Supportaanvraag: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Deze pagina legt uit hoe je een supportaanvraag opent die ervoor zorgt dat je zo snel mogelijk door de moderators geholpen kunt worden. Lees dit zorgvuldig door en bek...')
 
kGeen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
Deze pagina legt uit hoe je een supportaanvraag opent die ervoor zorgt dat je zo snel mogelijk door de moderators geholpen kunt worden. Lees dit zorgvuldig door en bekijk ook eens de voorbeeld op het einde.
Het zou je maar overkomen: je zit met een dringende vraag, verdenkt je buur van valsspelen of er liep wat mis bij de aankoop van Premium Punten. Wat nu?


==Een supportaanvraag openen==
Gelukkig beschik je in zulke gevallen over een heel team van moderatoren die steeds voor je klaarstaan. Ze houden niet alleen het spel netjes op gebied van valsspelers, ze beantwoorden ook nog eens al jouw vragen en helpen je uit de nood bij problemen. Maar: hoe kom je nu met die moderatoren in contact? Via een supportaanvraag natuurlijk!


<i>Note: gelieve per zaak maar 1 supportaanvraag te openen, je kunt steeds via de zelfde aanvraag over die zelfde zaak verder communiceren.</i>
<big><center>[http://support.innogames.de/login?game=staemme&lang=nl '''Een supportaanvraag openen''']</center></big>


* Ga naar [http://www.tribalwars.nl/ticket.php deze pagina] en log in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.<br>
== Een supportaanvraag? ==
* Je ziet nu een lijst van al jouw eerdere aanvragen, scroll naar beneden om een nieuwe aanvraag te doen.<br>
[[Bestand:Support2.png|thumb|200px]]
* Selecteer de wereld waar de aanvraag betrekking op heeft, ook als je zelf niet in die wereld speelt. Alleen een moderator die de betreffende wereld behandeld kan de aanvraag goed afhandelen.<br>
<blockquote><i><b>Voorbeeld</b>: je speelt met account A in W7 en met account B in W5, je hebt geen toegang meer tot account A, omdat er steeds fout wachtwoord wordt aangegeven.
Doe dan de aanvraag met account B, maar selecteer dan wel W7.
Geef tevens in de aanvraag duidelijk aan dat het account A betreft waar je problemen mee hebt.</i></blockquote>
* Selecteer het type van de supportaanvraag:
<blockquote>
* <b>Tegenspraak: </b> te gebruiken indien je een tegenspraak wilt doen tegen een waarschuwing of blokkering.
* <b>Overtreding regels:</b> te gebruiken indien je aangifte wilt doen van een regelovertreding van 1 of meerdere spelers
* <b>Fouten: </b> te gebruiken indien je een fout in het spel wilt aangeven (verdwenen troepen, gebouwlevels kloppen niet, te veel grondstoffen in je opslag). <br>Doe geen aanvragen over serverproblemen of onbereikbaarheid van TW, controleer eerst of meerdere spelers daar last van hebben en kijk of er op het [http://forum.tribalwars.nl/forumdisplay.php?f=12 forum] een topic over aangemaakt is. <br>Aanvragen over algehele onbereikbaarheid kunnen wij enkel met een standaard antwoord beantwoorden, het oplossen van de problemen gaat niet sneller als we daar veel aanvragen over binnen krijgen.
* <b>Loginproblemen:</b> te gebruiken als je om welke reden dan ook niet meer op TW of in een bepaalde wereld kunt inloggen.<br> Ook hier geen aanvragen doen als het een algehele storing betreft, dus enkel als alleen jij dit specifieke probleem hebt.
<blockquote><i><b>Voorbeelden</b>: Constant wachtwoord onjuist en link wachtwoord vergeten gebruiken lost het probleem ook niet op / vraag om activeringscode en het opnieuw aanvragen van de code werkt ook niet.</i></blockquote>
* <b>Andere: </b> alle overige meldingen of vragen
* <b>Premium: </b> alle vragen en meldingen van problemen betreffende de aanschaf van premiumpunten
* <b>Vragen:</b> te gebruiken indien je een vraag over het spel of de community hebt
</blockquote>
* Klik vervolgens op "Sturen" <br>
* Lees eerst de tekst die verschijnt goed door en kijk of de betreffende tekst jou voldoende hulp biedt.<br>
<blockquote>
* <u>Zo ja</u>; Verlaat de pagina en volg de instructies die via de tekst zijn gegeven
* <u>Zo nee</u>; klik op contacteer de support
</blockquote>
* Vul (indien van toepassing) de naam van de verdachte speler in en klik op toevoegen, indien het meerdere spelers betreft herhaal je dit steeds voor elke speler.<br> <u>Let wel</u>; doe enkel aangiftes indien er een duidelijke verdenking is van valsspel door 1 of meerdere spelers.<br>
<blockquote>
<i><b>Voorbeelden</b>: je wordt door 2 spelers aangevallen en je hebt gehoord dat de een de vakantievervanging van de ander heeft / Je vindt de wijze van spelen van 2 spelers zeer verdacht en denkt dat het 1 speler met 2 accounts zou kunnen zijn.<br>
<br>
<b>Voorbeeld wanneer je <u>geen</u> aangifte moet doen</b>: je wordt massaal aangevallen en hoopt dat de speler iets fout doet maar hebt daar geen enkele aanwijzing voor, maar hoopt dat de support het account volledig door spit zodat deze geblokkeerd wordt.</i></blockquote>
* Vul een onderwerp in dat van toepassing is van jouw aanvraag.
<blockquote>
<i><b>Voorbeelden</b>: tegenspraak blokkering / Help ik ben gehackt / te veel premium ontvangen / speler dreigt mijn huis in brand te steken / gezamelijk aanvallen met vv / mijn ridder is verdwenen.<br>
<br>
Doe geen onderwerpen als: hallo / uyfgsdufgsgf / vraagje / ik weet het niet en dergelijke</i></blockquote>
* Leg in een korte zo duidelijk mogelijke tekst uit wat jouw vraag of melding is, voeg geen kopieën van gesprekken toe of andere zaken wat de vraag of melding onoverzichtelijk kan maken.<br>Informatie die wij wel erg op prijs stellen is:
<blockquote>
* Namen van betrokken spelers
* Tijdstippen en data van het betreffende voorval
* Volledige beschrijvingen van een probleem
* Links van gepubliceerde rapporten indien aanvallen niet kloppen
* Voeg enkel afbeeldingen toe als een supportmedewerker daar om vraagt, in 99 van de 100 gevallen geeft een afbeelding geen enkele meerwaarde.
</blockquote>
* Klik op versturen.<br>
<br><br>
<b><u>Tot slot:</u></b>


