De Ridder: verschil tussen versies
kGeen bewerkingssamenvatting |
kGeen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
[[Bestand:Knight.png]]<br> | [[Bestand:Knight.png]]<br> | ||
Elke speler mag één ridder hebben. Om een ridder te produceren moet je een standbeeld hebben. In het standbeeld kun je ridder een persoonlijke naam geven, die in aanvalsberichten getoond zal worden. Als je ridder doodgaat, kun je onmiddellijk | Elke speler mag één [[ridder]] hebben. Om een ridder te produceren moet je een [[standbeeld]] hebben. In het standbeeld kun je ridder een persoonlijke naam geven, die in aanvalsberichten getoond zal worden. Als je ridder doodgaat, kun je onmiddellijk bij elk willekeurig standbeeld een nieuwe ridder produceren. De ridder is een handige eenheid die vooral in het begin onmisbaar is voor je leger. De ridder vermindert het aantal eenheden dat je verliest in de [[aanval]] en kan ook veel grondstoffen meenemen als je je dorpen aan het [[farmen]] bent. Ook in de [[verdediging]] is een ridder in het begin onmisbaar. <br> | ||
==De Ridder== | |||
De [[ridder]] is een zeer handige eenheid in het begin: het verminderd de verliezen en vermeerdert de buit. De ridder kan ook goed worden gebruikt als verdedigende eenheid. Wanneer jij en enkele stamgenoten of vrienden, je troepen opstuurt naar één speler, kan zelfs een groot leger worden verslagen! <br> | |||
<br> | |||
Hoewel de ridder een goede aanvallende eenheid is, kan deze ook gebruikt worden om te verdedigen: ondersteuningstroepen die met de ridder meegestuurd worden, reizen aan de [[eenhedensnelheid|snelheid]] van de ridder. [[Zwaardvechters]] lopen zelfs tweemaal zo snel, wanneer ze met de ridder worden opgestuurd als [[ondersteuning]]. Je kan je ridder van het ene dorp naar het andere dorp stationeren, als je in dat dorp ook een [[standbeeld]] hebt.<br> | |||
<br> | <br> | ||
De ridder heeft twee unieke eigenschappen:<br> | De ridder heeft twee unieke eigenschappen:<br> | ||
* Op sommige werelden kan je ridder wapens verzamelen<br> | * Op sommige werelden kan je ridder [[De Ridder#De wapens|wapens]] verzamelen<br> | ||
* Als je ridder wordt meegestuurd met ondersteuning dan reist de ondersteuning op de loopsnelheid van de ridder.<br> | * Als je ridder wordt meegestuurd met [[ondersteuning]] dan reist de ondersteuning op de [[eenhedensnelheid|loopsnelheid]] van de ridder.<br> | ||
<br> | <br> | ||
==De Wapenkamer== | ==De Wapenkamer== | ||
<small>Oorspronkelijke informatie Thargoran; vertaald door Ramoth; [http://forum.tribalwars.co.uk/showthread.php?t=21 link]</small><br> | <small>Oorspronkelijke informatie Thargoran; vertaald door Ramoth; [http://forum.tribalwars.co.uk/showthread.php?t=21 link]</small><br> | ||
<br> | <br> | ||
De wapenkamer bevat de wapens die je aan je ridder kunt geven. Je ridder vind nieuwe wapens wanneer hij ervaring opdoet tijdens het aanvallen. De ridder verzamelt altijd ervaring, maar komt er sneller bij wanneer je ridder aanvalt en in de aanval eenheden van de verdediger dood.<br> | De wapenkamer bevat de [[De Ridder#De wapens|wapens]] die je aan je ridder kunt geven. Je ridder vind nieuwe wapens wanneer hij ervaring opdoet tijdens het [[aanvallen]]. De ridder verzamelt altijd ervaring, maar komt er sneller bij wanneer je ridder aanvalt en in de aanval eenheden van de verdediger dood.<br> | ||
<center>[[Bestand:Wapenkamer.png]]<br> | <center>[[Bestand:Wapenkamer.png]]<br> | ||
<small>Volle wapenkamer</small></center><br> | <small>Volle wapenkamer</small></center><br> | ||
Om een wapen aan je ridder te geven klik je op het wapen in de wapenkamer. Wanneer je het wapen eenmaal aan de ridder gegeven hebt kun je hem met dit wapen terug zien bij het standbeeld. Naast het plaatje van de ridder zie je de beschrijving van het huidige wapen. De overige wapens in je bezit zijn terug te vinden in de wapenkamer en kunnen op elk moment gebruikt worden. Om de bonus van een wapen te krijgen moet je de ridder met het wapen in de hand meesturen met de aanval. Deze kunnen niet worden gestolen door andere spelers. Wanneer je ridder sneuvelt verlies je het huidig geëquipeerd item niet.<br> | |||
