|
|
(10 tussenliggende versies door 4 gebruikers niet weergegeven) |
Regel 6: |
Regel 6: |
| [[Bestand:Troepen kazerne.png]] | | [[Bestand:Troepen kazerne.png]] |
|
| |
|
| [[Bestand:Rekruteren.png]] | | [[Bestand:RekruteringN.png]] |
|
| |
|
| ===Rekruteringsschermen=== | | ===Rekruteringsschermen=== |
|
| |
|
|
| |
|
| [[Bestand:Rekrutering.png|thumb|200px|thumb|left]] | | [[Bestand:RekruteringPA.png|thumb|200px|thumb|left]] |
| Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de [[kazerne]], de [[stal]] als de [[werkplaats]] aan het werk kan zetten. | | Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de [[kazerne]], de [[stal]] als de [[werkplaats]] aan het werk kan zetten. |
| [[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]] | | [[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]] |
| Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op [http://www.tribetool.nl www.tribetool.nl] | | Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op [http://www.twscripts.nl/ www.twscripts.nl/] |
|
| |
|
| ===Eenheden ontslaan=== | | ===Eenheden ontslaan=== |
Regel 230: |
Regel 230: |
| <br> | | <br> |
|
| |
|
| ===Categorieën===
| | ==Categorieën== |
|
| |
|
| Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters. | | Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters. |
Regel 259: |
Regel 259: |
| * [[Bereden boogschutter|Bereden boogschutters]] | | * [[Bereden boogschutter|Bereden boogschutters]] |
|
| |
|
| <div class="TwoColumns">
| | == Aanvallen en verdedigen == |
|
| |
|
| <div class="ColumnLeft">
| | {| class="toccolours" width="100%" |
| <h1>Aanvallen</h1>
| | | width="50%" | |
| | | Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie [[aanvallen]].<br><br> |
| Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie zie [[aanvallen]]<br> | |
|
| |
|
| * [[Bijlstrijder]]<br> | | * [[Bijlstrijder]]<br> |
Regel 273: |
Regel 272: |
| * [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br> | | * [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br> |
| <br> | | <br> |
| <b>Verder</b><br>
| | '''Verder'''<br> |
| * [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br> | | * [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br> |
| * [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br> | | * [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br> |
| </div>
| |
|
| |
|
| <div class="ColumnRight">
| | | width="50%" | |
| <h1>Verdedigen</h1>
| | Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie [[verdedigen]].<br><br> |
| | |
| Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie zie [[verdedigen]]<br> | |
|
| |
|
| * [[Speervechter]]<br> | | * [[Speervechter]]<br> |
Regel 289: |
Regel 285: |
| * [[Katapult]] <br> | | * [[Katapult]] <br> |
| <br> | | <br> |
| <b>Verder</b><br>
| | '''Verder'''<br> |
| * [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br> | | * [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br> |
|
| |
| </div>
| |
|
| |
| </div>
| |
|
| |
| <div class="newSection">
| |
| <h1>Eenheden</h1>
| |
|
| |
| Hieronder is een lijst te vinden van alle eenheden, hun eigenschappen, kosten en wat er nodig is voor hun ontwikkeling.
| |
|
| |
| ===Speervechter===
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit spear 60.png|left]] De speervechter is de eenvoudigste eenheid. De speervechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de [[verdediging]]. Het is de goedkoopste en snelst bouwende eenheid. De speervechters is van de categorie infanterie en verdedigt het beste van alle [[infanterie]] eenheden tegen [[cavalerie]] eenheden.
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 10
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |25
| |
| |}
| |
|
| |
|
| |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
| <br>
| |
| Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |10
| |
| |15
| |
| |45
| |
| |20
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
| |
| |13
| |
| |19
| |
| |56
| |
| |25
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
| |
| |14
| |
| |21
| |
| |63
| |
| |28
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| ===Zwaardvechter===
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit_sword_60.png|left]] De zwaardvechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de [[verdediging]]. Het is een van de goedkopere eenheden, hoewel duurder dan de [[speervechter]]. Ook qua bouwsnelheid is de zwaardvechter langzamer. De zwaardvechter is van de categorie [[infanterie]] en verdedigt het beste tegen de eigen categorie: de infanterie. Daarnaast doen de zwaardvechters het goed tegen de [[boogschutters]] categorie.
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 30 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 70
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |22 minuten
| |
| |15
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Smederij]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |reeds ontwikkeld
| |
| |25
| |
| |50
| |
| |15
| |
| |40
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.120
| |
| |31
| |
| |63
| |
| |19
| |
| |50
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 14.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 12.800 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.480
| |
| |35
| |
| |70
| |
| |21
| |
| |56
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| ===Bijlstrijder===
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit_axe_60.png|left]] De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af. De bijlstrijder is een eenheid die eigenlijk alleen geschikt is om mee [[Aanvallen|aan te vallen]], in de [[verdediging]] zijn deze eenheden waardeloos. De bijlstrijders zijn de goedkoopste en snelst bouwende eenheid die te gebruiken is in de aanval. In de aanval zijn de bijlstrijders het beste tegen de [[speervechters]]. De bijlstrijders zijn zelf van de categorie [[infanterie]] en daar verdedigt de speervechter slecht tegen.
