De Ridder
Elke speler kan, indien actief op zijn wereld, zijn leger voorzien van één ridder. Een ridder kan je aanstellen vanuit het standbeeld, uitrusten met een speciaal ridderwapen en zelfs van een eigen naam voorzien.
Vooral in het begin is deze ridder van onschatbare waarde: niet alleen is hij sterk in de aanval, ook kan hij veel buit dragen bij het farmen en komt hij ook goed van pas in de verdediging.
De Ridder
De Ridder is, zeker in de beginperiode, een heel handige eenheid. Hij is sterk in de aanval, kan veel buit dragen en is ook verdedigend goed. Ook naar mate de wereld verder evolueert zal je ridder nog goed van pas komen: je kan hem dan uitrusten met speciale ridderitems.
Eenheid | Uitleg |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ridder | 20 | 20 | 40 | 10 | 150 | 250 | 400 | 150 | 10 | 100 |
Daarnaast heeft de ridder ook een speciale eigenschap wanneer hij ter ondersteuning wordt ingezet. Wanneer je troepen naar de bondgenoot stuurt om zijn dorp te helpen verdedigen en de ridder maakt hier deel van uit, dan lopen alle troepen immers aan de snelheid van de ridder. Deze bonus geldt niet in de aanval.
De ridder is echter niet op iedere wereld van toepassing. Een overzicht van werelden waar de ridder actief is, kan je hier vinden.
De ridder heeft dus enkele speciale eigenschappen:
- Je kan de ridder van een eigen naam voorzien.
- Wanneer je je ridder ter ondersteuning op pad stuurt, lopen alle andere eenheden in datzelfde bevel aan de snelheid van de ridder.
- De ridder kan uitgerust worden met speciale ridderitems.
De wapenkamer
Je ridder zal in de strijd verschillende wapens kunnen ontdekken. Wanneer je ridder zo'n wapen vindt, dan komt dat terecht in je wapenkamer. Deze kan je bereiken vanuit het standbeeld of via het riddericoontje rechtsboven.
In het begin zal die wapenkamer nog helemaal leeg zijn - het is pas gaandeweg dat de ridder items zal ontdekken. Onder de wapenkamer vind je een balk die weergeeft hoe dicht de ridder bij het ontdekken van een nieuw wapen zit. De snelste manier om je ridder naar de ontdekking van een nieuw wapen te brengen, is door hem in de aanval verdedigende troepen te laten doden.
Wanneer je met je muis over de wapens beweegt, dan verschijnt een klein venster met de bonus die dat wapen, indien geactiveerd, oplevert. Door het wapen vervolgens aan te klikken, activeer je het wapen en daarmee ook de bonus.
Die bonus werkt dan op alle troepen die zich bij de ridder bevinden. Wanneer je de ridder ter ondersteuning naar een andere speler stuurt, dan zal de bonus ook op zijn troepen inwerken. Wanneer die speler zijn ridder daarnaast ook nog van een ridderitem voorziet, dan zullen ook jouw verdedigende troepen hiervan meegenieten. Wanneer twee ridders echter hetzelfde wapen vasthebben, dan zal de bonus maar één keer meegerekend worden. Maak dus goede afspraken wanneer je de ridder ter ondersteuning naar een andere speler stuurt!
De ridderitems
Er bestaan twee verschillende soorten ridderitems. Welke op jouw wereld actief zijn, is afhankelijk van de wereldinstellingen.
- Oude ridderitems: Actief op werelden 6, 7, 9 en de Classic
- Verbeterde ridderitems: Actief op werelden 11, 12, 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 25 en 26
Zwitsers hellebaard
- Kracht van de speervechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging
- Kracht van de speervechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging
Ullrichts slagzwaard
- Kracht van de zwaardvechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging (Oude ridderitems)
- Kracht van de zwaardvechters 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging (Verbeterde ridderitems)
- Kracht van de zwaardvechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging (Oude ridderitems)
Thorgards krijgsbijl
- Kracht van de bijlstrijders 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging (Oude ridderitems)
- Kracht van de bijlstrijders 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging (Verbeterde ridderitems)
- Kracht van de bijlstrijders 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging (Oude ridderitems)
Edwards lange boog
- Kracht van de boogschutters 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging
- Kracht van de boogschutters 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging
Khalids verrekijker
- Je ziet altijd troepen buiten het dorp met verkenners
- Een ridder die Khalids verrekijker vast heeft valt normaal aan, verdedigt als een verkenner en kan alleen gedood worden door een verdedigende verkenner
- Je ziet altijd troepen buiten het dorp met verkenners
Miezskos lans
- Kracht van de lichte cavalerie 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging
- Kracht van de lichte cavalerie 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging
Khans Compositieboog
- Kracht van de bereden boogschutter is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging
- Kracht van de bereden boogschutter is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging
Baptistes banier
- Kracht van de zware cavalerie is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging
- Kracht van de zware cavalerie is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging
Carols Morgenster
Aletheias Signaalvuur
- Katapulten doen 100% meer schade (Oude ridderitems)
- Katapulten doen 100% meer schade, ook stijgt de verdediging met 1000% (Verbeterde ridderitems)
- Katapulten doen 100% meer schade (Oude ridderitems)
Vascos Scepter
- De edelman zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging
- De edelman zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging