De Ridder: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
(Verwijst door naar Eenheden#Ridder)
 
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
#REDIRECT [[Eenheden#Ridder]]
[[Bestand:Knight.png]]<br>
 
Elke speler mag één ridder hebben. Om een ridder te produceren moet je een standbeeld hebben. In het standbeeld kun je ridder een persoonlijke naam geven, die in aanvalsberichten getoond zal worden. Als je ridder doodgaat kun je onmiddelijk in elk willekeurig standbeeld een nieuwe ridder produceren. De ridder is een handige eenheid die vooral in het begin onmisbaar is voor je leger. De ridder vermindert het aantal eenheden dat je verliest in de aanval en kan ook veel grondstoffen meenemen als je je dorpen aan het farmen bent. Ook in de verdediging is een ridder in het begin onmisbaar. <br>
<br>
De ridder heeft twee unieke eigenschappen:<br>
* Op sommige werelden kan je ridder wapens verzamelen<br>
* Als je ridder wordt meegestuurd met ondersteuning dan reist de ondersteuning op de loopsnelheid van de ridder.<br>
<br>
 
==De Wapenkamer==
<small>Oorspronkelijke informatie Thargoran; vertaald door Ramoth; [http://forum.tribalwars.co.uk/showthread.php?t=21 link]</small><br>
<br>
De wapenkamer bevat de wapens die je aan je ridder kunt geven. Je ridder vind nieuwe wapens wanneer hij ervaring opdoet tijdens het aanvallen. De ridder verzamelt altijd ervaring, maar komt er sneller bij wanneer je ridder aanvalt en in de aanval eenheden van de verdediger dood.<br>
 
<center>[[Bestand:Wapenkamer.png]]<br>
<small>Volle wapenkamer</small></center><br>
<br>
Om een wapen aan je ridder te geven klik je op het wapen in de wapenkamer. Wanneer je het wapen eenmaal aan de ridder gegeven hebt kun je hem met dit wapen terug zien bij het standbeeld. Naast het plaatje van de ridder zie je de beschrijving van het huidige wapen. De overige wapens in je bezit zijn terug te vinden in de wapenkamer en kunnen op elk moment gebruikt worden. Om de bonus van een wapen te krijgen moet je de ridder met het wapen in de hand meesturen met de aanval. <br>
 
Als er door ondersteuning meerdere ridders met ridderwapens in een dorp staan, dan gelden de bonussen van alle wapens op alle troepen. Hebben twee ridders echter <i>hetzelfde</i> wapen vast dan telt de bonus <b>niet</b> dubbel.<br>
 
==De Wapens==
 
====Zwitsers hellebaard====
:::Kracht van de speervechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin spear.jpg]] [[Bestand:Inventory_spear.jpg]]</center><br>
<br>
====Ullrichts slagzwaard====
:::Kracht van de zwaardvechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging; (wereld 6,7,9)<br>
:::Kracht van de zwaardvechters 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_sword.jpg]] [[Bestand:Inventory_sword.jpg]]</center><br>
<br>
====Thorgards krijgsbijl====
:::Kracht van de bijlstrijders 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging; (wereld 6,7,9)<br>
:::Kracht van de bijlstrijders 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_axe.jpg]] [[Bestand:Inventory_axe.jpg]]</center><br>
<br>
====Edwards lange boog====
:::Kracht van de boogschutters 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_archer.jpg]] [[Bestand:Inventory_archer.jpg]]</center><br>
<br>
====Khalids verrekijker====
:::Je ziet altijd troepen buiten het dorp;<br>
:::(Een ridder die Khalids verrekijker vast heeft valt normaal aan, verdedigd als een verkenner en kan alleen gedood worden door een verdedigende verkenner)<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_spy.jpg]] [[Bestand:Inventory_spy.jpg]]</center><br>
<br>
====Miezskos lans====
:::Kracht van de lichte cavalerie 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_light.jpg]] [[Bestand:Inventory_light.jpg]]</center><br>
<br>
====Khans Compositieboog====
:::Kracht van de bereden boogschutter is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_marcher.jpg]] [[Bestand:Inventory_marcher.jpg]]</center><br>
<br>
====Baptistes banier====
:::Kracht van de zware cavalerie is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_heavy.jpg]] [[Bestand:Inventory_heavy.jpg]]</center>
<br>
====Carols Morgenster====
:::Rammen doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)<br>
:::Rammen doen 100% meer schade, ook wordt de muur bij de 1ste strijdfase meer beschadigd; (overige werelden)<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_ram.jpg]] [[Bestand:Inventory_ram.jpg]]</center><br>
<br>
====Aletheias Signaalvuur====
:::Katapulten doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)<br>
:::Katapulten doen 100% meer schade, ook stijgt de verdediging met 1000%; (overige werelden)<br>
 
