|
|
(30 tussenliggende versies door 7 gebruikers niet weergegeven) |
Regel 1: |
Regel 1: |
| == Eenheden rekruteren == | | == Eenheden rekruteren == |
|
| |
|
| Je kan je eerste [[eenheden]] rekruteren in de [[kazerne]]. Om een kazerne te maken moet je je [[hoofdgebouw]] uitbouwen naar level 3. | | Je kan je eerste '''eenheden''' rekruteren in de [[kazerne]]. Om een kazerne te maken moet je je [[hoofdgebouw]] uitbouwen naar level 3. |
| Eerst zul je enkel [[speervechters]] kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een [[smederij]] en andere gebouwen nodig ([[stal]], [[werkplaats]]). In het [[Eenheden-overzicht]] vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden. | | Eerst zul je enkel [[speervechters]] kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een [[smederij]] en andere gebouwen nodig ([[stal]], [[werkplaats]]). In het [[Eenheden-overzicht]] vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden. |
|
| |
|
| [[Bestand:Troepen kazerne.png]] | | [[Bestand:Troepen kazerne.png]] |
|
| |
|
| [[Bestand:Rekruteren.png]] | | [[Bestand:RekruteringN.png]] |
| | |
| | ===Rekruteringsschermen=== |
| | |
| | |
| | [[Bestand:RekruteringPA.png|thumb|200px|thumb|left]] |
| | Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de [[kazerne]], de [[stal]] als de [[werkplaats]] aan het werk kan zetten. |
| | [[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]] |
| | Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op [http://www.twscripts.nl/ www.twscripts.nl/] |
| | |
| | ===Eenheden ontslaan=== |
| | |
| | Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan. |
|
| |
|
| ==Verklaring symbolen== | | ==Verklaring symbolen== |
Regel 57: |
Regel 69: |
| !|[[Bestand:Def_cav.png]] | | !|[[Bestand:Def_cav.png]] |
| !|[[Bestand:Def_archer.png]] | | !|[[Bestand:Def_archer.png]] |
| !|[[Bestand:Speed.png]] | | !|[[Bestand:Speed.png]] <br>[[Eenheden#Snelheid|Uitleg]] |
| !|[[Bestand:Storage.png]] | | !|[[Bestand:Storage.png]] |
| |-bgcolor="#f8f4e8" | | |-bgcolor="#f8f4e8" |
Regel 169: |
Regel 181: |
| |-bgcolor="#ded3b9" | | |-bgcolor="#ded3b9" |
| |[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]] | | |[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]] |
| |300 | | |320 |
| |200 | | |400 |
| |200 | | |100 |
| |5 | | |8 |
| |2 | | |100 |
| |20 | | |100 |
| |50 | | |50 |
| |20 | | |100 |
| |30 | | |30 |
| |0 | | |0 |
Regel 202: |
Regel 214: |
| |100 | | |100 |
| |35 | | |35 |
| | |0 |
| | |-bgcolor="#f8f4e8" |
| | |[[Bestand:Unit militia.png]] [[Burgerwacht]] |
| | |0 |
| | |0 |
| | |0 |
| | |0 |
| | |5 |
| | |15 |
| | |45 |
| | |25 |
| | |0.02 |
| |0 | | |0 |
| |} | | |} |
| <br> | | <br> |
|
| |
|
| ===Categorieën===
| | ==Categorieën== |
|
| |
|
| Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters. | | Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters. |
Regel 219: |
Regel 243: |
| * [[Katapult|Katapulten]] | | * [[Katapult|Katapulten]] |
| * [[Edelman|Edelmannen]] | | * [[Edelman|Edelmannen]] |
| | * [[Burgerwacht]] |
|
| |
|
| ====Cavalerie==== | | ====Cavalerie==== |
Regel 234: |
Regel 259: |
| * [[Bereden boogschutter|Bereden boogschutters]] | | * [[Bereden boogschutter|Bereden boogschutters]] |
|
| |
|
| <div class="TwoColumns">
| | == Aanvallen en verdedigen == |
|
| |
|
| <div class="ColumnLeft">
| | {| class="toccolours" width="100%" |
| <h1>Aanvallen</h1>
| | | width="50%" | |
| | | Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie [[aanvallen]].<br><br> |
| Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie zie [[aanvallen]]<br> | |
|
| |
|
| * [[Bijlstrijder]]<br> | | * [[Bijlstrijder]]<br> |
Regel 248: |
Regel 272: |
| * [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br> | | * [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br> |
| <br> | | <br> |
| <b>Verder</b><br>
| | '''Verder'''<br> |
| * [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br> | | * [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br> |
| * [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br> | | * [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br> |
| </div>
| |
|
| |
| <div class="ColumnRight">
| |
| <h1>Verdedigen</h1>
| |
|
| |
|
| Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie zie [[verdedigen]]<br> | | | width="50%" | |
| | Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie [[verdedigen]].<br><br> |
|
| |
|
| * [[Speervechter]]<br> | | * [[Speervechter]]<br> |
Regel 264: |
Regel 285: |
| * [[Katapult]] <br> | | * [[Katapult]] <br> |
| <br> | | <br> |
| <b>Verder</b><br>
| | '''Verder'''<br> |
| * [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br> | | * [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br> |
|
| |
| </div>
| |
|
| |
| </div>
| |
|
| |
| <div class="newSection">
| |
| <h1>Eenheden</h1>
| |
|
| |
| Hieronder is een lijst te vinden van alle eenheden, hun eigenschappen, kosten en wat er nodig is voor hun ontwikkeling.
