Wereldinstellingen: verschil tussen versies
kGeen bewerkingssamenvatting |
k (Robot: categorie Index toegevoegd) |
||
Regel 67: | Regel 67: | ||
=====Overwinningsvoorwaarden===== | =====Overwinningsvoorwaarden===== | ||
Geeft de [[Overwinning|voorwaarden]] aan om een wereld te kunnen winnen. | Geeft de [[Overwinning|voorwaarden]] aan om een wereld te kunnen winnen. | ||
[[Categorie:Index]] |
Versie van 17 feb 2013 20:08
Deze pagina biedt een verduidelijking van de verschillende instellingen die van toepassing kunnen zijn op een wereld.
Instellingen
Snelheid algemeen
De snelheid waarop een wereld draait. Onder andere grondstoffenproductiesnelheid is hier van afhankelijk
Eenhedensnelheid
De snelheid waarmee een eenheid in verhouding de velden van de kaart kan oversteken
Gebouwen afbreken
Geeft aan of het mogelijk is om gebouwen in het hoofdgebouw af te breken of niet
Moraal
Geeft aan welk soort moraal actief is; punten of tijdsgebonden
Boerderijlimietregel
De boerderijlimietregel beperkt het aantal eenheden dat een dorp kan verzorgen
Basisverdediging
Geeft de waarde van de basisverdediging van een dorp
Minimumtroepenregel
Hoeveel procent van de troepen minimaal verstuurd moeten worden afhankelijk van punten dorp
Smederijsysteem
1-levelsysteem of 3-levelsysteem
Kerk
Geeft aan of de kerk actief is of niet
Groeiende barbarendorpen
Geeft aan of barbarendorpen mee groeien totdat de aangegeven limiet
Bonusdorpen
Geeft aan of er bonusdorpen zijn of niet
Annuleertijd voor aanvallen
Geeft aan hoe lang na het versturen van een aanval deze afgebroken kan worden
Annuleertijd voor transport
Geeft aan hoe lang na het versturen van een transport deze afgebroken kan worden
Nachtbonus
Geeft de tijden van de nachtbonus aan
Beginnersbescherming
Geeft aan hoeveel dagen beginnersbescherming is bij start wereld
Maximale verhouding aanvaller : verdediging
Geeft aan hoe groot de verhouding tussen aanvaller en verdediger maximaal mag zijn voor bepaalde tijd
Eenheden
Boogschutter
Geeft aan of boogschutters actief zijn of niet
Verkensysteem
Geeft aan wat verkenners kunnen zien bij een verkenning
Ridder
Geeft aan of de ridder actief is. Ook of ridderitems actief zijn
Edelman
Stijgende edelman prijzen
Geeft aan vanaf wanneer de kosten van een edelman stijgen
Goedkoop nabouwen van edelmannen
Geeft aan of het mogelijk is edelmannen goedkoop na te bouwen wanneer gedood in de aanval
Maximale reisafstand edelman
Geeft aan hoeveel velden een edelman maximaal kan reizen
Toestemmingsdaling per edelaanval
Geeft aan hoeveel de toestemming kan dalen bij een aanval
Toestemmingsstijging per uur
Geeft aan met hoeveel punten de toestemming per uur stijgt. Afhankelijk van snelheid wereld
Configuratie
Verslagen Tegenstander Ranglijst
Geeft aan op welke manier de ranglijst wordt berekend. Afhankelijk van boerderijruimte eenheden. Afhankelijk van tabel
Vakantievervanging
Geeft aan of vakantievervanging mogelijk is
Beperking voor permanente vakantievervanging
Geeft aan vanaf wanneer beperkingen gelden
Vrije handel
Geeft aan wanneer vrij handelen mogelijk is
Overwinningsvoorwaarden
Geeft de voorwaarden aan om een wereld te kunnen winnen.