|
|
(83 tussenliggende versies door 8 gebruikers niet weergegeven) |
Regel 1: |
Regel 1: |
| | == Eenheden rekruteren == |
|
| |
|
| == Eenheden rekruteren == | | Je kan je eerste '''eenheden''' rekruteren in de [[kazerne]]. Om een kazerne te maken moet je je [[hoofdgebouw]] uitbouwen naar level 3. |
| | Eerst zul je enkel [[speervechters]] kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een [[smederij]] en andere gebouwen nodig ([[stal]], [[werkplaats]]). In het [[Eenheden-overzicht]] vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden. |
| | |
| | [[Bestand:Troepen kazerne.png]] |
| | |
| | [[Bestand:RekruteringN.png]] |
| | |
| | ===Rekruteringsschermen=== |
|
| |
|
| Je kan je eerste eenheden rekruteren in de kazerne. Om een kazerne te maken moet je je hoofdgebouw uitbouwen naar level 3.
| |
| Eerst zul je enkel speervechters kunnen maken, om andere gebouwen te maken heb je een smederij en andere gebouwen nodig (stal, werkplaats). In het [[Eenheden-overzicht]] vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden.
| |
|
| |
|
| [[Bestand:Basiskennis_troepenmaken_kazerne.jpg?]] | | [[Bestand:RekruteringPA.png|thumb|200px|thumb|left]] |
| | Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de [[kazerne]], de [[stal]] als de [[werkplaats]] aan het werk kan zetten. |
| | [[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]] |
| | Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op [http://www.twscripts.nl/ www.twscripts.nl/] |
|
| |
|
| [[Bestand:Basiskennis_troepenmaken_kazerne2.jpg?]]
| | ===Eenheden ontslaan=== |
|
| |
|
| | Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan. |
|
| |
|
| ==Verklaring symbolen== | | ==Verklaring symbolen== |
Regel 59: |
Regel 69: |
| !|[[Bestand:Def_cav.png]] | | !|[[Bestand:Def_cav.png]] |
| !|[[Bestand:Def_archer.png]] | | !|[[Bestand:Def_archer.png]] |
| !|[[Bestand:Speed.png]] | | !|[[Bestand:Speed.png]] <br>[[Eenheden#Snelheid|Uitleg]] |
| !|[[Bestand:Storage.png]] | | !|[[Bestand:Storage.png]] |
| |-bgcolor="#f8f4e8" | | |-bgcolor="#f8f4e8" |
Regel 171: |
Regel 181: |
| |-bgcolor="#ded3b9" | | |-bgcolor="#ded3b9" |
| |[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]] | | |[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]] |
| |300 | | |320 |
| |200 | | |400 |
| |200 | | |100 |
| |5 | | |8 |
| |2 | | |100 |
| |20 | | |100 |
| |50 | | |50 |
| |20 | | |100 |
| |30 | | |30 |
| |0 | | |0 |
Regel 205: |
Regel 215: |
| |35 | | |35 |
| |0 | | |0 |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| ==Speervechter==
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit_spear.png]] De speervechter is de eenvoudigste eenheid. De speervechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de verdediging. Het is de goedkoopste en snelst bouwende eenheid. De speervechters is van de categorie infanterie en verdedigt het beste van alle infanterie eenheden tegen cavalerie eenheden.
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8" | | |-bgcolor="#f8f4e8" |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 10 | | |[[Bestand:Unit militia.png]] [[Burgerwacht]] |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1 | | |0 |
| |18 minuten | | |0 |
| |25 | | |0 |
| |}
| | |0 |
| | | |5 |
|
| |
| ====Ontwikkeling====
| |
| <br>
| |
| Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |10 | |
| |15 | | |15 |
| |45 | | |45 |
| |20
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
| |
| |13
| |
| |19
| |
| |56
| |
| |25
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
| |
| |14
| |
| |21
| |
| |63
| |
| |28
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| ==Zwaardvechter==
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit_sword.png]] De zwaardvechter is een eenheid die het beste gebruikt kan worden in de verdediging. Het is een van de goedkopere eenheden, hoewel duurder dan de speervechter. Ook qua bouwsnelheid is de zwaardvechter langzamer. De zwaardvechter is van de categorie infanterie en verdedigt het beste van alle infanterie eenheden tegen de eigen categorie: de infanterie en verder doen de zwaardvechters het goed tegen de boogschutters.
