Overleg gebruiker:Infinitum: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
kGeen bewerkingssamenvatting
 
(17 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
[[Bestand:Village overview.jpg|rechts|200px]]Door middel van een '''grafisch pakket''' kan je het visuele uiterlijk van het spel aanpassen. Je verandert niets aan het spelverloop, maar je krijgt wel de mogelijkheid om het uiterlijk van je dorp te veranderen door de normale plaatjes van gebouwen, eenheden en andere spelfuncties een totaal ander uitzicht te geven. Het instellen van een grafisch pakket is enkel mogelijk voor spelers met een [[Premium Account]].
[[Bestand:Church f1.png|rechts|150px]]Op [[werelden]] waarop '''de kerk''' geactiveerd is, zijn alle inwoners van het dorp in de ban van het geloof: enkel gesterkt door hun geloof zullen ze aan volle kracht de vijand te lijf kunnen gaan. Om je bevolking te motiveren om aan volle kracht te vechten, zal je op strategische plaatsen een kerk moeten plaatsen. Valt een dorp niet binnen de invloed van het religieuze gebouw, dan zullen de [[eenheden]] aan halve kracht vechten. Geen aanrader dus!


Heb jij dus zin om je dorp eens in een heel nieuw jasje te steken, of ben je het uiterlijk van het hoofdgebouw eigenlijk wel beu? Met een grafisch pakket zet je het uitzicht van het spel helemaal naar je eigen hand!
Elk dorp kan maximaal één kerk bevatten, die vervolgens alle dorpen binnen een bepaalde radius zal beïnvloeden. Het uitbouwen van kerken is echter duur en kost veel inwoners, het strategisch plaatsen ervan is dus belangrijk!


== Een grafisch pakket samenstellen ==
In het dorpsoverzicht van elk dorp kan je controleren of het dorp onder invloed van de kerk is. Hoe hoger het geloof, hoe meer kerken een invloed uitoefenen op het dorp; hoewel het volstaat dat één kerk invloed uitoefent op het dorp. Ook via de [[kaart]] kan je controleren welke dorpen binnen de radius van de kerk vallen.


Eerst en vooral heb je natuurlijk nood aan een pakket dat bestaat uit de afbeeldingen die je wil gaan instellen. Je kan gebruik maken van een pakket dat iemand anders reeds samengesteld heeft, of zelf afbeeldingen verzamelen.
'''Opgelet''': Hoewel er geen kerk aanwezig is, zijn barbarendorpen altijd gelovig!


Het pakket dat standaard gebruikt wordt voor Tribal Wars, kan je [http://www.die-staemme.de/graphic/graphic.zip hier] terugvinden. Wanneer je dit download bezit je alle huidige bestanden alsook de structuur van de mappen: deze bestanden kan je vervolgens vervangen door de plaatjes die jij wil instellen. Geef je nieuwe bestanden wel de namen van de afbeeldingen die je wil vervangen!
== Soorten kerken ==


[http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?38835-Grafische-Pakketten-downloads Hier] kan je enkele voorbeelden vinden van grafische pakketten.
Er zijn twee soorten kerken: er is de '''eerste kerk''', een uniek exemplaar dat gratis en onmiddellijk aanwezig zal zijn in jouw eerste dorp, en de '''gewone kerk''', de kerk die je in andere dorpen zal plaatsen om meer dorpen met geloof te beïnvloeden.


== Een grafisch pakket hosten ==
=== Eerste kerk ===


Wanneer je je grafisch pakket ook effectief wil gebruiken, zal je ervoor moeten zorgen dat het spel je bestanden ook effectief kan vinden. Je kan er zowel voor kiezen om de bestanden gewoon op je computer te houden (lokaal hosten) alsook om je bestanden op het internet te plaatsen (online hosten). Beide mogelijkheden hebben hun voor en nadelen.
=== Gewone kerk ===


=== Lokaal hosten ===
== Kerkradius ==


Het lokaal hosten van je bestanden heeft als voordeel dat je ze gewoon in een mapje op je computer kan behouden. Je hoeft dus niet op zoek te gaan naar serverruimte om je pakket op te plaatsen. Het grootste nadeel aan een lokaal pakket is dat het pakket slechts beschikbaar is op de computer waar ook je afbeeldingen zich bevinden.
De kerkradius is het gebied waarbinnen alle dorpen beïnvloed worden door het geloof, met andere woorden waarbinnen je troepen gelovig zijn. De grootte van de kerk wordt bepaald door het soort kerk (eerste kerk of gewone kerk) en bij een gewone kerk door het level. De eerste kerk heeft een radius van 6 velden en een gewone kerk heeft, afhankelijk van het level, een kerkradius van 4, 6 of 8 velden.


