De Ridder: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
k (Verwijst door naar Ridder)
 
(4 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
[[Bestand:Knight.png]]<br>
#REDIRECT [[Ridder]]
 
Elke speler mag één [[ridder]] hebben. Om een ridder te produceren moet je een [[standbeeld]] hebben. In het standbeeld kun je je ridder een persoonlijke naam geven, die in aanvalsberichten getoond zal worden. Als je ridder doodgaat, kun je onmiddellijk bij elk willekeurig standbeeld een nieuwe ridder produceren. De ridder is een handige eenheid die vooral in het begin onmisbaar is voor je leger. De ridder vermindert het aantal eenheden dat je verliest in de [[aanval]] en kan ook veel grondstoffen meenemen als je je dorpen aan het [[farmen]] bent. Ook in de [[verdediging]] is een ridder in het begin onmisbaar. <br>
 
==De Ridder==
 
De [[ridder]] is een zeer handige eenheid in het begin: het vermindert de verliezen en vermeerdert de buit. De ridder kan ook goed worden gebruikt als verdedigende eenheid. Wanneer jij en enkele stamgenoten of vrienden, jullie troepen opsturen naar één speler, kan zelfs een groot leger worden verslagen! <br>
<br>
Hoewel de ridder een goede aanvallende eenheid is, kan deze ook gebruikt worden om te verdedigen: ondersteuningstroepen die met de ridder meegestuurd worden, reizen aan de [[eenhedensnelheid|snelheid]] van de ridder. [[Zwaardvechters]] lopen zelfs tweemaal zo snel, wanneer ze met de ridder worden opgestuurd als [[ondersteuning]]. Je kan je ridder van het ene dorp naar het andere dorp stationeren, als je in dat dorp ook een [[standbeeld]] hebt.<br>
 
<br>
De ridder heeft twee unieke eigenschappen:<br>
* Op sommige werelden kan je ridder [[De Ridder#De wapens|wapens]] verzamelen<br>
* Als je ridder wordt meegestuurd met [[ondersteuning]] dan reist de ondersteuning op de [[eenhedensnelheid|loopsnelheid]] van de ridder.<br>
<br>
 
==De Wapenkamer==
<small>Oorspronkelijke informatie Thargoran; vertaald door Ramoth; [http://forum.tribalwars.co.uk/showthread.php?t=21 link]</small><br>
<br>
De wapenkamer bevat de [[De Ridder#De wapens|wapens]] die je aan je ridder kunt geven. Je ridder vindt nieuwe wapens wanneer hij ervaring opdoet tijdens het [[aanvallen]]. De ridder verzamelt altijd ervaring, maar dit komt er sneller bij wanneer je ridder aanvalt en in de aanval eenheden van de verdediger dood.<br>
 
<center>[[Bestand:Wapenkamer.png]]<br>
<small>Volle wapenkamer</small></center><br>
 
Om een wapen aan je ridder te geven klik je op het wapen in de wapenkamer. Wanneer je het wapen eenmaal aan de ridder gegeven hebt, kun je hem met dit wapen terug zien bij het standbeeld. Naast het plaatje van de ridder zie je de beschrijving van het huidige wapen. De overige wapens in je bezit zijn terug te vinden in de wapenkamer en kunnen op elk moment gebruikt worden. Om de bonus van een wapen te krijgen moet je de ridder met het wapen in de hand meesturen met de aanval.  Deze kunnen niet worden gestolen door andere spelers. Wanneer je ridder sneuvelt, verlies je het huidig geëquipeerd item niet.<br>
 
Als er door [[ondersteuning]] meerdere ridders met ridderwapens in een dorp staan, dan gelden de bonussen van alle wapens op alle troepen. Hebben twee ridders echter <i>hetzelfde</i> wapen vast dan telt de bonus <b>niet</b> dubbel.<br>
 
In je wapenkamer staan de door jouw ridder gevonden wapens uitgestald. Je ridder vindt nieuwe wapens door zijn vooruitgang in de wapenkamer te verhogen. De ridder vergaart dagelijks een bepaald aantal percentage (ook vooruitgang genoemd). Je kan dit proces versnellen door je ridder met [[aanvallen]] mee te sturen en hem zo te laten vechten tegen verdedigende dorpen. Wanneer de ridder troepen doodt zal het proces versnelt worden.<br>
<br>
 
==De Wapens==
 
====Zwitsers hellebaard====
:::*Kracht van de [[speervechters]] 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin spear.jpg]] [[Bestand:Inventory_spear.jpg]]</center><br>
<br>
====Ullrichts slagzwaard====
:::*Kracht van de [[zwaardvechters]] 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging; (wereld 6,7,9)<br>
:::*Kracht van de [[zwaardvechters]] 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_sword.jpg]] [[Bestand:Inventory_sword.jpg]]</center><br>
<br>
====Thorgards krijgsbijl====
:::*Kracht van de [[bijlstrijder|bijlstrijders]] 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging; (wereld 6,7,9)<br>
:::*Kracht van de [[bijlstrijder|bijlstrijders]] 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_axe.jpg]] [[Bestand:Inventory_axe.jpg]]</center><br>
<br>
====Edwards lange boog====
:::*Kracht van de [[boogschutter|boogschutters]] 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_archer.jpg]] [[Bestand:Inventory_archer.jpg]]</center><br>
<br>
====Khalids verrekijker====
:::*Je ziet altijd troepen buiten het dorp met [[verkenner|verkenners]];<br>
:::*(Een ridder die Khalids verrekijker vast heeft valt normaal aan, verdedigt als een [[verkenner]] en kan alleen gedood worden door een verdedigende verkenner)<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_spy.jpg]] [[Bestand:Inventory_spy.jpg]]</center><br>
<br>
 
====Miezskos lans====
:::*Kracht van de [[lichte cavalerie]] 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_light.jpg]] [[Bestand:Inventory_light.jpg]]</center><br>
<br>
====Khans Compositieboog====
:::*Kracht van de [[bereden boogschutter]] is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_marcher.jpg]] [[Bestand:Inventory_marcher.jpg]]</center><br>
<br>
====Baptistes banier====
:::*Kracht van de [[zware cavalerie]] is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_heavy.jpg]] [[Bestand:Inventory_heavy.jpg]]</center>
<br>
====Carols Morgenster====
:::*[[Ram|Rammen]] doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)<br>
:::*[[Ram|Rammen]] doen 100% meer schade, ook wordt de [[muur]] bij de 1ste strijdfase meer beschadigd; (overige werelden)<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_ram.jpg]] [[Bestand:Inventory_ram.jpg]]</center><br>
<br>
====Aletheias Signaalvuur====
:::*[[Katapult|Katapulten]] doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)<br>
:::*[[Katapult|Katapulten]] doen 100% meer schade, ook stijgt de verdediging met 1000%; (overige werelden)<br>
 
<center>[[Bestand:Paladin_catapult.jpg]][[Bestand:Inventory_catapult.jpg]]</center><br>
<br>
====Vascos Scepter====
:::*De [[edelman]] zal de [[toestemming]] van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging.<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_snob.jpg]] [[Bestand:Inventory_snob.jpg]]</center><br>

Huidige versie van 30 dec 2012 om 13:48

Doorverwijzing naar: