Overleg gebruiker:Infinitum: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
k (Robot: automatisch tekst vervangen (-Miniumtroepenregel +Minimumtroepenregel))
kGeen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
__NoToC__{{Infobox|5 november 2012|Nog onbekend|1.5|0.6|5|{{Actief}}|{{Actief}}|{{Actief}}|Goudmunten|10|5|[[Geheimen van de macht|Geheimen]]}}
[[Bestand:Church f1.png|rechts|thumb|De eerste kerk]]Op [[werelden]] waarop '''de kerk''' geactiveerd is, zijn alle inwoners van het dorp in de ban van het geloof: enkel gesterkt door hun geloof zullen ze aan volle kracht de vijand te lijf kunnen gaan. Om je bevolking te motiveren om aan volle kracht te vechten, zal je op strategische plaatsen een kerk moeten plaatsen. Valt een dorp niet binnen de invloed van het religieuze gebouw, dan zullen de [[eenheden]] aan halve kracht vechten. Geen aanrader dus!


'''Wereld 30''' werd aangekondigd op  22 oktober 2012 en draait op de meest recente instellingen, waaronder de vlaggen en de kerk.
Elk dorp kan maximaal één kerk bevatten, die vervolgens alle dorpen binnen een bepaalde radius zal beïnvloeden. Het uitbouwen van kerken is echter duur en kost veel inwoners, het strategisch plaatsen ervan is dus belangrijk!


Aan de start van Wereld 30 ging een peiling vooraf, waarin spelers de keuze hadden tussen een wereld met ''gelimiteerd farmen'' of een ''verlaagde prijs voor goudmunten'' en waarin laatstgenoemde optie de meerderheid achter zich kreeg.  
In het dorpsoverzicht van elk dorp kan je controleren of het dorp onder invloed van de kerk is. Hoe hoger het geloof, hoe meer kerken een invloed uitoefenen op het dorp; hoewel het volstaat dat één kerk invloed uitoefent op het dorp. Ook via de [[kaart]] kan je controleren welke dorpen binnen de radius van de kerk vallen.
 
De grootste verschillen in vergelijking met andere werelden bevinden zich daarom vooral bij de edelmannen: niet alleen is een goudmunt 25% goedkoper, daarnaast kan je edelman ook maximaal 20 velden lopen.
 
De instellingen van deze wereld zullen gedurende deze wereld niet veranderd worden. Deze wereld komt dus niet in aanmerking voor [[Edelhalvering|Edelhalveringen]].
 
== Instellingen ==
 
{{Wereld}}
 
===Instellingen===
'''[[Snelheid algemeen]]''': 1.5<br>
'''[[Eenhedensnelheid]]''': 0.6<br>
'''[[Gebouwen afbreken]]''': Actief<br>
'''[[Moraal]]''': Actief (op tijd gebaseerd)<br>
'''[[Boerderijlimietregel]]''': Inactief <br>
'''[[Basisverdediging]]''': 20<br>
'''[[Milliseconden]]''': Actief<br>
'''[[Minimumtroepenregel]]''': 2% van de punten van het dorp<br>
'''[[Smederijsysteem]]''': Simpel ontwikkelingssysteem<br>
'''[[Kerk]]''': Actief<br>
'''[[Awards]]''': Actief<br>
'''[[Groeiende barbarendorpen]]''': Actief (maximaal 5.000 punten)<br>
'''[[Bonusdorpen]]''': Verbeterde bonusdorpen<br>
'''[[Annuleertijd voor aanvallen]]''': 10 minuten<br>
'''[[Annuleertijd voor transport]]''': 5 minuten<br>
'''[[Nachtbonus]]''': Actief van 1.00 tot 7.00 uur<br>
'''[[Beginnersbescherming]]''': 5 dagen<br>
'''[[Maximale verhouding aanvaller : verdediging]]''': Actief, eerste 30 dagen 1:20 ratio<br><br>
 
===Eenheden===
'''[[Boogschutter]]''': Actief<br>
'''[[Verkensysteem]]''': De verkenner kan troepen, gebouwen en grondstoffen verkennen.<br>
'''[[Ridder]]''': Actief<br>
 
===Edelman===
'''[[Stijgende edelman prijzen]]''': Goudmunten <br>
'''[[Goedkoop nabouwen van edelmannen]]''': Inactief<br>
'''[[Maximale reisafstand edelman]]''': 20 velden<br>
'''[[Toestemmingsdaling per edelaanval]]''': 20-35<br>
'''[[Toestemmingsstijging per uur]]''': 1.5<br>
 
===Configuratie===
'''[[Ledenlimiet per stam]]''': 40<br>
'''[[Verslagen Tegenstander ranglijst]]''': Actief, volgens puntentabel <br>
'''[[Vakantievervanging]]''': Actief<br>
'''[[Beperking voor permanente vakantievervanging]]''': Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen<br>
'''[[Vrije handel]]''': Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart<br>
'''[[Minimale tijd tussen bevelen]]''': 100 ms<br>
'''[[Overwinningsvoorwaarden]]:''' Een stam behoudt gedurende 48 uur 12 unieke [[Geheimen van de macht|geheimen]].
 
===Premium Functies===
'''[[Premium Account]]:''' <font color="green">Geactiveerd</font><br>
'''[[Account Manager]]:''' <font color="green">Geactiveerd</font><br>
'''[[Farm-Assistent]]:''' <font color="green">Geactiveerd</font><br>
'''[[Bouwtijdhalveringen]]:''' <font color="green">Geactiveerd</font><br>
'''[[Direct afbouwen]]:''' <font color="green">Geactiveerd</font><br>
'''[[Bouwkostreductie]]:'''  <font color="green">Geactiveerd</font><br>
'''[[+20% productie]]:'''  <font color="green">Geactiveerd</font><br>
'''[[Ruilen met de handelaar]]:'''  <font color="green">Geactiveerd</font><br>
 
{{Werelden}}

Versie van 28 jun 2013 20:10

De eerste kerk

Op werelden waarop de kerk geactiveerd is, zijn alle inwoners van het dorp in de ban van het geloof: enkel gesterkt door hun geloof zullen ze aan volle kracht de vijand te lijf kunnen gaan. Om je bevolking te motiveren om aan volle kracht te vechten, zal je op strategische plaatsen een kerk moeten plaatsen. Valt een dorp niet binnen de invloed van het religieuze gebouw, dan zullen de eenheden aan halve kracht vechten. Geen aanrader dus!

Elk dorp kan maximaal één kerk bevatten, die vervolgens alle dorpen binnen een bepaalde radius zal beïnvloeden. Het uitbouwen van kerken is echter duur en kost veel inwoners, het strategisch plaatsen ervan is dus belangrijk!

In het dorpsoverzicht van elk dorp kan je controleren of het dorp onder invloed van de kerk is. Hoe hoger het geloof, hoe meer kerken een invloed uitoefenen op het dorp; hoewel het volstaat dat één kerk invloed uitoefent op het dorp. Ook via de kaart kan je controleren welke dorpen binnen de radius van de kerk vallen.