=== Online hosten ===
[[Bestand:Areaofinfluence.png|center]]


Wanneer je kiest voor deze methode, dan zal je eerst ergens een beetje serverruimte moeten vinden om je bestanden te plaatsen. Wanneer je reeds over serverruimte beschikt is dit geen probleem, in het andere geval zal je eerst op zoek moeten gaan naar (gratis) serverruimte. Het voordeel aan deze methode is dat je overal aan je grafische pakket zal kunnen, en dat ook andere spelers van jouw creatie kunnen genieten.
== Gevechtssysteem met de kerk ==


Je kan ook vragen om je grafische pakket op de serverruimte van InnoGames te plaatsen. Je zal hiervoor eerst contact op moeten nemen met de support en moeten tonen waar je pakket uit bestaat. Wanneer je pakket goedgekeurd wordt, dan zullen de bestanden naar de serverruimte van Tribal Wars geüpload worden.
De kerk heeft een bijzondere invloed op het [[gevechtssysteem]]. Eenheden uit dorpen die immers niet binnen de invloed van de kerk vallen, die met andere woorden dus buiten de radius van de kerk liggen, vechten immers aan halve kracht. Zo zal de aanvalssterkte van een ongelovige bijlstrijder, in vergelijking met die van een gelovige bijlstrijder, er als volgt uitzien:


== Je browser voorbereiden ==
{|
|
'''Bijlstrijder''' <font color="red">(Ongelovig)</font>
* Aanvalssterkte: <font color="red">20</font>
* Verdediging tegen infanterie: <font color="red">5</font>
* Verdediging tegen cavalerie: <font color="red">2,5</font>
* Verdediging tegen boogschutters: <font color="red">5</font>
|
'''Bijlstrijder''' <font color="Green">(Gelovig)</font>
* Aanvalssterkte: <font color="Green">40</font>
* Verdediging tegen infanterie: <font color="Green">10</font>
* Verdediging tegen cavalerie: <font color="Green">5</font>
* Verdediging tegen boogschutters: <font color="Green">10</font>
|}


Voor Internet Explorer en Mozilla Firefox zal je eerst onderstaande instellingen aan moeten passen.
Het volstaat dat een dorp onder de invloed van één kerk valt; wanneer een dorp onder de invloed van twee kerken ligt zullen de eenheden dus '''niet''' aan 200% vechten.


=== Internet Explorer ===
=== Als aanvallend speler ===


Ga naar "Extra" en kies dan "internetopties". Selecteer het tabblad "beveiliging" en kies daar het groene vinkje met de naam "vertrouwde websites". Klik vervolgens op "websites" en zorg ervoor dat het vakje "Serververificatie" is uitgevinkt. Voeg nu volgende website toe:
Het al dan niet gelovig vechten van de eenheden komt neer op het volgende:


http:/nl'''x'''.tribalwars.nl
* Ligt het dorp vanwaar de aanval verzonden wordt '''binnen''' de geloofsradius, dan zullen de troepen '''gelovig''' vechten.
* Ligt het dorp vanwaar de aanval verzonden wordt '''buiten''' de geloofsradius, dan zullen de troepen '''ongelovig''' vechten.


De x vervang je vervolgens door de wereld waarop je je pakket wil activeren. Herhaal dit proces wanneer je het pakket op meerdere werelden actief wil zien!
Het maakt hierbij niet uit of de aangevallen speler binnen of buiten jouw geloofsradius ligt.


=== Mozilla Firefox ===
=== Als ondersteunende speler ===


Om de instellingen binnen FireFox te wijzigen moet je de policy aanpassen. Hierbij is het belangrijk dat je Firefox '''volledig''' afsluit wanneer je dit gaat uitvoeren:
Wanneer je een andere speler ondersteunt, geldt niet de radius van de ondersteunende speler maar van de ondersteunde speler.  


