Gebouwen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
kGeen bewerkingssamenvatting
k (Verwijst door naar Dorp#Gebouwen)
Regel 1: Regel 1:
==Hoofdgebouw==
#REDIRECT [[Dorp#Gebouwen]]
 
[[Bestand:Main1.png]]
 
In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.<br>
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Gebouwen bouwen en verbeteren
* Gebouwen afbreken
* Verkort de bouwtijd van andere gebouwen hoe hoger het level
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Hoofdgebouw|hier]] bekijken.
 
==Kazerne==
 
[[Bestand:Barracks1.png]]
 
De kazerne is een van de gebouwen waarmee je eenheden kunt bouwen. Met de kazerne produceer je eenheden van de categorie infanterie en boog. Hoe hoger het level van je kazerne hoe sneller je de eenheden kunt produceren. Het is daarom verstandig om je kazerne naar het maximale level uit te bouwen, aangezien je dan je troepen weer zo snel mogelijk kunt aanvullen.<br>
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Infanterie eenheden recruteren
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kazerne|hier]] bekijken.
 
==Stal==
 
[[Bestand:Stable1.png]]
 
In je stal kun je eenheden produceren. Uit de stal zullen de cavalerie eenheden komen, en de bereden boogschutters. Net als met de kazerne geldt ook bij de stal dat hoe hoger het level is hoe sneller de eenheden geproduceert worden. Ook bij de stal is het dus verstandig om deze naar het maximale level uit te bouwen, zodat je zo snel mogelijk je troepen kunt aanvullen.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Cavelerie eenheden recruteren
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Stal|hier]] bekijken.
 
==Kerk==
 
[[Bestand:KerkLVL1.png]]
 
De kerk is een duur en boederijplaatsen consumerend gebouw. Toch is het onmisbaar omdat de kerk je troepen van geloof voorziet, waardoor deze beter vechten dan ongelovige troepen. Door middel van het strategisch plaatsen van enkele kerken in je cluster kun je al je dorpen voorzien van geloof. Het is <i>niet</i> nodig om in elk dorp een kerk te bouwen.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Geeft troepen geloof
* Hoger level is grotere geloofsradius
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kerk|hier]] bekijken.
 
==Eerste Kerk==
 
[[Bestand:Eerste_Kerk.png]]
 
De eerste kerk krijg je in je eerste dorp. Dit is een speciale versie van de gewone kerk. Hij is veel goedkoper, neemt veel minder boederijplaatsen in en heeft een grotere radius dan een level 1 gewone kerk. Er zitten wel restricties aan deze eerste kerk. Zo kun je maar één eerste kerk hebben en kun je de eerste kerk niet meer opbouwen mocht je het dorp waar deze instaat verliezen (en al een andere kerk hebben). De eerste kerk geeft je troepen geloof, waardoor ze sterker vechten dan ongelovige troepen.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Speciale versie van gewone kerk
* Geeft troepen geloof
* <font color="red">Restricitie:</font> een per wereld
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Eerste_Kerk|hier]] bekijken.
 
==Werkplaats==
 
[[Bestand:Garage1.png]]
 
In de werkplaats worden eenheden geproduceert. Dit zijn de beleggeringseenheden die vallen onder de categorie infanterie. Er geldt  dat hoe hoger het level van het gebouw, hoe sneller de eenheden gebouwd worden. Bij dit gebouw is het echter niet altijd (afhankelijk van je troepenindeling) nodig om het uit te bouwen tot het maximale level, omdat je in verhouding minder belegeringseenheden zult bouwen dan andere eenheden.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Belegeringswapens recruteren
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Werkplaats|hier]] bekijken.
 
==Adelshoeve==
 
[[Bestand:Snob1.png]]
 
De adelshoeve is het gebouw dat je nodig hebt om nieuwe dorpen te kunnen overnemen. Zonder adelshoeve kun je geen edelman produceren, de enige eenheid die gebruikt kan worden om dorpen over te nemen. Voordat je de adelshoeve kunt bouwen heb je eerst een hoofdgebouw van level 20, een smederij van level 20 en een marktplaats van level 10 nodig voordat je het gebouw neer kunt zetten. Daarna zul je (afhankelijk van de wereld) goudmunten of pakketen moeten (op)slaan voordat je een edelman kunt maken. Voor meer informatie zie [[Edelman_Bouwen|Edelman bouwen]]
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Grondstoffen of Goudmunten opslaan voor edelman
* Edelman recruteren
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Adelshoeve|hier]] bekijken.
 
==Smederij==
 
[[Bestand:Smith1.png]]
 
In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Wapens ontwikkelen zodat nieuwe eenheden gebouwd kunnen worden
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Smederij|hier]] bekijken.
 
