hun eigenschappen, kosten en wat er nodig is voor hun ontwikkeling.
===Speervechter===
[[Bestand:Unit spear 60.png|left]] De speervechter is de eenvoudigste eenheid. De speervechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de [[verdediging]]. Het is de goedkoopste en snelst bouwende eenheid. De speervechters is van de categorie infanterie en verdedigt het beste van alle infanterie eenheden tegen cavalerie eenheden.
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 10
|[[Bestand:Boer_small.png]] 1
|18 minuten
|25
|}
=====Ontwikkeling=====
<br>
<br>
Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|<center>reeds ontwikkeld</center>
|10
|15
|45
|20
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
|13
|19
|56
|25
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
|14
|21
|63
|28
|}
|}
<br>


===Zwaardvechter===


[[Bestand:Unit_sword_60.png|left]] De zwaardvechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de [[verdediging]]. Het is een van de goedkopere eenheden, hoewel duurder dan de [[speervechter]]. Ook qua bouwsnelheid is de zwaardvechter langzamer. De zwaardvechter is van de categorie infanterie en verdedigt het beste tegen de eigen categorie: de infanterie. Daarnaast doen de zwaardvechters het goed tegen de boogschutters categorie.
==Eenheden==
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 30 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 70
|[[Bestand:Boer_small.png]] 1
|22 minuten
|15
|}
<br>


=====Ontwikkeling=====
{{Eenheden}}


{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Smederij]] (Level 1)
|}
<br>


{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
==Snelheid==
|- bgcolor="#dfcca6"
Je kan de looptijd van de eenheden zien in het [[eenheden-overzicht]]. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden.
!Tech-Level
<br>[[Wereld Instellingen|Wereld snelheid]] x [[Wereld Instellingen|Eenhedensnelheid]] = [[Snelheid]]<br>
!Ontwikkelingskosten
[[Eenheden#Eenheden-overzicht|Standaard snelheid]] / [[Snelheid]] = Looptijd eenheden<br>
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]  
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|reeds ontwikkeld
|25
|50
|15
|40
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 3.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.120
|31
|63
|19
|50
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 14.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 12.800 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.480
|35
|70
|21
|56
|}
<br>


===Bijlstrijder===
Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de [[ridder]]. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als [[ondersteuning]] - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br>
 
[[Bestand:Unit_axe_60.png|left]] De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af. De bijlstrijder is een eenheid die eigenlijk alleen geschikt is om mee [[Aanvallen|aan te vallen]], in de [[verdediging]] zijn deze eenheden waardeloos. De bijlstrijders zijn de goedkoopste en snelst bouwende eenheid die te gebruiken is in de aanval. In de aanval zijn de bijlstrijders het beste tegen de [[speervechters]]. De bijlstrijders zijn zelf van de categorie infanterie en daar verdedigt de speervechter slecht tegen.
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 60 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
|[[Bestand:Boer_small.png]] 1
|18 minuten
|10
|}
<br>
<br>
Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br>


=====Ontwikkeling=====
[[Categorie:Index]]
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Smederij]] (Level 2)
|}
<br>
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 700 [[Bestand:Leem_small.png]] 840 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 820
|40
|10
|5
|10
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.360 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.280
|50
|13
|6
|13
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 11.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 13.440 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 13.120
|56
|14
|7
|14
|}
<br>
 
===Boogschutter===
 
[[Bestand:Unit_archer_60.png|left]] De boogschutter is een effectieve [[Verdediging|verdediger]]. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord. Ze zijn vrij duur om te bouwen, maar verdedigen zowel goed tegen infanterie (net zo goed als de [[zwaardvechters]]) en tegen cavalerie (maar iets slechter dan de [[speervechter]]). Enkel tegen de eigen categorie, de boogschutter, kunnen ze beter niet worden ingezet.
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 100 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 60
|[[Bestand:Boer_small.png]] 1
|18 minuten
|10
|}
<br>
 
 
=====Ontwikkeling=====
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kazerne]] (Level 5) [[Smederij]] (Level 5)
|}
<br>
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 640 [[Bestand:Leem_small.png]] 560 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 740
|15
|50
|40
|5
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
|19
|63
|50
|6
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
|21
|70
|56
|7
|}
<br>
 