Zet een aanvraag enkel op afgewerkt indien je geen verder antwoord hoeft te hebben, eenmaal op afgewerkt gezet kunnen de supportmedewerkers jouw aanvraag niet meer direct zien en zullen dus ook niet meer reageren.<br>
 
Indien een supportmedewerker een aanvraag op afgewerkt heeft gezet kun je nog wel reageren, dus hoef je over het zelfde onderwerp geen nieuwe aanvraag te doen, na verzenden van jouw vraag wordt de aanvraag automatisch weer zichtbaar voor de betreffende medewerker.<br>
Alle contact tussen spelers en spelmoderatoren verloopt via de zogenaamde support. Deze support is eigenlijk gewoon een helpdesk: je kan er terecht voor alles wat met het spel te maken heeft.
Enkel als een aanvraag op gesloten staat is antwoorden niet meer mogelijk.
 
Aan de andere kant van die helpdesk zit een team van moderatoren om jou te assisteren en te helpen. In theorie kan je een antwoord verwachten binnen 24 uur, in de praktijk merken we dat je vaak al binnen enkele uren verder geholpen kan worden.
 
== Een supportaanvraag openen ==
 
Om een supportaanvraag te openen is geen speciale voorkennis benodigd en je hoeft er ook niet voor te studeren: iedereen kan het. Wel kan het interessant zijn om onderstaande tips eens goed door te nemen, en zorg er daarnaast steeds voor dat je voldoende informatie toevoegt aan je ''ticket'': alleen zo kan een moderator je snel en efficiënt verder helpen.
 
Eerst en vooral is het belangrijk dat je de '''correcte wereld''' selecteert: dit is de wereld waarop je ticket van toepassing is. Je hoeft dus '''geen''' actief account te hebben op de wereld waar jouw supportaanvraag over gaat!
 
Daarnaast zijn er verschillende types. Ook hier is het weer belangrijk het correcte type uit de lijst te halen. Een overzicht van de beschikbare types:
 
=== Vragen ===
 
Wanneer je met een vraag over het spel of de community zit, dan kan je hier terecht. Het volstaat hier om je vraag zo duidelijk mogelijk te formuleren naar de moderator toe, op die manier kan je snel geholpen worden.
 