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 30 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 70
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |22 minuten
| |
| |15
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| ====Ontwikkeling====
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Smederij]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |reeds ontwikkeld
| |
| |25 | | |25 |
| |50 | | |0.02 |
| |15
| |
| |40
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.120
| |
| |31
| |
| |63
| |
| |19
| |
| |50
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 14.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 12.800 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.480
| |
| |35
| |
| |70
| |
| |21
| |
| |56
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Bijlstrijder==
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_axe.png]] De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af. De bijlstrijder is een eenheid die eigenlijk alleen geschikt is om mee aan te vallen, als verdediging zijn deze eenheden waardeloos. De bijlstrijders zijn de goedkoopste eenheid die te gebruiken is in de aanval en bouwen daarvan ook het snelste. In de aanval zijn de bijlstrijders het beste tegen de speervechters. De bijlstrijders zijn zelf van de categorie infanterie en daar verdedigt de speervechter slecht tegen.
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 60 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |10
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Smederij]] (Level 2)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 700 [[Bestand:Leem_small.png]] 840 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 820
| |
| |40
| |
| |10
| |
| |5
| |
| |10
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.360 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.280
| |
| |50
| |
| |13
| |
| |6
| |
| |13
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 11.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 13.440 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 13.120
| |
| |56
| |
| |14
| |
| |7
| |
| |14
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Boogschutter==
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_archer.png]] De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord. Ze zijn vrij duur om te bouwen, maar verdedigen zowel goed tegen infanterie (net zo goed als de zwaardvechters) en tegen cavalerie (maar iets slechter dan de speervechter). Enkel tegen de eigen categorie, de boogschutter, kunnen ze beter niet worden ingezet.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 100 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 60
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 1
| |
| |18 minuten
| |
| |10
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Kazerne]] (Level 5) [[Smederij]] (Level 5)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 640 [[Bestand:Leem_small.png]] 560 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 740
| |
| |15
| |
| |50
| |
| |40
| |
| |5
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
| |
| |19
| |
| |63
| |
| |50
| |
| |6
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
| |
| |21
| |
| |70
| |
| |56
| |
| |7
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Verkenner==
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_spy.png]] De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen. Als je met deze eenheid <b>aanvalt</b> kunnen ze enkel gedood worden door verdedigende verkenners. In de verdediging kunnen ze wel door elke eenheid gedood worden. In een gevecht zullen verkenners altijd eerst tegen elkaar vechten, voordat de overige eenheden gaan vechten. Voor meer informatie over verkenners zie [[Aanvallen#Verkennen|verkennen]]
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 50 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 20
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 2
| |
| |9 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 560 [[Bestand:Leem_small.png]] 480 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 480
| |
| |0
| |
| |2
| |
| |1
| |
| |2
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.920 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.920
| |
| |0
| |
| |3
| |
| |1
| |
| |2
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 8.960 [[Bestand:Leem_small.png]] 7.680 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 7.680
| |
| |0 | | |0 |
| |3
| |
| |1
| |
| |3
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| ==Lichte cavalerie==
| |
|
| |
| [[Bestand:Unit_light.png]] De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren. De lichte cavalerie is, na de verkenner, de snelste eenheid. Ze zijn erg goed in de aanval, waar ze dan ook voornamelijk voor gebruikt worden (ondanks hun redelijke defensieve waarden). De lichte cavalerie kan in de aanval goed worden ingezet tegen de zwaardvechters, aangezien de zwaardvechter redelijk slecht verdedigd tegen de categorie van de lichte cavalerie: de cavalerie.
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 125 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 250
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 4
| |
| |10 minuten
| |
| |80
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
| ====Ontwikkeling====
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 3)
| |
| |} | | |} |
| <br> | | <br> |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | ==Categorieën== |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 2.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |130
| |
| |30
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 8.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |163
| |
| |38
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 35.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |182
| |
| |42
| |
| |56
| |
| |42
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| ==Bereden boogschutter==
| | Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters. |
|
| |
|
| [[Bestand:Unit_marcher.png]] De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten. Ze zijn iets duurder dan lichte cavalerie en zijn iets zwakker en nemen meer boerderij ruimte in, maar doordat boogschutters zo slecht verdedigen tegen de categorie boogschutters (waar de bereden boogschutters onder vallen), is dit het zeker waard is als je tegenstander veel boogschutters gebruikt.