===Verkenner===
[[Bestand:Unit_spy_60.png|left]] De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen. Als je met deze eenheid [[verkennen|aanvalt]] kunnen ze enkel gedood worden door verdedigende verkenners. In de verdediging kunnen ze wel door elke eenheid gedood worden. In een gevecht zullen verkenners altijd eerst tegen elkaar vechten, voordat de overige eenheden gaan vechten. Voor meer informatie over verkenners zie [[Aanvallen#Verkennen|verkennen]]
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 50 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 20
|[[Bestand:Boer_small.png]] 2
|9 minuten
|0
|}
<br>
 
=====Ontwikkeling=====
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Stal]] (Level 1)
|}
<br>
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 560 [[Bestand:Leem_small.png]] 480 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 480
|0
|2
|1
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.920 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.920
|0
|3
|1
|2
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 8.960 [[Bestand:Leem_small.png]] 7.680 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 7.680
|0
|3
|1
|3
|}
<br>
 
===Lichte cavalerie===
 
[[Bestand:Unit_light_60.png|left]] De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren. De lichte cavalerie is, na de [[verkenner]], de snelste eenheid. Ze zijn erg goed in de [[aanval]], waar ze dan ook voornamelijk voor gebruikt worden (ondanks hun redelijke defensieve waarden). De lichte cavalerie kan in de aanval goed worden ingezet tegen de [[zwaardvechters]], aangezien de zwaardvechter redelijk slecht verdedigd tegen de categorie van de lichte cavalerie: de cavalerie.
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 125 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 250
|[[Bestand:Boer_small.png]] 4
|10 minuten
|80
|}
<br>
 
=====Ontwikkeling=====
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Stal]] (Level 3)
|}
<br>
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
|130
|30
|40
|30
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 8.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
|163
|38
|40
|30
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 35.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
|182
|42
|56
|42
|}
<br>
 
===Bereden boogschutter===
 
[[Bestand:Unit_marcher_60.png|left]] De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke [[boogschutter|boogschutters]] van de muur te schieten. Ze zijn iets duurder dan [[lichte cavalerie]] en zijn iets zwakker. Daarnaast nemen ze meer boerderijruimte in, maar doordat boogschutters zo slecht verdedigen tegen de categorie boogschutters (waar de bereden boogschutters onder vallen), is dit het zeker waard is als je tegenstander veel boogschutters gebruikt.
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 250 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 150
|[[Bestand:Boer_small.png]] 5
|10 minuten
|50
|}
<br>
 
 
=====Ontwikkeling=====
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Stal]] (Level 5)
|}
<br>
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 3.00 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
|120
|40
|30
|50
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
|150
|50
|38
|63
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
|168
|56
|42
|70
|}
<br>
 
===Zware cavalerie===
 
[[Bestand:Unit_heavy_60.png|left]] De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser. De zware cavalerie is een eenheid die zowel in de [[aanval]] als in de [[verdediging]] gebruikt kan worden. Meestal kiest men voor in de verdediging en wordt de (vrij dure en lang bouwende) eenheid gebruikt om snel dorpen te ondersteunen. <br>
De zware cavalerie verdedigt het beste tegen de infanterie en boogschutter categorie. In de aanval is de zware cavalerie iets sterker dan de [[lichte cavalerie]], maar ook duurder en meer plek in nemend. Net als de lichte cavalerie is de zware cavalerie in de aanval goed tegen zwaardvechters.
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 200 [[Bestand:Leem_small.png]] 150 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 600
|[[Bestand:Boer_small.png]] 6
|11 minuten
|50
|}
<br>
 
 
=====Ontwikkeling=====
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Stal]] (Level 10) [[Smederij]] (Level 15)
|}
<br>
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 3.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
|150
|200
|80
|180
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
|188
|250
|100
|225
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
|210
|280
|112
|252
|}
<br>
 