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 60 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |10
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Smederij]] (Level 2)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 700 [[Bestand:Leem_small.png]] 840 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 820
| |
| |40
| |
| |10
| |
| |5
| |
| |10
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.360 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.280
| |
| |50
| |
| |13
| |
| |6
| |
| |13
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 11.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 13.440 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 13.120
| |
| |56
| |
| |14
| |
| |7
| |
| |14
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| ===Boogschutter===
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit_archer_60.png|left]] De boogschutter is een effectieve [[Verdediging|verdediger]]. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord. Ze zijn vrij duur om te bouwen, maar verdedigen zowel goed tegen [[infanterie]] (net zo goed als de [[zwaardvechters]]) en tegen [[cavalerie]] (maar iets slechter dan de [[speervechter]]). Enkel tegen de eigen categorie, de [[boogschutter]], kunnen ze beter niet worden ingezet.
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 100 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 60
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |10
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
|
| |
|
| |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Kazerne]] (Level 5) [[Smederij]] (Level 5)
| |
| |} | | |} |
| <br>
| |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 640 [[Bestand:Leem_small.png]] 560 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 740
| |
| |15
| |
| |50
| |
| |40
| |
| |5
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
| |
| |19
| |
| |63
| |
| |50
| |
| |6
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
| |
| |21
| |
| |70
| |
| |56
| |
| |7
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| ===Verkenner=== | | ==Eenheden== |
| [[Bestand:Unit_spy_60.png|left]] De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen. Als je met deze eenheid [[verkennen|aanvalt]] kunnen ze enkel gedood worden door verdedigende verkenners. In de verdediging kunnen ze wel door elke eenheid gedood worden. In een gevecht zullen verkenners altijd eerst tegen elkaar vechten, voordat de overige eenheden gaan vechten. Voor meer informatie over verkenners zie [[Aanvallen#Verkennen|verkennen]]
| |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | | {{Eenheden}} |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 50 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 20
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 2
| |
| |9 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| | ==Snelheid== |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 560 [[Bestand:Leem_small.png]] 480 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 480
| |
| |0
| |
| |2
| |
| |1
| |
| |2
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.920 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.920
| |
| |0
| |
| |3
| |
| |1
| |
| |2
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 8.960 [[Bestand:Leem_small.png]] 7.680 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 7.680
| |
| |0
| |
| |3
| |
| |1
| |
| |3
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Lichte cavalerie===
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_light_60.png|left]] De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren. De lichte cavalerie is, na de [[verkenner]], de snelste eenheid. Ze zijn erg goed in de [[aanval]], waar ze dan ook voornamelijk voor gebruikt worden (ondanks hun redelijke defensieve waarden). De lichte cavalerie kan in de aanval goed worden ingezet tegen de [[zwaardvechters]], aangezien de zwaardvechter redelijk slecht verdedigd tegen de categorie van de lichte cavalerie: de [[cavalerie]].
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 125 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 250
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 4
| |
| |10 minuten
| |
| |80
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 3)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |130
| |
| |30
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 8.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |163
| |
| |38
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 35.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |182
| |
| |42
| |
| |56
| |
| |42
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Bereden boogschutter===
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_marcher_60.png|left]] De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke [[boogschutter|boogschutters]] van de muur te schieten. Ze zijn iets duurder dan [[lichte cavalerie]] en zijn iets zwakker. Daarnaast nemen ze meer boerderijruimte in, maar doordat boogschutters zo slecht verdedigen tegen de categorie [[boogschutters]] (waar de bereden boogschutters onder vallen), is dit het zeker waard is als je tegenstander veel boogschutters gebruikt.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 250 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 150
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 5
| |
| |10 minuten
| |
| |50
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 5)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |120
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |50
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |150
| |
| |50
| |
| |38
| |
| |63
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |168
| |
| |56
| |
| |42
| |
| |70
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Zware cavalerie===
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_heavy_60.png|left]] De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser. De zware cavalerie is een eenheid die zowel in de [[aanval]] als in de [[verdediging]] gebruikt kan worden. Meestal kiest men voor in de verdediging en wordt de (vrij dure en lang bouwende) eenheid gebruikt om snel dorpen te ondersteunen. <br>
| |
| De zware cavalerie verdedigt het beste tegen de [[infanterie]] en [[boogschutter]] categorie. In de aanval is de zware cavalerie iets sterker dan de [[lichte cavalerie]], maar ook duurder en meer plek in nemend. Net als de lichte cavalerie is de zware cavalerie in de aanval goed tegen zwaardvechters.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 200 [[Bestand:Leem_small.png]] 150 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 600
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 6
| |
| |11 minuten
| |
| |50