Als er door [[ondersteuning]] meerdere ridders met ridderwapens in een dorp staan, dan gelden de bonussen van alle wapens op alle troepen. Hebben twee ridders echter <i>hetzelfde</i> wapen vast dan telt de bonus <b>niet</b> dubbel.<br> | |||
In je wapenkamer staan de door jouw ridder gevonden | In je wapenkamer staan de door jouw ridder gevonden wapens uitgestald. Je ridder vindt nieuwe wapens door zijn vooruitgang in de wapenkamer te verhogen. De ridder vergaart dagelijks een bepaald aantal percentage (ook vooruitgang genoemd). Je kan dit proces versnellen door je ridder met [[aanvallen]] mee te sturen, en hem zo te laten vechten tegen verdedigende dorpen, wanneer de ridder troepen dood zal het proces versnelt worden.<br> | ||
<br> | <br> | ||
==De Wapens== | ==De Wapens== | ||
====Zwitsers hellebaard==== | ====Zwitsers hellebaard==== | ||
:::Kracht van de speervechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging;<br> | :::*Kracht van de [[speervechters]] 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging;<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin spear.jpg]] [[Bestand:Inventory_spear.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin spear.jpg]] [[Bestand:Inventory_spear.jpg]]</center><br> | ||
<br> | <br> | ||
====Ullrichts slagzwaard==== | ====Ullrichts slagzwaard==== | ||
:::Kracht van de zwaardvechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging; (wereld 6,7,9)<br> | :::*Kracht van de [[zwaardvechters]] 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging; (wereld 6,7,9)<br> | ||
:::Kracht van de zwaardvechters 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)<br> | :::*Kracht van de [[zwaardvechters]] 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_sword.jpg]] [[Bestand:Inventory_sword.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin_sword.jpg]] [[Bestand:Inventory_sword.jpg]]</center><br> | ||
<br> | <br> | ||
====Thorgards krijgsbijl==== | ====Thorgards krijgsbijl==== | ||
:::Kracht van de bijlstrijders 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging; (wereld 6,7,9)<br> | :::*Kracht van de [[bijlstrijder|bijlstrijders]] 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging; (wereld 6,7,9)<br> | ||
:::Kracht van de bijlstrijders 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)<br> | :::*Kracht van de [[bijlstrijder|bijlstrijders]] 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_axe.jpg]] [[Bestand:Inventory_axe.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin_axe.jpg]] [[Bestand:Inventory_axe.jpg]]</center><br> | ||
<br> | <br> | ||
====Edwards lange boog==== | ====Edwards lange boog==== | ||
:::Kracht van de boogschutters 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br> | :::*Kracht van de [[boogschutter|boogschutters]] 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_archer.jpg]] [[Bestand:Inventory_archer.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin_archer.jpg]] [[Bestand:Inventory_archer.jpg]]</center><br> | ||
<br> | <br> | ||
====Khalids verrekijker==== | ====Khalids verrekijker==== | ||
:::Je ziet altijd troepen buiten het dorp;<br> | :::*Je ziet altijd troepen buiten het dorp met [[verkenner|verkenners]];<br> | ||
:::(Een ridder die Khalids verrekijker vast heeft valt normaal aan, verdedigd als een verkenner en kan alleen gedood worden door een verdedigende verkenner)<br> | :::*(Een ridder die Khalids verrekijker vast heeft valt normaal aan, verdedigd als een [[verkenner]] en kan alleen gedood worden door een verdedigende verkenner)<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_spy.jpg]] [[Bestand:Inventory_spy.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin_spy.jpg]] [[Bestand:Inventory_spy.jpg]]</center><br> | ||
<br> | <br> | ||