==Verzamelplaats==
 
[[Bestand:Place1.png]]
 
De verzamelplaats is <i>het</i> gebouw waarmee je al je troepen zult beheren. Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Je kunt het gebouw gebruiken om troepen te laten aanvallen, of ze een dorp laten ondersteunen. Tegelijkertijd kun je in de simulator die te vinden simuleren hoe een aanval ongeveer zal verlopen.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Aanvallen versturen
* Ondersteuning versturen
* Simulator (voor gevechten)
* Overzicht van de troepen van het dorp
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Verzamelplaats|hier]] bekijken.
 
==Standbeeld==
 
[[Bestand:Statue1.png]]
 
Met het standbeeld kun je de unieke eenheid, de ridder, ontwikkelen. Van de ridder kun je er maar een tegelijk hebben. Daarnaast kun je in je standbeeld de ridder van het ene dorp naar het andere dorp verplaatsen, en, op sommige werelden, zul je een wapenkamer vinden, waar je je ridder wapens kunt geven om mee te vechten. Voor meer informatie: [[Ridder]]
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Ridder produceren <font color="red">(niet alle werelden)</font>
* Wapenkamer bekijken <font color="red">(niet alle werelden)</font>
* Wapens aan ridder geven <font color="red">(niet alle werelden)</font>
* <font color="red">Restricitie:</font> een per wereld
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Standbeeld|hier]] bekijken.
 
==Marktplaats==
 
[[Bestand:Market1.png]]
 
De markt plaats kan gebruikt worden om grondstoffen te verhandelen met andere spelers op de wereld, of om grondstoffen naar iemand of je eigen dorp(en) toe te sturen. Je kan op de markt plaats aanbiedingen van andere spelers aannemen, of zelf aanbiedingen plaatsen. Het aantal handelaren dat je hebt is afhankelijk van het level van je marktplaats
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Handel drijven met andere spelers
* Grondstoffen versturen
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Marktplaats|hier]] bekijken.
 
==Houthakkers==
 
[[Bestand:Wood1.png]]
 
 
De houthakker is een van de drie gebouwen die grondstoffen voor je dorp produceert. Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van de houthakker hoe sneller de hout je dorp in stroomt. Het maximum is afhankelijk van de wereld waarop je speelt (hoe hoger de wereld snelheid hoe sneller je er grondstoffen per uur bijkrijgt)
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Produceert hout voor je dorp
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Houthakkers|hier]] bekijken.
 
==Leemgroeve==
 
[[Bestand:Stone1.png]]
 
De leemgroeve is een van de drie gebouwen die grondstoffen voor je dorp produceert. In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level van de leemgroeve hoe sneller de leem je dorp in stroomt. Het maximum is afhankelijk van de wereld waarop je speelt (hoe hoger de wereld snelheid hoe sneller je er grondstoffen per uur bijkrijgt)
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Produceert leem voor je dorp
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Leemgroeve|hier]] bekijken.
 
==IJzermijn==
 
[[Bestand:Iron1.png]]
 
De ijzermijn is een van de drie gebouwen die grondstoffen voor je dorp produceert. In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn hoe sneller de ijzer je dorp in stroomt. Het maximum is afhankelijk van de wereld waarop je speelt (hoe hoger de wereld snelheid hoe sneller je er grondstoffen per uur bijkrijgt)
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Produceert ijzer voor je dorp
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Ijzermijn|hier]] bekijken.
 
==Boerderij==
 
[[Bestand:Farm1.png]]
 
De boerderij zorgt voor de voeding voor de troepen en arbeiders. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Verhoogt het aantal maximale boederijplekken in je dorp
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Boerderij|hier]] bekijken.
 
==Opslagplaats==
 
[[Bestand:Storage1.png]]
 
In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Verhoogt het aantal grondstoffen dat je maximaal kunt hebben in je dorp
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Opslagplaats|hier]] bekijken.
 
==Schuilplaats==
 
[[Bestand:Hide1.png]]
 
In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Op deze manier heb je altijd grondstoffen in je dorp om bijvoorbeeld je muur of troepen weer een beetje op te bouwen na een aanval. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Verbergt een klein aantal grondstoffen voor aanvallers, deze kunnen niet geplunderd worden
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Schuilplaats|hier]] bekijken.
 
==Muur==
 
[[Bestand:Wall1.png]]
 
De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. De muur verhoogt de basis verdediginng van je dorp en verstrekt de verdedigingskracht van je eenheden in datzelfde dorp. Hoe hoger het level, hoe beter de muur helpt je dorp te beschermen. Het is daarom aan te raden je muur altijd naar het maximale level uit te bouwen.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Versterkt de verdedigingskracht van je troepen
* Versterkt de verdedigingskracht van je dorp
 
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Muur|hier]] bekijken.

Versie van 2 sep 2010 08:06

Doorverwijzing naar: