Eenheden: verschil tussen versies
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 1: | Regel 1: | ||
==Verklaring symbolen== | ==Verklaring symbolen== | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Symbool | ||
! | !Betekenis | ||
! | !Verklaring | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Barracks_small.png]] | |<center>[[Bestand:Barracks_small.png]]</center> | ||
|Aanvalsterkte | |Aanvalsterkte | ||
|De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht. | |De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht. | ||
|-bgcolor="#ded3b9" | |-bgcolor="#ded3b9" | ||
|[[Bestand:Def.png]] | |<center>[[Bestand:Def.png]] </center> | ||
|Verdediging Algemeen | |Verdediging Algemeen | ||
|De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden | |De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Def_cav.png]] | |<center>[[Bestand:Def_cav.png]]</center> | ||
|Verdediging cavalerie | |Verdediging cavalerie | ||
|De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben | |De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben | ||
|-bgcolor="#ded3b9" | |-bgcolor="#ded3b9" | ||
|[[Bestand:Def_archer.png]] | |<center>[[Bestand:Def_archer.png]]</center> | ||
|Verdediging boogschutters | |Verdediging boogschutters | ||
|De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters | |De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Speed.png]] | |<center>[[Bestand:Speed.png]]</center> | ||
|Snelheid | |[[Snelheid]] | ||
|De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen. | |De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen. | ||
|-bgcolor="#ded3b9" | |-bgcolor="#ded3b9" | ||
|[[Bestand:Storage.png]] | |<center>[[Bestand:Storage.png]]</center> | ||
|Buit | |Buit | ||
|De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen. | |De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen. | ||
|} | |} | ||
==Eenheden-overzicht== | ==Eenheden-overzicht== | ||
Regel 37: | Regel 37: | ||
Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht | Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !|Eenheid | ||
! | !|[[Bestand:Hout_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Leem_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Ijzer_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Boer_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Def.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Def_archer.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Speed.png]] | ||
! | !|[[Bestand:Storage.png]] | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Unit_spear.png]] [[Speervechter]] | |[[Bestand:Unit_spear.png]] [[Speervechter]] | ||
Regel 202: | Regel 202: | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 10 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 10 | ||
Regel 216: | Regel 216: | ||
====Ontwikkeling==== | |||
<br> | <br> | ||
Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar. | Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 255: | Regel 255: | ||
[[Bestand:Unit_sword.png]] De zwaardvechter is vooral voor de verdediging tegen de infanterie geschikt. Hij is behoorlijk langzaam. | [[Bestand:Unit_sword.png]] De zwaardvechter is vooral voor de verdediging tegen de infanterie geschikt. Hij is behoorlijk langzaam. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 30 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 70 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 30 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 70 | ||
Regel 269: | Regel 269: | ||
<br> | <br> | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Smederij]] (Level 1) | |[[Smederij]] (Level 1) | ||
Regel 279: | Regel 279: | ||
<br> | <br> | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 314: | Regel 314: | ||
[[Bestand:Unit_axe.png]] De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af. | [[Bestand:Unit_axe.png]] De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 60 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 60 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40 | ||
Regel 328: | Regel 328: | ||
<br> | <br> | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Smederij]] (Level 2) | |[[Smederij]] (Level 2) | ||
Regel 339: | Regel 339: | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 375: | Regel 375: | ||
[[Bestand:Unit_archer.png]] De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord. | [[Bestand:Unit_archer.png]] De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 100 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 60 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 100 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 60 | ||
Regel 390: | Regel 390: | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Kazerne]] (Level 5) [[Smederij]] (Level 5) | |[[Kazerne]] (Level 5) [[Smederij]] (Level 5) | ||
Regel 400: | Regel 400: | ||
<br> | <br> | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 436: | Regel 436: | ||
