Casual 2: verschil tussen versies
(4 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 3: | Regel 3: | ||
De casual 2 is eenzelfde type wereld als de [[casual]] wereld (ook wel casual 1 genoemd). Waarvoor deze werelden dienen, alsook de instellingen van casual 1 kan je [[casual|hier]] vinden. | De casual 2 is eenzelfde type wereld als de [[casual]] wereld (ook wel casual 1 genoemd). Waarvoor deze werelden dienen, alsook de instellingen van casual 1 kan je [[casual|hier]] vinden. | ||
Hieronder de instellingen voor casual 2. | Hieronder de instellingen voor casual 2. | ||
=== Minimale en maximale verhouding bij aanvallen | Voor meer info over de casual werelden kan je kijken bij de uitleg van [[Casual|Casual 1]]. | ||
=== Minimale en maximale verhouding bij aanvallen=== | |||
''Volgende geldt enkel voor casual 2, voor de settings van casual 1 kijk je bij de [[Casual|casual1]] wereld'' | ''Volgende geldt enkel voor casual 2, voor de settings van casual 1 kijk je bij de [[Casual|casual1]] wereld'' | ||
<br> | |||
<br> | <br> | ||
Beginnende spelers worden extra beschermd op de Casual wereld, opdat ook zij het spel op een positieve manier kunnen ontdekken. Daarom is het enkel mogelijk dorpen aan te vallen die binnen een bepaalde ratio vallen. Je kan slechts dorpen aanvallen van spelers waarvan het puntenaantal ''' | Beginnende spelers worden extra beschermd op de Casual wereld, opdat ook zij het spel op een positieve manier kunnen ontdekken. Daarom is het enkel mogelijk dorpen aan te vallen die binnen een bepaalde ratio vallen. Je kan slechts dorpen aanvallen van spelers waarvan het puntenaantal '''60% tot 140%''' van het jouwe is. Gemakkelijker is het om te zeggen dat je je eigen puntenaantal moet delen, of vermenigvuldigen met 1.4. | ||
Dit wordt gecontroleerd op het moment van de verzending van de troepen. Val je dus een dorp aan dat, terwijl jouw troepen al onderweg zijn, overgenomen wordt door een speler buiten jouw ratio, dan zal dat dorp nog '''wel''' aangevallen worden. | Dit wordt gecontroleerd op het moment van de verzending van de troepen. Val je dus een dorp aan dat, terwijl jouw troepen al onderweg zijn, overgenomen wordt door een speler buiten jouw ratio, dan zal dat dorp nog '''wel''' aangevallen worden. |
Huidige versie van 23 feb 2016 om 18:11
Hieronder vind je een overzicht van de instellingen van Casual 2. Meer informatie over deze wereldinstellingen kan je terugvinden op de pagina Wereldinstellingen.
De casual 2 is eenzelfde type wereld als de casual wereld (ook wel casual 1 genoemd). Waarvoor deze werelden dienen, alsook de instellingen van casual 1 kan je hier vinden. Hieronder de instellingen voor casual 2. Voor meer info over de casual werelden kan je kijken bij de uitleg van Casual 1.
Minimale en maximale verhouding bij aanvallen
Volgende geldt enkel voor casual 2, voor de settings van casual 1 kijk je bij de casual1 wereld
Beginnende spelers worden extra beschermd op de Casual wereld, opdat ook zij het spel op een positieve manier kunnen ontdekken. Daarom is het enkel mogelijk dorpen aan te vallen die binnen een bepaalde ratio vallen. Je kan slechts dorpen aanvallen van spelers waarvan het puntenaantal 60% tot 140% van het jouwe is. Gemakkelijker is het om te zeggen dat je je eigen puntenaantal moet delen, of vermenigvuldigen met 1.4.
Dit wordt gecontroleerd op het moment van de verzending van de troepen. Val je dus een dorp aan dat, terwijl jouw troepen al onderweg zijn, overgenomen wordt door een speler buiten jouw ratio, dan zal dat dorp nog wel aangevallen worden.
Instellingen
Speelsnelheid: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouw afbreken: actief
Moraal: actief (niet op tijd gebaseerd)
Boerderijlimietregel: inactief
Basisverdediging: 20
Milliseconden: actief
Minimumtroepenregel: inactief
Ontwikkelingssysteem: vereenvoudigde ontwikkeling
Kerk: actief
Awards: actief
Automatisch uitbouwende barbarendorpen: actief (maximaal 3000 punten)
Bonusdorpen: verbeterde bonusdorpen
Tijd om de aanval af te breken: 10 minuten
Tijd om de handelaren af te breken: 5 minuten
Nachtbonus: actief van 1:00 tot 7:00 uur
Bescherming van beginnelingen tegen vijandige aanvallen: 5 Dagen
Max. verhouding aanvallers: verdedigers: Actief, 20% gebaseerd op laagste puntenaantal
Vlaggen: Geactiveerd
Eenheden
Boogschutters: actief
Verkennerssysteem: De verkenner kan troepen, gebouwen en grondstoffen en eenheden buiten het dorp verkennen
Ridder: actief, kan items vinden (De items zijn verbeterd)
Burgerwacht: Geactiveerd
Edelman
Stijgende prijzen edelmannen: Goudmunten
Maximale loopafstand edelmannen: 1000 Velden
Daling van de toestemming door de edelman: 20-35
Stijging van de toestemming per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 40
Ranglijst van verslagen tegenstanders: actief, volgens punten
Vakantievervanging: actief
Beperkte vakantievervanging voor permanente vakantievervangingen: Actief, vanaf meer dan 60 dagen dagen vakantievervanging in de afgelopen 120 dagen dagen
Vrije handel: onbeperkt
Minimale tijd tussen bevelen: 100 ms
Windrichting kiezen: inactief
Navigatie door Werelden |
---|
Wereld 1 • Wereld 2 • Wereld 3 • Wereld 4 • Wereld 5 • Wereld 6 • Wereld 7 • Wereld 8 • Wereld 9 •
|