Casual 2: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 11: Regel 11:
<br>
<br>


Beginnende spelers worden extra beschermd op de Casual wereld, opdat ook zij het spel op een positieve manier kunnen ontdekken. Daarom is het enkel mogelijk dorpen aan te vallen die binnen een bepaalde ratio vallen. Je kan slechts dorpen aanvallen van spelers waarvan het puntenaantal '''50% tot 150%''' van het jouwe is. Gemakkelijker is het om te zeggen dat je je eigen puntenaantal moet delen, of vermenigvuldigen met 1.2.
Beginnende spelers worden extra beschermd op de Casual wereld, opdat ook zij het spel op een positieve manier kunnen ontdekken. Daarom is het enkel mogelijk dorpen aan te vallen die binnen een bepaalde ratio vallen. Je kan slechts dorpen aanvallen van spelers waarvan het puntenaantal '''60% tot 140%''' van het jouwe is. Gemakkelijker is het om te zeggen dat je je eigen puntenaantal moet delen, of vermenigvuldigen met 1.4.
 
:'''Voorbeeld''': Als jij 100.000 punten hebt, dan zal je zowel een speler met 83.333 (berekend door 100.000/1.2) als een speler met 120.000 (berekend door 100.000 x 1.2) punten kunnen aanvallen. Spelers met meer dan 120.000 of minder dan 83.333 punten zal je niet kunnen aanvallen.


Dit wordt gecontroleerd op het moment van de verzending van de troepen. Val je dus een dorp aan dat, terwijl jouw troepen al onderweg zijn, overgenomen wordt door een speler buiten jouw ratio, dan zal dat dorp nog '''wel''' aangevallen worden.
Dit wordt gecontroleerd op het moment van de verzending van de troepen. Val je dus een dorp aan dat, terwijl jouw troepen al onderweg zijn, overgenomen wordt door een speler buiten jouw ratio, dan zal dat dorp nog '''wel''' aangevallen worden.

Huidige versie van 23 feb 2016 om 18:11

Hieronder vind je een overzicht van de instellingen van Casual 2. Meer informatie over deze wereldinstellingen kan je terugvinden op de pagina Wereldinstellingen.

De casual 2 is eenzelfde type wereld als de casual wereld (ook wel casual 1 genoemd). Waarvoor deze werelden dienen, alsook de instellingen van casual 1 kan je hier vinden. Hieronder de instellingen voor casual 2. Voor meer info over de casual werelden kan je kijken bij de uitleg van Casual 1.

Minimale en maximale verhouding bij aanvallen

Volgende geldt enkel voor casual 2, voor de settings van casual 1 kijk je bij de casual1 wereld

Beginnende spelers worden extra beschermd op de Casual wereld, opdat ook zij het spel op een positieve manier kunnen ontdekken. Daarom is het enkel mogelijk dorpen aan te vallen die binnen een bepaalde ratio vallen. Je kan slechts dorpen aanvallen van spelers waarvan het puntenaantal 60% tot 140% van het jouwe is. Gemakkelijker is het om te zeggen dat je je eigen puntenaantal moet delen, of vermenigvuldigen met 1.4.

Dit wordt gecontroleerd op het moment van de verzending van de troepen. Val je dus een dorp aan dat, terwijl jouw troepen al onderweg zijn, overgenomen wordt door een speler buiten jouw ratio, dan zal dat dorp nog wel aangevallen worden.

Instellingen

Speelsnelheid: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouw afbreken: actief
Moraal: actief (niet op tijd gebaseerd)
Boerderijlimietregel: inactief
Basisverdediging: 20
Milliseconden: actief
Minimumtroepenregel: inactief
Ontwikkelingssysteem: vereenvoudigde ontwikkeling
Kerk: actief
Awards: actief
Automatisch uitbouwende barbarendorpen: actief (maximaal 3000 punten)
Bonusdorpen: verbeterde bonusdorpen
Tijd om de aanval af te breken: 10 minuten
Tijd om de handelaren af te breken: 5 minuten
Nachtbonus: actief van 1:00 tot 7:00 uur
Bescherming van beginnelingen tegen vijandige aanvallen: 5 Dagen
Max. verhouding aanvallers: verdedigers: Actief, 20% gebaseerd op laagste puntenaantal
Vlaggen: Geactiveerd

Eenheden

Boogschutters: actief
Verkennerssysteem: De verkenner kan troepen, gebouwen en grondstoffen en eenheden buiten het dorp verkennen
Ridder: actief, kan items vinden (De items zijn verbeterd)
Burgerwacht: Geactiveerd

Edelman

Stijgende prijzen edelmannen: Goudmunten
Maximale loopafstand edelmannen: 1000 Velden
Daling van de toestemming door de edelman: 20-35
Stijging van de toestemming per uur: 1

Configuratie

Ledenlimiet per stam: 40
Ranglijst van verslagen tegenstanders: actief, volgens punten
Vakantievervanging: actief
Beperkte vakantievervanging voor permanente vakantievervangingen: Actief, vanaf meer dan 60 dagen dagen vakantievervanging in de afgelopen 120 dagen dagen
Vrije handel: onbeperkt
Minimale tijd tussen bevelen: 100 ms
Windrichting kiezen: inactief

Navigatie door Werelden

Wereld 1Wereld 2Wereld 3Wereld 4Wereld 5Wereld 6Wereld 7Wereld 8Wereld 9
Wereld 10Wereld 11Wereld 12Wereld 13Wereld 14Wereld 15Wereld 16Wereld 17
Wereld 18Wereld 19Wereld 20Wereld 21Wereld 22Wereld 23Wereld 24Wereld 25
Wereld 26Wereld 27Wereld 28Wereld 29Wereld 30Wereld 31Wereld 32Wereld 33
Wereld 34Wereld 35Wereld 36Wereld 37Wereld 38Wereld 39Wereld 40Wereld 41
Wereld 42Wereld 43Wereld 44Wereld 45Wereld 46Wereld 47ClassicSpeedwereld
CasualCasual 2