Gebouwen: verschil tussen versies

Uit Tribalwars Wiki NL
Naar navigatie springen
Geen bewerkingssamenvatting
kGeen bewerkingssamenvatting
Regel 3: Regel 3:
[[Bestand:Main1.png]]
[[Bestand:Main1.png]]


In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.
In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.<br>
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Gebouwen bouwen en verbeteren
* Gebouwen afbreken
* Verkort de bouwtijd van andere gebouwen hoe hoger het level


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Hoofdgebouw|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Hoofdgebouw|hier]] bekijken.
Regel 11: Regel 16:
[[Bestand:Barracks1.png]]
[[Bestand:Barracks1.png]]


In de kazerne kan je infanterie rekruteren. Hoe hoger het level van je kazerne, hoe sneller je troepen kan rekruteren.
De kazerne is een van de gebouwen waarmee je eenheden kunt bouwen. Met de kazerne produceer je eenheden van de categorie infanterie en boog. Hoe hoger het level van je kazerne hoe sneller je de eenheden kunt produceren. Het is daarom verstandig om je kazerne naar het maximale level uit te bouwen, aangezien je dan je troepen weer zo snel mogelijk kunt aanvullen.<br>
 
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kazerne|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kazerne|hier]] bekijken.
Regel 20: Regel 27:


In de stal kan je bereden eenheden rekruteren. Hoe hoger het level van je stal, hoe sneller je troepen kan rekruteren.
In de stal kan je bereden eenheden rekruteren. Hoe hoger het level van je stal, hoe sneller je troepen kan rekruteren.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Stal|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Stal|hier]] bekijken.
Regel 28: Regel 37:


De kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.
De kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kerk|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Kerk|hier]] bekijken.
Regel 36: Regel 47:


De eerste kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Je kan maar één eerste kerk hebben. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.
De eerste kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Je kan maar één eerste kerk hebben. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Eerste_Kerk|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Eerste_Kerk|hier]] bekijken.
Regel 44: Regel 57:


In de werkplaats worden belegeringswapens gemaakt. Hoe hoger het level van de werkplaats, hoe sneller je deze wapens kunt aanmaken.
In de werkplaats worden belegeringswapens gemaakt. Hoe hoger het level van de werkplaats, hoe sneller je deze wapens kunt aanmaken.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Werkplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Werkplaats|hier]] bekijken.
Regel 52: Regel 67:


In de adelshoeve kun je een edelman opleiden. Met een edelman kun je andere dorpen veroveren.
In de adelshoeve kun je een edelman opleiden. Met een edelman kun je andere dorpen veroveren.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Adelshoeve|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Adelshoeve|hier]] bekijken.
Regel 60: Regel 77:


In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.
In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Smederij|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Smederij|hier]] bekijken.
Regel 68: Regel 87:


Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Hier kun je je troepen verplaatsen of aanvalsopdrachten geven.
Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Hier kun je je troepen verplaatsen of aanvalsopdrachten geven.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Verzamelplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Verzamelplaats|hier]] bekijken.
Regel 76: Regel 97:


Op de marktplaats kun je met andere spelers handel drijven of ze grondstoffen sturen.
Op de marktplaats kun je met andere spelers handel drijven of ze grondstoffen sturen.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Marktplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Marktplaats|hier]] bekijken.
Regel 84: Regel 107:


Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van je houthakkers, hoe sneller het hout wordt geproduceerd.
Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van je houthakkers, hoe sneller het hout wordt geproduceerd.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Houthakkers|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Houthakkers|hier]] bekijken.
Regel 92: Regel 117:


In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level, hoe sneller het leem wordt gewonnen.
In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level, hoe sneller het leem wordt gewonnen.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Leemgroeve|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Leemgroeve|hier]] bekijken.
Regel 100: Regel 127:


In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn, hoe sneller het ijzer wordt geproduceerd.
In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn, hoe sneller het ijzer wordt geproduceerd.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Ijzermijn|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Ijzermijn|hier]] bekijken.
Regel 108: Regel 137:


De boerderij zorgt voor de voeding voor de troepen en arbeiders. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.
De boerderij zorgt voor de voeding voor de troepen en arbeiders. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.
<b>Eigenschappen</b><br>


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Boerderij|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Boerderij|hier]] bekijken.
Regel 116: Regel 147:


In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen.
In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen.
<b>Eigenschappen</b><br>
* Verhoogt het aantal grondstoffen dat je maximaal kunt hebben in je dorp


