Eenheden: verschil tussen versies
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
(96 tussenliggende versies door 8 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
== Eenheden rekruteren == | |||
Je kan je eerste '''eenheden''' rekruteren in de [[kazerne]]. Om een kazerne te maken moet je je [[hoofdgebouw]] uitbouwen naar level 3. | |||
Eerst zul je enkel [[speervechters]] kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een [[smederij]] en andere gebouwen nodig ([[stal]], [[werkplaats]]). In het [[Eenheden-overzicht]] vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden. | |||
[[Bestand:Troepen kazerne.png]] | |||
[[Bestand:RekruteringN.png]] | |||
===Rekruteringsschermen=== | |||
[[Bestand:RekruteringPA.png|thumb|200px|thumb|left]] | |||
Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de [[kazerne]], de [[stal]] als de [[werkplaats]] aan het werk kan zetten. | |||
[[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]] | |||
Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op [http://www.twscripts.nl/ www.twscripts.nl/] | |||
===Eenheden ontslaan=== | |||
Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan. | |||
==Verklaring symbolen== | |||
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" | |||
|- bgcolor="#dfcca6" | |||
!Symbool | |||
!Betekenis | |||
!Verklaring | |||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |||
|<center>[[Bestand:Barracks_small.png]]</center> | |||
|Aanvalsterkte | |||
|De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht. | |||
|-bgcolor="#ded3b9" | |||
|<center>[[Bestand:Def.png]] </center> | |||
|Verdediging Algemeen | |||
|De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden | |||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |||
|<center>[[Bestand:Def_cav.png]]</center> | |||
|Verdediging cavalerie | |||
|De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben | |||
|-bgcolor="#ded3b9" | |||
|<center>[[Bestand:Def_archer.png]]</center> | |||
|Verdediging boogschutters | |||
|De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters | |||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |||
|<center>[[Bestand:Speed.png]]</center> | |||
|[[Snelheid]] | |||
|De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen. | |||
|-bgcolor="#ded3b9" | |||
|<center>[[Bestand:Storage.png]]</center> | |||
|Buit | |||
|De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen. | |||
|} | |||
==Eenheden-overzicht== | ==Eenheden-overzicht== | ||
Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht | Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht | ||
{|cellpadding="0" | {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !|Eenheid | ||
! | !|[[Bestand:Hout_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Leem_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Ijzer_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Boer_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Def.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Def_archer.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Speed.png]] <br>[[Eenheden#Snelheid|Uitleg]] | ||
! | !|[[Bestand:Storage.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Unit_spear.png]] Speervechter | |[[Bestand:Unit_spear.png]] [[Speervechter]] | ||
|50 | |50 | ||
|30 | |30 | ||
Regel 29: | Regel 84: | ||
|25 | |25 | ||
|-bgcolor="#ded3b9" | |-bgcolor="#ded3b9" | ||
|[[Bestand:Unit_sword.png]] Zwaardvechter | |[[Bestand:Unit_sword.png]] [[Zwaardvechter]] | ||
|30 | |30 | ||
|30 | |30 | ||
Regel 41: | Regel 96: | ||
|15 | |15 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Unit_axe.png]] Bijlstrijder | |[[Bestand:Unit_axe.png]] [[Bijlstrijder]] | ||
|60 | |60 | ||
|30 | |30 | ||
Regel 53: | Regel 108: | ||
|10 | |10 | ||
|-bgcolor="#ded3b9" | |-bgcolor="#ded3b9" | ||
|[[Bestand:Unit_archer.png]] Boogschutter | |[[Bestand:Unit_archer.png]] [[Boogschutter]] | ||
|100 | |100 | ||
|30 | |30 | ||
Regel 65: | Regel 120: | ||
