Eenheden: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
 
(88 tussenliggende versies door 8 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
== Eenheden rekruteren ==
Je kan je eerste '''eenheden''' rekruteren in de [[kazerne]]. Om een kazerne te maken moet je je [[hoofdgebouw]] uitbouwen naar level 3.
Eerst zul je enkel [[speervechters]] kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een [[smederij]] en andere gebouwen nodig ([[stal]], [[werkplaats]]). In het [[Eenheden-overzicht]] vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden.
[[Bestand:Troepen kazerne.png]]
[[Bestand:RekruteringN.png]]
===Rekruteringsschermen===
[[Bestand:RekruteringPA.png|thumb|200px|thumb|left]]
Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de [[kazerne]], de [[stal]] als de [[werkplaats]] aan het werk kan zetten.
[[Bestand:Massa-rekrutering.png|thumb|200px|thumb|right]]
Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren.  Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op  [http://www.twscripts.nl/ www.twscripts.nl/]
===Eenheden ontslaan===
Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan.
==Verklaring symbolen==
==Verklaring symbolen==


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="50px"|Symbool
!Symbool
!scope="col" width="75px"|Betekenis
!Betekenis
!scope="col" width="150px"|Verklaring
!Verklaring
|-bgcolor="#f8f4e8"
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Barracks_small.png]]
|<center>[[Bestand:Barracks_small.png]]</center>
|Aanvalsterkte
|Aanvalsterkte
|De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht.
|De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht.
|-bgcolor="#ded3b9"
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Bestand:Def.png]]  
|<center>[[Bestand:Def.png]] </center>
|Verdediging Algemeen
|Verdediging Algemeen
|De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden
|De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden
|-bgcolor="#f8f4e8"
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Def_cav.png]]
|<center>[[Bestand:Def_cav.png]]</center>
|Verdediging cavalerie
|Verdediging cavalerie
|De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben
|De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben
|-bgcolor="#ded3b9"
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Bestand:Def_archer.png]]
|<center>[[Bestand:Def_archer.png]]</center>
|Verdediging boogschutters
|Verdediging boogschutters
|De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters
|De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters
|-bgcolor="#f8f4e8"
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Speed.png]]
|<center>[[Bestand:Speed.png]]</center>
|Snelheid
|[[Snelheid]]
|De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen.
|De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen.
|-bgcolor="#ded3b9"
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Bestand:Storage.png]]
|<center>[[Bestand:Storage.png]]</center>
|Buit
|Buit
|De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen.
|De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen.
|}
|}
<br>
 


==Eenheden-overzicht==
==Eenheden-overzicht==
Regel 37: Regel 58:
Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht
Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
{|cellpadding="2" cellspacing="0" border="1"
|- bgcolor="#dfcca6"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Eenheid
!|Eenheid
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Hout_small.png]]
!|[[Bestand:Hout_small.png]]
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Leem_small.png]]
!|[[Bestand:Leem_small.png]]
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Ijzer_small.png]]
!|[[Bestand:Ijzer_small.png]]
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Boer_small.png]]
!|[[Bestand:Boer_small.png]]
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Def.png]]  
!|[[Bestand:Def.png]]  
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
!|[[Bestand:Def_archer.png]]
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Speed.png]]
!|[[Bestand:Speed.png]] <br>[[Eenheden#Snelheid|Uitleg]]
!scope="col" width="70px"|[[Bestand:Storage.png]]
!|[[Bestand:Storage.png]]
|-bgcolor="#f8f4e8"
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Unit_spear.png]] [[Speervechter]]
|[[Bestand:Unit_spear.png]] [[Speervechter]]
Regel 160: Regel 181:
|-bgcolor="#ded3b9"
|-bgcolor="#ded3b9"
|[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]]
|[[Bestand:Unit_catapult.png]] [[Katapult]]
|300
|320
|200
|400
|200
|100
|5
|8
|2
|100
|20
|100
|50
|50
|20
|100
|30
|30
|0
|0
Regel 194: Regel 215:
|35
|35
|0
|0
|}
<br>
==Speervechter==
[[Bestand:Unit_spear.png]] De speervechter is de eenvoudigste eenheid. Hij is bijzonder effectief in de verdediging tegen ruiters.
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="150px"|Kosten
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 10
|[[Bestand:Unit militia.png]] [[Burgerwacht]]
|[[Bestand:Boer_small.png]] 1
|0
|18 minuten
|0
|25
|0
|}
|0
 
|5
'''''Ontwikkeling'''''
<br>
Eenheid is zonder ontwikkeling beschikbaar.
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|<center>reeds ontwikkeld</center>
|10
|15
|15
|45
|45
|20
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
|13
|19
|56
|25
|25
|- bgcolor="#f8f4e8"
|0.02
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
|14
|21
|63
|28
|}
<br>
 
