Wereld Data
Om externe statistieken en dergelijke samen te stellen worden de belangrijkste werelddata aangeboden om te downloaden. De eigenschappen van de dorpen, van de stammen en van spelers staan regelmatig klaar om te downloaden. Ondertussen hebben we ook nog meer data, zoals alle dorpovernames sinds het begin van de wereld met Unix-Timestamp of de inhoud van profielen.
Probeer de werelddata zo min mogelijk te laden om dataverkeer te reduceren. Scripts, die in het normale spel vaker dan één keer per uur alle data laden, zijn niet toegestaan. Probeer in dit geval de data op een externe webserver te cachen. De werelddata worden met regelmatige tijdsintervallen geactualiseerd. Deze tijdsintervallen zijn serverspecifiek.
De bestanden staan ook gecomprimeerd ter beschikking (bestandsextensie .txt.gz). Als compressiemethode is gzip gebruikt. Gebruik deze bestanden als het mogelijk is.
Er zijn in totaal 5 bestanden beschikbaar om te downloaden. Ieder bestand bestaat uit een willekeurig aantal regels, die gescheiden door een komma, de data bevatten. De aparte data zijn met behulp van de php-functie urlencode() gecodeerd. Dit betekent dat bijv. een komma door %2C vervangen wordt.
/map/village.txt - /map/village.txt.gz (pas nummer in link aan voor andere wereld)
In dit bestand bevindt zich informatie over de dorpen. De data staan in de volgende volgorde ter beschikking:
$id, $name, $x, $y, $player, $points, $rank
/map/player.txt - /map/player.txt.gz (pas nummer in link aan voor andere wereld)
In dit bestand bevindt zich informatie over de spelers. De data staan in de volgende volgorde ter beschikking:
$id, $name, $ally, $villages, $points, $rank
/map/ally.txt - /map/ally.txt.gz (pas nummer in link aan voor andere wereld)
In dit bestand bevindt zich informatie over de stammen. De data staan in de volgende volgorde ter beschikking:
$id, $name, $tag, $members, $villages, $points, $all_points, $rank
/map/conquer.txt - /map/conquer.txt.gz (pas nummer in link aan voor andere wereld)
In dit bestand bevindt zich informatie over de dorpovernames vanaf het begin van de wereld. De data staan in de volgende volgorde ter beschikking:
$village_id, $unix_timestamp, $new_owner, $old_owner
/interface.php?func=get_conquer&since=unix_timestamp
Met deze functie kun je alle gegevens over de laatste overnames sinds de laatste UNIX-Timestamp laten weergeven. De Timestamp mag maximaal 24 uur terug liggen. De data staan in de volgende volgorde ter beschikking:
$village_id, $unix_timestamp, $new_owner, $old_owner
/map/profile.txt - /map/profile.txt.gz (pas nummer in link aan voor andere wereld)
In dit bestand bevindt zich informatie over de spelers. De data staan in de volgende volgorde ter beschikking:
$player_id, Geburtstag, Geschlecht, Wohnort, Profiltext (als XHTML), Profilbild-Dateiname
/interface.php?func=get_config
Met deze functie kun je de configuratie van de wereld uitlezen (Format: XML).
Voorbeeld
Een eenvoudig voorbeeld in PHP, om de dorpen + namen van Duitse wereld 1 in een MySQL-Database te schrijven:
$lines = gzfile('http://ds1.die-staemme.de/map/village.txt.gz');
if(!is_array($lines)) die("Bestand kan niet worden geopend.");
foreach($lines as $line) {
- list($id, $name,$x, $y, $player, $points, $rank) = explode(',', $line);
- $name = urldecode($name);
- $name = addslashes($name);
- mysql_query("INSERT INTO village SET id='$id', name='$name', x='$x', y='$y',
- player='$player', points='$points', rank='$rank'");
}
Meer informatie hierover vind je op het Forum (Duits)