Soms kan het echter sneller zijn om je vraag te stellen op het [http://forum.tribalwars.nl/forumdisplay.php?11-Vragen vragenforum]. Hier zitten niet alleen moderatoren om je vraag te beantwoorden, maar ook (en vooral) spelers waardoor de wachttijd hier gemiddeld veel lager ligt dan bij de support.
 
=== Fouten, Loginproblemen en Premium ===
 
Je bent tegen een fout gelopen in het spel, je kan niet meer inloggen of er is een probleem geslopen tijdens de aankoop van Premium Punten. Wanneer dit van toepassing is op jou, dan zit je goed in respectievelijk de categorieën '''Fouten''', '''Loginproblemen''' en '''Premium'''.
 
Hier is het vooral belangrijk dat je concreet bent: '''waar''' heb je het probleem, '''wanneer''' heb je het probleem, '''wat''' is het probleem en alle extra informatie die volgens jou nuttig kan zijn (bijvoorbeeld: recente installaties, actieve scripts, ...). Dit soort problemen zijn voor niemand fijn, en daarom is belangrijk dat je zo concreet mogelijk bent. Enkel op die manier kan een moderator je helpen bij het verhelpen van de problemen.
 
=== Overtreding regels ===
 
Je hebt een sterk vermoeden dat het bij je buurman niet allemaal even eerlijk verloopt, of verdenkt iemand van het hebben van meerdere accounts. In dit geval zit je hier goed. In een apart textveld zal je gevraagd worden de namen van '''alle''' betrokken spelers te melden, waarna je eronder kan verduidelijken waarom je deze spelers ergens van verdenkt.
 
Het is niet erg wanneer je een speler meldt die uiteindelijk niets verkeerd blijkt te hebben gedaan. De moderatoren zijn immers blij met alle hulp die ze krijgen om het spel vrij van valsspelers te houden. Meld echter geen spelers omdat ze je aanvallen, maar gebruik deze functie enkel voor echte gegronde meldingen.
 
'''Opmerking''': Wanneer een speler je beledigt via een mededeling, kan je dit melden via de knop '''Belediging melden''' onderaan het bericht. Je hoeft hier geen supportaanvraag over te openen.
 
=== Tegenspraak ===
 
Aansluitend bij het vorige puntje was het misschien niet je buur, maar jij die niet helemaal volgens de regels speelde. In dat geval zal je account geblokkeerd worden en zal aan jou gevraagd worden om jouw kant van het verhaal te vertellen. Op basis daarvan zal een moderator uiteindelijk bepalen wat er met jouw account zal gebeuren.
 
=== Forum ===
 
Ben je geblokkeerd op het forum, wil je een klacht neerleggen tegen een forummoderator of heb je problemen met inloggen? Dan zit je hier goed. Voeg zeker en vast de naam van je forumaccount toe aan je ticket, anders weten de moderatoren niet over wie het nu eigenlijk gaat!
 
=== Andere ===
 
Past je supportaanvraag in geen van bovenstaande categorieën, dan kan je gebruik maken van deze categorie. Er zijn geen speciale richtlijnen voor dit soort tickets.
 
== Wachten op een antwoord ==
 
Dit is misschien wel het minst leuke deel: wachten tot een moderator je supportaanvraag in behandeling neemt. In theorie gebeurt dit binnen de 24 uur, slechts in extreme gevallen in 48 uur, maar meestal ontvang je al binnen enkele uren een reactie. Je ontvangt ingame een mededeling wanneer een supportmedewerker op jouw ticket geantwoord heeft.
 
Was zijn antwoord voldoende, dan kan je de supportaanvraag op afgehandeld zetten. Zo niet, dan zal je opnieuw moeten reageren op het ticket met meer informatie.

Versie van 23 nov 2012 19:12

Het zou je maar overkomen: je zit met een dringende vraag, verdenkt je buur van valsspelen of er liep wat mis bij de aankoop van Premium Punten. Wat nu?

Gelukkig beschik je in zulke gevallen over een heel team van moderatoren die steeds voor je klaarstaan. Ze houden niet alleen het spel netjes op gebied van valsspelers, ze beantwoorden ook nog eens al jouw vragen en helpen je uit de nood bij problemen. Maar: hoe kom je nu met die moderatoren in contact? Via een supportaanvraag natuurlijk!

Een supportaanvraag openen

Een supportaanvraag?

Support2.png


Alle contact tussen spelers en spelmoderatoren verloopt via de zogenaamde support. Deze support is eigenlijk gewoon een helpdesk: je kan er terecht voor alles wat met het spel te maken heeft.

Aan de andere kant van die helpdesk zit een team van moderatoren om jou te assisteren en te helpen. In theorie kan je een antwoord verwachten binnen 24 uur, in de praktijk merken we dat je vaak al binnen enkele uren verder geholpen kan worden.