==Zwaardvechter==
 
[[Bestand:Unit_sword.png]] De zwaardvechter is vooral voor de verdediging tegen de infanterie geschikt. Hij is behoorlijk langzaam.
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="150px"|Kosten
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 30 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 70
|[[Bestand:Boer_small.png]] 1
|22 minuten
|15
|}
<br>
 
'''''Ontwikkeling'''''
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Smederij]] (Level 1)
|}
<br>
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|reeds ontwikkeld
|25
|50
|15
|40
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 3.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.120
|31
|63
|19
|50
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 14.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 12.800 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.480
|35
|70
|21
|56
|}
<br>
 
==Bijlstrijder==
 
[[Bestand:Unit_axe.png]] De bijlstrijder is een sterke offensieve eenheid. Met strijdkreten razen deze wilde krijgers op de vijandelijke troepen af.
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="150px"|Kosten
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 60 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
|[[Bestand:Boer_small.png]] 1
|18 minuten
|10
|}
<br>
 
'''''Ontwikkeling'''''
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Smederij]] (Level 2)
|}
<br>
 
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 700 [[Bestand:Leem_small.png]] 840 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 820
|40
|10
|5
|10
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 3.360 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.280
|50
|13
|6
|13
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 11.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 13.440 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 13.120
|56
|14
|7
|14
|}
<br>
 
==Boogschutter==
 
[[Bestand:Unit_archer.png]] De boogschutter is een effectieve verdediger. Zelfs een gepantserde uitrusting wordt in de pijlenregen doorboord.
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="150px"|Kosten
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 100 [[Bestand:Leem_small.png]] 30 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 60
|[[Bestand:Boer_small.png]] 1
|18 minuten
|10
|}
<br>
 
 
'''''Ontwikkeling'''''
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Kazerne]] (Level 5) [[Smederij]] (Level 5)
|}
<br>
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 640 [[Bestand:Leem_small.png]] 560 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 740
|15
|50
|40
|5
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.560 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.240 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.960
|19
|63
|50
|6
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 10.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.960 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 11.840
|21
|70
|56
|7
|}
<br>
 
==Verkenner==
 
[[Bestand:Unit_spy.png]] De verkenner sluipt het vijandelijke dorp in om informatie te verkrijgen.
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="150px"|Kosten
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 50 [[Bestand:Leem_small.png]] 50 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 20
|[[Bestand:Boer_small.png]] 2
|9 minuten
|0
|0
|}
|}
<br>
<br>


'''''Ontwikkeling'''''
==Categorieën==


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters.
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Stal]] (Level 1)
|}
<br>


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
====Infanterie====
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 560 [[Bestand:Leem_small.png]] 480 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 480
|0
|2
|1
|2
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.240 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.920 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.920
|0
|3
|1
|2
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 8.960 [[Bestand:Leem_small.png]] 7.680 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 7.680
|0
|3
|1
|3
|}
<br>


==Lichte cavalerie==
De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie:
* [[Speervechters]]
* [[Zwaardvechters]]
* [[Bijlstrijder|Bijlstrijders]]
* [[Ram|Rammen]]
* [[Katapult|Katapulten]]
* [[Edelman|Edelmannen]]
* [[Burgerwacht]]


[[Bestand:Unit_light.png]] De lichte cavalerie is bijzonder geschikt om een snelle verrassingsaanval op het dorp van je tegenstanders uit te voeren.
====Cavalerie====


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie:
|- bgcolor="#dfcca6"
* [[Verkenner|Verkenners]]
!scope="col" width="150px"|Kosten
* [[Lichte cavalerie]]
!scope="col" width="70px"|Bevolking
* [[Zware cavalerie]]
!scope="col" width="70px"|Snelheid
* [[Ridder]]
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 125 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 250
|[[Bestand:Boer_small.png]] 4
|10 minuten
|80
|}
<br>


'''''Ontwikkeling'''''
====Boogschutters====


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie:
|- bgcolor="#dfcca6"
* [[Boogschutter|Boogschutters]]
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
* [[Bereden boogschutter|Bereden boogschutters]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Stal]] (Level 3)
|}
<br>
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 2.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
|130
|30
|40
|30
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 8.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
|163
|38
|40
|30
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 35.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
|182
|42
|56
|42
|}
<br>


==Bereden boogschutter==
== Aanvallen en verdedigen ==


[[Bestand:Unit_marcher.png]] De bereden boogschutter is bijzonder geschikt om met trefzekere schoten de vijandelijke boogschutters van de muur te schieten.
{| class="toccolours" width="100%"
| width="50%" |
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie [[aanvallen]].<br><br>


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
* [[Bijlstrijder]]<br>
|- bgcolor="#dfcca6"
* [[Lichte cavalerie]]<br>
!scope="col" width="150px"|Kosten
* [[Bereden boogschutter]]<br>
!scope="col" width="70px"|Bevolking
* [[Zware cavalerie]] - defensief eigenlijk beter<br>
!scope="col" width="70px"|Snelheid
* [[Ram]] - Om muren mee te slopen<br>
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
* [[Katapult]] - Om gebouwen mee te slopen<br>
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 250 [[Bestand:Leem_small.png]] 100 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 150
|[[Bestand:Boer_small.png]] 5
|10 minuten
|50
|}
<br>
 
 
'''''Ontwikkeling'''''
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Stal]] (Level 5)
|}
<br>
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 3.00 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
|120
|40
|30
|50
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
|150
|50
|38
|63
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
|168
|56
|42
|70
|}
<br>
<br>
'''Verder'''<br>
* [[Verkenner]] - Om dorpen mee te verkennen<br>
* [[Edelman]] - Om dorpen mee te veroveren<br>


==Zware cavalerie==
| width="50%" |
Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie [[verdedigen]].<br><br>


[[Bestand:Unit_heavy.png]] De zware cavalerie is de elite van je troepen. De meest adellijke ruiters beschikken over krachtige wapens en een sterk pantser.
* [[Speervechter]]<br>
 
* [[Zwaardvechter]]<br>
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
* [[Boogschutter]]<br>
|- bgcolor="#dfcca6"
* [[Zware cavalerie]]<br>
!scope="col" width="150px"|Kosten
* [[Katapult]] <br>
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 200 [[Bestand:Leem_small.png]] 150 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 600
|[[Bestand:Boer_small.png]] 6
|11 minuten
|50
|}
<br>
<br>
 
'''Verder'''<br>
 
* [[Verkenner]] - om vijandige verkenners mee te doden<br>
'''''Ontwikkeling'''''
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Stal]] (Level 10) [[Smederij]] (Level 15)
|}
<br>
<br>
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 3.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 2.000
|150
|200
|80
|180
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 12.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 9.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 8.000
|188
|250
|100
|225
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 48.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 38.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 32.000
|210
|280
|112
|252
|}
|}
<br>


==Ram==


[[Bestand:unit_ram.png]] De ram biedt ondersteuning bij aanvallen, omdat hij de muur van de tegenstander beschadigt.
==Eenheden==


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
{{Eenheden}}
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="150px"|Kosten
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 300 [[Bestand:Leem_small.png]] 200 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 200
|[[Bestand:Boer_small.png]] 5
|30 minuten
|0
|}
<br>




'''''Ontwikkeling'''''
==Snelheid==
Je kan de looptijd van de eenheden zien in het [[eenheden-overzicht]]. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden.
<br>[[Wereld Instellingen|Wereld snelheid]] x [[Wereld Instellingen|Eenhedensnelheid]] = [[Snelheid]]<br>
[[Eenheden#Eenheden-overzicht|Standaard snelheid]] / [[Snelheid]] = Looptijd eenheden<br>


{|cellpadding="0" cellspacing="3"
Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de [[ridder]]. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als [[ondersteuning]] - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen. <br>
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Werkplaats]] (Level 1)
|}
<br>
<br>
Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.<br>