Ga op zoek naar je installatiefolder van Firefox. Meestal is deze ''C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox 3.5 Beta4\'' of ''C:\Program Files\Mozilla Firefox\'', maar dit is afhankelijk van je computerinstellingen.
* Ligt het dorp '''binnen''' de radius van de speler die ondersteund wordt, dan vechten ook jouw troepen '''gelovig''' (ook al ligt het dorp niet binnen jouw radius).
* Ligt het dorp '''buiten''' de radius van de speler die ondersteund wordt, dan vechten ook jouw troepen '''ongelovig''' (ook al ligt het dorp wél binnen jouw radius).


Open vervolgens de greprefs folder en zoek naar all.js. Klik nu met je rechtermuisknop op dit bestand en kies "openen met" en selecteer kladblok (of een soortgelijk programma).
{|  style="width:500px"
|- bgcolor="#8D7654"
!colspan=3|Het dorp van de ondersteunde speler bevindt zich...
|- bgcolor="#8D7654"
! Binnen jouw radius
! Binnen zijn radius
! Gevechtskracht
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | Ja
| align="center" | Ja
| align="center" | 100%
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | Ja
| align="center" | Neen
| align="center" | 50%
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | Neen
| align="center" | Neen
| align="center" | 50%
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | Neen
| align="center" | Ja
| align="center" | 100%
|}


Scroll helemaal naar de bodem van het bestand en zet dit stukje erbij:
== Een kerk vernietigen ==


pref("capability.policy.policynames", "localfilelinks");
Je kan zelf je eigen kerken afbreken van zodra het [[hoofdgebouw]] level 15 bereikt. Daarnaast kan je ook de kerken van andere spelers vernietigen, maar:
pref("capability.policy.localfilelinks.sites", "<nowiki>http://</nowiki>nl'''x'''.tribalwars.nl");
pref("capability.policy.localfilelinks.checkloadur i.enabled", "allAccess");


Waarbij x de wereld is waarop je het wilt testen. Zorg er voor dat dit tekstje exact is overgenomen: ongewenste spaties kunnen tot resultaat hebben dat het niet werkt. Sla dit bestand op en sluit het.
* De eerste kerk kan niet vernietigd worden
* Kerken kunnen vernietigd worden door [[katapult]]en, maar dit gaat '''moeizamer''' dan bij andere gebouwen; je zal meer katapulten nodig hebben om een kerk te vernietigen. Via de [[simulator]] kan je voor jouw specifieke situatie berekenen hoeveel katapulten je nodig zal hebben.
* Wanneer je een dorp van de vijand overneemt, vernietig je automatisch de kerk in dat dorp.


== Een grafisch pakket activeren ==
De eerste kerk kan je slechts afbreken wanneer je geen andere kerken (in andere dorpen) hebt.
 
Alle voorbereidingen zijn nu getroffen. Je pakket is samengesteld, bevindt zich op de goede plaats en je browser is voorbereid om aan de slag te gaan met een extern grafisch pakket. Nu moet je Tribal Wars nog vertellen waar het grafisch pakket gevonden kan worden.
 
Bij ''instellingen --> instellingen'' vind je onderaan de pagina de mogelijkheid om een grafisch pakket in te stellen:
 
[[Bestand:Grafisch pakket.png|center]]
 
In het bovenste veld wordt gevraagd naar de locatie van je bestanden. Dit kan zowel een lokale map zijn, als een map op het internet. Wanneer je een lokale map instelt, moet je zeker ''file:///'' voor de bestandslocatie plaatsen. Bevindt je map zich online, dan is ''http://'' verplicht.
 
Daaronder wordt gevraagd naar een CSS-bestand wanneer je dat zou hebben. Wanneer je dit niet hebt, dan kan je dit veld leeg laten. Door vervolgens je wijzigingen te bevestigen, word je grafisch pakket ingesteld.

Huidige versie van 1 jul 2013 om 15:40

Church f1.png

Op werelden waarop de kerk geactiveerd is, zijn alle inwoners van het dorp in de ban van het geloof: enkel gesterkt door hun geloof zullen ze aan volle kracht de vijand te lijf kunnen gaan. Om je bevolking te motiveren om aan volle kracht te vechten, zal je op strategische plaatsen een kerk moeten plaatsen. Valt een dorp niet binnen de invloed van het religieuze gebouw, dan zullen de eenheden aan halve kracht vechten. Geen aanrader dus!

Elk dorp kan maximaal één kerk bevatten, die vervolgens alle dorpen binnen een bepaalde radius zal beïnvloeden. Het uitbouwen van kerken is echter duur en kost veel inwoners, het strategisch plaatsen ervan is dus belangrijk!

