Eenheden: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
==Verklaring symbolen==
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="70px"|Symbool
!scope="col" width="100px"|Betekenis
!scope="col" width="200px"|Verklaring
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Barracks_small.png]]
|Aanvalsterkte
|De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht.
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Bestand:Def.png]]
|Verdediging Algemeen
|De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Def_cav.png]]
|Verdediging cavalerie
|De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben
|-bgcolor="#ded3b9"
|[Bestand:Def_archer.png]]
|Verdediging boogschutters
|De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Speed.png]]
|Snelheid
|De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen.
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Bestand:Storage.png]]
|Buit
|De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen.
|}
<br>
==Eenheden-overzicht==
==Eenheden-overzicht==



Versie van 23 aug 2010 10:10

Verklaring symbolen

Symbool Betekenis Verklaring
Barracks small.png Aanvalsterkte De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht.
Def.png Verdediging Algemeen De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden
Def cav.png Verdediging cavalerie De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben
[Bestand:Def_archer.png]] Verdediging boogschutters De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters
Speed.png Snelheid De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen.
Storage.png Buit De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen.


Eenheden-overzicht

Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht

Eenheid Hout small.png Leem small.png Ijzer small.png Boer small.png Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png Speed.png Storage.png
Unit spear.png Speervechter 50 30 10 1 10 15 45 20 18 25
Unit sword.png Zwaardvechter 30 30 70 1 25 50 15 40 22 15
Unit axe.png Bijlstrijder 60 30 40 1 40 10 5 10 18 10
Unit archer.png Boogschutter 100 30 60 1 15 50 40 5 18 10
Unit spy.png Verkenner 50 50 20 2 0 2 1 2 9 0
Unit light.png Lichte cavalerie 125 100 250 4 130 30 40 30 10 80
Unit marcher.png Bereden boogschutter 250 100 150 5 120 40 30 50 10 50
Unit heavy.png Zware cavalerie 200 150 600 6 150 200 80 180 11 50
Unit ram.png Ram 300 200 200 5 2 20 50 20 30 0
Unit catapult.png Katapult 300 200 200 5 2 20 50 20 30 0
Unit knight.png Ridder 20 20 40 10 150 250 400 150 10 100
Unit snob.png Edelman 40.000 50.000 50.000 100 30 100 50 100 35 0


Speervechter

Unit spear.png De speervechter is de eenvoudigste eenheid. Hij is bijzonder effectief in de verdediging tegen ruiters.


Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 50 Leem small.png 30 Ijzer small.png 10 Boer small.png 1 18 minuten 25


Ontwikkeling
Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.

Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 reeds ontwikkeld 10 15 45 20
2 Hout small.png 2.560 Leem small.png 2.240 Ijzer small.png 2.960 13 19 56 25
3 Hout small.png 10.240 Leem small.png 8.960 Ijzer small.png 11.840 14 21 63 28


Zwaardvechter

Unit sword.png De zwaardvechter is vooral voor de verdediging tegen de infanterie geschikt. Hij is behoorlijk langzaam.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 30 Leem small.png 30 Ijzer small.png 70 Boer small.png 1 22 minuten 15


Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Smederij (Level 1)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 reeds ontwikkeld 25 50 15 40
2 Hout small.png 3.600 Leem small.png 3.200 Ijzer small.png 3.120 31 63 19 50
3 Hout small.png 14.400 Leem small.png 12.800 Ijzer small.png 12.480 35 70 21 56


Bijlstrijder

Unit axe.png De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 60 Leem small.png 30 Ijzer small.png 40 Boer small.png 1 18 minuten 10


Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Smederij (Level 2)



Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 700 Leem small.png 840 Ijzer small.png 820 40 10 5 10
2 Hout small.png 2.800 Leem small.png 3.360 Ijzer small.png 3.280 50 13 6 13
3 Hout small.png 11.200 Leem small.png 13.440 Ijzer small.png 13.120 56 14 7 14


Boogschutter

Unit archer.png De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 100 Leem small.png 30 Ijzer small.png 60 Boer small.png 1 18 minuten 10



Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Kazerne (Level 5) Smederij (Level 5)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 640 Leem small.png 560 Ijzer small.png 740 15 50 40 5
2 Hout small.png 2.560 Leem small.png 2.240 Ijzer small.png 2.960 19 63 50 6
3 Hout small.png 10.240 Leem small.png 8.960 Ijzer small.png 11.840 21 70 56 7


Verkenner

Unit spy.png De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 50 Leem small.png 50 Ijzer small.png 20 Boer small.png 2 9 minuten 0


Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Stal (Level 1)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 560 Leem small.png 480 Ijzer small.png 480 0 2 1 2
2 Hout small.png 2.240 Leem small.png 1.920 Ijzer small.png 1.920 0 3 1 2
3 Hout small.png 8.960 Leem small.png 7.680 Ijzer small.png 7.680 0 3 1 3


Lichte cavalerie

Unit light.png De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 125 Leem small.png 100 Ijzer small.png 250 Boer small.png 4 10 minuten 80


Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Stal (Level 3)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 2.200 Leem small.png 2.400 Ijzer small.png 2.000 130 30 40 30
2 Hout small.png 8.800 Leem small.png 9.600 Ijzer small.png 8.000 163 38 40 30
3 Hout small.png 35.200 Leem small.png 38.400 Ijzer small.png 32.000 182 42 56 42


Bereden boogschutter

Unit marcher.png De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 250 Leem small.png 100 Ijzer small.png 150 Boer small.png 5 10 minuten 50



Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Stal (Level 5)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 3.00 Leem small.png 2.400 Ijzer small.png 2.000 120 40 30 50
2 Hout small.png 12.000 Leem small.png 9.600 Ijzer small.png 8.000 150 50 38 63
3 Hout small.png 48.000 Leem small.png 38.400 Ijzer small.png 32.000 168 56 42 70


Zware cavalerie

Unit heavy.png De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 200 Leem small.png 150 Ijzer small.png 600 Boer small.png 6 11 minuten 50



Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Stal (Level 10) Smederij (Level 15)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 3.000 Leem small.png 2.400 Ijzer small.png 2.000 150 200 80 180
2 Hout small.png 12.000 Leem small.png 9.600 Ijzer small.png 8.000 188 250 100 225
3 Hout small.png 48.000 Leem small.png 38.400 Ijzer small.png 32.000 210 280 112 252


Ram

Unit ram.png De ram biedt ondersteuning bij aanvallen, omdat hij de muur van de tegenstander beschadigt.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 300 Leem small.png 200 Ijzer small.png 200 Boer small.png 5 30 minuten 0



Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Werkplaats (Level 1)



Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 1.200 Leem small.png 1.600 Ijzer small.png 800 2 20 50 20
2 Hout small.png 4.800 Leem small.png 6.400 Ijzer small.png 3.200 3 25 63 25
3 Hout small.png 19.200 Leem small.png 25.600 Ijzer small.png 12.800 3 28 70 28


Katapult

Unit catapult.png De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 320 Leem small.png 400 Ijzer small.png 100 Boer small.png 8 30 minuten 0



Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Werkplaats (Level 2) Smederij (Level 12)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 Hout small.png 1.600 Leem small.png 2.000 Ijzer small.png 1.200 100 100 50 100
2 Hout small.png 6.400 Leem small.png 8.000 Ijzer small.png 4.800 125 125 63 125
3 Hout small.png 25.600 Leem small.png 32.000 Ijzer small.png 19.200 140 140 70 140


Ridder

Unit knight.png De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Iedere speler kan maar één ridder hebben.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 20 Leem small.png 20 Ijzer small.png 40 Boer small.png 10 10 minuten 100


Ontwikkeling

Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.

Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 reeds ontwikkeld 150 250 400 150



Edelman

Unit snob.png De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Aansluitend kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.

Kosten Bevolking Snelheid Buit dragen
Hout small.png 40.000 Leem small.png 50.000 Ijzer small.png 50.000 Boer small.png 100 35 minuten 0



Ontwikkeling

Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
Adelshoeve (Level 1) Hoofdgebouw (Level 20) Smederij (Level 20) Marktplaats (Level 10)


Tech-Level Ontwikkelingskosten Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png
1 reeds ontwikkeld 30 100 50 100