Servertijd: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
k (Robot: categorie Index toegevoegd)
Geen bewerkingssamenvatting
 
Regel 7: Regel 7:
De omschakeling van wintertijd naar zomertijd gebeurt steeds in het laatste weekend van maart. Hierbij wordt de klok om 02.00u een uur vooruit gedraaid, met andere woorden naar 03.00u gezet. Deze dag zal in de praktijk dus slechts 23 uur in plaats van 24 uur duren.
De omschakeling van wintertijd naar zomertijd gebeurt steeds in het laatste weekend van maart. Hierbij wordt de klok om 02.00u een uur vooruit gedraaid, met andere woorden naar 03.00u gezet. Deze dag zal in de praktijk dus slechts 23 uur in plaats van 24 uur duren.


Het spel zal deze omschakeling automatisch in rekening brengen. De tijd die je dus in beeld krijgt, bijvoorbeeld voor aanvallen, zal dus de '''correcte tijd''' zijn. Je zal dus nooit te zien krijgen dta je aanval om 02.30u aankomt, omdat dit niet mogelijk is.
Het spel zal deze omschakeling automatisch in rekening brengen. De tijd die je dus in beeld krijgt, bijvoorbeeld voor aanvallen, zal dus de '''correcte tijd''' zijn. Je zal dus nooit te zien krijgen dat je aanval om 02.30u aankomt, omdat dit niet mogelijk is.


== Omschakeling naar wintertijd ==
== Omschakeling naar wintertijd ==

Huidige versie van 27 mrt 2016 om 12:47

De servertijd geeft aan hoe laat het momenteel is op Tribal Wars. Alle aanvallen, ondersteuningen, grondstoffentransporten, bouwopdrachten van gebouwen, kortom: alles wat met Tribal Wars te maken heeft, wordt hierop gebaseerd.

Deze klok loopt misschien niet samen met jouw eigen klok: dan bevind je je waarschijnlijk in een andere tijdzone. De klokken op TribalWars.nl zijn gebaseerd op de Middel-Europese Tijd (UTC+1), de tijdzone waartoe onder andere België en Nederland behoren.

Omschakeling naar zomertijd

De omschakeling van wintertijd naar zomertijd gebeurt steeds in het laatste weekend van maart. Hierbij wordt de klok om 02.00u een uur vooruit gedraaid, met andere woorden naar 03.00u gezet. Deze dag zal in de praktijk dus slechts 23 uur in plaats van 24 uur duren.

Het spel zal deze omschakeling automatisch in rekening brengen. De tijd die je dus in beeld krijgt, bijvoorbeeld voor aanvallen, zal dus de correcte tijd zijn. Je zal dus nooit te zien krijgen dat je aanval om 02.30u aankomt, omdat dit niet mogelijk is.

Omschakeling naar wintertijd

De omschakeling van zomertijd naar wintertijd gebeurt jaarlijks in het laatste weekend van oktober. Hierbij wordt de klok om 03.00u een uur teruggedraaid, met andere woorden naar 02.00u gezet. Deze dag zal in de praktijk dus 25 uur in plaats van 24 uur duren.

Het spel zal deze omschakeling automatisch in rekening brengen, hier is echter een nadeel aan verbonden: het spel zal niet aangeven of het aangegeven tijdstip in zomer- of wintertijd is.

Voorbeeld 1: Als er een afstand is van 2 uur tussen dorp A en dorp B en je stuurt je aanval om 00:30 dan zal de aanval aankomen om 02:30 (zomertijd). Stuur je dezelfde aanval een uur later (1:30) dan komt deze ook aan om 2:30 (wintertijd). De aanval zal echter aankomen in wintertijd, een uur later dus dan de eerste aanval.
Voorbeeld 2: een afstand van 1 uur tussen dorp A en B. Je stuurt de aanval om 02:01. De normale aankomsttijd is dus 03:01. Aangezien we dan de klok een uur terugdraaien zal de aanval om 02:01 aankomen. Natuurlijk pas na een uur.

Let hier dus goed mee op, zowel bij het versturen van aanvallen als bij het snipen ervan!