In het dorpsoverzicht van elk dorp kan je controleren of het dorp onder invloed van de kerk is. Hoe hoger het geloof, hoe meer kerken een invloed uitoefenen op het dorp; hoewel het volstaat dat één kerk invloed uitoefent op het dorp. Ook via de kaart kan je controleren welke dorpen binnen de radius van de kerk vallen.

Opgelet: Hoewel er geen kerk aanwezig is, zijn barbarendorpen altijd gelovig!

Soorten kerken

Er zijn twee soorten kerken: er is de eerste kerk, een uniek exemplaar dat gratis en onmiddellijk aanwezig zal zijn in jouw eerste dorp, en de gewone kerk, de kerk die je in andere dorpen zal plaatsen om meer dorpen met geloof te beïnvloeden.

Eerste kerk

Gewone kerk

Kerkradius

De kerkradius is het gebied waarbinnen alle dorpen beïnvloed worden door het geloof, met andere woorden waarbinnen je troepen gelovig zijn. De grootte van de kerk wordt bepaald door het soort kerk (eerste kerk of gewone kerk) en bij een gewone kerk door het level. De eerste kerk heeft een radius van 6 velden en een gewone kerk heeft, afhankelijk van het level, een kerkradius van 4, 6 of 8 velden.

Areaofinfluence.png

Gevechtssysteem met de kerk

De kerk heeft een bijzondere invloed op het gevechtssysteem. Eenheden uit dorpen die immers niet binnen de invloed van de kerk vallen, die met andere woorden dus buiten de radius van de kerk liggen, vechten immers aan halve kracht. Zo zal de aanvalssterkte van een ongelovige bijlstrijder, in vergelijking met die van een gelovige bijlstrijder, er als volgt uitzien:

Bijlstrijder (Ongelovig)

  • Aanvalssterkte: 20
  • Verdediging tegen infanterie: 5
  • Verdediging tegen cavalerie: 2,5
  • Verdediging tegen boogschutters: 5

Bijlstrijder (Gelovig)

  • Aanvalssterkte: 40
  • Verdediging tegen infanterie: 10
  • Verdediging tegen cavalerie: 5
  • Verdediging tegen boogschutters: 10

Het volstaat dat een dorp onder de invloed van één kerk valt; wanneer een dorp onder de invloed van twee kerken ligt zullen de eenheden dus niet aan 200% vechten.

Als aanvallend speler

Het al dan niet gelovig vechten van de eenheden komt neer op het volgende:

  • Ligt het dorp vanwaar de aanval verzonden wordt binnen de geloofsradius, dan zullen de troepen gelovig vechten.
  • Ligt het dorp vanwaar de aanval verzonden wordt buiten de geloofsradius, dan zullen de troepen ongelovig vechten.

Het maakt hierbij niet uit of de aangevallen speler binnen of buiten jouw geloofsradius ligt.

Als ondersteunende speler

Wanneer je een andere speler ondersteunt, geldt niet de radius van de ondersteunende speler maar van de ondersteunde speler.

  • Ligt het dorp binnen de radius van de speler die ondersteund wordt, dan vechten ook jouw troepen gelovig (ook al ligt het dorp niet binnen jouw radius).
  • Ligt het dorp buiten de radius van de speler die ondersteund wordt, dan vechten ook jouw troepen ongelovig (ook al ligt het dorp wél binnen jouw radius).
Het dorp van de ondersteunde speler bevindt zich...
Binnen jouw radius Binnen zijn radius Gevechtskracht
Ja Ja 100%
Ja Neen 50%
Neen Neen 50%
Neen Ja 100%

Een kerk vernietigen

Je kan zelf je eigen kerken afbreken van zodra het hoofdgebouw level 15 bereikt. Daarnaast kan je ook de kerken van andere spelers vernietigen, maar:

  • De eerste kerk kan niet vernietigd worden
  • Kerken kunnen vernietigd worden door katapulten, maar dit gaat moeizamer dan bij andere gebouwen; je zal meer katapulten nodig hebben om een kerk te vernietigen. Via de simulator kan je voor jouw specifieke situatie berekenen hoeveel katapulten je nodig zal hebben.
  • Wanneer je een dorp van de vijand overneemt, vernietig je automatisch de kerk in dat dorp.

De eerste kerk kan je slechts afbreken wanneer je geen andere kerken (in andere dorpen) hebt.