===Ram===
 
[[Bestand:unit_ram_60.png|left]] De ram is een speciale eenheid die gebruikt wordt om de [[muur]] van de tegenstander neer te halen, dat <u>onmisbaar</u> is in elke [[aanval]]. Voordat een gevecht begint vallen de aanvallende rammen de muur aan, waardoor de verdedigers minder goed beschermd worden, en dus gemakkelijker te doden. Neem daarom altijd rammen mee als je aanvalt. In de verdediging wordt de ram eigenlijk zelden gebruikt.
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 300 [[Bestand:Leem_small.png]] 200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 200
|[[Bestand:Boer_small.png]] 5
|30 minuten
|0
|}
<br>
 
 
=====Ontwikkeling=====
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Werkplaats]] (Level 1)
|}
<br>
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 1.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 800
|2
|20
|50
|20
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 4.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 6.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.200
|3
|25
|63
|25
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 19.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 25.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.800
|3
|28
|70
|28
|}
<br>
 
===Katapult===
[[Bestand:Katapult_Sturen.png|200px|thumb|right|Voorbeeld van kiezen katapult doelwit]]
[[Bestand:Unit_catapult_60.png|left]] De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. Katapulten zijn eenheden die grotendeels bedoeld zijn om gebouwen van je tegenstander kapot te schieten. Wanneer je bij je [[aanval]] katapulten meestuurt, zal je alvorens je je aanval kan wegsturen, moeten ingeven welk gebouw je katapulten moeten beschieten. Elke aanval van katapulten kan maar 1 gebouw beschieten. In de [[simulator]], die je kan terugvinden bij je [[verzamelplaats]], kan je simulaties uitvoeren met je katapulten. Hier maakt het niet uit welk gebouw je aanvalt, enkel het level hiervan is belangrijk. De volgende gebouwen kunnen maximaal tot level 1 worden vernietigd: [[hoofdgebouw]], [[boerderij]] en de [[opslagplaats]]. De [[schuilplaats]] kan niet worden vernietigd door katapulten. Verder is de katapult een handige eenheid om je [[verdediging]] mee aan te vullen, aangezien hij redelijk goed is tegen infanterie en boogschutters. 
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 320 [[Bestand:Leem_small.png]] 400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 100
|[[Bestand:Boer_small.png]] 8
|30 minuten
|0
|}
<br>
 
=====Ontwikkeling=====
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Werkplaats]] (Level 2) [[Smederij]] (Level 12)
|}
<br>
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 1.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.200
|100
|100
|50
|100
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 6.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 4.800
|125
|125
|63
|125
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 25.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 32.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 19.200
|140
|140
|70
|140
|}
<br>
 
===Ridder===
<small>Meer informatie over de [[De Ridder|Ridder]]</small>
 
[[Bestand:Knight.png|left]] De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal één ridder in zijn bezit hebben. Bij het [[standbeeld]] kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden. 
 
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 20 [[Bestand:Leem_small.png]] 20 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
|[[Bestand:Boer_small.png]] 10
|10 minuten
|100
|}
<br>
 
=====Ontwikkeling=====
 
Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
| reeds ontwikkeld
|150
|250
|400
|150
|}
<br>
 
===Edelman===
[[Bestand:Unit_snob_60.png|left]]
<small>Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie [[Edelman Bouwen]]</small><br> De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Door de toestemming onder 0 te brengen kan het dorp worden [[Dorpen_Veroveren|veroverd]]. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 40.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 50.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 50.000
|[[Bestand:Boer_small.png]] 100
|35 minuten
|0
|}
<br>
 
 
=====Ontwikkeling=====
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Adelshoeve]] (Level 1) [[Hoofdgebouw]] (Level 20) [[Smederij]] (Level 20) [[Marktplaats]] (Level 10)
|}
<br>
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|<center>reeds ontwikkeld</center>
|30
|100
|50
|100
|}
<br>
 
===Burgerwacht===
<small>Voor meer informatie over de Burgerwacht als eenheid zie [[De Burgerwacht]]</small><br>
[[Bestand:Militia.png|left]]
Als je een aanval op je dorp verwacht, kun je bij de boerderij een burgerwacht opstellen, die je landerijen verdedigd. De burgerwachters kunnen alleen voor de [[verdediging]] worden ingezet en mogen het dorp niet verlaten.
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Kosten
!Bevolking
!Snelheid
!Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
| Zie boerderij
|[[Bestand:Boer_small.png]] 0
|0.02 minuten
|0
|}
<br>
 