[[Bestand:Unit_spy.png]] De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen. | [[Bestand:Unit_spy.png]] De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 50 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 20 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 50 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 20 | ||
Regel 450: | Regel 450: | ||
<br> | <br> | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Stal]] (Level 1) | |[[Stal]] (Level 1) | ||
Regel 460: | Regel 460: | ||
<br> | <br> | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 496: | Regel 496: | ||
[[Bestand:Unit_light.png]] De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren. | [[Bestand:Unit_light.png]] De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 125 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 250 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 125 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 250 | ||
Regel 510: | Regel 510: | ||
<br> | <br> | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Stal]] (Level 3) | |[[Stal]] (Level 3) | ||
Regel 520: | Regel 520: | ||
<br> | <br> | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 556: | Regel 556: | ||
[[Bestand:Unit_marcher.png]] De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten. | [[Bestand:Unit_marcher.png]] De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 250 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 150 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 250 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 150 | ||
Regel 571: | Regel 571: | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Stal]] (Level 5) | |[[Stal]] (Level 5) | ||
Regel 581: | Regel 581: | ||
<br> | <br> | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 617: | Regel 617: | ||
[[Bestand:Unit_heavy.png]] De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser. | [[Bestand:Unit_heavy.png]] De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 200 [[Bestand:Leem_small.png]] 150 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 600 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 200 [[Bestand:Leem_small.png]] 150 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 600 | ||
Regel 632: | Regel 632: | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Stal]] (Level 10) [[Smederij]] (Level 15) | |[[Stal]] (Level 10) [[Smederij]] (Level 15) | ||
Regel 642: | Regel 642: | ||
<br> | <br> | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 678: | Regel 678: | ||
[[Bestand:unit_ram.png]] De ram biedt ondersteuning bij aanvallen, omdat hij de muur van de tegenstander beschadigt. | [[Bestand:unit_ram.png]] De ram biedt ondersteuning bij aanvallen, omdat hij de muur van de tegenstander beschadigt. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 300 [[Bestand:Leem_small.png]] 200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 200 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 300 [[Bestand:Leem_small.png]] 200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 200 | ||
Regel 693: | Regel 693: | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Werkplaats]] (Level 1) | |[[Werkplaats]] (Level 1) | ||
Regel 704: | Regel 704: | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 738: | Regel 738: | ||
==Katapult== | ==Katapult== | ||
[[Bestand:Unit_catapult.png]] De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. | [[Bestand:Unit_catapult.png]] De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. Katapulten zijn eenheden die grotendeels bedoeld zijn om gebouwen van je tegenstander kapot te schieten. Wanneer je bij je aanval katapulten meestuurt, zal je alvorens je je aanval kan wegsturen, moeten ingeven welk gebouw je katapulten moeten beschieten. Elke aanval van katapulten kan maar 1 gebouw beschieten. In de simulator, die je kan terugvinden bij je verzamelplaats, kan je simulaties uitvoeren met je katapulten. Hier maakt het niet uit welk gebouw je aanvalt, enkel het level hiervan is belangrijk. De volgende gebouwen kunnen maximaal tot level 1 worden vernietigd: hoofdgebouw, boerderij en de opslagplaats. De schuilplaats kan niet worden vernietigd door katapulten.<br> | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | [[Bestand:Katapult_Sturen.png]]<br> | ||
{|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | |||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 320 [[Bestand:Leem_small.png]] 400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 100 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 320 [[Bestand:Leem_small.png]] 400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 100 | ||
Regel 754: | Regel 756: | ||
<br> | <br> | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | |||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Werkplaats]] (Level 2) [[Smederij]] (Level 12) | |[[Werkplaats]] (Level 2) [[Smederij]] (Level 12) | ||
Regel 765: | Regel 766: | ||
<br> | <br> | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 798: | Regel 799: | ||