| |
|
| |
| ===Speervechter===
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit spear 60.png|left]] De speervechter is de eenvoudigste eenheid. De speervechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de [[verdediging]]. Het is de goedkoopste en snelst bouwende eenheid. De speervechters is van de categorie infanterie en verdedigt het beste van alle [[infanterie]] eenheden tegen [[cavalerie]] eenheden.
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 10
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |25
| |
| |}
| |
|
| |
|
| |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| <br>
| |
| Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |10
| |
| |15
| |
| |45
| |
| |20
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
| |
| |13
| |
| |19
| |
| |56
| |
| |25
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
| |
| |14
| |
| |21
| |
| |63
| |
| |28
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
|
| |
| ===Zwaardvechter===
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit_sword_60.png|left]] De zwaardvechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de [[verdediging]]. Het is een van de goedkopere eenheden, hoewel duurder dan de [[speervechter]]. Ook qua bouwsnelheid is de zwaardvechter langzamer. De zwaardvechter is van de categorie infanterie en verdedigt het beste tegen de eigen categorie: de infanterie. Daarnaast doen de zwaardvechters het goed tegen de boogschutters categorie.
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 30 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 70
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |22 minuten
| |
| |15
| |
| |} | | |} |
| <br>
| |
|
| |
|
| =====Ontwikkeling=====
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Smederij]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | ==Eenheden== |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |reeds ontwikkeld
| |
| |25
| |
| |50
| |
| |15
| |
| |40
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.120
| |
| |31
| |
| |63
| |
| |19
| |
| |50
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 14.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 12.800 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.480
| |
| |35
| |
| |70
| |
| |21
| |
| |56
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| ===Bijlstrijder===
| | {{Eenheden}} |
|
| |
|
| [[Bestand:Unit_axe_60.png|left]] De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af. De bijlstrijder is een eenheid die eigenlijk alleen geschikt is om mee [[Aanvallen|aan te vallen]], in de [[verdediging]] zijn deze eenheden waardeloos. De bijlstrijders zijn de goedkoopste en snelst bouwende eenheid die te gebruiken is in de aanval. In de aanval zijn de bijlstrijders het beste tegen de [[speervechters]]. De bijlstrijders zijn zelf van de categorie infanterie en daar verdedigt de speervechter slecht tegen.