Een supportaanvraag openen

Om een supportaanvraag te openen is geen speciale voorkennis benodigd en je hoeft er ook niet voor te studeren: iedereen kan het. Wel kan het interessant zijn om onderstaande tips eens goed door te nemen, en zorg er daarnaast steeds voor dat je voldoende informatie toevoegt aan je ticket: alleen zo kan een moderator je snel en efficiënt verder helpen.

Eerst en vooral is het belangrijk dat je de correcte wereld selecteert: dit is de wereld waarop je ticket van toepassing is. Je hoeft dus geen actief account te hebben op de wereld waar jouw supportaanvraag over gaat!

Daarnaast zijn er verschillende types. Ook hier is het weer belangrijk het correcte type uit de lijst te halen. Een overzicht van de beschikbare types:

Vragen

Wanneer je met een vraag over het spel of de community zit, dan kan je hier terecht. Het volstaat hier om je vraag zo duidelijk mogelijk te formuleren naar de moderator toe, op die manier kan je snel geholpen worden.

Soms kan het echter sneller zijn om je vraag te stellen op het vragenforum. Hier zitten niet alleen moderatoren om je vraag te beantwoorden, maar ook (en vooral) spelers waardoor de wachttijd hier gemiddeld veel lager ligt dan bij de support.

Fouten, Loginproblemen en Premium

Je bent tegen een fout gelopen in het spel, je kan niet meer inloggen of er is een probleem geslopen tijdens de aankoop van Premium Punten. Wanneer dit van toepassing is op jou, dan zit je goed in respectievelijk de categorieën Fouten, Loginproblemen en Premium.

Hier is het vooral belangrijk dat je concreet bent: waar heb je het probleem, wanneer heb je het probleem, wat is het probleem en alle extra informatie die volgens jou nuttig kan zijn (bijvoorbeeld: recente installaties, actieve scripts, ...). Dit soort problemen zijn voor niemand fijn, en daarom is belangrijk dat je zo concreet mogelijk bent. Enkel op die manier kan een moderator je helpen bij het verhelpen van de problemen.

Overtreding regels

Je hebt een sterk vermoeden dat het bij je buurman niet allemaal even eerlijk verloopt, of verdenkt iemand van het hebben van meerdere accounts. In dit geval zit je hier goed. In een apart textveld zal je gevraagd worden de namen van alle betrokken spelers te melden, waarna je eronder kan verduidelijken waarom je deze spelers ergens van verdenkt.

Het is niet erg wanneer je een speler meldt die uiteindelijk niets verkeerd blijkt te hebben gedaan. De moderatoren zijn immers blij met alle hulp die ze krijgen om het spel vrij van valsspelers te houden. Meld echter geen spelers omdat ze je aanvallen, maar gebruik deze functie enkel voor echte gegronde meldingen.

Opmerking: Wanneer een speler je beledigt via een mededeling, kan je dit melden via de knop Belediging melden onderaan het bericht. Je hoeft hier geen supportaanvraag over te openen.

Tegenspraak

Aansluitend bij het vorige puntje was het misschien niet je buur, maar jij die niet helemaal volgens de regels speelde. In dat geval zal je account geblokkeerd worden en zal aan jou gevraagd worden om jouw kant van het verhaal te vertellen. Op basis daarvan zal een moderator uiteindelijk bepalen wat er met jouw account zal gebeuren.

Forum

Ben je geblokkeerd op het forum, wil je een klacht neerleggen tegen een forummoderator of heb je problemen met inloggen? Dan zit je hier goed. Voeg zeker en vast de naam van je forumaccount toe aan je ticket, anders weten de moderatoren niet over wie het nu eigenlijk gaat!

Andere

Past je supportaanvraag in geen van bovenstaande categorieën, dan kan je gebruik maken van deze categorie. Er zijn geen speciale richtlijnen voor dit soort tickets.

Wachten op een antwoord

Dit is misschien wel het minst leuke deel: wachten tot een moderator je supportaanvraag in behandeling neemt. In theorie gebeurt dit binnen de 24 uur, slechts in extreme gevallen in 48 uur, maar meestal ontvang je al binnen enkele uren een reactie. Je ontvangt ingame een mededeling wanneer een supportmedewerker op jouw ticket geantwoord heeft.

Was zijn antwoord voldoende, dan kan je de supportaanvraag op afgehandeld zetten. Zo niet, dan zal je opnieuw moeten reageren op het ticket met meer informatie.