==Ridder== | ==Ridder== | ||
<small>Meer informatie over de [[Ridder]]</small> | |||
[[Bestand:Unit_knight.png]] De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. | [[Bestand:Unit_knight.png]] De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal 1 ridder in zijn bezit hebben. Bij het standbeeld kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | |||
{|border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="text-align:center;" | |||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 20 [[Bestand:Leem_small.png]] 20 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 20 [[Bestand:Leem_small.png]] 20 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40 | ||
Regel 815: | Regel 818: | ||
<br> | <br> | ||
====Ontwikkeling==== | |||
Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar. | Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 839: | Regel 842: | ||
==Edelman== | ==Edelman== | ||
<small>Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie [[Edelman Bouwen]]</small><br> | |||
[[Bestand:Unit_snob.png]] De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Aansluitend kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding. | [[Bestand:Unit_snob.png]] De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Aansluitend kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding. | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Kosten | ||
! | !Bevolking | ||
! | !Snelheid | ||
! | !Buit dragen | ||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |-bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 40.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 50.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 50.000 | |[[Bestand:Hout_small.png]] 40.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 50.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 50.000 | ||
Regel 857: | Regel 860: | ||
====Ontwikkeling==== | |||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|[[Adelshoeve]] (Level 1) [[Hoofdgebouw]] (Level 20) [[Smederij]] (Level 20) [[Marktplaats]] (Level 10) | |[[Adelshoeve]] (Level 1) [[Hoofdgebouw]] (Level 20) [[Smederij]] (Level 20) [[Marktplaats]] (Level 10) | ||
Regel 867: | Regel 870: | ||
<br> | <br> | ||
{|cellpadding="0" cellspacing=" | {|cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | ||
|- bgcolor="#dfcca6" | |- bgcolor="#dfcca6" | ||
! | !Tech-Level | ||
! | !Ontwikkelingskosten | ||
! | ![[Bestand:Barracks_small.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_cav.png]] | ||
! | ![[Bestand:Def_archer.png]] | ||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |- bgcolor="#f8f4e8" | ||
|1 | |1 | ||
Regel 884: | Regel 887: | ||
|} | |} | ||
<br> | <br> | ||
==Snelheid== | |||
Je kan de snelheid waarmee je troepen reizen zien in het [[Eenheden-overzicht]]. Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br> | |||
Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br> |
Versie van 30 aug 2010 19:29
Verklaring symbolen
Symbool | Betekenis | Verklaring |
---|---|---|
Aanvalsterkte | De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht. | |
Verdediging Algemeen | De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden | |
Verdediging cavalerie | De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben | |
Verdediging boogschutters | De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters | |
Snelheid | De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen. | |
Buit | De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen. |
Eenheden-overzicht
Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht
Eenheid | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Speervechter | 50 | 30 | 10 | 1 | 10 | 15 | 45 | 20 | 18 | 25 |
Zwaardvechter | 30 | 30 | 70 | 1 | 25 | 50 | 15 | 40 | 22 | 15 |
Bijlstrijder | 60 | 30 | 40 | 1 | 40 | 10 | 5 | 10 | 18 | 10 |
Boogschutter | 100 | 30 | 60 | 1 | 15 | 50 | 40 | 5 | 18 | 10 |
Verkenner | 50 | 50 | 20 | 2 | 0 | 2 | 1 | 2 | 9 | 0 |
Lichte cavalerie | 125 | 100 | 250 | 4 | 130 | 30 | 40 | 30 | 10 | 80 |
Bereden boogschutter | 250 | 100 | 150 | 5 | 120 | 40 | 30 | 50 | 10 | 50 |
Zware cavalerie | 200 | 150 | 600 | 6 | 150 | 200 | 80 | 180 | 11 | 50 |
Ram | 300 | 200 | 200 | 5 | 2 | 20 | 50 | 20 | 30 | 0 |
Katapult | 300 | 200 | 200 | 5 | 2 | 20 | 50 | 20 | 30 | 0 |
Ridder | 20 | 20 | 40 | 10 | 150 | 250 | 400 | 150 | 10 | 100 |
Edelman | 40.000 | 50.000 | 50.000 | 100 | 30 | 100 | 50 | 100 | 35 | 0 |
Speervechter
De speervechter is de eenvoudigste eenheid. Hij is bijzonder effectief in de verdediging tegen ruiters.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
50 30 10 | 1 | 18 minuten | 25 |
Ontwikkeling
Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | 15 | 45 | 20 | |
2 | 2.560 2.240 2.960 | 13 | 19 | 56 | 25 |
3 | 10.240 8.960 11.840 | 14 | 21 | 63 | 28 |
Zwaardvechter
De zwaardvechter is vooral voor de verdediging tegen de infanterie geschikt. Hij is behoorlijk langzaam.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