 
[[Categorie:Index]]
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 1.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 1.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 800
|2
|20
|50
|20
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 4.800 [[Bestand:Leem_small.png]] 6.400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 3.200
|3
|25
|63
|25
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 19.200 [[Bestand:Leem_small.png]] 25.600 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 12.800
|3
|28
|70
|28
|}
<br>
 
==Katapult==
 
[[Bestand:Unit_catapult.png]] De katapult is bijzonder geschikt om gebouwen van je tegenstanders te vernietigen.
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="150px"|Kosten
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 320 [[Bestand:Leem_small.png]] 400 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 100
|[[Bestand:Boer_small.png]] 8
|30 minuten
|0
|}
<br>
 
 
'''''Ontwikkeling'''''
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Werkplaats]] (Level 2) [[Smederij]] (Level 12)
|}
<br>
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|[[Bestand:Hout_small.png]] 1.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 2.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 1.200
|100
|100
|50
|100
|-bgcolor="#ded3b9"
|2
|[[Bestand:Hout_small.png]] 6.400 [[Bestand:Leem_small.png]] 8.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 4.800
|125
|125
|63
|125
|- bgcolor="#f8f4e8"
|3
|[[Bestand:Hout_small.png]] 25.600 [[Bestand:Leem_small.png]] 32.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 19.200
|140
|140
|70
|140
|}
<br>
 
==Ridder==
 
[[Bestand:Unit_knight.png]] De edele ridder beschermt je dorp en je bondgenoten tegen vijandelijke aanvallen. Iedere speler kan maar één ridder hebben.
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="150px"|Kosten
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 20 [[Bestand:Leem_small.png]] 20 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 40
|[[Bestand:Boer_small.png]] 10
|10 minuten
|100
|}
<br>
 
'''''Ontwikkeling'''''
 
Eenheid zonder ontwikkeling beschikbaar.
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
| reeds ontwikkeld
|150
|250
|400
|150
|}
<br>
 
 
==Edelman==
 
[[Bestand:Unit_snob.png]] De edelman kan door aan te vallen de toestemming van het dorp van de tegenstander verminderen. Aansluitend kan het dorp worden veroverd. De kosten voor een edelman stijgen bij elk veroverd dorp en bij elke aanwezige edelman of elke edelman in opleiding.
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="200px"|Kosten
!scope="col" width="70px"|Bevolking
!scope="col" width="70px"|Snelheid
!scope="col" width="100px"|Buit dragen
|-bgcolor="#f8f4e8"
|[[Bestand:Hout_small.png]] 40.000 [[Bestand:Leem_small.png]] 50.000 [[Bestand:Ijzer_small.png]] 50.000
|[[Bestand:Boer_small.png]] 100
|35 minuten
|0
|}
<br>
 
 
'''''Ontwikkeling'''''
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="305px"|Voorwaarden om deze eenheid te ontwikkelen
|- bgcolor="#f8f4e8"
|[[Adelshoeve]] (Level 1) [[Hoofdgebouw]] (Level 20) [[Smederij]] (Level 20) [[Marktplaats]] (Level 10)
|}
<br>
 
{|cellpadding="0" cellspacing="3"
|- bgcolor="#dfcca6"
!scope="col" width="100px"|Tech-Level
!scope="col" width="200px"|Ontwikkelingskosten
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Barracks_small.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_cav.png]]
!scope="col" width="30px"|[[Bestand:Def_archer.png]]
|- bgcolor="#f8f4e8"
|1
|<center>reeds ontwikkeld</center>
|30
|100
|50
|100
|}
<br>

Huidige versie van 30 jun 2014 om 14:33

Eenheden rekruteren

Je kan je eerste eenheden rekruteren in de kazerne. Om een kazerne te maken moet je je hoofdgebouw uitbouwen naar level 3. Eerst zul je enkel speervechters kunnen maken. Om andere eenheden te maken heb je een smederij en andere gebouwen nodig (stal, werkplaats). In het Eenheden-overzicht vind je de exacte vereisten nodig voor bepaalde eenheden, alsook verdere informatie over die eenheden.