 
=====Ontwikkeling=====
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Boerderij]] (Level 1)
|}
<br>
 
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
|- bgcolor="#dfcca6"
!Tech-Level
!Ontwikkelingskosten
![[Bestand:Barracks_small.png]]
![[Bestand:Def.png]]
![[Bestand:Def_cav.png]]
![[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|<center>reeds ontwikkeld</center>
|5
|15
|45
|25
|}
<br>
 
</div>
 
==Snelheid==
Je kan de snelheid waarmee je troepen reizen zien in het [[Eenheden-overzicht]]. Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br>
Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br>

Huidige versie van 30 jun 2014 om 14:33

Eenheden rekruteren

Je kan je eerste eenheden rekruteren in de kazerne. Om een kazerne te maken moet je je hoofdgebouw uitbouwen naar level 3. Eerst zul je enkel speervechters kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een smederij en andere gebouwen nodig (stal, werkplaats). In het Eenheden-overzicht vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden.

Troepen kazerne.png

RekruteringN.png

Rekruteringsschermen

thumb

Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de kazerne, de stal als de werkplaats aan het werk kan zetten.

thumb

Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op www.twscripts.nl/

Eenheden ontslaan

Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan.

Verklaring symbolen

Symbool Betekenis Verklaring
Barracks small.png
Aanvalsterkte De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht.
Def.png
Verdediging Algemeen De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden
Def cav.png
Verdediging cavalerie De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben
Def archer.png
Verdediging boogschutters De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters
Speed.png
Snelheid De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen.
Storage.png
Buit De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen.


Eenheden-overzicht

Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht

Eenheid Hout small.png Leem small.png Ijzer small.png Boer small.png Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png Speed.png
Uitleg
Storage.png
Unit spear.png Speervechter 50 30 10 1 10 15 45 20 18 25
Unit sword.png Zwaardvechter 30 30 70 1 25 50 15 40 22 15
Unit axe.png Bijlstrijder 60 30 40 1 40 10 5 10 18 10
Unit archer.png Boogschutter 100 30 60 1 15 50 40 5 18 10
Unit spy.png Verkenner 50 50 20 2 0 2 1 2 9 0
Unit light.png Lichte cavalerie 125 100 250 4 130 30 40 30 10 80
Unit marcher.png Bereden boogschutter 250 100 150 5 120 40 30 50 10 50
Unit heavy.png Zware cavalerie 200 150 600 6 150 200 80 180 11 50
Unit ram.png Ram 300 200 200 5 2 20 50 20 30 0
Unit catapult.png Katapult 320 400 100 8 100 100 50 100 30 0
Unit knight.png Ridder 20 20 40 10 150 250 400 150 10 100
Unit snob.png Edelman 40.000 50.000 50.000 100 30 100 50 100 35 0
Unit militia.png Burgerwacht 0 0 0 0 5 15 45 25 0.02 0


Categorieën

Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters.

Infanterie

De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie:

Cavalerie

De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie:

Boogschutters

De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie:

Aanvallen en verdedigen

Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie aanvallen.


Verder

Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie verdedigen.


Verder

  • Verkenner - om vijandige verkenners mee te doden



Eenheden

Speervechter Zwaardvechter Bijlstrijder Boogschutter
Speervechter.png Zwaardvechter.png Bjlstrijder.png Boog.png
Verkenner Lichte cavalerie Bereden boogschutter Zware cavalerie
Verkenner.png Lc.png Bb.png Zc.png
Ram Katapult Ridder Edelman
Ram2.png Katapult.png Ridder.png Edelman.png
Burgerwacht
Burgerwacht.png


Snelheid

Je kan de looptijd van de eenheden zien in het eenheden-overzicht. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden.


Wereld snelheid x Eenhedensnelheid = Snelheid
Standaard snelheid / Snelheid = Looptijd eenheden

Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen.

Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.