30 30 70 | 1 | 22 minuten | 15 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Smederij (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | reeds ontwikkeld | 25 | 50 | 15 | 40 |
2 | 3.600 3.200 3.120 | 31 | 63 | 19 | 50 |
3 | 14.400 12.800 12.480 | 35 | 70 | 21 | 56 |
Bijlstrijder
De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
60 30 40 | 1 | 18 minuten | 10 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Smederij (Level 2) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 700 840 820 | 40 | 10 | 5 | 10 |
2 | 2.800 3.360 3.280 | 50 | 13 | 6 | 13 |
3 | 11.200 13.440 13.120 | 56 | 14 | 7 | 14 |
Boogschutter
De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
100 30 60 | 1 | 18 minuten | 10 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Kazerne (Level 5) Smederij (Level 5) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 640 560 740 | 15 | 50 | 40 | 5 |
2 | 2.560 2.240 2.960 | 19 | 63 | 50 | 6 |
3 | 10.240 8.960 11.840 | 21 | 70 | 56 | 7 |
Verkenner
De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
50 50 20 | 2 | 9 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 560 480 480 | 0 | 2 | 1 | 2 |
2 | 2.240 1.920 1.920 | 0 | 3 | 1 | 2 |
3 | 8.960 7.680 7.680 | 0 | 3 | 1 | 3 |
Lichte cavalerie
De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
125 100 250 | 4 | 10 minuten | 80 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 3) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2.200 2.400 2.000 | 130 | 30 | 40 | 30 |
2 | 8.800 9.600 8.000 | 163 | 38 | 40 | 30 |
3 | 35.200 38.400 32.000 | 182 | 42 | 56 | 42 |
Bereden boogschutter
De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
250 100 150 | 5 | 10 minuten | 50 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 5) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 3.00 2.400 2.000 | 120 | 40 | 30 | 50 |
2 | 12.000 9.600 8.000 | 150 | 50 | 38 | 63 |
3 | 48.000 38.400 32.000 | 168 | 56 | 42 | 70 |
Zware cavalerie
De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
200 150 600 | 6 | 11 minuten | 50 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Stal (Level 10) Smederij (Level 15) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 3.000 2.400 2.000 | 150 | 200 | 80 | 180 |
2 | 12.000 9.600 8.000 | 188 | 250 | 100 | 225 |
3 | 48.000 38.400 32.000 | 210 | 280 | 112 | 252 |
Ram
De ram biedt ondersteuning bij aanvallen, omdat hij de muur van de tegenstander beschadigt.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
300 200 200 | 5 | 30 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Werkplaats (Level 1) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 1.200 1.600 800 | 2 | 20 | 50 | 20 |
2 | 4.800 6.400 3.200 | 3 | 25 | 63 | 25 |
3 | 19.200 25.600 12.800 | 3 | 28 | 70 | 28 |
Katapult
De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen. Katapulten zijn eenheden die grotendeels bedoeld zijn om gebouwen van je tegenstander kapot te schieten. Wanneer je bij je aanval katapulten meestuurt, zal je alvorens je je aanval kan wegsturen, moeten ingeven welk gebouw je katapulten moeten beschieten. Elke aanval van katapulten kan maar 1 gebouw beschieten. In de simulator, die je kan terugvinden bij je verzamelplaats, kan je simulaties uitvoeren met je katapulten. Hier maakt het niet uit welk gebouw je aanvalt, enkel het level hiervan is belangrijk. De volgende gebouwen kunnen maximaal tot level 1 worden vernietigd: hoofdgebouw, boerderij en de opslagplaats. De schuilplaats kan niet worden vernietigd door katapulten.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
320 400 100 | 8 | 30 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Werkplaats (Level 2) Smederij (Level 12) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 1.600 2.000 1.200 | 100 | 100 | 50 | 100 |
2 | 6.400 8.000 4.800 | 125 | 125 | 63 | 125 |
3 | 25.600 32.000 19.200 | 140 | 140 | 70 | 140 |
Ridder
Meer informatie over de Ridder
De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal 1 ridder in zijn bezit hebben. Bij het standbeeld kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
20 20 40 | 10 | 10 minuten | 100 |
Ontwikkeling
Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | reeds ontwikkeld | 150 | 250 | 400 | 150 |
Edelman
Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie Edelman Bouwen
De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Aansluitend kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
40.000 50.000 50.000 | 100 | 35 minuten | 0 |
Ontwikkeling
Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen |
---|
Adelshoeve (Level 1) Hoofdgebouw (Level 20) Smederij (Level 20) Marktplaats (Level 10) |
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 30 | 100 | 50 | 100 |
Snelheid
Je kan de snelheid waarmee je troepen reizen zien in het Eenheden-overzicht. Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen.
Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.