Dorpen Veroveren: verschil tussen versies
k (Gevechtssysteem Veroveren hernoemd naar Dorpen Veroveren: Gevechtssysteem verdwijnt waarschijnlijk) |
kGeen bewerkingssamenvatting |
||
(14 tussenliggende versies door 5 gebruikers niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
==Overname== | ==Overname== | ||
Een synoniem voor een dorp overnemen is: edelen of nobelen. Dit is de enige manier om in het bezit te komen van een tweede dorp. Om te edelen heb je een edelman nodig, deze kan | Een synoniem voor een dorp overnemen is: edelen of nobelen. Dit is de enige manier om in het bezit te komen van een tweede dorp. Om te edelen heb je een edelman nodig, deze kan gerekruteerd worden in de adelshoeve. In een succesvolle aanval verlaagt de edelman de [[toestemming]] van het dorp. Elke dorp heeft standaard 100 toestemming, elke aanval vermindert dit met 20-35. Over het algemeen moet je 4 keer aanvallen met een edelman om de toestemming onder 0 te brengen, om zo het dorp over te nemen. Wees echter niet verbaasd als dit meer of minder is. Wees slim en stuur steeds veel offensieve [[eenheden|troepen]] met je edelman mee, omdat deze zichzelf doodloopt op de [[basisverdediging]] van een dorp. <br> | ||
<br> | <br> | ||
Wanneer een edelman de toestemming van een dorp onder 0 brengt, zal deze verdwijnen en het dorp overnemen.<br> | Wanneer een edelman de toestemming van een dorp op of onder 0 brengt, zal deze verdwijnen en het dorp overnemen. De aanvaller wordt nu de nieuwe eigenaar van het dorp.<br> | ||
==Toestemming== | ==Toestemming== | ||
De toestemming van een dorp toont aan of het dorp van eigenaar zal gaan veranderen. De basistoestemming is 100, en wordt dan ook niet weergegeven op het dorpsoverzicht. Een succesvolle aanval met een edelman verlaagt de toestemming met | De toestemming van een dorp toont aan of het dorp al dan niet van eigenaar zal gaan veranderen. De basistoestemming is 100, en wordt dan ook niet weergegeven op het dorpsoverzicht. Een succesvolle aanval met een edelman verlaagt de toestemming met een aantal afhankelijk van de [[Werelden|instellingen van de wereld]]. De toestemming stijgt met een aantal gelijk aan de snelheid van de wereld: op een wereld met snelheid 1 stijgt de toestemming met 1 per uur, op een wereld met snelheid 2 met 2.<br> | ||
Zodra de toestemming | Zodra de toestemming onder nul daalt, wordt het dorp overgenomen door de aanvaller. De toestemming is dan onmiddellijk terug naar 25.<br> | ||
==Dorp Verloren== | ==Dorp Verloren== | ||
{|border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" | {|border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" | ||
Regel 11: | Regel 13: | ||
| | | | ||
|Je dorp verliezen is uiteraard geen aangename gebeurtenis, het is echter geen reden om te stoppen met Tribal Wars. Wanneer je dorp is overgenomen, krijg je onmiddellijk de mogelijkheid om een nieuw dorp te stichten. Dit geeft je dus een nieuwe kans om terug groot te worden op die wereld. Hoe langer een wereld bezig is, hoe groter en meer uitgebouwd het dorp zal zijn waarmee je begint. Vraag steeds hulp aan je stam en je persoonlijke bondgenoten, op deze manier groei je ook sneller.<br> | |Je dorp verliezen is uiteraard geen aangename gebeurtenis, het is echter geen reden om te stoppen met Tribal Wars. Wanneer je dorp is overgenomen, krijg je onmiddellijk de mogelijkheid om een nieuw dorp te stichten. Dit geeft je dus een nieuwe kans om terug groot te worden op die wereld. Hoe langer een wereld bezig is, hoe groter en meer uitgebouwd het dorp zal zijn waarmee je begint. Vraag steeds hulp aan je stam en je persoonlijke bondgenoten, op deze manier groei je ook sneller.<br> | ||
<br> | |||
Wanneer je dorp is overgenomen heb je de mogelijkheid om opnieuw te starten in het midden van je stam, hier zitten wel een aantal voorwaarden aan: | |||
* Je moet in een stam zitten | |||
* De stam moet naast jou nog minimaal '''2''' stamleden met dorpen hebben (anders valt er geen midden te bepalen) | |||
* Je moet overgenomen zijn en niet zelf zijn herstart. | |||
|} | |} | ||
==Edelman Rekruteren== | ==Edelman Rekruteren== | ||
Om een edelman te rekruteren in de adelshoeve moet je eerst aan de gebouwvoorwaarden voldoen. Dit is hoofdgebouw level 20, smederij level 20 en | Om een [[edelman]] te rekruteren in de [[adelshoeve]] moet je eerst aan de gebouwvoorwaarden voldoen. Dit is [[hoofdgebouw]] level 20, [[smederij]] level 20 en [[marktplaats]] level 10. Als je dit hebt moet je enkel nog genoeg [[grondstoffen]] en boerderijplaatsen hebben. De vraag "Hoeveel edelmannen kan ik opleiden?" is een ingewikkelder. Zie hiervoor de pagina een [[Edelman Bouwen]] | ||
[[Categorie:Index]] |
Huidige versie van 15 jul 2014 om 18:22
Overname
Een synoniem voor een dorp overnemen is: edelen of nobelen. Dit is de enige manier om in het bezit te komen van een tweede dorp. Om te edelen heb je een edelman nodig, deze kan gerekruteerd worden in de adelshoeve. In een succesvolle aanval verlaagt de edelman de toestemming van het dorp. Elke dorp heeft standaard 100 toestemming, elke aanval vermindert dit met 20-35. Over het algemeen moet je 4 keer aanvallen met een edelman om de toestemming onder 0 te brengen, om zo het dorp over te nemen. Wees echter niet verbaasd als dit meer of minder is. Wees slim en stuur steeds veel offensieve troepen met je edelman mee, omdat deze zichzelf doodloopt op de basisverdediging van een dorp.
Wanneer een edelman de toestemming van een dorp op of onder 0 brengt, zal deze verdwijnen en het dorp overnemen. De aanvaller wordt nu de nieuwe eigenaar van het dorp.
Toestemming
De toestemming van een dorp toont aan of het dorp al dan niet van eigenaar zal gaan veranderen. De basistoestemming is 100, en wordt dan ook niet weergegeven op het dorpsoverzicht. Een succesvolle aanval met een edelman verlaagt de toestemming met een aantal afhankelijk van de instellingen van de wereld. De toestemming stijgt met een aantal gelijk aan de snelheid van de wereld: op een wereld met snelheid 1 stijgt de toestemming met 1 per uur, op een wereld met snelheid 2 met 2.
Zodra de toestemming onder nul daalt, wordt het dorp overgenomen door de aanvaller. De toestemming is dan onmiddellijk terug naar 25.
Dorp Verloren
Edelman Rekruteren
Om een edelman te rekruteren in de adelshoeve moet je eerst aan de gebouwvoorwaarden voldoen. Dit is hoofdgebouw level 20, smederij level 20 en marktplaats level 10. Als je dit hebt moet je enkel nog genoeg grondstoffen en boerderijplaatsen hebben. De vraag "Hoeveel edelmannen kan ik opleiden?" is een ingewikkelder. Zie hiervoor de pagina een Edelman Bouwen