De Ridder

Uit Tribalwars Wiki NL
Versie door Duckje (overleg | bijdragen) op 11 feb 2011 om 10:06 (Beveiligde "De Ridder" ([edit=sysop] (vervalt niet) [move=sysop] (vervalt niet)) [cascade])
Naar navigatie springen

Knight.png

Elke speler mag één ridder hebben. Om een ridder te produceren moet je een standbeeld hebben. In het standbeeld kun je je ridder een persoonlijke naam geven, die in aanvalsberichten getoond zal worden. Als je ridder doodgaat, kun je onmiddellijk bij elk willekeurig standbeeld een nieuwe ridder produceren. De ridder is een handige eenheid die vooral in het begin onmisbaar is voor je leger. De ridder vermindert het aantal eenheden dat je verliest in de aanval en kan ook veel grondstoffen meenemen als je je dorpen aan het farmen bent. Ook in de verdediging is een ridder in het begin onmisbaar.

De Ridder

De ridder is een zeer handige eenheid in het begin: het vermindert de verliezen en vermeerdert de buit. De ridder kan ook goed worden gebruikt als verdedigende eenheid. Wanneer jij en enkele stamgenoten of vrienden, jullie troepen opsturen naar één speler, kan zelfs een groot leger worden verslagen!

Hoewel de ridder een goede aanvallende eenheid is, kan deze ook gebruikt worden om te verdedigen: ondersteuningstroepen die met de ridder meegestuurd worden, reizen aan de snelheid van de ridder. Zwaardvechters lopen zelfs tweemaal zo snel, wanneer ze met de ridder worden opgestuurd als ondersteuning. Je kan je ridder van het ene dorp naar het andere dorp stationeren, als je in dat dorp ook een standbeeld hebt.


De ridder heeft twee unieke eigenschappen:

  • Op sommige werelden kan je ridder wapens verzamelen
  • Als je ridder wordt meegestuurd met ondersteuning dan reist de ondersteuning op de loopsnelheid van de ridder.


De Wapenkamer

Oorspronkelijke informatie Thargoran; vertaald door Ramoth; link

De wapenkamer bevat de wapens die je aan je ridder kunt geven. Je ridder vindt nieuwe wapens wanneer hij ervaring opdoet tijdens het aanvallen. De ridder verzamelt altijd ervaring, maar dit komt er sneller bij wanneer je ridder aanvalt en in de aanval eenheden van de verdediger dood.

Wapenkamer.png
Volle wapenkamer


Om een wapen aan je ridder te geven klik je op het wapen in de wapenkamer. Wanneer je het wapen eenmaal aan de ridder gegeven hebt, kun je hem met dit wapen terug zien bij het standbeeld. Naast het plaatje van de ridder zie je de beschrijving van het huidige wapen. De overige wapens in je bezit zijn terug te vinden in de wapenkamer en kunnen op elk moment gebruikt worden. Om de bonus van een wapen te krijgen moet je de ridder met het wapen in de hand meesturen met de aanval. Deze kunnen niet worden gestolen door andere spelers. Wanneer je ridder sneuvelt, verlies je het huidig geëquipeerd item niet.

Als er door ondersteuning meerdere ridders met ridderwapens in een dorp staan, dan gelden de bonussen van alle wapens op alle troepen. Hebben twee ridders echter hetzelfde wapen vast dan telt de bonus niet dubbel.

In je wapenkamer staan de door jouw ridder gevonden wapens uitgestald. Je ridder vindt nieuwe wapens door zijn vooruitgang in de wapenkamer te verhogen. De ridder vergaart dagelijks een bepaald aantal percentage (ook vooruitgang genoemd). Je kan dit proces versnellen door je ridder met aanvallen mee te sturen en hem zo te laten vechten tegen verdedigende dorpen. Wanneer de ridder troepen doodt zal het proces versnelt worden.

De Wapens

Zwitsers hellebaard

  • Kracht van de speervechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging;


Paladin spear.jpg Inventory spear.jpg



Ullrichts slagzwaard

  • Kracht van de zwaardvechters 30% hoger in de aanval en 20% hoger in de verdediging; (wereld 6,7,9)
  • Kracht van de zwaardvechters 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)


Paladin sword.jpg Inventory sword.jpg



Thorgards krijgsbijl

  • Kracht van de bijlstrijders 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging; (wereld 6,7,9)
  • Kracht van de bijlstrijders 40% hoger als aanval en 30% hoger als verdediging; (overige werelden)


Paladin axe.jpg Inventory axe.jpg



Edwards lange boog

  • Kracht van de boogschutters 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;


Paladin archer.jpg Inventory archer.jpg



Khalids verrekijker

  • Je ziet altijd troepen buiten het dorp met verkenners;
  • (Een ridder die Khalids verrekijker vast heeft valt normaal aan, verdedigd als een verkenner en kan alleen gedood worden door een verdedigende verkenner)


Paladin spy.jpg Inventory spy.jpg



Miezskos lans

  • Kracht van de lichte cavalerie 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;


Paladin light.jpg Inventory light.jpg



Khans Compositieboog


Paladin marcher.jpg Inventory marcher.jpg



Baptistes banier

  • Kracht van de zware cavalerie is 30% hoger als aanval en 20% hoger als verdediging;


Paladin heavy.jpg Inventory heavy.jpg


Carols Morgenster

  • Rammen doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)
  • Rammen doen 100% meer schade, ook wordt de muur bij de 1ste strijdfase meer beschadigd; (overige werelden)


Paladin ram.jpg Inventory ram.jpg



Aletheias Signaalvuur

  • Katapulten doen 100% meer schade; (wereld 6,7,9)
  • Katapulten doen 100% meer schade, ook stijgt de verdediging met 1000%; (overige werelden)
Paladin catapult.jpgInventory catapult.jpg



Vascos Scepter

  • De edelman zal de toestemming van een vijandig dorp met minstens 30% verlagen, alsook 30% sterker zijn in de aanval en 20% sterker in de verdediging.


Paladin snob.jpg Inventory snob.jpg