====Miezskos lans==== | ====Miezskos lans==== | ||
:::Kracht van de lichte cavalerie 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br> | :::*Kracht van de [[lichte cavalerie]] 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_light.jpg]] [[Bestand:Inventory_light.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin_light.jpg]] [[Bestand:Inventory_light.jpg]]</center><br> | ||
<br> | <br> | ||
====Khans Compositieboog==== | ====Khans Compositieboog==== | ||
:::Kracht van de bereden boogschutter is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br> | :::*Kracht van de [[bereden boogschutter]] is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_marcher.jpg]] [[Bestand:Inventory_marcher.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin_marcher.jpg]] [[Bestand:Inventory_marcher.jpg]]</center><br> | ||
<br> | <br> | ||
====Baptistes banier==== | ====Baptistes banier==== | ||
:::Kracht van de zware cavalerie is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br> | :::*Kracht van de [[zware cavalerie]] is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_heavy.jpg]] [[Bestand:Inventory_heavy.jpg]]</center> | <center>[[Bestand:Paladin_heavy.jpg]] [[Bestand:Inventory_heavy.jpg]]</center> | ||
<br> | <br> | ||
====Carols Morgenster==== | ====Carols Morgenster==== | ||
:::Rammen doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)<br> | :::*[[Ram|Rammen]] doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)<br> | ||
:::Rammen doen 100% meer schade, ook wordt de muur bij de 1ste strijdfase meer beschadigd; (overige werelden)<br> | :::*[[Ram|Rammen]] doen 100% meer schade, ook wordt de [[muur]] bij de 1ste strijdfase meer beschadigd; (overige werelden)<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_ram.jpg]] [[Bestand:Inventory_ram.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin_ram.jpg]] [[Bestand:Inventory_ram.jpg]]</center><br> | ||
<br> | <br> | ||
====Aletheias Signaalvuur==== | ====Aletheias Signaalvuur==== | ||
:::Katapulten doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)<br> | :::*[[Katapult|Katapulten]] doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)<br> | ||
:::Katapulten doen 100% meer schade, ook stijgt de verdediging met 1000%; (overige werelden)<br> | :::*[[Katapult|Katapulten]] doen 100% meer schade, ook stijgt de verdediging met 1000%; (overige werelden)<br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_catapult.jpg]][[Bestand:Inventory_catapult.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin_catapult.jpg]][[Bestand:Inventory_catapult.jpg]]</center><br> | ||
<br> | <br> | ||
====Vascos Scepter==== | ====Vascos Scepter==== | ||
:::De edelman zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging.<br> | :::De [[edelman]] zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging.<br> | ||
<br> | <br> | ||
<center>[[Bestand:Paladin_snob.jpg]] [[Bestand:Inventory_snob.jpg]]</center><br> | <center>[[Bestand:Paladin_snob.jpg]] [[Bestand:Inventory_snob.jpg]]</center><br> |
Versie van 9 feb 2011 07:50
Elke speler mag één ridder hebben. Om een ridder te produceren moet je een standbeeld hebben. In het standbeeld kun je ridder een persoonlijke naam geven, die in aanvalsberichten getoond zal worden. Als je ridder doodgaat, kun je onmiddellijk bij elk willekeurig standbeeld een nieuwe ridder produceren. De ridder is een handige eenheid die vooral in het begin onmisbaar is voor je leger. De ridder vermindert het aantal eenheden dat je verliest in de aanval en kan ook veel grondstoffen meenemen als je je dorpen aan het farmen bent. Ook in de verdediging is een ridder in het begin onmisbaar.
De Ridder
De ridder is een zeer handige eenheid in het begin: het verminderd de verliezen en vermeerdert de buit. De ridder kan ook goed worden gebruikt als verdedigende eenheid. Wanneer jij en enkele stamgenoten of vrienden, je troepen opstuurt naar één speler, kan zelfs een groot leger worden verslagen!