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Opslagplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Opslagplaats|hier]] bekijken.
Regel 123: Regel 157:
[[Bestand:Hide1.png]]
[[Bestand:Hide1.png]]


In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.
In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Op deze manier heb je altijd grondstoffen in je dorp om bijvoorbeeld je muur of troepen weer een beetje op te bouwen na een aanval. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Verbergt een klein aantal grondstoffen voor aanvallers, deze kunnen niet geplunderd worden


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Schuilplaats|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Schuilplaats|hier]] bekijken.
Regel 131: Regel 168:
[[Bestand:Wall1.png]]
[[Bestand:Wall1.png]]


De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. Door de muur wordt zowel de basisverdediging als ook de verdedigingswaarde van je troepen verhoogd.
De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. De muur verhoogt de basis verdediginng van je dorp en verstrekt de verdedigingskracht van je eenheden in datzelfde dorp. Hoe hoger het level, hoe beter de muur helpt je dorp te beschermen. Het is daarom aan te raden je muur altijd naar het maximale level uit te bouwen.
 
<b>Eigenschappen</b><br>
* Versterkt de verdedigingskracht van je troepen
* Versterkt de verdedigingskracht van je dorp


De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Muur|hier]] bekijken.
De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je [[Gebouwen_Benodigdheden#Muur|hier]] bekijken.

Versie van 1 sep 2010 17:07

Hoofdgebouw

Main1.png

In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.

Eigenschappen

  • Gebouwen bouwen en verbeteren
  • Gebouwen afbreken
  • Verkort de bouwtijd van andere gebouwen hoe hoger het level

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Kazerne

Barracks1.png

De kazerne is een van de gebouwen waarmee je eenheden kunt bouwen. Met de kazerne produceer je eenheden van de categorie infanterie en boog. Hoe hoger het level van je kazerne hoe sneller je de eenheden kunt produceren. Het is daarom verstandig om je kazerne naar het maximale level uit te bouwen, aangezien je dan je troepen weer zo snel mogelijk kunt aanvullen.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Stal

Stable1.png

In de stal kan je bereden eenheden rekruteren. Hoe hoger het level van je stal, hoe sneller je troepen kan rekruteren.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Kerk

KerkLVL1.png

De kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Eerste Kerk

Eerste Kerk.png

De eerste kerk versterkt het geloof van de inwoners van jouw omliggende dorpen. Je kan maar één eerste kerk hebben. Zonder een kerk in de buurt vechten de eenheden van je dorpen slechter.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Werkplaats

Garage1.png

In de werkplaats worden belegeringswapens gemaakt. Hoe hoger het level van de werkplaats, hoe sneller je deze wapens kunt aanmaken.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Adelshoeve

Snob1.png

In de adelshoeve kun je een edelman opleiden. Met een edelman kun je andere dorpen veroveren.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Smederij

Smith1.png

In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Verzamelplaats

Place1.png

Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Hier kun je je troepen verplaatsen of aanvalsopdrachten geven.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Marktplaats

Market1.png

Op de marktplaats kun je met andere spelers handel drijven of ze grondstoffen sturen.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Houthakkers

Wood1.png

Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van je houthakkers, hoe sneller het hout wordt geproduceerd.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Leemgroeve

Stone1.png

In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level, hoe sneller het leem wordt gewonnen.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

IJzermijn

Iron1.png

In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn, hoe sneller het ijzer wordt geproduceerd.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Boerderij

Farm1.png

De boerderij zorgt voor de voeding voor de troepen en arbeiders. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.

Eigenschappen

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Opslagplaats

Storage1.png

In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen.

Eigenschappen

  • Verhoogt het aantal grondstoffen dat je maximaal kunt hebben in je dorp

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Schuilplaats

Hide1.png

In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Op deze manier heb je altijd grondstoffen in je dorp om bijvoorbeeld je muur of troepen weer een beetje op te bouwen na een aanval. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.

Eigenschappen

  • Verbergt een klein aantal grondstoffen voor aanvallers, deze kunnen niet geplunderd worden

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.

Muur

Wall1.png

De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. De muur verhoogt de basis verdediginng van je dorp en verstrekt de verdedigingskracht van je eenheden in datzelfde dorp. Hoe hoger het level, hoe beter de muur helpt je dorp te beschermen. Het is daarom aan te raden je muur altijd naar het maximale level uit te bouwen.

Eigenschappen

  • Versterkt de verdedigingskracht van je troepen
  • Versterkt de verdedigingskracht van je dorp

De benodigdheden en kosten voor dit gebouw kun je hier bekijken.