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 60 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |10
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| =====Ontwikkeling===== | | ==Snelheid== |
| | Je kan de looptijd van de eenheden zien in het [[eenheden-overzicht]]. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden. |
| | <br>[[Wereld Instellingen|Wereld snelheid]] x [[Wereld Instellingen|Eenhedensnelheid]] = [[Snelheid]]<br> |
| | [[Eenheden#Eenheden-overzicht|Standaard snelheid]] / [[Snelheid]] = Looptijd eenheden<br> |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| | Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de [[ridder]]. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als [[ondersteuning]] - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br> |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Smederij]] (Level 2)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 700 [[Bestand:Leem_small.png]] 840 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 820
| |
| |40
| |
| |10
| |
| |5
| |
| |10
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.360 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.280
| |
| |50
| |
| |13
| |
| |6
| |
| |13
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 11.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 13.440 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 13.120
| |
| |56
| |
| |14
| |
| |7
| |
| |14
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Boogschutter===
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_archer_60.png|left]] De boogschutter is een effectieve [[Verdediging|verdediger]]. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord. Ze zijn vrij duur om te bouwen, maar verdedigen zowel goed tegen infanterie (net zo goed als de [[zwaardvechters]]) en tegen cavalerie (maar iets slechter dan de [[speervechter]]). Enkel tegen de eigen categorie, de boogschutter, kunnen ze beter niet worden ingezet.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 100 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 60
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |10
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Kazerne]] (Level 5) [[Smederij]] (Level 5)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 640 [[Bestand:Leem_small.png]] 560 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 740
| |
| |15
| |
| |50
| |
| |40
| |
| |5
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
| |
| |19
| |
| |63
| |
| |50
| |
| |6
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
| |
| |21
| |
| |70
| |
| |56
| |
| |7
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Verkenner===
| |
| [[Bestand:Unit_spy_60.png|left]] De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen. Als je met deze eenheid [[verkennen|aanvalt]] kunnen ze enkel gedood worden door verdedigende verkenners. In de verdediging kunnen ze wel door elke eenheid gedood worden. In een gevecht zullen verkenners altijd eerst tegen elkaar vechten, voordat de overige eenheden gaan vechten. Voor meer informatie over verkenners zie [[Aanvallen#Verkennen|verkennen]]
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 50 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 20
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 2
| |
| |9 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 560 [[Bestand:Leem_small.png]] 480 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 480
| |
| |0
| |
| |2
| |
| |1
| |
| |2
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.920 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.920
| |
| |0
| |
| |3
| |
| |1
| |
| |2
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 8.960 [[Bestand:Leem_small.png]] 7.680 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 7.680
| |
| |0
| |
| |3
| |
| |1
| |
| |3
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Lichte cavalerie===
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_light_60.png|left]] De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren. De lichte cavalerie is, na de [[verkenner]], de snelste eenheid. Ze zijn erg goed in de [[aanval]], waar ze dan ook voornamelijk voor gebruikt worden (ondanks hun redelijke defensieve waarden). De lichte cavalerie kan in de aanval goed worden ingezet tegen de [[zwaardvechters]], aangezien de zwaardvechter redelijk slecht verdedigd tegen de categorie van de lichte cavalerie: de cavalerie.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 125 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 250
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 4
| |
| |10 minuten
| |
| |80
| |
| |}
| |
| <br> | |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 3)
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
| | Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br> |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | [[Categorie:Index]] |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |130
| |
| |30
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 8.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |163
| |
| |38
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 35.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |182
| |
| |42
| |
| |56
| |
| |42
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Bereden boogschutter===
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_marcher_60.png|left]] De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke [[boogschutter|boogschutters]] van de muur te schieten. Ze zijn iets duurder dan [[lichte cavalerie]] en zijn iets zwakker. Daarnaast nemen ze meer boerderijruimte in, maar doordat boogschutters zo slecht verdedigen tegen de categorie boogschutters (waar de bereden boogschutters onder vallen), is dit het zeker waard is als je tegenstander veel boogschutters gebruikt.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 250 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 150
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 5
| |
| |10 minuten
| |
| |50
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 5)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.00 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |120
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |50
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |150
| |
| |50
| |
| |38
| |
| |63
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |168
| |
| |56
| |
| |42
| |
| |70
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Zware cavalerie===
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_heavy_60.png|left]] De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser. De zware cavalerie is een eenheid die zowel in de [[aanval]] als in de [[verdediging]] gebruikt kan worden. Meestal kiest men voor in de verdediging en wordt de (vrij dure en lang bouwende) eenheid gebruikt om snel dorpen te ondersteunen. <br>
| |