Troepen kazerne.png

RekruteringN.png

Rekruteringsschermen

thumb

Als je een premium account hebt, kan je ook eenheden rekruteren via een ander rekruteringsscherm; deze vind je als je rechts van je dorp, onder "eenheden" op "rekruteren" klikt. Het voordeel hiervan is dat je in één keer zowel de kazerne, de stal als de werkplaats aan het werk kan zetten.

thumb

Je kan ook overschakelen naar het Massa-rekruterings scherm. Hiermee kan je in meerdere dorpen tegelijk troepen rekruteren. Als je veel dorpen hebt is het handig om scripts te gebruiken om deze troepenaantallen in te vullen. Deze zijn te vinden op www.twscripts.nl/

Eenheden ontslaan

Het is ook mogelijk om je troepen te ontslaan. Je krijgt voor het ontslaan van troepen geen grondstoffen terug en dit proces neemt tijd in beslag, maar de vrijgekomen ruimte in de boerderij kan je wel aan iets anders besteden. Een vakantievervanger kan geen troepen ontslaan.

Verklaring symbolen

Symbool Betekenis Verklaring
Barracks small.png
Aanvalsterkte De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht.
Def.png
Verdediging Algemeen De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden
Def cav.png
Verdediging cavalerie De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben
Def archer.png
Verdediging boogschutters De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters
Speed.png
Snelheid De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen.
Storage.png
Buit De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen.


Eenheden-overzicht

Een overzicht van alle eenheden, hun kosten en gevechtskracht

Eenheid Hout small.png Leem small.png Ijzer small.png Boer small.png Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png Speed.png
Uitleg
Storage.png
Unit spear.png Speervechter 50 30 10 1 10 15 45 20 18 25
Unit sword.png Zwaardvechter 30 30 70 1 25 50 15 40 22 15
Unit axe.png Bijlstrijder 60 30 40 1 40 10 5 10 18 10
Unit archer.png Boogschutter 100 30 60 1 15 50 40 5 18 10
Unit spy.png Verkenner 50 50 20 2 0 2 1 2 9 0
Unit light.png Lichte cavalerie 125 100 250 4 130 30 40 30 10 80
Unit marcher.png Bereden boogschutter 250 100 150 5 120 40 30 50 10 50
Unit heavy.png Zware cavalerie 200 150 600 6 150 200 80 180 11 50
Unit ram.png Ram 300 200 200 5 2 20 50 20 30 0
Unit catapult.png Katapult 320 400 100 8 100 100 50 100 30 0
Unit knight.png Ridder 20 20 40 10 150 250 400 150 10 100
Unit snob.png Edelman 40.000 50.000 50.000 100 30 100 50 100 35 0
Unit militia.png Burgerwacht 0 0 0 0 5 15 45 25 0.02 0


Categorieën

Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters.

Infanterie

De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie:

Cavalerie

De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie:

Boogschutters

De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie:

Aanvallen en verdedigen

Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de aanval. Voor meer informatie, zie aanvallen.


Verder

Hieronder staat een lijstje van de eenheden die het beste zijn in de verdediging. Voor meer informatie, zie verdedigen.


Verder

  • Verkenner - om vijandige verkenners mee te doden



Eenheden

Speervechter Zwaardvechter Bijlstrijder Boogschutter
Speervechter.png Zwaardvechter.png Bjlstrijder.png Boog.png
Verkenner Lichte cavalerie Bereden boogschutter Zware cavalerie
Verkenner.png Lc.png Bb.png Zc.png
Ram Katapult Ridder Edelman
Ram2.png Katapult.png Ridder.png Edelman.png
Burgerwacht
Burgerwacht.png


Snelheid

Je kan de looptijd van de eenheden zien in het eenheden-overzicht. De snelheid die hier staat is de standaard snelheid. Om de eenhedensnelheid te berekenen is het nodig de waardes te kennen van de wereld snelheid en de eenhedensnelheid van de wereld. Met onderstaande formules is het mogelijk de looptijd in minuten te bereken van de eenheden.


Wereld snelheid x Eenhedensnelheid = Snelheid
Standaard snelheid / Snelheid = Looptijd eenheden

Wanneer verschillende eenheden, met een verschillende snelheid worden weggestuurd, zal het leger reizen aan de snelheid van de traagste eenheid. Een uitzondering hierop is de ridder. Wanneer je je troepen op pad stuurt - als ondersteuning - met je ridder, zullen alle troepen de snelheid van de ridder aannemen.

Je troepen stappen rechtstreeks naar het doel; Bergen, bossen en meren vormen geen obstakel.