| | ====Infanterie==== |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie: |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | * [[Speervechters]] |
| !Kosten
| | * [[Zwaardvechters]] |
| !Bevolking
| | * [[Bijlstrijder|Bijlstrijders]] |
| !Snelheid
| | * [[Ram|Rammen]] |
| !Buit dragen
| | * [[Katapult|Katapulten]] |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| | * [[Edelman|Edelmannen]] |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 250 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 150
| | * [[Burgerwacht]] |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 5
| |
| |10 minuten | |
| |50 | |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| | ====Cavalerie==== |
|
| |
|
| ====Ontwikkeling====
| | De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie: |
| | * [[Verkenner|Verkenners]] |
| | * [[Lichte cavalerie]] |
| | * [[Zware cavalerie]] |
| | * [[Ridder]] |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| | ====Boogschutters==== |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 5)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie: |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | * [[Boogschutter|Boogschutters]] |
| !Tech-Level
| | * [[Bereden boogschutter|Bereden boogschutters]] |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.00 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000 | |
| |120
| |
| |40
| |
| |30
| |
| |50
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |150 | |
| |50
| |
| |38
| |
| |63
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |168
| |
| |56
| |
| |42
| |
| |70
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
| ==Zware cavalerie== | | == Aanvallen en verdedigen == |
|
| |
|
| [[Bestand:Unit_heavy.png]] De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser. De zware cavalerie is een eenheid die zowel in de aanval als in de verdediging gebruikt kan worden. Meestal kiest men voor in de verdediging en wordt de (vrij dure en lang bouwende) eenheid gebruikt om snel dorpen te ondersteunen. De zware cavalerie verdedigt het beste tegen de infanterie categorie en tegen de boogschutter categorie. In de aanval is de zware cavalerie iets sterker dan de lichte cavalerie, maar ook duurder en meer plek in nemend. Net als de lichte cavalerie is de zware cavalerie in de aanval goed tegen zwaardvechters.
| | {| class="toccolours" width="100%" |
| | | width="50%" | |
| | Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie [[aanvallen]].<br><br> |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | * [[Bijlstrijder]]<br> |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | * [[Lichte cavalerie]]<br> |
| !Kosten
| | * [[Bereden boogschutter]]<br> |
| !Bevolking
| | * [[Zware cavalerie]] - defensief eigenlijk beter<br> |
| !Snelheid
| | * [[Ram]] - Om muren mee te slopen<br> |
| !Buit dragen
| | * [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br> |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 200 [[Bestand:Leem_small.png]] 150 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 600
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 6
| |
| |11 minuten
| |
| |50
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
| | '''Verder'''<br> |
| | * [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br> |
| | * [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br> |
|
| |
|
| | | width="50%" | |
| | Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie [[verdedigen]].<br><br> |
|
| |
|
| ====Ontwikkeling====
| | * [[Speervechter]]<br> |
| | | * [[Zwaardvechter]]<br> |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| | * [[Boogschutter]]<br> |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | * [[Zware cavalerie]]<br> |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| | * [[Katapult]] <br> |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Stal]] (Level 10) [[Smederij]] (Level 15)
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
| | | '''Verder'''<br> |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | * [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br> |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 3.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
| |
| |150
| |
| |200
| |
| |80
| |
| |180
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
| |
| |188
| |
| |250
| |
| |100
| |
| |225
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
| |
| |210
| |
| |280
| |
| |112
| |
| |252
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
|
| |
| ==Ram==
| |
|
| |
| [[Bestand:unit_ram.png]] De ram is een speciale eenheid die gebruikt wordt om de muur van de tegenstander neer te halen, onmisbaar in elke aanval. Voordat een gevecht begint vallen de aanvallende rammen de muur aan, waardoor de verdedigers minder goed beschermd worden, en dus makkelijker te doden. Neem daarom altijd rammen mee als je aanvalt. In de verdediging wordt de ram eigenlijk zelden gebruikt.