| De zware cavalerie verdedigt het beste tegen de infanterie en boogschutter categorie. In de aanval is de zware cavalerie iets sterker dan de [[lichte cavalerie]], maar ook duurder en meer plek in nemend. Net als de lichte cavalerie is de zware cavalerie in de aanval goed tegen zwaardvechters.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 200 [[Bestand:Leem_small.png]] 150 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 600
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 6
| |
| |11 minuten
| |
| |50
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 10) [[Smederij]] (Level 15)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |150
| |
| |200
| |
| |80
| |
| |180
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |188
| |
| |250
| |
| |100
| |
| |225
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |210
| |
| |280
| |
| |112
| |
| |252
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Ram===
| |
| | |
| [[Bestand:unit_ram_60.png|left]] De ram is een speciale eenheid die gebruikt wordt om de [[muur]] van de tegenstander neer te halen, dat <u>onmisbaar</u> is in elke [[aanval]]. Voordat een gevecht begint vallen de aanvallende rammen de muur aan, waardoor de verdedigers minder goed beschermd worden, en dus gemakkelijker te doden. Neem daarom altijd rammen mee als je aanvalt. In de verdediging wordt de ram eigenlijk zelden gebruikt.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 300 [[Bestand:Leem_small.png]] 200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 200
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 5
| |
| |30 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Werkplaats]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 1.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 800
| |
| |2
| |
| |20
| |
| |50
| |
| |20
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 4.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 6.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.200
| |
| |3
| |
| |25
| |
| |63
| |
| |25
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 19.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 25.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.800
| |
| |3
| |
| |28
| |
| |70
| |
| |28
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Katapult===
| |
| [[Bestand:Katapult_Sturen.png|200px|thumb|right|Voorbeeld van kiezen katapult doelwit]]
| |
| [[Bestand:Unit_catapult_60.png|left]] De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. Katapulten zijn eenheden die grotendeels bedoeld zijn om gebouwen van je tegenstander kapot te schieten. Wanneer je bij je [[aanval]] katapulten meestuurt, zal je alvorens je je aanval kan wegsturen, moeten ingeven welk gebouw je katapulten moeten beschieten. Elke aanval van katapulten kan maar 1 gebouw beschieten. In de [[simulator]], die je kan terugvinden bij je [[verzamelplaats]], kan je simulaties uitvoeren met je katapulten. Hier maakt het niet uit welk gebouw je aanvalt, enkel het level hiervan is belangrijk. De volgende gebouwen kunnen maximaal tot level 1 worden vernietigd: [[hoofdgebouw]], [[boerderij]] en de [[opslagplaats]]. De [[schuilplaats]] kan niet worden vernietigd door katapulten. Verder is de katapult een handige eenheid om je [[verdediging]] mee aan te vullen, aangezien hij redelijk goed is tegen infanterie en boogschutters.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 320 [[Bestand:Leem_small.png]] 400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 100
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 8
| |
| |30 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Werkplaats]] (Level 2) [[Smederij]] (Level 12)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 1.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.200
| |
| |100
| |
| |100
| |
| |50
| |
| |100
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 6.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 4.800
| |
| |125
| |
| |125
| |
| |63
| |
| |125
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 25.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 32.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 19.200
| |
| |140
| |
| |140
| |
| |70
| |
| |140
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Ridder===
| |
| <small>Meer informatie over de [[De Ridder|Ridder]]</small>
| |
| | |
| [[Bestand:Knight.png|left]] De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal één ridder in zijn bezit hebben. Bij het [[standbeeld]] kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden.
| |
| | |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 20 [[Bestand:Leem_small.png]] 20 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 10
| |
| |10 minuten
| |
| |100
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| | reeds ontwikkeld
| |
| |150
| |
| |250
| |
| |400
| |
| |150
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Edelman===
| |
| [[Bestand:Unit_snob_60.png|left]]
| |
| <small>Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie [[Edelman Bouwen]]</small><br> De edelman kan door aan te vallen de [[toestemming]] van het dorp van de tegenstander verminderen. Door de toestemming onder 0 te brengen kan het dorp worden [[Dorpen_Veroveren|veroverd]]. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 40.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 50.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 50.000
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 100
| |
| |35 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Adelshoeve]] (Level 1) [[Hoofdgebouw]] (Level 20) [[Smederij]] (Level 20) [[Marktplaats]] (Level 10)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |30
| |
| |100
| |
| |50
| |
| |100
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Burgerwacht===
| |
| <small>Voor meer informatie over de Burgerwacht als eenheid zie [[De Burgerwacht]]</small><br>
| |
| [[Bestand:Militia.png|left]]
| |
| Als je een aanval op je dorp verwacht, kun je bij de boerderij een burgerwacht opstellen, die je landerijen verdedigd. De burgerwachters kunnen alleen voor de [[verdediging]] worden ingezet en mogen het dorp niet verlaten.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| | Zie boerderij
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 0
| |
| |0.02 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| =====Ontwikkeling=====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Boerderij]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |5
| |
| |15
| |
| |45
| |
| |25
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| </div>
| |
| | |
| ==Snelheid==
| |
| Je kan de snelheid waarmee je troepen reizen zien in het [[eenheden-overzicht]]. Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de [[ridder]]. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als [[ondersteuning]] - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br>
| |
| Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br>
| |