<center>[[Bestand:Paladin_catapult.jpg]][[Bestand:Inventory_catapult.jpg]]</center><br>
<br>
====Vascos Scepter====
:::De edelman zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging.<br>
<br>
<center>[[Bestand:Paladin_snob.jpg]] [[Bestand:Inventory_snob.jpg]]</center><br>

Versie van 30 aug 2010 19:04

Knight.png

Elke speler mag één ridder hebben. Om een ridder te produceren moet je een standbeeld hebben. In het standbeeld kun je ridder een persoonlijke naam geven, die in aanvalsberichten getoond zal worden. Als je ridder doodgaat kun je onmiddelijk in elk willekeurig standbeeld een nieuwe ridder produceren. De ridder is een handige eenheid die vooral in het begin onmisbaar is voor je leger. De ridder vermindert het aantal eenheden dat je verliest in de aanval en kan ook veel grondstoffen meenemen als je je dorpen aan het farmen bent. Ook in de verdediging is een ridder in het begin onmisbaar.

De ridder heeft twee unieke eigenschappen:

  • Op sommige werelden kan je ridder wapens verzamelen
  • Als je ridder wordt meegestuurd met ondersteuning dan reist de ondersteuning op de loopsnelheid van de ridder.


De Wapenkamer

Oorspronkelijke informatie Thargoran; vertaald door Ramoth; link

De wapenkamer bevat de wapens die je aan je ridder kunt geven. Je ridder vind nieuwe wapens wanneer hij ervaring opdoet tijdens het aanvallen. De ridder verzamelt altijd ervaring, maar komt er sneller bij wanneer je ridder aanvalt en in de aanval eenheden van de verdediger dood.

Wapenkamer.png
Volle wapenkamer



Om een wapen aan je ridder te geven klik je op het wapen in de wapenkamer. Wanneer je het wapen eenmaal aan de ridder gegeven hebt kun je hem met dit wapen terug zien bij het standbeeld. Naast het plaatje van de ridder zie je de beschrijving van het huidige wapen. De overige wapens in je bezit zijn terug te vinden in de wapenkamer en kunnen op elk moment gebruikt worden. Om de bonus van een wapen te krijgen moet je de ridder met het wapen in de hand meesturen met de aanval.

Als er door ondersteuning meerdere ridders met ridderwapens in een dorp staan, dan gelden de bonussen van alle wapens op alle troepen. Hebben twee ridders echter hetzelfde wapen vast dan telt de bonus niet dubbel.

De Wapens

Zwitsers hellebaard

Kracht van de speervechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging;


Paladin spear.jpg Inventory spear.jpg



Ullrichts slagzwaard

Kracht van de zwaardvechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging; (wereld 6,7,9)
Kracht van de zwaardvechters 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)


Paladin sword.jpg Inventory sword.jpg



Thorgards krijgsbijl

Kracht van de bijlstrijders 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging; (wereld 6,7,9)
Kracht van de bijlstrijders 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)


Paladin axe.jpg Inventory axe.jpg



Edwards lange boog

Kracht van de boogschutters 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;


Paladin archer.jpg Inventory archer.jpg



Khalids verrekijker

Je ziet altijd troepen buiten het dorp;
(Een ridder die Khalids verrekijker vast heeft valt normaal aan, verdedigd als een verkenner en kan alleen gedood worden door een verdedigende verkenner)


Paladin spy.jpg Inventory spy.jpg



Miezskos lans

Kracht van de lichte cavalerie 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;


Paladin light.jpg Inventory light.jpg



Khans Compositieboog

Kracht van de bereden boogschutter is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;


Paladin marcher.jpg Inventory marcher.jpg



Baptistes banier

Kracht van de zware cavalerie is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;


Paladin heavy.jpg Inventory heavy.jpg


Carols Morgenster

Rammen doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)
Rammen doen 100% meer schade, ook wordt de muur bij de 1ste strijdfase meer beschadigd; (overige werelden)


Paladin ram.jpg Inventory ram.jpg



Aletheias Signaalvuur

Katapulten doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)
Katapulten doen 100% meer schade, ook stijgt de verdediging met 1000%; (overige werelden)
Paladin catapult.jpgInventory catapult.jpg



Vascos Scepter

De edelman zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging.


Paladin snob.jpg Inventory snob.jpg