| |
|
| |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 300 [[Bestand:Leem_small.png]] 200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 200
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 5
| |
| |30 minuten
| |
| |0
| |
| |} | | |} |
| <br>
| |
|
| |
|
|
| |
|
| ====Ontwikkeling==== | | ==Eenheden== |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" | | {{Eenheden}} |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Werkplaats]] (Level 1)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
|
| |
|
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | ==Snelheid== |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| | Je kan de looptijd van de eenheden zien in het [[eenheden-overzicht]]. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden. |
| !Tech-Level
| | <br>[[Wereld Instellingen|Wereld snelheid]] x [[Wereld Instellingen|Eenhedensnelheid]] = [[Snelheid]]<br> |
| !Ontwikkelingskosten
| | [[Eenheden#Eenheden-overzicht|Standaard snelheid]] / [[Snelheid]] = Looptijd eenheden<br> |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 1.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 800
| |
| |2
| |
| |20
| |
| |50
| |
| |20
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 4.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 6.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.200
| |
| |3
| |
| |25
| |
| |63
| |
| |25
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 19.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 25.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.800
| |
| |3
| |
| |28
| |
| |70
| |
| |28
| |
| |}
| |
| <br> | |
| | |
| ==Katapult==
| |
| [[Bestand:Katapult_Sturen.png|200px|thumb|right|Voorbeeld van kiezen katapult doelwit]] | |
| [[Bestand:Unit_catapult.png]] De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. Katapulten zijn eenheden die grotendeels bedoeld zijn om gebouwen van je tegenstander kapot te schieten. Wanneer je bij je aanval katapulten meestuurt, zal je alvorens je je aanval kan wegsturen, moeten ingeven welk gebouw je katapulten moeten beschieten. Elke aanval van katapulten kan maar 1 gebouw beschieten. In de simulator, die je kan terugvinden bij je verzamelplaats, kan je simulaties uitvoeren met je katapulten. Hier maakt het niet uit welk gebouw je aanvalt, enkel het level hiervan is belangrijk. De volgende gebouwen kunnen maximaal tot level 1 worden vernietigd: hoofdgebouw, boerderij en de opslagplaats. De schuilplaats kan niet worden vernietigd door katapulten. Verder is de katapult een handige eenheid om je verdediging mee aan te vullen, aangezien hij redelijk goed is tegen infanterie en boogschutters. | |
|
| |
|
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| | Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de [[ridder]]. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als [[ondersteuning]] - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br> |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 320 [[Bestand:Leem_small.png]] 400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 100
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 8
| |
| |30 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Werkplaats]] (Level 2) [[Smederij]] (Level 12)
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 1.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.200
| |
| |100
| |
| |100
| |
| |50
| |
| |100
| |
| |-bgcolor="#ded3b9"
| |
| |2
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 6.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 4.800
| |
| |125
| |
| |125
| |
| |63
| |
| |125
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |3
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 25.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 32.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 19.200
| |
| |140
| |
| |140
| |
| |70
| |
| |140
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ==Ridder==
| |
| <small>Meer informatie over de [[De Ridder|Ridder]]</small>
| |
| | |
| [[Bestand:Unit_knight.png]] De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal 1 ridder in zijn bezit hebben. Bij het standbeeld kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden.
| |
| | |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 20 [[Bestand:Leem_small.png]] 20 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 10
| |
| |10 minuten
| |
| |100
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| | reeds ontwikkeld
| |
| |150
| |
| |250
| |
| |400
| |
| |150
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| ==Edelman==
| |
| <small>Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie [[Edelman Bouwen]]</small><br>
| |
| [[Bestand:Unit_snob.png]] De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Aansluitend kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Kosten
| |
| !Bevolking
| |
| !Snelheid
| |
| !Buit dragen
| |
| |-bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Bestand:Hout_small.png]] 40.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 50.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 50.000
| |
| |[[Bestand:Boer_small.png]] 100
| |
| |35 minuten
| |
| |0
| |
| |}
| |
| <br>
| |
| | |
| | |
| ====Ontwikkeling====
| |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |[[Adelshoeve]] (Level 1) [[Hoofdgebouw]] (Level 20) [[Smederij]] (Level 20) [[Marktplaats]] (Level 10)
| |
| |}
| |
| <br> | |
| | |
| {|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;"
| |
| |- bgcolor="#dfcca6"
| |
| !Tech-Level
| |
| !Ontwikkelingskosten
| |
| ![[Bestand:Barracks_small.png]]
| |
| ![[Bestand:Def.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_cav.png]]
| |
| ![[Bestand:Def_archer.png]]
| |
| |- bgcolor="#f8f4e8"
| |
| |1
| |
| |<center>reeds ontwikkeld</center>
| |
| |30
| |
| |100
| |
| |50
| |
| |100
| |
| |}
| |
| <br> | | <br> |
| | Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br> |
|
| |
|
| | | [[Categorie:Index]] |
| | |
| ==Snelheid==
| |
| Je kan de snelheid waarmee je troepen reizen zien in het [[Eenheden-overzicht]]. Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br>
| |
| Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br>
| |