|10 | |10 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Unit_spy.png]] Verkenner | |[[Bestand:Unit_spy.png]] [[Verkenner]] | ||
|50 | |50 | ||
|50 | |50 | ||
Regel 77: | Regel 132: | ||
|0 | |0 | ||
|-bgcolor="#ded3b9" | |-bgcolor="#ded3b9" | ||
|[[Bestand:Unit_light.png]] Lichte cavalerie | |[[Bestand:Unit_light.png]] [[Lichte cavalerie]] | ||
|125 | |125 | ||
|100 | |100 | ||
Regel 89: | Regel 144: | ||
|80 | |80 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Unit_marcher.png]] Bereden boogschutter | |[[Bestand:Unit_marcher.png]] [[Bereden boogschutter]] | ||
|250 | |250 | ||
|100 | |100 | ||
Regel 101: | Regel 156: | ||
|50 | |50 | ||
|-bgcolor="#ded3b9" | |-bgcolor="#ded3b9" | ||
|[[Bestand:Unit_heavy.png]] Zware cavalerie | |[[Bestand:Unit_heavy.png]] [[Zware cavalerie]] | ||
|200 | |200 | ||
|150 | |150 | ||
Regel 113: | Regel 168: | ||
|50 | |50 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Unit_ram.png]] Ram | |[[Bestand:Unit_ram.png]] [[Ram]] | ||
|300 | |300 | ||
|200 | |200 | ||
Regel 125: | Regel 180: | ||
|0 | |0 | ||
|-bgcolor="#ded3b9" | |-bgcolor="#ded3b9" | ||
|[[Bestand:Unit_catapult.png]] Katapult | |[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]] | ||
| | |320 | ||
| | |400 | ||
| | |100 | ||
| | |8 | ||
| | |100 | ||
| | |100 | ||
|50 | |50 | ||
| | |100 | ||
|30 | |30 | ||
|0 | |0 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Unit_knight.png]] Ridder | |[[Bestand:Unit_knight.png]] [[Ridder]] | ||
|20 | |20 | ||
|20 | |20 | ||
Regel 149: | Regel 204: | ||
|100 | |100 | ||
|-bgcolor="#ded3b9" | |-bgcolor="#ded3b9" | ||
|[[Bestand:Unit_snob.png]] Edelman | |[[Bestand:Unit_snob.png]] [[Edelman]] | ||
|40.000 | |40.000 | ||
|50.000 | |50.000 | ||
Regel 160: | Regel 215: | ||
|35 | |35 | ||
|0 | |0 | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand: | |[[Bestand:Unit militia.png]] [[Burgerwacht]] | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
|5 | |||
| | |||
|15 | |15 | ||
|45 | |45 | ||
|25 | |25 | ||
| | |0.02 | ||
|0 | |0 | ||
|} | |} | ||
<br> | <br> | ||
== | ==Categorieën== | ||
Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters. | |||
====Infanterie==== | |||
De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie: | |||
* [[Speervechters]] | |||
* [[Zwaardvechters]] | |||
* [[Bijlstrijder|Bijlstrijders]] | |||
* [[Ram|Rammen]] | |||
* [[Katapult|Katapulten]] | |||
* [[Edelman|Edelmannen]] | |||
* [[Burgerwacht]] | |||
====Cavalerie==== | |||
De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie: | |||
| | * [[Verkenner|Verkenners]] | ||
* [[Lichte cavalerie]] | |||
* [[Zware cavalerie]] | |||
* [[Ridder]] | |||
====Boogschutters==== | |||
De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie: | |||
* [[Boogschutter|Boogschutters]] | |||
* [[Bereden boogschutter|Bereden boogschutters]] | |||
| | |||
| | |||
== | == Aanvallen en verdedigen == | ||
[[ | {| class="toccolours" width="100%" | ||
| width="50%" | | |||
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie [[aanvallen]].<br><br> | |||
* [[Bijlstrijder]]<br> | |||
* [[Lichte cavalerie]]<br> | |||
* [[Bereden boogschutter]]<br> | |||
* [[Zware cavalerie]] - defensief eigenlijk beter<br> | |||
* [[Ram]] - Om muren mee te slopen<br> | |||
* [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br> | |||
<br> | <br> | ||
'''Verder'''<br> | |||
* [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br> | |||
* [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br> | |||
| width="50%" | | |||
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie [[verdedigen]].<br><br> | |||
* [[Speervechter]]<br> | |||
* [[Zwaardvechter]]<br> | |||
* [[Boogschutter]]<br> | |||
* [[Zware cavalerie]]<br> | |||
* [[Katapult]] <br> | |||
<br> | |||
<br> | <br> | ||
'''Verder'''<br> | |||
* [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br> | |||
[[ | |||
<br> | <br> | ||
|} | |} | ||
==Eenheden== | |||
{ | {{Eenheden}} | ||
