|
|
(87 tussenliggende versies door 8 gebruikers niet weergegeven) |
Regel 1: |
Regel 1: |
| | == Eenheden rekruteren == |
| | |
| | Je kan je eerste '''eenheden''' rekruteren in de [[kazerne]]. Om een kazerne te maken moet je je [[hoofdgebouw]] uitbouwen naar level 3. |
| | Eerst zul je enkel [[speervechters]] kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een [[smederij]] en andere gebouwen nodig ([[stal]], [[werkplaats]]). In het [[Eenheden-overzicht]] vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden. |
| | |
| | [[Bestand:Troepen kazerne.png]] |
| | |
| | [[Bestand:RekruteringN.png]] |
| | |
| | ===Rekruteringsschermen=== |
| | |
| | |
| | [[Bestand:RekruteringPA.png|thumb|200px|thumb|left]] |
| | Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de [[kazerne]], de [[stal]] als de [[werkplaats]] aan het werk kan zetten. |
| | [[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]] |
| | Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op [http://www.twscripts.nl/ www.twscripts.nl/] |
| | |
| | ===Eenheden ontslaan=== |
| | |
| | Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan. |
| | |
| ==Verklaring symbolen== | | ==Verklaring symbolen== |
|
| |
|
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" | | {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" |
| |- bgcolor="#dfcca6" | | |- bgcolor="#dfcca6" |
| !Symbool | | !Symbool |
Regel 37: |
Regel 58: |
| Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht | | Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht |
|
| |
|
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" | | {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" |
| |- bgcolor="#dfcca6" | | |- bgcolor="#dfcca6" |
| !|Eenheid | | !|Eenheid |
Regel 48: |
Regel 69: |
| !|[[Bestand:Def_cav.png]] | | !|[[Bestand:Def_cav.png]] |
| !|[[Bestand:Def_archer.png]] | | !|[[Bestand:Def_archer.png]] |
| !|[[Bestand:Speed.png]] | | !|[[Bestand:Speed.png]] <br>[[Eenheden#Snelheid|Uitleg]] |
| !|[[Bestand:Storage.png]] | | !|[[Bestand:Storage.png]] |
| |-bgcolor="#f8f4e8" | | |-bgcolor="#f8f4e8" |
Regel 160: |
Regel 181: |
| |-bgcolor="#ded3b9" | | |-bgcolor="#ded3b9" |
| |[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]] | | |[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]] |
| |300 | | |320 |
| |200 | | |400 |
| |200 | | |100 |
| |5 | | |8 |
| |2 | | |100 |
| |20 | | |100 |
| |50 | | |50 |
| |20 | | |100 |
| |30 | | |30 |
| |0 | | |0 |
Regel 194: |
Regel 215: |
| |35 | | |35 |
| |0 | | |0 |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| ==Speervechter==
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit_spear.png]] De speervechter is de eenvoudigste eenheid. Hij is bijzonder effectief in de verdediging tegen ruiters.
| |
|
| |
|
| |
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8" | | |-bgcolor="#f8f4e8" |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 10 | | |[[Bestand:Unit militia.png]] [[Burgerwacht]] |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1 | | |0 |
| |18 minuten | | |0 |
| |25 | | |0 |
| |} | | |0 |
| | | |5 |
|
| |
| ====Ontwikkeling====
| |
| <br>
| |
| Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |10 | |
| |15 | | |15 |
| |45 | | |45 |
| |20
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
| |
| |13
| |
| |19
| |
| |56
| |
| |25 | | |25 |
| |- bgcolor="#f8f4e8" | | |0.02 |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
| |
| |14
| |
| |21
| |
| |63
| |
| |28
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Zwaardvechter==
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_sword.png]] De zwaardvechter is vooral voor de verdediging tegen de infanterie geschikt. Hij is behoorlijk langzaam.
| |
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 30 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 70
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |22 minuten
| |
| |15
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Smederij]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |reeds ontwikkeld
| |
| |25
| |
| |50
| |
| |15
| |
| |40
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.120
| |
| |31
| |
| |63
| |
| |19
| |
| |50
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 14.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 12.800 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.480
| |
| |35
| |
| |70
| |
| |21
| |
| |56
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Bijlstrijder==
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_axe.png]] De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af.
