Ridder: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
k (Verwijst door naar Eenheden#Ridder) |
kGeen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
# | <small>Meer informatie over de [[De Ridder|Ridder]]</small> | ||
[[Bestand:Knight.png|left]] De edele '''ridder''' beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal één ridder in zijn bezit hebben. Bij het [[standbeeld]] kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden. | |||
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | |||
|- bgcolor="#dfcca6" | |||
!Kosten | |||
!Bevolking | |||
!Snelheid | |||
!Buit dragen | |||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 20 [[Bestand:Leem_small.png]] 20 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40 | |||
|[[Bestand:Boer_small.png]] 10 | |||
|10 minuten | |||
|100 | |||
|} | |||
<br> | |||
<b>Ontwikkeling</b> | |||
Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar. | |||
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" style="text-align:center;" | |||
|- bgcolor="#dfcca6" | |||
!Tech-Level | |||
!Ontwikkelingskosten | |||
![[Bestand:Barracks_small.png]] | |||
![[Bestand:Def.png]] | |||
![[Bestand:Def_cav.png]] | |||
![[Bestand:Def_archer.png]] | |||
|- bgcolor="#f8f4e8" | |||
|1 | |||
| reeds ontwikkeld | |||
|150 | |||
|250 | |||
|400 | |||
|150 | |||
|} | |||
<br> | |||
===Edelman=== | |||
<small>Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie [[Edelman Bouwen]]</small><br> | |||
[[Bestand:Unit_snob_60.png|left]] | |||
De edelman kan door aan te vallen de [[toestemming]] van het dorp van de tegenstander verminderen. Door de toestemming onder 0 te brengen kan het dorp worden [[Dorpen_Veroveren|veroverd]]. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding. | |||
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1" | |||
|- bgcolor="#dfcca6" | |||
!Kosten | |||
!Bevolking | |||
!Snelheid | |||
!Buit dragen | |||
|-bgcolor="#f8f4e8" | |||
|[[Bestand:Hout_small.png]] 40.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 50.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 50.000 | |||
|[[Bestand:Boer_small.png]] 100 | |||
|35 minuten | |||
|0 | |||
|} | |||
<br> |
Versie van 29 dec 2012 18:43
Meer informatie over de Ridder
De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Elke speler mag maximaal één ridder in zijn bezit hebben. Bij het standbeeld kan je een ridder benoemen en een naam geven. Als de ridder sterft kan deze onmiddellijk herbenoemd worden.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
20 20 40 | 10 | 10 minuten | 100 |
Ontwikkeling
Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
Tech-Level | Ontwikkelingskosten | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | reeds ontwikkeld | 150 | 250 | 400 | 150 |
Edelman
Voor meer informatie over de edelman als eenheid zie Edelman Bouwen
De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Door de toestemming onder 0 te brengen kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
Kosten | Bevolking | Snelheid | Buit dragen |
---|---|---|---|
40.000 50.000 50.000 | 100 | 35 minuten | 0 |