Hoewel de ridder een goede aanvallende eenheid is, kan deze ook gebruikt worden om te verdedigen: ondersteuningstroepen die met de ridder meegestuurd worden, reizen aan de snelheid van de ridder. Zwaardvechters lopen zelfs tweemaal zo snel, wanneer ze met de ridder worden opgestuurd als ondersteuning. Je kan je ridder van het ene dorp naar het andere dorp stationeren, als je in dat dorp ook een standbeeld hebt.
De ridder heeft twee unieke eigenschappen:
- Op sommige werelden kan je ridder wapens verzamelen
- Als je ridder wordt meegestuurd met ondersteuning dan reist de ondersteuning op de loopsnelheid van de ridder.
De Wapenkamer
Oorspronkelijke informatie Thargoran; vertaald door Ramoth; link
De wapenkamer bevat de wapens die je aan je ridder kunt geven. Je ridder vind nieuwe wapens wanneer hij ervaring opdoet tijdens het aanvallen. De ridder verzamelt altijd ervaring, maar komt er sneller bij wanneer je ridder aanvalt en in de aanval eenheden van de verdediger dood.
Volle wapenkamer
Om een wapen aan je ridder te geven klik je op het wapen in de wapenkamer. Wanneer je het wapen eenmaal aan de ridder gegeven hebt kun je hem met dit wapen terug zien bij het standbeeld. Naast het plaatje van de ridder zie je de beschrijving van het huidige wapen. De overige wapens in je bezit zijn terug te vinden in de wapenkamer en kunnen op elk moment gebruikt worden. Om de bonus van een wapen te krijgen moet je de ridder met het wapen in de hand meesturen met de aanval. Deze kunnen niet worden gestolen door andere spelers. Wanneer je ridder sneuvelt verlies je het huidig geëquipeerd item niet.
Als er door ondersteuning meerdere ridders met ridderwapens in een dorp staan, dan gelden de bonussen van alle wapens op alle troepen. Hebben twee ridders echter hetzelfde wapen vast dan telt de bonus niet dubbel.
In je wapenkamer staan de door jouw ridder gevonden wapens uitgestald. Je ridder vindt nieuwe wapens door zijn vooruitgang in de wapenkamer te verhogen. De ridder vergaart dagelijks een bepaald aantal percentage (ook vooruitgang genoemd). Je kan dit proces versnellen door je ridder met aanvallen mee te sturen, en hem zo te laten vechten tegen verdedigende dorpen, wanneer de ridder troepen dood zal het proces versnelt worden.
De Wapens
Zwitsers hellebaard
- Kracht van de speervechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging;
- Kracht van de speervechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging;
Ullrichts slagzwaard
- Kracht van de zwaardvechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging; (wereld 6,7,9)
- Kracht van de zwaardvechters 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)
- Kracht van de zwaardvechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging; (wereld 6,7,9)
Thorgards krijgsbijl
- Kracht van de bijlstrijders 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging; (wereld 6,7,9)
- Kracht van de bijlstrijders 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)
- Kracht van de bijlstrijders 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging; (wereld 6,7,9)
Edwards lange boog
- Kracht van de boogschutters 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;
- Kracht van de boogschutters 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;
Khalids verrekijker
- Je ziet altijd troepen buiten het dorp met verkenners;
- (Een ridder die Khalids verrekijker vast heeft valt normaal aan, verdedigd als een verkenner en kan alleen gedood worden door een verdedigende verkenner)
- Je ziet altijd troepen buiten het dorp met verkenners;
Miezskos lans
- Kracht van de lichte cavalerie 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;
- Kracht van de lichte cavalerie 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;
Khans Compositieboog
- Kracht van de bereden boogschutter is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;
- Kracht van de bereden boogschutter is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;
Baptistes banier
- Kracht van de zware cavalerie is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;
- Kracht van de zware cavalerie is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;
Carols Morgenster
Aletheias Signaalvuur
- Katapulten doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)
- Katapulten doen 100% meer schade, ook stijgt de verdediging met 1000%; (overige werelden)
- Katapulten doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)
Vascos Scepter
- De edelman zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging.
- De edelman zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging.