Casual 2
Hieronder vind je een overzicht van de instellingen van Casual 2. Meer informatie over deze wereldinstellingen kan je terugvinden op de pagina Wereldinstellingen.
De casual 2 is eenzelfde type wereld als de casual wereld (ook wel casual 1 genoemd). Waarvoor deze werelden dienen, alsook de instellingen van casual 1 kan je hier vinden. Hieronder de instellingen voor casual 2.
Minimale en maximale verhouding bij aanvallen (CASUAL 2)
Volgende geldt enkel voor casual 2, voor de settings van casual 1 kijk je bij de casual1 wereld
Beginnende spelers worden extra beschermd op de Casual wereld, opdat ook zij het spel op een positieve manier kunnen ontdekken. Daarom is het enkel mogelijk dorpen aan te vallen die binnen een bepaalde ratio vallen. Je kan slechts dorpen aanvallen van spelers waarvan het puntenaantal 50% tot 150% van het jouwe is. Gemakkelijker is het om te zeggen dat je je eigen puntenaantal moet delen, of vermenigvuldigen met 1.2.
- Voorbeeld: Als jij 100.000 punten hebt, dan zal je zowel een speler met 83.333 (berekend door 100.000/1.2) als een speler met 120.000 (berekend door 100.000 x 1.2) punten kunnen aanvallen. Spelers met meer dan 120.000 of minder dan 83.333 punten zal je niet kunnen aanvallen.
Dit wordt gecontroleerd op het moment van de verzending van de troepen. Val je dus een dorp aan dat, terwijl jouw troepen al onderweg zijn, overgenomen wordt door een speler buiten jouw ratio, dan zal dat dorp nog wel aangevallen worden.
Instellingen
Speelsnelheid: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouw afbreken: actief
Moraal: actief (niet op tijd gebaseerd)
Boerderijlimietregel: inactief
Basisverdediging: 20
Milliseconden: actief
Minimumtroepenregel: inactief
Ontwikkelingssysteem: vereenvoudigde ontwikkeling
Kerk: actief
Awards: actief
Automatisch uitbouwende barbarendorpen: actief (maximaal 3000 punten)
Bonusdorpen: verbeterde bonusdorpen
Tijd om de aanval af te breken: 10 minuten
Tijd om de handelaren af te breken: 5 minuten
Nachtbonus: actief van 1:00 tot 7:00 uur
Bescherming van beginnelingen tegen vijandige aanvallen: 5 Dagen
Max. verhouding aanvallers: verdedigers: Actief, 20% gebaseerd op laagste puntenaantal
Vlaggen: Geactiveerd
Eenheden
Boogschutters: actief
Verkennerssysteem: De verkenner kan troepen, gebouwen en grondstoffen en eenheden buiten het dorp verkennen
Ridder: actief, kan items vinden (De items zijn verbeterd)
Burgerwacht: Geactiveerd
Edelman
Stijgende prijzen edelmannen: Goudmunten
Maximale loopafstand edelmannen: 1000 Velden
Daling van de toestemming door de edelman: 20-35
Stijging van de toestemming per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 40
Ranglijst van verslagen tegenstanders: actief, volgens punten
Vakantievervanging: actief
Beperkte vakantievervanging voor permanente vakantievervangingen: Actief, vanaf meer dan 60 dagen dagen vakantievervanging in de afgelopen 120 dagen dagen
Vrije handel: onbeperkt
Minimale tijd tussen bevelen: 100 ms
Windrichting kiezen: inactief
Navigatie door Werelden |
---|
Wereld 1 • Wereld 2 • Wereld 3 • Wereld 4 • Wereld 5 • Wereld 6 • Wereld 7 • Wereld 8 • Wereld 9 •
|