| |
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 60 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |10
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Smederij]] (Level 2)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 700 [[Bestand:Leem_small.png]] 840 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 820
| |
| |40
| |
| |10
| |
| |5
| |
| |10
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.360 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.280
| |
| |50
| |
| |13
| |
| |6
| |
| |13
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 11.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 13.440 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 13.120
| |
| |56
| |
| |14
| |
| |7
| |
| |14
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Boogschutter==
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_archer.png]] De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord.
| |
| | |
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 100 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 60
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |10
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Kazerne]] (Level 5) [[Smederij]] (Level 5)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 640 [[Bestand:Leem_small.png]] 560 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 740
| |
| |15
| |
| |50
| |
| |40
| |
| |5
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
| |
| |19
| |
| |63
| |
| |50
| |
| |6
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
| |
| |21
| |
| |70
| |
| |56
| |
| |7
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Verkenner==
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_spy.png]] De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen.
| |
| | |
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 50 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 20
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 2
| |
| |9 minuten
| |
| |0 | | |0 |
| |} | | |} |
| <br> | | <br> |
|
| |
|
| ====Ontwikkeling==== | | ==Categorieën== |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 560 [[Bestand:Leem_small.png]] 480 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 480
| |
| |0
| |
| |2
| |
| |1
| |
| |2
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.920 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.920
| |
| |0
| |
| |3
| |
| |1
| |
| |2
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 8.960 [[Bestand:Leem_small.png]] 7.680 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 7.680
| |
| |0
| |
| |3
| |
| |1
| |
| |3
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Lichte cavalerie==
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_light.png]] De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren.
| |
| | |
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 125 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 250
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 4
| |
| |10 minuten
| |
| |80
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 3)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |130
| |
| |30
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 8.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |163
| |
| |38
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 35.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |182
| |
| |42
| |
| |56
| |
| |42
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| ==Bereden boogschutter==
| | Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters. |
|
| |
|
| [[Bestand:Unit_marcher.png]] De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten.
| | ====Infanterie==== |
|
| |
|
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| | De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie: |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | * [[Speervechters]] |
| !Kosten
| | * [[Zwaardvechters]] |
| !Bevolking
| | * [[Bijlstrijder|Bijlstrijders]] |
| !Snelheid
| | * [[Ram|Rammen]] |
| !Buit dragen
| | * [[Katapult|Katapulten]] |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| | * [[Edelman|Edelmannen]] |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 250 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 150
| | * [[Burgerwacht]] |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 5
| |
| |10 minuten | |
| |50 | |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| | ====Cavalerie==== |
|
| |
|
| ====Ontwikkeling====
| | De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie: |
| | * [[Verkenner|Verkenners]] |
| | * [[Lichte cavalerie]] |
| | * [[Zware cavalerie]] |
| | * [[Ridder]] |
|
| |
|
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| | ====Boogschutters==== |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 5)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie: |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | * [[Boogschutter|Boogschutters]] |
| !Tech-Level
| | * [[Bereden boogschutter|Bereden boogschutters]] |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.00 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000 | |
| |120
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |50
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |150 | |
| |50
| |
| |38
| |
| |63
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |168
| |
| |56
| |
| |42
| |
| |70
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| ==Zware cavalerie== | | == Aanvallen en verdedigen == |
|
| |
|
| [[Bestand:Unit_heavy.png]] De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser. | | {| class="toccolours" width="100%" |
| | | width="50%" | |
| | Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie [[aanvallen]].<br><br> |
|
| |
|
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| | * [[Bijlstrijder]]<br> |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | * [[Lichte cavalerie]]<br> |
| !Kosten
| | * [[Bereden boogschutter]]<br> |
| !Bevolking
| | * [[Zware cavalerie]] - defensief eigenlijk beter<br> |
| !Snelheid
| | * [[Ram]] - Om muren mee te slopen<br> |
| !Buit dragen
| | * [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br> |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 200 [[Bestand:Leem_small.png]] 150 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 600
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 6
| |
| |11 minuten
| |
| |50
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
| | '''Verder'''<br> |
| | * [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br> |
| | * [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br> |
|
| |
|
| | | width="50%" | |
| | Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie [[verdedigen]].<br><br> |
|
| |
|
| ====Ontwikkeling====
| | * [[Speervechter]]<br> |
| | | * [[Zwaardvechter]]<br> |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| | * [[Boogschutter]]<br> |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | * [[Zware cavalerie]]<br> |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| | * [[Katapult]] <br> |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 10) [[Smederij]] (Level 15)
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
| | | '''Verder'''<br> |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | * [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br> |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |150
| |
| |200
| |
| |80
| |
| |180
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |188
| |
| |250
| |
| |100
| |
| |225
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |210
| |
| |280
| |
| |112
| |
| |252
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
|
| |
| ==Ram==
| |
|
| |
| [[Bestand:unit_ram.png]] De ram biedt ondersteuning bij aanvallen, omdat hij de muur van de tegenstander beschadigt.