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 10) [[Smederij]] (Level 15)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |150
| |
| |200
| |
| |80
| |
| |180
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |188
| |
| |250
| |
| |100
| |
| |225
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |210
| |
| |280
| |
| |112
| |
| |252
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Ram===
| |
| | |
| [[Bestand:unit_ram_60.png|left]] De ram is een speciale eenheid die gebruikt wordt om de [[muur]] van de tegenstander neer te halen, dat <u>onmisbaar</u> is in elke [[aanval]]. Voordat een gevecht begint vallen de aanvallende rammen de muur aan, waardoor de verdedigers minder goed beschermd worden, en dus gemakkelijker te doden. Neem daarom altijd rammen mee als je aanvalt. In de verdediging wordt de ram eigenlijk zelden gebruikt.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 300 [[Bestand:Leem_small.png]] 200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 200
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 5
| |
| |30 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Werkplaats]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 1.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 800
| |
| |2
| |
| |20
| |
| |50
| |
| |20
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 4.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 6.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.200
| |
| |3
| |
| |25
| |
| |63
| |
| |25
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 19.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 25.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.800
| |
| |3
| |
| |28
| |
| |70
| |
| |28
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Katapult===
| |
| [[Bestand:Katapult_Sturen.png|200px|thumb|right|Voorbeeld van kiezen katapult doelwit]]
| |
| [[Bestand:Unit_catapult_60.png|left]] De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. Katapulten zijn eenheden die grotendeels bedoeld zijn om gebouwen van je tegenstander kapot te schieten. Wanneer je bij je [[aanval]] katapulten meestuurt, zal je alvorens je je aanval kan wegsturen, moeten ingeven welk gebouw je katapulten moeten beschieten. Elke aanval van katapulten kan maar 1 gebouw beschieten. In de [[simulator]], die je kan terugvinden bij je [[verzamelplaats]], kan je simulaties uitvoeren met je katapulten. Hier maakt het niet uit welk gebouw je aanvalt, enkel het level hiervan is belangrijk. De volgende gebouwen kunnen maximaal tot level 1 worden vernietigd: [[hoofdgebouw]], [[boerderij]] en de [[opslagplaats]]. De [[schuilplaats]] kan niet worden vernietigd door katapulten. Verder is de katapult een handige eenheid om je [[verdediging]] mee aan te vullen, aangezien hij redelijk goed is tegen infanterie en boogschutters.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 320 [[Bestand:Leem_small.png]] 400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 100
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 8
| |
| |30 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Werkplaats]] (Level 2) [[Smederij]] (Level 12)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 1.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.200
| |
| |100
| |
| |100
| |
| |50
| |
| |100
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 6.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 4.800
| |
| |125
| |
| |125
| |
| |63
| |
| |125
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 25.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 32.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 19.200
| |
| |140
| |
| |140
| |
| |70
| |
| |140
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Ridder===
| |
| <small>Meer informatie over de [[De Ridder|Ridder]]</small>
| |
| | |
| [[Bestand:Knight.png|left]] De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal één ridder in zijn bezit hebben. Bij het [[standbeeld]] kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden.
| |
| | |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 20 [[Bestand:Leem_small.png]] 20 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 10
| |
| |10 minuten
| |
| |100
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
| | |
| Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| | reeds ontwikkeld
| |
| |150
| |
| |250
| |
| |400
| |
| |150
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Edelman===
| |
| <small>Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie [[Edelman Bouwen]]</small><br>
| |
| [[Bestand:Unit_snob_60.png|left]]
| |
| De edelman kan door aan te vallen de [[toestemming]] van het dorp van de tegenstander verminderen. Door de toestemming onder 0 te brengen kan het dorp worden [[Dorpen_Veroveren|veroverd]]. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 40.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 50.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 50.000
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 100
| |
| |35 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Adelshoeve]] (Level 1) [[Hoofdgebouw]] (Level 20) [[Smederij]] (Level 20) [[Marktplaats]] (Level 10)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |30
| |
| |100
| |
| |50
| |
| |100
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ===Burgerwacht===
| |
| <small>Voor meer informatie over de Burgerwacht als eenheid zie [[De Burgerwacht]]</small><br>
| |
| [[Bestand:Militia.png|left]]
| |
| Als je een aanval op je dorp verwacht, kun je bij de boerderij een burgerwacht opstellen, die je landerijen verdedigd. De burgerwachters kunnen alleen voor de [[verdediging]] worden ingezet en mogen het dorp niet verlaten.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| | Zie boerderij
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 0
| |
| |0.02 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| <b>Ontwikkeling</b>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Boerderij]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |5
| |
| |15
| |
| |45
| |
| |25
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| </div>
| |
| <div class="newSection">
| |
| <h1>Snelheid</h1>
| |
| Je kan de looptijd van de eenheden zien in het [[eenheden-overzicht]]. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden. | | Je kan de looptijd van de eenheden zien in het [[eenheden-overzicht]]. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden. |
| <br>[[Wereld Instellingen|Wereld snelheid]] x [[Wereld Instellingen|Eenhedensnelheid]] = [[Snelheid]]<br> | | <br>[[Wereld Instellingen|Wereld snelheid]] x [[Wereld Instellingen|Eenhedensnelheid]] = [[Snelheid]]<br> |
Regel 1.042: |
Regel 304: |
| <br> | | <br> |
| Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br> | | Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br> |
| </div>
| | |
| | [[Categorie:Index]] |