==Snelheid== | |||
Je kan de looptijd van de eenheden zien in het [[eenheden-overzicht]]. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden. | |||
<br>[[Wereld Instellingen|Wereld snelheid]] x [[Wereld Instellingen|Eenhedensnelheid]] = [[Snelheid]]<br> | |||
[[Eenheden#Eenheden-overzicht|Standaard snelheid]] / [[Snelheid]] = Looptijd eenheden<br> | |||
Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de [[ridder]]. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als [[ondersteuning]] - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br> | |||
<br> | <br> | ||
Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br> | |||
[[Categorie:Index]] | |||
Huidige versie van 30 jun 2014 om 14:33
Eenheden rekruteren
Je kan je eerste eenheden rekruteren in de kazerne. Om een kazerne te maken moet je je hoofdgebouw uitbouwen naar level 3. Eerst zul je enkel speervechters kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een smederij en andere gebouwen nodig (stal, werkplaats). In het Eenheden-overzicht vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden.
Rekruteringsschermen
Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de kazerne, de stal als de werkplaats aan het werk kan zetten.
Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op www.twscripts.nl/
Eenheden ontslaan
Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan.
Verklaring symbolen
Symbool | Betekenis | Verklaring |
---|---|---|
Aanvalsterkte | De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht. | |
Verdediging Algemeen | De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden | |
Verdediging cavalerie | De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben | |
Verdediging boogschutters | De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters | |
Snelheid | De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen. | |
Buit | De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen. |
Eenheden-overzicht
Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht
Eenheid | Uitleg |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Speervechter | 50 | 30 | 10 | 1 | 10 | 15 | 45 | 20 | 18 | 25 |
Zwaardvechter | 30 | 30 | 70 | 1 | 25 | 50 | 15 | 40 | 22 | 15 |
Bijlstrijder | 60 | 30 | 40 | 1 | 40 | 10 | 5 | 10 | 18 | 10 |
Boogschutter | 100 | 30 | 60 | 1 | 15 | 50 | 40 | 5 | 18 | 10 |
Verkenner | 50 | 50 | 20 | 2 | 0 | 2 | 1 | 2 | 9 | 0 |
Lichte cavalerie | 125 | 100 | 250 | 4 | 130 | 30 | 40 | 30 | 10 | 80 |
Bereden boogschutter | 250 | 100 | 150 | 5 | 120 | 40 | 30 | 50 | 10 | 50 |
Zware cavalerie | 200 | 150 | 600 | 6 | 150 | 200 | 80 | 180 | 11 | 50 |
Ram | 300 | 200 | 200 | 5 | 2 | 20 | 50 | 20 | 30 | 0 |
Katapult | 320 | 400 | 100 | 8 | 100 | 100 | 50 | 100 | 30 | 0 |
Ridder | 20 | 20 | 40 | 10 | 150 | 250 | 400 | 150 | 10 | 100 |
Edelman | 40.000 | 50.000 | 50.000 | 100 | 30 | 100 | 50 | 100 | 35 | 0 |
Burgerwacht | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 15 | 45 | 25 | 0.02 | 0 |
Categorieën
Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters.
Infanterie
De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie:
Cavalerie
De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie:
Boogschutters
De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie:
Aanvallen en verdedigen
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie aanvallen.
|
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie verdedigen.
|
Eenheden
Speervechter | Zwaardvechter | Bijlstrijder | Boogschutter |
---|---|---|---|
Verkenner | Lichte cavalerie | Bereden boogschutter | Zware cavalerie |
Ram | Katapult | Ridder | Edelman |
Burgerwacht | |||
Snelheid
Je kan de looptijd van de eenheden zien in het eenheden-overzicht. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden.
Wereld snelheid x Eenhedensnelheid = Snelheid
Standaard snelheid / Snelheid = Looptijd eenheden
Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen.
Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.