| |
|
| |
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 300 [[Bestand:Leem_small.png]] 200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 200
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 5
| |
| |30 minuten
| |
| |0
| |
| |} | | |} |
| <br>
| |
|
| |
|
|
| |
|
| ====Ontwikkeling==== | | ==Eenheden== |
|
| |
|
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | | {{Eenheden}} |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Werkplaats]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
|
| |
|
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | ==Snelheid== |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | Je kan de looptijd van de eenheden zien in het [[eenheden-overzicht]]. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden. |
| !Tech-Level
| | <br>[[Wereld Instellingen|Wereld snelheid]] x [[Wereld Instellingen|Eenhedensnelheid]] = [[Snelheid]]<br> |
| !Ontwikkelingskosten
| | [[Eenheden#Eenheden-overzicht|Standaard snelheid]] / [[Snelheid]] = Looptijd eenheden<br> |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 1.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 800
| |
| |2
| |
| |20
| |
| |50
| |
| |20
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 4.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 6.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.200
| |
| |3
| |
| |25
| |
| |63
| |
| |25
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 19.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 25.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.800 | |
| |3
| |
| |28
| |
| |70
| |
| |28
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Katapult==
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_catapult.png]] De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. Katapulten zijn eenheden die grotendeels bedoeld zijn om gebouwen van je tegenstander kapot te schieten. Wanneer je bij je aanval katapulten meestuurt, zal je alvorens je je aanval kan wegsturen, moeten ingeven welk gebouw je katapulten moeten beschieten. Elke aanval van katapulten kan maar 1 gebouw beschieten. In de simulator, die je kan terugvinden bij je verzamelplaats, kan je simulaties uitvoeren met je katapulten. Hier maakt het niet uit welk gebouw je aanvalt, enkel het level hiervan is belangrijk. De volgende gebouwen kunnen maximaal tot level 1 worden vernietigd: hoofdgebouw, boerderij en de opslagplaats. De schuilplaats kan niet worden vernietigd door katapulten.<br> | |
| | |
| [[Bestand:Katapult_Sturen.png]]<br> | |
| | |
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 320 [[Bestand:Leem_small.png]] 400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 100 | |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 8
| |
| |30 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br> | |
|
| |
|
| ====Ontwikkeling====
| | Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de [[ridder]]. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als [[ondersteuning]] - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br> |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Werkplaats]] (Level 2) [[Smederij]] (Level 12)
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
| | Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br> |
|
| |
|
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | [[Categorie:Index]] |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 1.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.200
| |
| |100
| |
| |100
| |
| |50
| |
| |100
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 6.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 4.800
| |
| |125
| |
| |125
| |
| |63
| |
| |125
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 25.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 32.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 19.200
| |
| |140
| |
| |140
| |
| |70
| |
| |140
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Ridder==
| |
| <small>Meer informatie over de [[Ridder]]</small>
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_knight.png]] De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal 1 ridder in zijn bezit hebben. Bij het standbeeld kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden.
| |
| | |
| | |
| {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 20 [[Bestand:Leem_small.png]] 20 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 10
| |
| |10 minuten
| |
| |100
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| | reeds ontwikkeld
| |
| |150
| |
| |250
| |
| |400
| |
| |150
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| ==Edelman==
| |
| <small>Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie [[Edelman Bouwen]]</small><br>
| |
| [[Bestand:Unit_snob.png]] De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Aansluitend kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 40.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 50.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 50.000
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 100
| |
| |35 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Adelshoeve]] (Level 1) [[Hoofdgebouw]] (Level 20) [[Smederij]] (Level 20) [[Marktplaats]] (Level 10)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |30
| |
| |100
| |
| |50
| |
| |100
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| | |
| ==Snelheid==
| |
| Je kan de snelheid waarmee je troepen reizen zien in het [[Eenheden-overzicht]]. Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br>
| |
| Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br>
| |